Skocz do zawartości

Tempomat wyłącza sie w trakcie jazdy


Dracula

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Pacjęt legacy iv z 2003r 2.0 137km. Od pewnego czasu tempomat w trakcie jazdy poprostu wyłącza się. Cruise świeci na zielono ale set wyłącza sie. Mozna ustawic na nowo nowa prędkość jednak po wyłączeniu sie nie da się przywołać poprzedniego ustawienia. Nie ma tez regóły co do wyłączenia sie. Czasami po 1km czasami po 50km. Brak błędow na desce jak i w komputerze.

 

Pozdrawiam

 

Wysłane z mojego Nokia 7.1 przy użyciu Tapatalka

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście że nie dotykam. Jeśli na czujniku jest regulacja to dziś przy tym pokombinuje. Zastanawia mnie fakt że jak się wyłączy nie da się przywrócić ustawienia manetka do góry. Manetką na dół da się ustawić nową prędkość. Oczywiście znowu tylko na chwile

Wysłane z mojego Nokia 7.1 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 minut temu, Dracula napisał:

Oczywiście że nie dotykam. Jeśli na czujniku jest regulacja to dziś przy tym pokombinuje. Zastanawia mnie fakt że jak się wyłączy nie da się przywrócić ustawienia manetka do góry. Manetką na dół da się ustawić nową prędkość. Oczywiście znowu tylko na chwile

Oprócz włącznika hamulca sprawdź także włącznik na sprzęgle.

Podłącz sobie żaróweczki do pinów D12 i drugą do D22 w BIU i wybierz się na przejażdżkę.

Jak Ci się któraś zapali bez dotykania hamulca lub sprzęgła, to będziesz wiedział, który włącznik wariuje.

W tym wypadku neutral należy raczej wykluczyć, bo nie włączyłbyś tempomatu.

Manetką do góry podnosisz prędkość, ale jak tempomat ma już jakąś ustaloną i działa.

Kiedy naciskasz hamulec lub sprzęgło, zadana wartość prędkości jest usuwana i ponownie musisz nacisnąć manetkę w dół, byś potem mógł podnieść wartość manetką do góry.

 

CRUISE.thumb.png.88b06774e4ca37cc997fbbf739e42bec.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No cóż podłączony komputer i wychodzi ze jednak czujnik neutral świruje. Po wlaczeniu biegu ok ale jak poruszam lewarkiem to zaczyna zmueniać stan włączony, wyłączony

Teraz pytanie w którym miejscu jest czujnik. Kanał potrzebny?

Wysłane z mojego Nokia 7.1 przy użyciu Tapatalka

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, Dracula napisał:

No cóż podłączony komputer i wychodzi ze jednak czujnik neutral świruje. Po wlaczeniu biegu ok ale jak poruszam lewarkiem to zaczyna zmueniać stan włączony, wyłączony

Teraz pytanie w którym miejscu jest czujnik. Kanał potrzebny?

Wysłane z mojego Nokia 7.1 przy użyciu Tapatalka

 

 

 

 

Obawiam się, że bez kanału lub podnośnika się nie obejdzie.

https://allegro.pl/oferta/subaru-legacy-czujnik-polozenia-biegu-jalowego-8210036839

DSC_0631.thumb.JPG.11e9c456b49723adfa0fb7a09a82e3ab.JPG

Przy okazji.

Tak wygląda uszkodzenie uszczelniacza wybieraka skrzyni biegów...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo dziękuje za pomoc. Za pomoc. W tygodniu może uda mi sie wejść pod auto. Wojo mœwisz ze to może być problem wybieraka? Jak w trakcie jazdy trzymam lewarek w jednej pozycji to tempomat dziala jak w trakcie jazdy nim porusze to tempomat się wyłącza.

Wysłane z mojego Nokia 7.1 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 28.07.2019 o 20:10, Dracula napisał:

Wojo mœwisz ze to może być problem wybieraka?

Nie wybieraka, tylko jego uszczelniacza.

