Skocz do zawartości

FORESTER-który i za ile???


marioIII

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 162
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

bogkis, ale 2.0 a nie 2.5 - to jest wbrew pozorom bardzo istotna różnica.

 

o tuż to !!! kto może uczciwie z doświadczenia rozpisać pojemność, wersja, moc, czasówka do 100, oraz max na trasie, MIN. SPALANIE, MAX SPALANIE ---- ale z życia

 

obecnie mam od dzieciaka chrapkę na forestera ale widzę, że to dziecko specjalnej troski biorąc pod uwagę żywotność/obsługę - robię 45-60 kkm dużo ok. 20% dojazdówek szutrowych, terenowych całorocznie oraz 80% szybka trasa 130-160 km/h. pikanterii dodaje fakt, że zdarza się mi pociągnąć ogon z min. 1 toną ładunku.

 

z tego co widzę to wersja 2,0 bez turbinki to zwykłe kombi, wersja 2,0 turbo daje szansę na przyjemności w trasie ale okupione spalaniem, a jak jest z 2,5 --- czy jest bez tubiny a jeżeli jest to jak to ustawić względem mniejszego brata 2,0

 

osobiście myślę, że z rozsądku przymierzę się do 2,5 i pytanie co dalej bez/z turbiną

 

jestem upierdliwy i bezwzględny stoper i metrówka to najlepsze sposoby mierzenia, a odczucia subiektywne, na oko lepiej/gorzej to gdy się kladziemy na dobranoc i/lub przy piwku

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

caroll, chcesz kupić nowego forestera w europejskim salonie? To wybór masz dosyć ograniczony, 2.0 wolnossące albo 2.5 Turbo :) 2.5 Turbo jest mocniejszy, jeździ fajnie, pali więcej. Jest osobny wątek o spalaniu (link znajdziesz w FAQ). Parametry techniczne masz w folderze dostępnym na stronie www.subaru.pl

Poleciłbym Tobie 2.5 XT z automatem (ze względu na ciągnięcie przyczepy), 2.0 z 1000kg ogonem może być mułowate, nawet reduktor wiele nie pomoże. Natomiast 2.5XT z ręczną skrzynią będzie męczyło sprzęgło przy ruszaniu, więc automat będzie najlepszy :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

śliczne dzięki za inf.

 

co do zakupu przymierzam się faktycznie do wersji 2,5 XT ale ze względuna znaczne różnice cenowe i w przebiegach zamierzam wyszperać coś z usa

porwierdzcie czy w 2,5 także występują dwie możliwości wolnossący oraz z turbo, jeżeli tak jak to się ma wodniesieniu do siebie?

oraz drugie pytanie: reduktory to mogę spotkać jedynie w wersjach wolnossących a nigdy w turbinkach?

 

i wyprowadzcie mnie z błędu bowiem czytając różnych użytkowników mam wrażenie że tubina ma swoją bardzo krótką żywotność 100 max 150 kkm?

 

widzę bowiem straszne koszty szczególnie w okolicach 100 kkm a według postów szczególnie w mocniejszych wersjach 2,5 turbo /amortyzatory, czasem turbinka itp/

 

potwierdza się tylko moja stara zasada każdy psuje się tak samo tylko koszty napraw są różne

 

pozdrawiam i z góry dzięki za czas poświęcony na odpowiedzi

 

caroll - p.s. łączny mój przebieg to ok 450-500 kkm i nadal potrzebuję narzędzia pracy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

porwierdzcie czy w 2,5 także występują dwie możliwości wolnossący oraz z turbo, jeżeli tak jak to się ma wodniesieniu do siebie?

Turbo ma 50 kucy więcej, 36% większy moment obrotowy, to się jednak czuje podczas jazdy. Na pewno wersja US z wolnossącym silnikiem 2.5 lepiej się zbiera od europejskiej 2.0 - mimo podobnej mocy. Ale o ile pamiętam to wersje amerykańskie nie mają reduktora.

 

oraz drugie pytanie: reduktory to mogę spotkać jedynie w wersjach wolnossących a nigdy w turbinkach?

Tak, i pod warunkiem, że to europejski wolnossący jest :)

 

i wyprowadzcie mnie z błędu bowiem czytając różnych użytkowników mam wrażenie że tubina ma swoją bardzo krótką żywotność 100 max 150 kkm?

