Jump to content
Michał Motyka

XV Lift

Recommended Posts

50 minut temu, Andrzej Rosenkiewicz napisał:

Mam takie płyty oryginalne stalowe. Koszt nieduży. Kupiłem i montowałem w ASO w Gdańsku. Z kartą Subaru Club jest dobry rabat. 

Alu pod silnik nie brałem, bo stwierdziłem że za droga. 

Z tego, co widziałem, to pod silnik stalowa ok. 640 złociszy, a pod dyferencjał ok. 440. A montaż?

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jutro mogę sprawdzić faktury jak chcesz. Mam obie zamontowane.

 

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 godziny temu, Karas napisał:

możesz podesłać link gdzie widnieje informacja o ich homologacji do Subaru XV

Poszperam w papierach od Spaccerów.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 minuty temu, radix99 napisał:

Z tego, co widziałem, to pod silnik stalowa ok. 640 złociszy, a pod dyferencjał ok. 440. A montaż?

 

Ok już wiem. Przed zakupem koniecznie spraw sobie kartę klubu subaru. Za osłonę silnika 530zl i 40zl za "usługę serwisową". Płytę pod dyfer montowalem wcześniej i nie mogę namierzyć faktury

  • Like 1
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
11 minut temu, radix99 napisał:
Godzinę temu, Andrzej Rosenkiewicz napisał:

Mam takie płyty oryginalne stalowe. Koszt nieduży. Kupiłem i montowałem w ASO w Gdańsku. Z kartą Subaru Club jest dobry rabat. 

Alu pod silnik nie brałem, bo stwierdziłem że za droga. 

Z tego, co widziałem, to pod silnik stalowa ok. 640 złociszy, a pod dyferencjał ok. 440. A montaż?

Firmy zajmujące się tuningiem offroadowym zrobią wam takie osłony z prawdziwego zdarzenia w podobnych lub troszke większej$$  z grubej odpornej na uderzenia blachy a nie z foli aluminiowejB)

Edited by Karas
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Włączę się do tego wątku bo "szatani" podpowiadają mi chip tunning. Można to traktować jako specyficzny lift. Nie wiem czy jest o tym wątek na forum ale już mam wątpliwości czy CVT z moim fb16 po chip tunningu przeniesie moment bez szwanku.

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 godziny temu, Karas napisał:

zrobią wam takie osłony z prawdziwego zdarzenia w podobnych lub troszke większej$$  z grubej odpornej na uderzenia blachy a nie z foli aluminiowejB)

@Karas masz rację :D osłona powinna mieć 5 mm ale daj już spokój ;)

Mogę tylko dodać że osłona pod tylny Dyfer do przemyślenia. W offroadzie w terenówkach wymienia się pokrywy dyfra na silne, pancerne ze staliwa (nie montuje się takich osłon). Osłona taka jak oferowana do Subaru bardzo obniża prześwit i nie praktykuje się. Poza tym wzmacnia się raczej przedni Dyfer. Tylni bardziej dla kosmetyki (wzmocnione pokrywy dyfrów są bardzo ładne, często sygnowane logo producenta ARB itd, w różnych kolorach). Jak przód przejdzie, tył też. Tyłem nikt koleiny nie atakuje..jeśli ktoś ma rysy, wgnioty na osłonie  dyfra (takiej ja oferowana do XV/Forestera) to tylko dlatego że ma tę osłonę i obniżył prześwit- ja bym nie brał, To zdanie moich kolegów z bardzo dużym doświadczeniem.

Jeśli już to wzmocniona pokrywa jeśli jest takowa do Subaru, acz wątpię. Jednak dalej z tyłu to bardziej ozdoba.

Zwróćcie uwagę jak pokrywa dyferencjału na zdjęciach chroni łby śrub. To odlew ze staliwa, ma grubość około centymetra. 

 

red-arb-diff-cover_0.jpg

images.jpeg

Edited by mechanik
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, Szürkebarát napisał:

Włączę się do tego wątku bo "szatani" podpowiadają mi chip tunning. Można to traktować jako specyficzny lift. Nie wiem czy jest o tym wątek na forum ale już mam wątpliwości czy CVT z moim fb16 po chip tunningu przeniesie moment bez szwanku.

Ale ten chiptuning to niby co ma sprawić (oprócz mniejszej ilości kasy w portfelu)?

  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Teraz, aflinta napisał:

Ale ten chiptuning to niby co ma sprawić (oprócz mniejszej ilości kasy w portfelu)?

A co chiptunning sprawia w ogóle gdy zostanie zastosowany?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Teraz, Szürkebarát napisał:

A co chiptunning sprawia w ogóle gdy zostanie zastosowany?

W wolnossącym silniku może to być głównie małe czarne pudełko (zawierające zazwyczaj sam rezystor) dołożone do osprzętu silnika by ogłupić komputer i zmusić go do podania większej ilości paliwa. W droższej wersji może być nowa mapa do silnika.... ale efektu żadnego nie będzie jeżeli nie zwiększyć kompresji i prędkości obrotowej - a to już są modyfikacje mechaniczne. Drogie i z mizernymi efektami. W turbo jest inna historia, ale w razie niepowodzenia kasa na remont nie będzie mała :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Z turbo, jak wiadomo, nie chcę mieć do czynienia. Z tego co wiem silnik poddany takiemu zabiegowi otrzymuje od wykonawcy gwarancję poprawy osiągów. No chyba, że się to robi u pana Janka, który zęby zjadł na takiej robocie i nawet gdy mu jakaś śrubka wpadnie do komory silnika albo krótkie spięcie wywali parę bezpieczników to nic nie znaczy.

