2805 0 Posted July 30, 2019 Share Posted July 30, 2019 Witam serdecznie! Moi Drodzy, zwracam się do Was z ogromną prośbą. Czeka mnie zakup Forka jako substytutu ciężkiego, szybkiego motocykla - power crusera Stoję przed wyborem 2.0 T 177KM, czy 2.5 T z 210/230KM. Umówmy się , że 2.5 jest już po zrobieniu uszczelki. Jazda w trasach i w weekendy. Skrzynia manual, bez LPG. Co polecacie ? Jeździłem wcześniej Outbackiem 3.0 H6 i Legacy 2.5 165KM w automacie. Pozdrawiam serdecznie życząc jednocześnie szerokości Link to post Share on other sites
aflinta 2989 Posted July 30, 2019 Share Posted July 30, 2019 2,5T - lepiej idzie z dołu. Link to post Share on other sites
2805 0 Posted July 30, 2019 Author Share Posted July 30, 2019 Dzięki za podpowiedź. A czego obawiać się jeszcze , czy tylko tej uszczelki tj. UPG. Link to post Share on other sites
Sickness 318 Posted July 30, 2019 Share Posted July 30, 2019 6 minut temu, 2805 napisał: Dzięki za podpowiedź. A czego obawiać się jeszcze , czy tylko tej uszczelki tj. UPG. Fotoradarów 1 Link to post Share on other sites
2805 0 Posted July 30, 2019 Author Share Posted July 30, 2019 hi, hi dokładnie Link to post Share on other sites
harek 44 Posted July 30, 2019 Share Posted July 30, 2019 Z własnego doświadczenia: korozji podwozia, nadkoli tylnych i klapy bagażnika, chłodnicy (moja się puściła w wieku 11 lat). Jeśli auto było prawidłowo serwisowane to tylko cieszyć się z jazdy !!! Link to post Share on other sites
GregorBa 1 Posted July 30, 2019 Share Posted July 30, 2019 w razie czego sprzedaję swojego 2.5T i jest po UPG Link to post Share on other sites
harek 44 Posted July 30, 2019 Share Posted July 30, 2019 6 minut temu, harek napisał: Z własnego doświadczenia: korozji podwozia, nadkoli tylnych i klapy bagażnika, chłodnicy (moja się puściła w wieku 11 lat). Jeśli auto było prawidłowo serwisowane to tylko cieszyć się z jazdy !!! no i jeszcze świecące się kiedyś "check engine + cruise" - okazało się, że to awaria systemu obiegu wtórnego powietrza (czy jakoś tak) - naprawione przez "wyrwanie chwasta" Link to post Share on other sites
Sickness 318 Posted July 30, 2019 Share Posted July 30, 2019 4 minuty temu, harek napisał: no i jeszcze świecące się kiedyś "check engine + cruise" - okazało się, że to awaria systemu obiegu wtórnego powietrza (czy jakoś tak) - naprawione przez "wyrwanie chwasta" Potwierdzam, pompka koroduje, rzuca błędy, nowa szokująco droga, używana niewiele zmienia. Przy najbliższej możliwej okazji trzeba wyrzucić z obiegu. Wystarczą 2 zaślepki o ile mnie pamięć nie myli. Dostępne specjalne zestawy zaślepek do tego służące, bądź można wyciąć sobie samemu Link to post Share on other sites
2805 0 Posted July 30, 2019 Author Share Posted July 30, 2019 10 minut temu, GregorBa napisał: w razie czego sprzedaję swojego 2.5T i jest po UPG To poproszę namiary. Ja Międzylesie, więc bardzo blisko Link to post Share on other sites
GregorBa 1 Posted July 30, 2019 Share Posted July 30, 2019 wysłałem PW Link to post Share on other sites
klev 222 Posted July 30, 2019 Share Posted July 30, 2019 Mój tuner twierdzi ze 2.0 są solidniej wykonane i tak się nie sypią jak 2,5. Ile w tym prawdy nie wiem ale sam na przyszłego forka będę szukał 2.5 Link to post Share on other sites
Herostrates 1385 Posted July 30, 2019 Share Posted July 30, 2019 Jeśli gustujesz w SG przed liftem a taki moim zdaniem jest najładniejszy to bardzo dobrą opcja jest 2.5 XT. Oczywiście po zrobionej uszczelce. To już leciwe auta i koszty utrzymania nie będą niskie. Tak jak koledzy piszą to trzeba zwrócić uwagę na korozje lub z góry kupić tańsze auto i doprowadzić je do dobrego stanu W dziale sprzedaży masz kilka fajnych 2.5XT Link to post Share on other sites
Herostrates 1385 Posted July 30, 2019 Share Posted July 30, 2019 1 godzinę temu, klev napisał: Mój tuner twierdzi ze 2.0 są solidniej wykonane i tak się nie sypią jak 2,5. Ile w tym prawdy nie wiem ale sam na przyszłego forka będę szukał 2.5 Myślę że to legenda, oba auta produkowane w Japonii i jakieś standardy zostały zachowane. Po zrobieniu uszczelki moim zdaniem jakość podobna, a w 2.5 więcej mocy i lepszy dół Link to post Share on other sites
2805 0 Posted July 30, 2019 Author Share Posted July 30, 2019 7 minut temu, Herostrates napisał: Jeśli gustujesz w SG przed liftem a taki moim zdaniem jest najładniejszy to bardzo dobrą opcja jest 2.5 XT. Oczywiście po zrobionej uszczelce. To już leciwe auta i koszty utrzymania nie będą niskie. Tak jak koledzy piszą to trzeba zwrócić uwagę na korozje lub z góry kupić tańsze auto i doprowadzić je do dobrego stanu W dziale sprzedaży masz kilka fajnych 2.5XT I o właśnie takiego Madmaxa mi chodzi Link to post Share on other sites
