Skocz do zawartości

XV Lift


Michał Motyka

Rekomendowane odpowiedzi

7 godzin temu, mechanik napisał:

Cele liftu, podstawowe założenia i zasady są te same. Ten filmik to swego rodzaju kompendium. Uważam że każdy kto myśli o lifcie powinien ten filmik obejrzeć, zwłaszcza że filmik fajny jak wszystkie z Terenwizji. Jeśli ktoś dzięki temu stwierdzi że zamiast trzech cm w osobówce woli wcześniej zainwestować w odpowiednie auto to też dobrze.

 

@mechanik co Ty wiesz o lifcie :biglol:

 

c6d1a1f48a577d34fc1c6ad0134fa2f4.jpg

discover-iceland-jeep-tours.jpg

Edytowane przez Blixten
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 godzin temu, mechanik napisał:

Cztery całe, albo wcale. Prawda. A optymalnie to 2.5 cala. Mniej, to lepiej wogóle nie robić.

Fajny film! Przerabiałem to na własnej skórze w WJ. Zrobiłem 2 całe na podkładkach i dedykowanych dłuższych amortyzatorach i..... i zaczęły się problemy z wałami, przegubami itp. Poddałem się w końcu:) 

Wał od Patrola  przypomina lufę czołgu:)

Przy XV zastanawiam się czy lift 1,5 cm będzie miał negatywny wpływ na prace zawieszenie w dłuższej perspektywie.

Niewiele, ale zmienia się zakres pracy sprężyn i amortyzatorów.

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, radix99 napisał:

A, proszę. 

 

20200117_115812.jpg

@radix99 bo nie pytałem a w jakim celu robiłeś ten lift zeby  Xv nabrał bardziej męskiego wyglądu czy żeby móc wjechać w większe wertepy? Bo tak patrze na XV to ten przedni zwis jest tragiczny. Chyba nawet większy niż w poprzedniku. Jeżeli robiłeś da wyglądu to :ok: bo wygląda nieźle natomiast wątpię żeby w terenie cokolwiek zmienił. Ile się podwyższył względem serii na lifcie i oponach?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

24 minuty temu, MaMis napisał:

Przy XV zastanawiam się czy lift 1,5 cm będzie miał negatywny wpływ na prace zawieszenie w dłuższej perspektywie.

Niewiele, ale zmienia się zakres pracy sprężyn i amortyzatorów.

Dyrekcja twierdzi, że do 2,5cm jest bezpiecznie. Testują Spaccery chyba od 2 lat (w Foresterze i XV).

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 minut temu, Karas napisał:

@radix99 bo nie pytałem a w jakim celu robiłeś ten lift zeby  Xv nabrał bardziej męskiego wyglądu czy żeby móc wjechać w większe wertepy? Bo tak patrze na XV to ten przedni zwis jest tragiczny. Chyba nawet większy niż w poprzedniku. Jeżeli robiłeś da wyglądu to :ok: bo wygląda nieźle natomiast wątpię żeby w terenie cokolwiek zmienił. Ile się podwyższył względem serii na lifcie i oponach?

Po obejrzeniu filmu o lifcie z poprzedniej strony stwierdzam, że po pierwsze po to, by po zmianie opon na większy rozmiar, stworzyć kołom więcej miejsca do pracy w nadkolach. Po drugie, żeby zwiększyć kąty natarcia i zejścia. A po trzecie, żeby lepiej wyglądał :D Naprawdę nabrał innego charakteru :yahoo:

Niestety, żałuję teraz bardzo, ale nie zmierzyłem wysokości, ani prześwitu na seryjnych oponach i na AT-kach, ale przed liftem. Teoretycznie opony dołożyły 1,1cm, podkładki 1,5cm, więc powinien być wyżej o ok. 2,6cm wobec serii.

 

 

 

Edytowane przez radix99
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 godzin temu, radix99 napisał:

Dyrekcja twierdzi, że do 2,5cm jest bezpiecznie. Testują Spaccery chyba od 2 lat (w Foresterze i XV).

Pamiętam te wpisy. Wątpię jednak aby pojawiło się oficjalne info na Forum w tej sprawie. Lift zawieszenia niezależnego zawsze niesie za sobą negatywne konsekwencje, obniża trwałość, niezawodność. Dopracowanie kompleksowego rozwiązania wymaga badań i kasy na produkcję, dystrybucję, do tego warunki gwarancji. Na koniec musi się to opłacać a popyt byłby moim zdaniem "homeopatyczny". 

16 godzin temu, Blixten napisał:

 co Ty wiesz o lifcie :biglol:

Mam wiedzę amatorską, to znaczy z grubsza to co na filmie plus około 10 tys km autem z liftem 2.5", z czego 1/3 w terenie. 

Moje obserwacje, doświadczenia potwierdzają opinie doświadczonych offroadowców - około 2.5 " to optimum, pozwala brać udział w rajdzie a jednocześnie używać auta na codzień i zachować gwarancję. Oczywiście mówię o lifcie zawieszenia. "Body lift" - (spacery, czyli dystanse /podkładki) to optyczny tuning. 

Nasz kolejny Jeep też dostanie taki lift, może dodatkowo zdecyduję się na amortyzatory z regulacją siły tłumienia.

 

Edytowane przez mechanik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, mechanik napisał:

dodatkowo zdecyduję się na amortyzatory z regulacją siły tłumieni

Idealne dla auta w teren i na codzień. Wyjeżdzasz z błota, click i auto na daje się na czarne. 3 tys w terenie do wg duży przebieg vs terenowe doświadczenia większości czytelników :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 minut temu, MaMis napisał:

tys w terenie do wg duży przebieg vs terenowe doświadczenia większości czytelników

My w terenie łącznie zrobiliśmy dużo więcej :)myślę że z 8 do 10 tys. Około 3 tys już z liftem. Liczę tylko Wranglera, rajdy itd. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 20.01.2020 o 20:50, radix99 napisał:

Niestety, żałuję teraz bardzo, ale nie zmierzyłem wysokości, ani prześwitu na seryjnych oponach i na AT-kach, ale przed liftem

Na pewno będziesz wkrótce żałował, że nie zrobiłeś większego liftu. :) zawsze tak jest. 

Jak kupiliśmy Wranglera to na początku stwierdziliśmy "jaki on jest wysoki" i że nic pewnie w nim nie zmienimy. :D

Tym czasem, jest i lift i dystanse, koła 35" wkrótce wpadną.

@radix99sprawdź swojego XV w terenie, najlepiej tam gdzie jeździłeś wcześniej.

No i napisz jak jeździ Ci się na BF KO2, bo w środowisku offroadowym uchodzą za bardzo ciche i wygodne opony do jazdy na co dzień. 

Edytowane przez mechanik
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, mechanik napisał:

Na pewno będziesz wkrótce żałował, że nie zrobiłeś większego liftu. :) zawsze tak jest. 

Jak kupiliśmy Wranglera to na początku stwierdziliśmy "jaki on jest wysoki" i że nic pewnie w nim nie zmienimy. :D

Tym czasem, jest i lift i dystanse, koła 35" wkrótce wpadną.

@radix99sprawdź swojego XV w terenie, najlepiej tam gdzie jeździłeś wcześniej.

No i napisz jak jeździ Ci się na BF KO2, bo w środowisku offroadowym uchodzą za bardzo ciche i wygodne opony do jazdy na co dzień. 

Nie zdążyłem pojechać autem (ma nieco ponad 1,5 miesiąca) w jakiś specjalny teren przed założeniem zarówno BF'ów, jak i Spaccer"ów. Sam się z siebie śmieję, że nie będę miał prawie żadnego porównania i po prostu będę jeździł na takim zestawie, jaki teraz jest i tyle. On będzie dla mnie normalnym w XV :D Nawet spalania nie porównam, bo na zwykłych oponach przejechałem jedynie pierwsze 254 km.

Użytkując te opony na dystansie ok. 2000 km mogę jedynie powiedzieć, że nie są tak głośne, jak niektórzy straszyli. Owszem, szumią, ale nawet na A4 przy 140 km/h rozmawialiśmy w środku nie podnosząc głosu (a straszyli, że XV jest cholernie głośny i trzeba drzeć japę na autostradzie). Na mokrym zachowują się bardzo dobrze (kilka testowych hamowań awaryjnych i parę prób wyprowadzenia auta w pole w kontrolowanych warunkach). Czekam na mróz i śnieg (planujemy wypad w góry w ten weekend B)). Na razie bardzo je lubię.

 

  • Super! 2
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minut temu, radix99 napisał:

Użytkując te opony na dystansie ok. 2000 km mogę jedynie powiedzieć, że nie są tak głośne, jak niektórzy straszyli. Owszem, szumią, ale nawet na A4 przy 140 km/h rozmawialiśmy w środku nie podnosząc głosu (a straszyli, że XV jest cholernie głośny i trzeba drzeć japę na autostradzie). 

Tak właśnie jest. Na Forum sporo ludzi straszy, a nigdy na A/T czy M/T nigdy nie jeździła. Bazując na takich radach można się bardzo dać oszukać. Ani M/T, a już na pewno A/T nie zachowują się tak jak to głoszą na Forum Subaru.

Jestem pewny, że będziesz zadowolony z opon nawet w zimie na białym. Fakt, że teraz opony są mega nowe, ale to zacne gumy. 

Myślę, że to bardzo dobry wybór dla Subaru na teren i realnie bardziej agrwsywne opony nie będą potrzebne.

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...
STRAsz dostała podkładki Spaccer. Koniec końców zdecydowałem się na 1,5cm zamiast 3. Zgodnie z opisami zmieniła się nieco charakterystyka zawieszenia - jest minimalnie sztywniej. Mnie to odpowiada. Jazdę próbną odbył Marek Kluszczyński z MTS Dzierżoniów (właściwie, to teraz już MTS Nowizna ). Wiem, że nigdy nie zbliżę się do tych limitów, które jemu pewnie nie sprawiły żadnych problemów. Auto (i jego zawieszenie) zdało egzamin celująco. Poza asfaltem i różnymi dziurami była też fajna hopa (wrażenia z lotu i... lądowania - bezcenne :yahoo:). 

Cześć. Pytanko czy po podniesieniu o te kilka cm EyeSight działa bez zarzutu? Masz jakieś spostrzeżenia po kilku miesiącach też odnoście komfortu codziennej jazdy?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żadnych problemów. Wręcz powiedziałbym, że EyeSight reaguje za szybko, ale nie składałbym tego na karb podkładek, raczej taka jego uroda. W codziennej eksploatacji w ogóle nie zauważam Spaccerów. Może gdybym jeździł raz z nimi, a raz bez, to coś byłoby inaczej, a tak, po prostu są, a charakterystyka zawieszenia mi odpowiada. Bardziej przeszkadzały mi graty podskakujące w bagażniku podczas przejazdów przez progi zwalniające (za szybkie te przejazdy :) ), ale po ostatnich porządkach i dokładnym poukładaniu wszystkiego, żeby nie latało w tę i we wtę, jest super.

 

Wracając do meritum: czy dziś bym znów założył podkładki? Tak. Czy na co dzień je odczuwam: nie :P 

 

 

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 11.12.2019 o 15:00, radix99 napisał:

Ale że niby, że tak :cry:?

xv off.jpg

:D

 

Kurka, okazuje się, że to naprawdę Crosstrek :huh:

https://www.motor1.com/news/352247/subaru-crosstrek-desert-racer-unveiled/?fbclid=IwAR0C7cUAzCYIXceMNuzr47ESX3ed5kG_EGJgEMzQJjAbTedvMKkyck87ais

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, radix99 napisał:

Kręcą kolejną część Mad Max'a ? ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Blixten napisał:

Kręcą kolejną część Mad Max'a ? ;)

Na którymś rajdzie spotkaliśmy zmotę na bazie Subaru Imprezy. Byla tez chyba nagrana przez Terenwizję na którymś z rajdów. Tyle że to jest tak zmienione wszystko i pospawane że równie dobrze moze być na bazie BMW, czy Passata. Widziałem tez na któymś rajdzie Patrola z budą od Forestera 2 generacji. Nie robilem zdjęć bo nie było czasu - pieczątki, emocje, czas gonił, napinka obowiązkowo :D

Edytowane przez mechanik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, radix99 napisał:

minuta 1.00

 

Edytowane przez mechanik
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...