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 minutę temu, Szürkebarát napisał:

Z tego co wiem silnik poddany takiemu zabiegowi otrzymuje od wykonawcy gwarancję poprawy osiągów.

Fabrykę zawsze można poprawić, pytanie czy zauważysz różnicę.

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, mechanik napisał:

Nie, nie działa. Nie multiplikuje przełożenia przekładni. Absolutnie nie działa jak reduktor. To auto po prostu reduktora nie ma.

Nie jest to reduktor i nie działa jak reduktor..., a jak włączam Low to mam wyższe obroty przy tej samej prędkości. Ale skoro to nie reduktor, to skreślam go z listy zalet XV i dopisuję w zamian przełożenie Low :P

Może poszukamy nowej użytkowej nazwy dla tego przełożenia Low? 

Jakieś propozycje? 

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, Karas napisał:

Firmy zajmujące się tuningiem offroadowym zrobią wam takie osłony z prawdziwego zdarzenia w podobnych lub troszke większej$$  z grubej odpornej na uderzenia blachy a nie z foli aluminiowejB)

Chyba tracimy płaszczyznę rozmowy. Zaczyna się boksowanie. :facepalm:

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 minut temu, Andrzej Rosenkiewicz napisał:

Może poszukamy nowej użytkowej nazwy dla tego przełożenia Low? 

Tryb marszowy lub pogrzebowy ;) Jak miałem wolnossący silnik w Legacy to bardzo lubiłem reduktor w skrzyni dzięki któremu auto tak miękko ruszało i dostojnie wtaczało się na krawężniki :D

Low w XV 1.6 całkiem dobrze sprawował się do hamowania silnikiem, choć to nie to samo co 2.0 z łopatkami, czy o starej ręcznej skrzyni nie wspominając (tej z mojego Legacy), gdzie opory wewnętrzne sprawiały, że hamulce były często zbędne :D

Low był też fajny podczas jazdy po wertepach, bo auto faktycznie szło przez nie jak czołg z mniejszą prędkością niż 2.0 co ułatwiało kontrolę w trudniejszym terenie gdzie zbyt szybki przejazd mógł skończyć się zaryciem jakże pięknie wysuniętym przednim zderzakiem. 

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
19 godzin temu, radix99 napisał:

Z tego, co widziałem, to pod silnik stalowa ok. 640 złociszy, a pod dyferencjał ok. 440. A montaż?

Liczą za godzinę roboty. Chyba dwie stówki o ile pamiętam. 

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Montaż tej od Zdanowicza zajął mi 35 minut. Z przerobieniem tylnych mocowań. bo mi się nie podobały. Odkręciłem osłonę magla i przełożyłem dłuższe śruby. Te gwinty z pręcikiem jakieś takie kulawe...

Sądząc po osłonach bocznych, robią to w Sojuzie. Sheriff ma taki sam wzór.

Polecam osłonę stalową. bardziej spręzysta, a przede wszystkim ma jakiś poślizg na przeszkodach. Ammelininowe są tępe.

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

STRAsz dostała podkładki Spaccer. Koniec końców zdecydowałem się na 1,5cm zamiast 3. Zgodnie z opisami zmieniła się nieco charakterystyka zawieszenia - jest minimalnie sztywniej. Mnie to odpowiada. Jazdę próbną odbył Marek Kluszczyński z MTS Dzierżoniów (właściwie, to teraz już MTS Nowizna :)). Wiem, że nigdy nie zbliżę się do tych limitów, które jemu pewnie nie sprawiły żadnych problemów. Auto (i jego zawieszenie) zdało egzamin celująco. Poza asfaltem i różnymi dziurami była też fajna hopa (wrażenia z lotu i... lądowania - bezcenne :yahoo:). 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cztery całe, albo wcale. Prawda. A optymalnie to 2.5 cala. Mniej, to lepiej wogóle nie robić.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Chyba ustaliliśmy, że XV nie jest terenówką, więc po co wklejasz film o terenówkach?

 

  • Like 1
  • Confused 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

A, proszę. 

 

20200117_115812.jpg

20200117_115821.jpg

20200117_115829.jpg

  • Like 7

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 godzinę temu, radix99 napisał:

Chyba ustaliliśmy, że XV nie jest terenówką, więc po co wklejasz film o terenówkach?

 

Cele liftu, podstawowe założenia i zasady są te same. Ten filmik to swego rodzaju kompendium. Uważam że każdy kto myśli o lifcie powinien ten filmik obejrzeć, zwłaszcza że filmik fajny jak wszystkie z Terenwizji. Jeśli ktoś dzięki temu stwierdzi że zamiast trzech cm w osobówce woli wcześniej zainwestować w odpowiednie auto to też dobrze.

  • Upvote 2
  • Downvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...