Jakieś pół roku temu wyskoczył mi P0851. Wlazłem pod samochód, zastałem widok j/w i wymieniłem włącznik na używany (miałem gratis), wiedząc, że wystarczy tylko na jakiś czas, bo olej+temperatura powoduje przecieranie przewodu tuż przy włączniku. Niedawno kolejny raz pojawił się P0851 i to już był sygnał do zakupu nowego włącznika oraz wymiany uszczelniaczy na nowe (finansowo trochę bolało, ale musiałem przeżyć). :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To mam jeszcze prosbe, nie mam dostepu do kanalu i prosze o podpowiedz z ktorej strony najlatwiej sie dobrac do tego. Mam dwie kobylki. Lewa czy prawa strona do gory?

Wysłane z mojego Nokia 7.1 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

24 minuty temu, Dracula napisał:

Może głupie pyranie, który z czujników jest od neutrala. Ten z czarnymi kablami czy ten z czerwono jakimśtam?

Na zdjęciu wyżej od lewej (czyli od przodu pojazdu) masz czujnik biegu wstecznego (oznaczony na zielono poniżej), po prawej masz czujnik położenia biegu neutralnego (oznaczony na czerwono poniżej), a jeszcze dalej fragment wybieraka.

neutral.thumb.png.2bbc36c2f839e9944fc736e0ac712ac5.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki, juz zdążylem sprawdzić. Zrobiłem wieś czyli odpiąłem czujnik i zrobiłem mostek. Czeka mnie dłuższa droga i nie zdąże czujnika wymienić. Wygląda na to że problem jest w luzie na wybieraku. Co prawda nie wygląda to tak źle jak na Twoim zdjęciu tzn uwalony od oleju a raczej wytarta jakas tulejka stabilizująca wodzik który załącza czujnik. Lekkie ruszenie lewarkiem na biegu i pojawia sie sygnał z czujnika

Wysłane z mojego Nokia 7.1 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Dracula napisał:

Czeka mnie dłuższa droga i nie zdąże czujnika wymienić

Mnie dopiero 21 sierpnia, więc dopieszczam, co mogę. :D

1 godzinę temu, Dracula napisał:

Zrobiłem wieś czyli odpiąłem czujnik i zrobiłem mostek

Czyli czujnik jest w stanie normalnie zwartym? Jak próbowałem stary, zaolejony mierzyć, to wychodziły mi cuda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiem tak. Po odlaczeniu wtyczki widzi caly czas neutral. Po zwarciu wtyczki tempomat dziala i zgodnie z oczekiwaniami da sie go przywrucic na luzie no ale to jakby normalne

Wysłane z mojego Nokia 7.1 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy a spotkaliście się z takim problemem z tempomatem? Nie da się ustawić predkosci powyzej 135km/h. Jak wciskam guzik przyspieszenia to przyspiesza ponad 135 ale za diabła się nie blokuje. 135 i ani grama wiecej nie ustawie na tempomacie... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

29 minut temu, krvrad napisał:

Koledzy a spotkaliście się z takim problemem z tempomatem? Nie da się ustawić predkosci powyzej 135km/h. Jak wciskam guzik przyspieszenia to przyspiesza ponad 135 ale za diabła się nie blokuje. 135 i ani grama wiecej nie ustawie na tempomacie... 

To jest programowo zablokowane. Miałem podobnie u siebie.

Jedyną opcją jest podjechać do kogoś kto ogarnia mapowanie subaraków i powinien Ci przesunąć ten limit.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 minut temu, WOJO napisał:

Chyba tylko w poliftach, bo ja pół drogi na Chorwację przejechałem na tempomacie z prędkością +/- 160km/h...

Nie mówię, że we wszystkich tak jest. Wydaje mi się, że zależy to od rynku, na który było oferowane auto.

U mnie przedlift USA i limit był przy ok. 140 km/h.

Przy remapie limit został przesunięty wyżej. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

A wiec po ok 1000km bląd tempomatu wrócił a po kilkudziesięciu km zapalił się check. Oszukanie czujnika jest na krótko. Prawdopodobnie będzie błąd w stylu signal to low na czujniku neutral. Czujnik zamówiłem. Szukając po numerach znalazłem zamiennik w opisie subaru/ford. Do forda to jest czujnik wstecznego. To tak na przyszłość. Ja oczywiście zamowilem oryginał.
Później o ile nie zapomnę wstawie fotke z diagnostyki

Wysłane z mojego Nokia 7.1 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...