Herostrates 1385 Posted July 30, 2019 Share Posted July 30, 2019 26 minut temu, 2805 napisał: I o właśnie takiego Madmaxa mi chodzi To np tutaj masz ciekawe auto Trzeba w niego zainwestować prace blacharskie ale moim zdaniem ciekawe auto, które ma już sporo zrobione Link to post Share on other sites
klev 222 Posted July 30, 2019 Share Posted July 30, 2019 Nie śmiem się upierać, (sam tez bym szukał 2,5) ale czy to nie było tak, że najpierw wychodziły silniki ej205 które miały 2 litry pojemności (w pierwszych forkach z turbiną nie było pojemności 2,5, dopiero zaczęły wychodzić od SG) a potem zaczęli wypuszczać ej255, które różniły się tylko większymi cylindrami i tłokami o pojemności 2,5 litra - a cały silnik i wszystkie normy itp itd pozostało od silnika 2 litrowego ? Na zdrowy rozsądek to by znaczyło że ej205 był przewidziany na taką a nie inną moc i moment a rozwiercając cylindry i robiąc z niego 2,5 litra, ta powiększona moc i moment mogły być powodem częstych usterek ? tak jak pękające głowice w 2,5 (czego nie było w 2.0) lub UPG (co tez się rzadko spotyka w 2.0). W 2.0 T najczęstszą usterką są niestety panewki..... to fakt. Finansowo są one o niebo gorsze od UPG (śnią mi się po nocach te panewki hehe) Chyba taka legenda obiła mi się o uszy..... oczywiście zaznaczam że to tylko legenda i może mieć ZERO potwierdzenia Dodam ponownie, że osobiście też bym szukał 2,5l. Link to post Share on other sites
Maniek95 160 Posted July 30, 2019 Share Posted July 30, 2019 Bardziej bym patrzył na stan samochodu niż na to czy siedzi tam 2.0 czy 2.5. Żaden z tych silników nie jest super trwały a przy remoncie wychodzą podobne kwoty. Plusy 2.5 - większa moc - lepiej jedzie z dołu - "podobno" bardziej trwałe panewki Minusy - UPG - pękające tłoki - pękający smok olejowy - tendencja do przegrzewania się W 2.0 te problemy raczej nie występują. Link to post Share on other sites
2805 0 Posted July 30, 2019 Author Share Posted July 30, 2019 To fakt - stan techniczny na 1 miejscu. Link to post Share on other sites
Thomas 18 Posted September 6, 2019 Share Posted September 6, 2019 Mam 2.5XT z 2007 przy ok 270kkm robilem remont silnika, na bogato. UPG, smok olejowy, chlodnica Mishimoto, panewki, gniazda zaworow, regeneracja turbo. Nie powaznego sie nie stalo, tylko zaczal jesc olej. Jakies 1,5 do 2 litrow na 1kkm. Teraz mam 312kkm i cisza i spokoj (z silnikiem) Oczywiscie na progach pojawila sie ruda. Zostanie ona usunieta.... Link to post Share on other sites
klev 222 Posted September 6, 2019 Share Posted September 6, 2019 1 godzinę temu, Thomas napisał: Mam 2.5XT z 2007 przy ok 270kkm robilem remont silnika, na bogato. UPG, smok olejowy, chlodnica Mishimoto, panewki, gniazda zaworow, regeneracja turbo. Nie powaznego sie nie stalo, tylko zaczal jesc olej. Jakies 1,5 do 2 litrow na 1kkm. Teraz mam 312kkm i cisza i spokoj (z silnikiem) Oczywiscie na progach pojawila sie ruda. Zostanie ona usunieta.... Zdradzisz ile Cie taka akcja wyniosla? Ja obstawiam okolice 8k. Link to post Share on other sites
Gacu Gac 84 Posted September 6, 2019 Share Posted September 6, 2019 W dniu 30.07.2019 o 14:34, Maniek95 napisał: Bardziej bym patrzył na stan samochodu niż na to czy siedzi tam 2.0 czy 2.5. Żaden z tych silników nie jest super trwały a przy remoncie wychodzą podobne kwoty. Plusy 2.5 - większa moc - lepiej jedzie z dołu - "podobno" bardziej trwałe panewki Minusy - UPG - pękające tłoki - pękający smok olejowy - tendencja do przegrzewania się W 2.0 te problemy raczej nie występują. Hej. A czy w duży uproszczeniu nie jest trochę tak, że silnik 2.5 powstał na bazie rozwierconego bloku z 2.0 i stąd wynika większość problemów tej jednostki? Link to post Share on other sites
Maniek95 160 Posted September 6, 2019 Share Posted September 6, 2019 10 minut temu, Gacu Gac napisał: Hej. A czy w duży uproszczeniu nie jest trochę tak, że silnik 2.5 powstał na bazie rozwierconego bloku z 2.0 i stąd wynika większość problemów tej jednostki? Z tego co wiem to to jest właśnie największy problem. Mała powierzchnia styku cylindra z głowicą - UPG Krótkie tłoki o dużej średnicy - pękanie, piston slap Ogólnie nie był to zbyt dobry pomysł żeby z 2.0 zrobić 2.5 Może jak by zaprojektowali blok od nowa nie było by problemu. Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now