Skocz do zawartości

spadek mocy, turbo nie dmucha


atlas1977

Rekomendowane odpowiedzi

Dzień dobry

Chciałbym prosić o kolejną pomoc i poradę w sprawie mojego złomka. Wczoraj wywalił kontrolki pomarańczowe na desce i zaczął poruszać się w żółwim tempie. Turbo praktycznie nie dmucha.  Komputer wysondował: P2565 Turbocharger Boost Control Position Sensor A Circuit High. Jak mniemam, jest to jakiś czujnik przy turbince i przestał sobie radzić z życiem :) CZasem jednak działa, kontrolki nadal się świecą ale auto jeździ normalnie i ma pełną moc - szczególnie rano. Potem klapa.....znów nie dmucha. CZy możecie mi drodzy forumowicze powiedzieć co to za czujnik? Czy da się go kupić bez turbiny, może regenerować, naprawić? Nie wiem nawet mówiąc szczerze gdzie go szukać. Byłem pod autem, turbo na dole, gruszki kawałek widać nawet ale za cholerę nie wiem co padło. Z góry dziękuję za podpowiedzi.

Zamówiłem całą turbinę w używce, tak chyba będzie najwygodniej......ciekaw jestem czy zmieniając muszę mieć jakieś nowe uszczelki itp....

więc...jestem właścicielem turbinki z przebiegiem 30000km :)) co bardzo mnie cieszy. Mam nadzieję, że będzie pasować do mojego auta bo zakupiłem w ciemno gdyż stan i cena były nader atrakcyjne. Zawsze lepiej prawie nóweczkę niż choćby najlepiej zregenerowaną. Turbo VF55 :) razem z czujnikiem geometrii o którym mówi się, że to święty gral i nie do dostania :)

 

Szkoda, że tu taka wakacyjna cisza

Pozdrawiam

 

 

Edytowane przez atlas1977
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Dzień dobry

 

Turbina wymieniona w całości. Swoją drogą jej umiejscowienie tylko pozornie może cieszyć kogoś kto chce ją wyciągnąć. Część śrubek jest nad DPF-em i trzeba go wywalić zanim się je odkręci. Z innych doświadczeń mogę powiedzieć, że nakrętki na szpilkach są bardzo miękkie i można nieumiejętnie działając spowodować, że zrobią się okrągłe. Poza tym reszta śrubek-śrubeczek przerdzewiała do tego stopnia, że wszystkie się pourywały. Po zamontowaniu nowej balbinki błędy pogasły. Stare turbo chyba da się uratować bo sam czujnik jest raczej sprawny, natomiast należy wyczyścić kierownice zmiennej geometrii co w wolnym czasie uczynię i będzie zawsze jakiś zapas, lub zadowolę potrzebującego. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...