Być może chodziło komuś o turbinę z silników TDCI czy innych diesli z fordów albo podobnych? Wszystko zależy jak auto jest traktowane, ale dobicie do 300 tys km nie jest jakimś wielkim wyczynem.

 

widzę bowiem straszne koszty szczególnie w okolicach 100 kkm a według postów szczególnie w mocniejszych wersjach 2,5 turbo /amortyzatory, czasem turbinka itp/

Silniki turbo niewątpliwie przy przeglądach są nieco droższe, ale wymiana amortyzatorów po 100tys km jakoś mnie nie dziwi, przynajmniej w Polsce. Turbo raczej się na przeglądzie nie wymienia bo nie ma potrzeby :) Ktoś ostatnio chwalił się, że dobił turbo antykiem do 730 tys km. Na innej stronie był gość z OBK 2,5l wolnossący ciągający przyczepy po Szwecji i zrobił autem ponad 800 tys km (raz albo dwa razy chyba miał robioną uszczelkę pod głowicą). Przy długotrwałej eksploatacji wpływ na trwałość auta ma robienie regularnych i sumiennych przeglądów oraz odpowiednie traktowanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wiidzę sporo sprowadzanych z usa i w opisach cała wyliczanka i min reduktor oraz kontrola trakcji, czy jest jakiś patent na sprawdzenie tych dwóch dla mnie ważnych dodatków ?

 

przypuszczam, że reduktor nawet w najnowszych foresterech nadal załączamy dodatkową dźwignią obok ręcznego, a gdzie jest ewentualnie on/off dla trakcji bo podobno jest?

 

oraz czy po numerach VIN można wyczytać co właściwie forester ma lub nie..... np.:

VIN JF1SG63607H715840

lub

VIN JF1SG63666H719308

 

a pytanie na dobicie czy jest w ofercie automat z opcją tiptronik /bieg w dół.górę/ ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1` jak przyglądam się fotkom z wnętrza na automacie nie widzę opcji +/- w pozycji lewarka

2` ktoś może zna klucz lub stronkę umożliwiającą odszyfrowanie wersji, wyposażenia i itp.

3` oraz jeszcze raz pytanie: czy jest gdzieś /gdzie/ przelącznik on/off do systemu kontroli trakcji?

 

pozdrawiam i z góry dzięki

 

p.s. między fotelami w droższych wesjach 2,5 xt widzę dwa czarne przełączniki obok siebie co one obsługują?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

PIĘKNE DZIĘKI !!!

 

Najprostsze jest najtrudniejsze ...

ludzie piszą instrukcje a większość nie wie do czego one służą....

 

co do sekwencji w automacie to jeszcze nie miałem przyjemności spotkać w 2,5 xt - a piękna by to była sprawa... - dokładnie tak to sobie wyobrażałem, bo jeep`ach mają w najniższym położeniu lewo/prawo

 

jeszcze raz dzięki - mądrzejszych to miło poczytać !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

marioIII, jak masz tylko możliwość to bierz wersję turbo :)

 

w tym rzecz ze kusi mne te 170KM,zawsze kupowałem auta za rozsądną cenę a takie nie mają wypasionych motorków,a teraz mam zamiar zmienic przyzwyczajenia.

Subaru jest właśnie tym na co mam ochotę,bo bez urazy BMW,WV i inne jakoś mnie nie rajcują.:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co do sekwencji w automacie to jeszcze nie miałem przyjemności spotkać w 2,5 xt - a piękna by to była sprawa...

Tylko bierz pod uwage, ze automat w Foresterze potrzebuje duzo czasu do namyslu i nie ma stalego 50/50 rozkladu monentu. Ma to swoje wady (nie poszalejesz na zakretach - mniejszy fun), ale i zalety (mniejsze spalanie - rozklad podczas zwyklej jazdy bodajze 90/10 - automatycznie zmienia w razie potrzeby).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co do sekwencji w automacie to jeszcze nie miałem przyjemności spotkać w 2,5 xt - a piękna by to była sprawa...

Tylko bierz pod uwage, ze automat w Foresterze potrzebuje duzo czasu do namyslu i nie ma stalego 50/50 rozkladu monentu. Ma to swoje wady (nie poszalejesz na zakretach - mniejszy fun), ale i zalety (mniejsze spalanie - rozklad podczas zwyklej jazdy bodajze 90/10 - automatycznie zmienia w razie potrzeby).

 

Model z VDC ma standardowo rozklad 45:55.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czytam ten wątek, bo sam jestem "na kupnie" Foresia i wychodzi, że 2.0 za słaby, ok, to w takim razie 2.0t, ale tu brak reduktora (dlaczego :?: ) , który ostatnio w górach bardzo się przydał, albo automat, który nie ma AWD 50:50, dla którego właśnie kupiłem subaru...czyżby jednak wypadało na Outbacka 2.5 manual??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sirchaser a ty dopiero co Legasia nie kupiles? Czemu juz zmieniasz?

nie takie dopiero co - to już trzeci miesiąc :P Nie tyle zmieniam , co przymierzam się - testuje, porównuje, pytam, sprawdzam...Albo Forek albo OBK...Na razie wygląda na to , że będzie OBK

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam!!

 

utalmy co wiemy na 100%

i uporządkujmy naszą wiedzę bo najgorszy jest bałagan...

proponuję wypisać 8 wersji - bo tyle max mamy możliwości i dopisać możliwe wyposażenie:

 

1` FORESTER 2,0 wolnossący - manual od 2003 - moc? moment? zawsze ma reduktor, ale czy ma kontrolę trakcji vdc? czy można ją wyłączyć - bo chyba nie ma takiego w nim przycisku? i jaki ma rozkład na osie 50/50 ?

 

2` FORESTER 2,0 wolnossący - automat od 2003 -moc? moment? chyba nie widziałem a jeżeli jest to nie ma reduktora? czy ma kontrolę trakcji vdc? czy można ją wyłączyć - bo chyba nie ma takiego w nim przycisku? i jaki ma rozkład na osie 45/65 ?

 

3` FORESTER 2,0 turbo - manual od 2003 ................?

 

4` FORESTER 2,0 turbo - automat od 2003 ..................?

 

5` FORESTER 2,5 wolnossący /wersje tylko USA/- manual 0d 2003 - moc? moment? nie widziałem nigdy z reduktorem ktoś ma może link do fotek!!! zwykle wesje oznaczone 2,5 X lub 2,5 XS , czy mają kontrolę trakcji vdc i czy można ją wyłączyć bo nie widzę przycisku-jedynie kontrolkę gdy się aktywuje!!! rozkład napędu %/%?

 

6` FORESTER 2,5 wolnossący /wersja tylko USA/ - automat od 2003 - moc? moment? migdy nie ma reduktora w postaci dźwigni, jeżeli już to pod zapalniczką przy górnym położeniu automatu przycisk POWER/LO do kopnego terenu, śniegu co z występowaniem kontroli vdc czy opcja włącz wyłącz? rozkład mocy %/% ?

 

7` FORESTER 2,5 TURBO - manual - moce 210-230 KM nowsze mocniejsze /od końca 2005/, moment? NIGDY NIE WIDZIAłEM Z REDUKTOREM !!! ja z trakcją vdc? czy jest opcja on/of? jak z rozkładem siły %/%?

 

8` FORESTER 2,5 TURBO - automat moc 210-230 KM, moment? trakcja VDC chyba w standardzie?!? prawie zawsze bez możliwości wyłączenia, czasem przycisk imitujący reddukcję POWER/LO pod zapalniczką prz górnym połeżeniu dźwigni utomatu, jak z podziałem mocy?

 

jeżeli moim zdaniem jest system trakcji vdc to nici z zabawy boczkiem do toru jazdy- chyba że mamy on/off ale pokażcie link do fotki z tym czarodziejskim przyciskiem

 

wersje bez vdc posłużą jako zabawka na śliskim i szutrze....

 

ORAZ OSTANIE Z NIEPEWNYCH CO TO JEST BLOKADA SKRZYNI BIEGóW!!! i na jakiej zasadzie działa w poszczególnych wesjach silnikowych czy to czasem niejest przychamowywanie koła z uślizgiem za pomocą abs?

 

proponuję odpowiedzi systematyzować

 

ad 1 forester 20 wolnossący man .-................

 

ad 2 forester 20 wolnossący autom .-................

 

ad3 forester 20 turbo man .-................

 

ad4

itd

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...