Skocz do zawartości

2.5 czy 2.0 - oba w Turbo, który wybrać ?


2805

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie!

Moi Drodzy, zwracam się do Was z ogromną prośbą.

Czeka mnie zakup Forka jako substytutu ciężkiego, szybkiego motocykla - power crusera :)

Stoję przed wyborem 2.0 T 177KM, czy 2.5 T z 210/230KM. Umówmy się , że 2.5 jest już po zrobieniu uszczelki.

Jazda w trasach i w weekendy. Skrzynia manual, bez LPG.

Co polecacie ?

Jeździłem wcześniej Outbackiem 3.0 H6 i Legacy 2.5 165KM w automacie.

Pozdrawiam serdecznie życząc jednocześnie szerokości :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, harek napisał:

Z własnego doświadczenia: korozji podwozia, nadkoli tylnych i klapy bagażnika, chłodnicy (moja się puściła w wieku 11 lat). Jeśli auto było prawidłowo serwisowane to tylko cieszyć się z jazdy !!!

no i jeszcze świecące się kiedyś "check engine + cruise" - okazało się, że to awaria systemu obiegu wtórnego powietrza (czy jakoś tak) - naprawione przez "wyrwanie chwasta"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, harek napisał:

no i jeszcze świecące się kiedyś "check engine + cruise" - okazało się, że to awaria systemu obiegu wtórnego powietrza (czy jakoś tak) - naprawione przez "wyrwanie chwasta"

Potwierdzam, pompka koroduje, rzuca błędy, nowa szokująco droga, używana niewiele zmienia. Przy najbliższej możliwej okazji trzeba wyrzucić z obiegu. Wystarczą 2 zaślepki o ile mnie pamięć nie myli. Dostępne specjalne zestawy zaślepek do tego służące, bądź można wyciąć sobie samemu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli gustujesz w SG przed liftem a taki moim zdaniem jest najładniejszy to bardzo dobrą opcja jest 2.5 XT. Oczywiście po zrobionej uszczelce. To już leciwe auta i koszty utrzymania nie będą niskie. Tak jak koledzy piszą to trzeba zwrócić uwagę na korozje lub z góry kupić tańsze auto i doprowadzić je do dobrego stanu :)

W dziale sprzedaży masz kilka fajnych 2.5XT

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, klev napisał:

Mój tuner twierdzi ze 2.0 są solidniej wykonane i tak się nie sypią jak 2,5. Ile w tym prawdy nie wiem ale sam na przyszłego forka będę szukał 2.5

 Myślę że to legenda, oba auta produkowane w Japonii i jakieś standardy zostały zachowane. Po zrobieniu uszczelki moim zdaniem jakość podobna, a w 2.5 więcej mocy i lepszy dół

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, Herostrates napisał:

Jeśli gustujesz w SG przed liftem a taki moim zdaniem jest najładniejszy to bardzo dobrą opcja jest 2.5 XT. Oczywiście po zrobionej uszczelce. To już leciwe auta i koszty utrzymania nie będą niskie. Tak jak koledzy piszą to trzeba zwrócić uwagę na korozje lub z góry kupić tańsze auto i doprowadzić je do dobrego stanu :)

W dziale sprzedaży masz kilka fajnych 2.5XT

I o właśnie takiego Madmaxa mi chodzi :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie śmiem się upierać, (sam tez bym szukał 2,5) ale czy to nie było tak, że najpierw wychodziły silniki ej205 które miały 2 litry pojemności (w pierwszych forkach z turbiną nie było pojemności 2,5, dopiero zaczęły wychodzić od SG) a potem zaczęli wypuszczać ej255, które różniły się tylko większymi cylindrami i tłokami o pojemności 2,5 litra - a cały silnik i wszystkie normy itp itd pozostało od silnika 2 litrowego ? Na zdrowy rozsądek to by znaczyło że ej205 był przewidziany na taką a nie inną moc i moment a rozwiercając cylindry i robiąc z niego 2,5 litra, ta powiększona moc i moment mogły być powodem częstych usterek ? tak jak pękające głowice w 2,5 (czego nie było w 2.0) lub UPG (co tez się rzadko spotyka w 2.0).

W 2.0 T najczęstszą usterką są niestety panewki..... to fakt. Finansowo są one o niebo gorsze od UPG (śnią mi się po nocach te panewki hehe)

Chyba taka legenda obiła mi się o uszy..... oczywiście zaznaczam że to tylko legenda i może mieć ZERO potwierdzenia :) Dodam ponownie, że osobiście też bym szukał 2,5l.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardziej bym patrzył na stan samochodu niż na to czy siedzi tam 2.0 czy 2.5. Żaden z tych silników nie jest super trwały a przy remoncie wychodzą podobne kwoty.

Plusy 2.5

- większa moc

- lepiej jedzie z dołu

- "podobno" bardziej trwałe panewki

 

Minusy

- UPG

- pękające tłoki

- pękający smok olejowy 

- tendencja do przegrzewania się

W 2.0 te problemy raczej nie występują.

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Mam 2.5XT z 2007

przy ok 270kkm robilem remont silnika, na bogato. UPG, smok olejowy, chlodnica Mishimoto, panewki, gniazda zaworow, regeneracja turbo. Nie powaznego sie nie stalo, tylko zaczal jesc olej. Jakies 1,5 do 2 litrow na 1kkm.

Teraz mam 312kkm i cisza i spokoj (z silnikiem)

Oczywiscie na progach pojawila sie ruda. Zostanie ona usunieta....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Thomas napisał:

Mam 2.5XT z 2007

przy ok 270kkm robilem remont silnika, na bogato. UPG, smok olejowy, chlodnica Mishimoto, panewki, gniazda zaworow, regeneracja turbo. Nie powaznego sie nie stalo, tylko zaczal jesc olej. Jakies 1,5 do 2 litrow na 1kkm.

Teraz mam 312kkm i cisza i spokoj (z silnikiem)

Oczywiscie na progach pojawila sie ruda. Zostanie ona usunieta....

 

Zdradzisz ile Cie taka akcja wyniosla? Ja obstawiam okolice 8k.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 30.07.2019 o 14:34, Maniek95 napisał:

Bardziej bym patrzył na stan samochodu niż na to czy siedzi tam 2.0 czy 2.5. Żaden z tych silników nie jest super trwały a przy remoncie wychodzą podobne kwoty.

Plusy 2.5

- większa moc

- lepiej jedzie z dołu

- "podobno" bardziej trwałe panewki

 

Minusy

- UPG

- pękające tłoki

- pękający smok olejowy 

- tendencja do przegrzewania się

W 2.0 te problemy raczej nie występują.

 

 

 

Hej.

A czy w duży uproszczeniu nie jest trochę tak, że silnik 2.5 powstał na bazie rozwierconego bloku z 2.0 i stąd wynika większość problemów tej jednostki?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, Gacu Gac napisał:

Hej.

A czy w duży uproszczeniu nie jest trochę tak, że silnik 2.5 powstał na bazie rozwierconego bloku z 2.0 i stąd wynika większość problemów tej jednostki?

Z tego co wiem to to jest właśnie największy problem.

Mała powierzchnia styku cylindra z głowicą - UPG

Krótkie tłoki o dużej średnicy - pękanie, piston slap

Ogólnie nie był to zbyt dobry pomysł żeby z 2.0 zrobić 2.5  Może jak by zaprojektowali blok od nowa nie było by problemu.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...