aflinta Opublikowano 2 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2007 bogkis, ale 2.0 a nie 2.5 - to jest wbrew pozorom bardzo istotna różnica. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
caroll Opublikowano 2 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2007 bogkis, ale 2.0 a nie 2.5 - to jest wbrew pozorom bardzo istotna różnica. o tuż to !!! kto może uczciwie z doświadczenia rozpisać pojemność, wersja, moc, czasówka do 100, oraz max na trasie, MIN. SPALANIE, MAX SPALANIE ---- ale z życia obecnie mam od dzieciaka chrapkę na forestera ale widzę, że to dziecko specjalnej troski biorąc pod uwagę żywotność/obsługę - robię 45-60 kkm dużo ok. 20% dojazdówek szutrowych, terenowych całorocznie oraz 80% szybka trasa 130-160 km/h. pikanterii dodaje fakt, że zdarza się mi pociągnąć ogon z min. 1 toną ładunku. z tego co widzę to wersja 2,0 bez turbinki to zwykłe kombi, wersja 2,0 turbo daje szansę na przyjemności w trasie ale okupione spalaniem, a jak jest z 2,5 --- czy jest bez tubiny a jeżeli jest to jak to ustawić względem mniejszego brata 2,0 osobiście myślę, że z rozsądku przymierzę się do 2,5 i pytanie co dalej bez/z turbiną jestem upierdliwy i bezwzględny stoper i metrówka to najlepsze sposoby mierzenia, a odczucia subiektywne, na oko lepiej/gorzej to gdy się kladziemy na dobranoc i/lub przy piwku Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 2 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2007 caroll, chcesz kupić nowego forestera w europejskim salonie? To wybór masz dosyć ograniczony, 2.0 wolnossące albo 2.5 Turbo 2.5 Turbo jest mocniejszy, jeździ fajnie, pali więcej. Jest osobny wątek o spalaniu (link znajdziesz w FAQ). Parametry techniczne masz w folderze dostępnym na stronie www.subaru.pl Poleciłbym Tobie 2.5 XT z automatem (ze względu na ciągnięcie przyczepy), 2.0 z 1000kg ogonem może być mułowate, nawet reduktor wiele nie pomoże. Natomiast 2.5XT z ręczną skrzynią będzie męczyło sprzęgło przy ruszaniu, więc automat będzie najlepszy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
caroll Opublikowano 3 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2007 śliczne dzięki za inf. co do zakupu przymierzam się faktycznie do wersji 2,5 XT ale ze względuna znaczne różnice cenowe i w przebiegach zamierzam wyszperać coś z usa porwierdzcie czy w 2,5 także występują dwie możliwości wolnossący oraz z turbo, jeżeli tak jak to się ma wodniesieniu do siebie? oraz drugie pytanie: reduktory to mogę spotkać jedynie w wersjach wolnossących a nigdy w turbinkach? i wyprowadzcie mnie z błędu bowiem czytając różnych użytkowników mam wrażenie że tubina ma swoją bardzo krótką żywotność 100 max 150 kkm? widzę bowiem straszne koszty szczególnie w okolicach 100 kkm a według postów szczególnie w mocniejszych wersjach 2,5 turbo /amortyzatory, czasem turbinka itp/ potwierdza się tylko moja stara zasada każdy psuje się tak samo tylko koszty napraw są różne pozdrawiam i z góry dzięki za czas poświęcony na odpowiedzi caroll - p.s. łączny mój przebieg to ok 450-500 kkm i nadal potrzebuję narzędzia pracy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 3 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2007 porwierdzcie czy w 2,5 także występują dwie możliwości wolnossący oraz z turbo, jeżeli tak jak to się ma wodniesieniu do siebie? Turbo ma 50 kucy więcej, 36% większy moment obrotowy, to się jednak czuje podczas jazdy. Na pewno wersja US z wolnossącym silnikiem 2.5 lepiej się zbiera od europejskiej 2.0 - mimo podobnej mocy. Ale o ile pamiętam to wersje amerykańskie nie mają reduktora. oraz drugie pytanie: reduktory to mogę spotkać jedynie w wersjach wolnossących a nigdy w turbinkach? Tak, i pod warunkiem, że to europejski wolnossący jest i wyprowadzcie mnie z błędu bowiem czytając różnych użytkowników mam wrażenie że tubina ma swoją bardzo krótką żywotność 100 max 150 kkm? Być może chodziło komuś o turbinę z silników TDCI czy innych diesli z fordów albo podobnych? Wszystko zależy jak auto jest traktowane, ale dobicie do 300 tys km nie jest jakimś wielkim wyczynem. widzę bowiem straszne koszty szczególnie w okolicach 100 kkm a według postów szczególnie w mocniejszych wersjach 2,5 turbo /amortyzatory, czasem turbinka itp/ Silniki turbo niewątpliwie przy przeglądach są nieco droższe, ale wymiana amortyzatorów po 100tys km jakoś mnie nie dziwi, przynajmniej w Polsce. Turbo raczej się na przeglądzie nie wymienia bo nie ma potrzeby Ktoś ostatnio chwalił się, że dobił turbo antykiem do 730 tys km. Na innej stronie był gość z OBK 2,5l wolnossący ciągający przyczepy po Szwecji i zrobił autem ponad 800 tys km (raz albo dwa razy chyba miał robioną uszczelkę pod głowicą). Przy długotrwałej eksploatacji wpływ na trwałość auta ma robienie regularnych i sumiennych przeglądów oraz odpowiednie traktowanie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
