Narrator Opublikowano 13 Sierpnia 2019 Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2019 Cześć Mam następujący problem w Imprezie NA 2001: W zeszłym roku robiłem zawieszenie. Wskoczyły amortyzatory Kyb Ultra SR (cienka sztyca), sprężyny Kyb dedykowane do WRXa, łączniki stabilizatora OEM, sworznie wahacza Peders i poduszki amortyzatorów Monroe. Wszystko było super poza tym że przód auta dość mocno się podniósł. Kupiłem więc niedawno sprężyny Eibach Pro Kit na których auto ładnie usiadło ale pojawiły się stuki w przednim zawiasie na nierównościach. Co ciekawe stuka w momencie kiedy się pod coś podjeżdża. Np. jak zjadę z krawężnika to jest cisza ale jak pod niego podjeżdżam nawet gdy jest super niski to stuka. Tak samo na dziurach - wjeżdżam w dziurę to jest cicho a przy wyjeżdżaniu trzask. Przy każdej prędkości. Sprawdziłem wszystkie elementy które były montowane w zeszłym roku i nie ma się czego przyczepić. Na przeglądzie nie znaleziono żadnych luzów. Zastanawiają mnie dwie rzeczy. Podczas montażu Einachów chciałem zmienić tylne tuleje wahacza ale okazało się że bez demontażu całego wahacza jest to nie możliwe więc skończyło się na poluzowaniu śrub tulei oraz ich ponownym przykręceniu. Poza tym zauważyłem że Eibachy mają nico mniejszą średnicę niż seryjne sprężyny. Ale czy to może powodować stuki jeżeli wszystko dobrze leży i nie ma luzów? Wiem że taka diagnoza forumowa to raczej wróżenie z fusów ale może ktoś miał podobne doświadczenia albo podpowie co jeszcze sprawdzić? Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
koziolek Opublikowano 13 Sierpnia 2019 Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2019 (edytowane) Górne mocowania amortyzatorów, stukały mi przy Eibachach, delikatny był luz na łożysku oporowym, Eibachy potrafią też same z siebie stukać zwój o zwój. Przejedź się po bruku i nasłuchuj, metaliczne dzwonienie sprężyny to wina górnych mocowań( u mnie dzwoniło jakby była jakaś luźna podkładka) Edytowane 13 Sierpnia 2019 przez koziolek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Narrator Opublikowano 13 Sierpnia 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2019 Jak pisałem mocowania wykluczam. Nie ma żadnych luzów a mają może 5 tys. przebiegu. W sumie nie wymieniałem tylko gum trzymających drążek stabilizatora. Zamówiłem ale tutaj cudów się nie spodziewam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marc120 Opublikowano 14 Sierpnia 2019 Udostępnij Opublikowano 14 Sierpnia 2019 Nie pamiętam, jak jest w Imprezie ale sprawdź sobie po serwisówce Subaru, czy producent dawał między amortyzatory a sprężyny podkładki gumowe. Jeżeli je zakładali fabrycznie, a ty ich nie masz, to może być przyczyna. Ich brak objawia się właśnie w taki sposób Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dudek_rz Opublikowano 14 Sierpnia 2019 Udostępnij Opublikowano 14 Sierpnia 2019 Miałem kiedyś tak w audi. Po zmianie sprężyn nie dokrecilem do oporu nakrętki na trzpieniu amortyzatora, zrobił się tam minimalny luz i tak stukalo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się