Jump to content
Damiano87

Wycie skrzyni CVT

Recommended Posts

Witajcie,

 

Dość szybko moja obecność na forum musi zostać przypieczętowana w tym dziale :unsure:

 

Załączam film z jazdy, proszę posłuchajcie wycia skrzyni przy odpuszczaniu gazu. Zawsze jak odpuszczę gaz skrzynka wydaje wyjący dźwięk. Przy przyspieszaniu też jest tylko dużo bardziej delikatny natomiast przy stałej prędkości i "muskaniu" pedału gazu praktycznie nie występuje. 

Jestem świeżo po przeglądzie w ASO i wymianie oleju w tylnym oraz przednim moście i miała być zrobiona wymiana w CVT ale opiekun stwierdził, że wycie dobiega ze skrzyni i wymiana oleju jest wyrzucaniem pieniędzy w błoto. Natomiast kontrolnie spuścili olej ze skrzyni i stwierdzili, że jest czysty bez żadnych opiłków i innych elementów (został ponownie zalany). 

 

Czy ktoś z szanownych użytkowników Subaru z CVT i nie tylko spotkał się z takim dźwiękiem i lub ma pomysł co to może być? Dodam, że skrzynią chodzi idealnie, nic nie szarpie, nic nie ślizga, ogólnie praca skrzyni bez zastrzeżeń. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

nie spotkałem się z takim dźwiękiem z CVT. Tak samo jak nie spotkałem się z wlaniem do skrzyni wcześniej zlanego oleju :blink: To było ASO? Która to była wymiana oleju w skrzyni?

 

Rozbrajają mnie te analizy cvt w aso. Powinien z tobą pojechać serwisant z podpiętym kompem, posprawdzać ciśnienia, posłuchać i by było wszystko wiadomo.

 

Dla przykładu tutaj dla uślizgu --> https://subaru.oemdtc.com/305/diagnosis-procedure-for-cvt-chain-slip-2010-2012-subaru

 

A tutaj diagnoza niczym u mnie w Emil Frey w Rzgowie. "Nie mamy oleju na wymianę bo nam się pomyliło, ale z tego co Pan mówi o objawach to i tak się nie opłaca :mrgreen:"

 

Tak cię wypuścili bez jakiejkolwiek diagnozy/informacji czy dostałeś jakieś wskazówki co do dalszych działań? 

 

 

 

 

Edited by Szmiglo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czytałem Twój wątek i oglądałem Twój film i jest to coś innego aczkolwiek podejście serwisu zbliżone. 

 

Przed przyjęciem samochodu na serwis siadł (na moje żądanie/prośbę) mistrz serwisu jako pasażer ale zrobił oczy jak rozjechana żaba, stwierdził, że pierwszy raz słyszy coś takiego i, że będą diagnozować na podnośniku. Dość szybko bo już po około 20 minutach był telefon, że mechanicy orzekli, że na podnośniku dźwięk pochodzi ze skrzyni. (Tu wtrące, że zapisując samochód tydzień temu na wizytę i mówiąc, że chciałbym żeby ktoś odbył że mną jazdę bo skrzynia dziwnie wyje od razu zostałem uprzedzony, że ASO skrzyń nie naprawia i jeszcze tutaj że skrzynią problemu nigdy nie mieli. Poza tym Subaru nie zaleca wymiany oleju.)

Wracając... Opiekun w ASO stwierdził, że skoro dźwięk jest ze skrzyni to i tak należy ja wyciągnąć i sprawdzić więc wymiana oleju jest bezsensowna. Jako, że jednak chciałem wymienić mimo wszystko stwierdził, że spuszczą olej i ocenia jego stan (opiłki itp) po czym znowu zadzwonił, stwierdził, że olej jest ok i w perspektywie niedługiej naprawy skrzyni wymiana jest nieopłacalna na co przystałem! 

 

A z olejem to podobnie, tydzień temu zapis i zlecenie wymiany oleju w CVT a rano zastanawiali się czy mają taką ilość oleju na zmianę bo nigdy nie wymieniają - od razu przypomniał mi się Twój przypadek...

Share this post


Link to post
Share on other sites
16 godzin temu, Damiano87 napisał:

Opiekun w ASO stwierdził, że skoro dźwięk jest ze skrzyni to i tak należy ja wyciągnąć i sprawdzić więc wymiana oleju jest bezsensowna.

 i słusznie powiedział , dźwięk prawdopodobnie pochodzi z dyferencjału , jak ktoś umie może spróbować regulacji , obawiam się jednak , że to któreś łożysko....

17 godzin temu, Szmiglo napisał:

Powinien z tobą pojechać serwisant z podpiętym kompem, posprawdzać ciśnienia, posłuchać i by było wszystko wiadomo.

wiadomo , że trzeba rozbierać...:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Auto na kozły, stetoskop w dłoń i słuchaj.

 

Mi jak wył tylny dyfer to naszukaliśmy się z Marasem która to jego część.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mi na logikę, wydaje się, że to łożysko stożkowe np. w dyferencjale i o ile przyspieszam to zęby skośne "wyciągają" wałek i jest mały nacisk na łożysko stąd wycie jest lekkie natomiast w drugą stronę czyli przy hamowaniu silnikiem zęby skośne dociskają łożysko i wycie jest głośne. Nie wiem ile to ma sensu ale tak to na chwilę obecną widzę...

Znalazłem w sieci inne filmy i tematy na zagranicznych forach i nigdzie nie ma rozwiązania natomiast często jest to powiązane z rocznikiem 2013 - czyżby jakaś partia kiepskich łożysk? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Temat chyba rozwiązany! Jak wcześniej wspominałem temat wycia CVT często jest w sieci powiązany z rocznikiem 2013, po zagłębieniu się w temat znalazłem informację, że roczniki 2013-14 miały montowane skrzynie które wyły! Dopiero w 2015 roku Subaru zmieniło konstrukcyjnie skrzynie i zastosowali dodatkowe maty wygłuszające aby zmniejszyć ten dźwięk. 

Gość od którego kupiłem samochód obiecywał i zaręczał, że był z tym w serwisie w Poznaniu i tam powiedzieli, że jest to typowy dźwięk tych skrzyń. Gościowi wierzyłem ale uznałem, że serwis trochę chyba ściemnia a teraz wychodzi na to, że może jednak serwis zna temat wycia w tych rocznikach i faktycznie tak ma być... 

 

Tak czy inaczej postanowiliśmy z żoną, że radio +3lvl do głośności i jeździmy jak gdyby nigdy nic :biglol: jak mam ją teraz wydzierać to równie dobrze mogę poczekać jak coś (odpukać) padnie ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

To ciekawe, mam CVT z rocznika 2014 nigdy u mnie nie występował taki dźwięk.. Za to miałem inne "problemy" ;) jestem świeżo po wymianie oleju w CVT - na razie spokój.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 godziny temu, kreit napisał:

To ciekawe, mam CVT z rocznika 2014 nigdy u mnie nie występował taki dźwięk.. Za to miałem inne "problemy" ;) jestem świeżo po wymianie oleju w CVT - na razie spokój.

 

Jaki masz silnik? Bo wszystkie tematy które znalazłem dotyczyły 2.5i oraz skrzyni TR580****** 

 

Co do wymiany to teraz żałuję, że z niej zrezygnowałem ale za 2 tygodnie jadę na sprawdzenie i regulację luzów zaworowych więc tym razem wymienię olej w CVT

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...