caroll Opublikowano 3 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2007 wiidzę sporo sprowadzanych z usa i w opisach cała wyliczanka i min reduktor oraz kontrola trakcji, czy jest jakiś patent na sprawdzenie tych dwóch dla mnie ważnych dodatków ? przypuszczam, że reduktor nawet w najnowszych foresterech nadal załączamy dodatkową dźwignią obok ręcznego, a gdzie jest ewentualnie on/off dla trakcji bo podobno jest? oraz czy po numerach VIN można wyczytać co właściwie forester ma lub nie..... np.: VIN JF1SG63607H715840 lub VIN JF1SG63666H719308 a pytanie na dobicie czy jest w ofercie automat z opcją tiptronik /bieg w dół.górę/ ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Legacy96 Opublikowano 3 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2007 Forester 2.5 XT ma automat z tiptronicem i VDC (kontrole trakcji plus ESP). Manuale tego nie maja. Po numerze VIN mozna ustalic wyposarzenie, ale chyba tylko w USA. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
caroll Opublikowano 3 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2007 1` jak przyglądam się fotkom z wnętrza na automacie nie widzę opcji +/- w pozycji lewarka 2` ktoś może zna klucz lub stronkę umożliwiającą odszyfrowanie wersji, wyposażenia i itp. 3` oraz jeszcze raz pytanie: czy jest gdzieś /gdzie/ przelącznik on/off do systemu kontroli trakcji? pozdrawiam i z góry dzięki p.s. między fotelami w droższych wesjach 2,5 xt widzę dwa czarne przełączniki obok siebie co one obsługują? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 3 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2007 caroll, o amerykańskich foresterach (i ogólnie subarakach) kopalnia wiedzy jest tu: http://www.cars101.com/ Strona dosyś topornie zrobiona, ale warto się zapoznać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
caroll Opublikowano 3 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2007 dorzucam fotkę z taką wersją http://img.otomoto.pl/photos/300x225/C2 ... 0384_3.jpg co to te dwa przełączniki między fotelikami? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 3 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2007 caroll, te przełączniki są raczej od podgrzewania foteli. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Legacy96 Opublikowano 3 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2007 Tak wyglada tiptronic: http://www.subaru.de/showroom/forester/ ... triebe.htm A tu znajdziesz rozmieszczenie przyciskow, kontrolek, itp. : http://www.subaru.pl/oferta/pdf/qrg/forester.pdf Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
caroll Opublikowano 3 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2007 PIĘKNE DZIĘKI !!! Najprostsze jest najtrudniejsze ... ludzie piszą instrukcje a większość nie wie do czego one służą.... co do sekwencji w automacie to jeszcze nie miałem przyjemności spotkać w 2,5 xt - a piękna by to była sprawa... - dokładnie tak to sobie wyobrażałem, bo jeep`ach mają w najniższym położeniu lewo/prawo jeszcze raz dzięki - mądrzejszych to miło poczytać ! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marioIII Opublikowano 3 Maja 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2007 marioIII, jak masz tylko możliwość to bierz wersję turbo w tym rzecz ze kusi mne te 170KM,zawsze kupowałem auta za rozsądną cenę a takie nie mają wypasionych motorków,a teraz mam zamiar zmienic przyzwyczajenia. Subaru jest właśnie tym na co mam ochotę,bo bez urazy BMW,WV i inne jakoś mnie nie rajcują. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Olleo Opublikowano 4 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2007 co do sekwencji w automacie to jeszcze nie miałem przyjemności spotkać w 2,5 xt - a piękna by to była sprawa... Tylko bierz pod uwage, ze automat w Foresterze potrzebuje duzo czasu do namyslu i nie ma stalego 50/50 rozkladu monentu. Ma to swoje wady (nie poszalejesz na zakretach - mniejszy fun), ale i zalety (mniejsze spalanie - rozklad podczas zwyklej jazdy bodajze 90/10 - automatycznie zmienia w razie potrzeby). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bogkis Opublikowano 5 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2007 Wersje amerykanskie Forester i Outback 2,5 X (wolnossacy) maja reduktor przy skrzyni recznej. To ta wajcha obok recznego. Ostatnio ogladalem modele 2007 (prod. 2006). Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Legacy96 Opublikowano 5 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2007 co do sekwencji w automacie to jeszcze nie miałem przyjemności spotkać w 2,5 xt - a piękna by to była sprawa... Tylko bierz pod uwage, ze automat w Foresterze potrzebuje duzo czasu do namyslu i nie ma stalego 50/50 rozkladu monentu. Ma to swoje wady (nie poszalejesz na zakretach - mniejszy fun), ale i zalety (mniejsze spalanie - rozklad podczas zwyklej jazdy bodajze 90/10 - automatycznie zmienia w razie potrzeby). Model z VDC ma standardowo rozklad 45:55. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Olleo Opublikowano 5 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2007 Ale poszalec i tak nie mozna? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Legacy96 Opublikowano 5 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2007 Mozna szalec. VDC dziala pozno i mozna go wylaczyc. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Olleo Opublikowano 5 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2007 A to ciekawe, bo jak zastanawialem sie nad Legacy 2.5 w automacie, to byly jedynie opinie, ze fajnie sie drogi trzyma, ale bokiem nie pojedzie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Niedźwiedź Opublikowano 5 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2007 czytam ten wątek, bo sam jestem "na kupnie" Foresia i wychodzi, że 2.0 za słaby, ok, to w takim razie 2.0t, ale tu brak reduktora (dlaczego :?: ) , który ostatnio w górach bardzo się przydał, albo automat, który nie ma AWD 50:50, dla którego właśnie kupiłem subaru...czyżby jednak wypadało na Outbacka 2.5 manual?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Olleo Opublikowano 6 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2007 Sirchaser a ty dopiero co Legasia nie kupiles? Czemu juz zmieniasz? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Niedźwiedź Opublikowano 6 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2007 Sirchaser a ty dopiero co Legasia nie kupiles? Czemu juz zmieniasz? nie takie dopiero co - to już trzeci miesiąc Nie tyle zmieniam , co przymierzam się - testuje, porównuje, pytam, sprawdzam...Albo Forek albo OBK...Na razie wygląda na to , że będzie OBK Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
caroll Opublikowano 6 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2007 witam!! utalmy co wiemy na 100% i uporządkujmy naszą wiedzę bo najgorszy jest bałagan... proponuję wypisać 8 wersji - bo tyle max mamy możliwości i dopisać możliwe wyposażenie: 1` FORESTER 2,0 wolnossący - manual od 2003 - moc? moment? zawsze ma reduktor, ale czy ma kontrolę trakcji vdc? czy można ją wyłączyć - bo chyba nie ma takiego w nim przycisku? i jaki ma rozkład na osie 50/50 ? 2` FORESTER 2,0 wolnossący - automat od 2003 -moc? moment? chyba nie widziałem a jeżeli jest to nie ma reduktora? czy ma kontrolę trakcji vdc? czy można ją wyłączyć - bo chyba nie ma takiego w nim przycisku? i jaki ma rozkład na osie 45/65 ? 3` FORESTER 2,0 turbo - manual od 2003 ................? 4` FORESTER 2,0 turbo - automat od 2003 ..................? 5` FORESTER 2,5 wolnossący /wersje tylko USA/- manual 0d 2003 - moc? moment? nie widziałem nigdy z reduktorem ktoś ma może link do fotek!!! zwykle wesje oznaczone 2,5 X lub 2,5 XS , czy mają kontrolę trakcji vdc i czy można ją wyłączyć bo nie widzę przycisku-jedynie kontrolkę gdy się aktywuje!!! rozkład napędu %/%? 6` FORESTER 2,5 wolnossący /wersja tylko USA/ - automat od 2003 - moc? moment? migdy nie ma reduktora w postaci dźwigni, jeżeli już to pod zapalniczką przy górnym położeniu automatu przycisk POWER/LO do kopnego terenu, śniegu co z występowaniem kontroli vdc czy opcja włącz wyłącz? rozkład mocy %/% ? 7` FORESTER 2,5 TURBO - manual - moce 210-230 KM nowsze mocniejsze /od końca 2005/, moment? NIGDY NIE WIDZIAłEM Z REDUKTOREM !!! ja z trakcją vdc? czy jest opcja on/of? jak z rozkładem siły %/%? 8` FORESTER 2,5 TURBO - automat moc 210-230 KM, moment? trakcja VDC chyba w standardzie?!? prawie zawsze bez możliwości wyłączenia, czasem przycisk imitujący reddukcję POWER/LO pod zapalniczką prz górnym połeżeniu dźwigni utomatu, jak z podziałem mocy? jeżeli moim zdaniem jest system trakcji vdc to nici z zabawy boczkiem do toru jazdy- chyba że mamy on/off ale pokażcie link do fotki z tym czarodziejskim przyciskiem wersje bez vdc posłużą jako zabawka na śliskim i szutrze.... ORAZ OSTANIE Z NIEPEWNYCH CO TO JEST BLOKADA SKRZYNI BIEGóW!!! i na jakiej zasadzie działa w poszczególnych wesjach silnikowych czy to czasem niejest przychamowywanie koła z uślizgiem za pomocą abs? proponuję odpowiedzi systematyzować ad 1 forester 20 wolnossący man .-................ ad 2 forester 20 wolnossący autom .-................ ad3 forester 20 turbo man .-................ ad4 itd Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Niedźwiedź Opublikowano 7 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2007 *żaden automat nie ma reduktora * CO TO JEST BLOKADA SKRZYNI BIEGóW - zabezpieczenie antykradzieżowe... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi