Jump to content
BarFC

Zaraz po przeglądzie w ASO taki komplet

Recommended Posts

Posted (edited)

Witam,

 

jeszcze w tym miesiącu moje Subaru Outback 2011 2.0D oddałem w ręce ASO celem przeprowadzenia akcji serwisowej. Okazało się, że auto kwalifikowało się do wymiany siłownika hamulca postojowego. Oprócz tego pojazd został sprawdzony pod kątem technicznym i wszystko było ok.

 

Nagle ni stąd, ni zowąd po odpaleniu auta ku memu zaskoczeniu na tablicy rozdzielczej pokazały się następujące trzy kontrolki: check engine, kontrola trakcji, czujnik hamulca postojowego. Błędy zostały skasowane przez zaprzyjaźnionego mechanika, jednak po jednym dniu pojawiły się ponownie. Auto jezdzi normalnie, trzyma się drogi - nawet tej grząskiej - hamulec postojowy również funkcjonuje jak trzeba. Dlatego też postanowiłem skasować błędy i odczekać czy pojawią się znowu. Nie działa jednak tempomat (w ogóle nie uruchamia się), oraz hill holder (wydaje sygnał dźwiękowy i nie wyświetla ikonki). Dodam, że po skasowaniu błędów systemy te funkcjonowały poprawnie.

 

Nasuwa mi się pytanie - czy mogę swobodnie poruszać się autem? Nie ukrywam, że do ASO mam kawałek drogi i w tygodniu nie mam czasu na załatwienie tej sprawy, a w najbliższym mieście u elektryków programów diagnostycznych do subaru z tego rocznika brak. Czy ktoś z Was spotkał się kiedyś z takim problemem, czy to odosobniony przypadek? Co to może być za usterka?

A54E5D4E-DB59-4FD7-BC68-7D042EE2FA9E.jpeg

Edited by BarFC

Share this post


Link to post
Share on other sites

To, że nie działa Ci tempomat to normalne przy zapalonym Check Engine. 

Skoro przed wizytą w ASO nic takiego się nie działo, a po wizycie już tak, to jedź tam i niech sprawdzają co zepsuli. ;)

Poza tym... co to za błędy kasowałeś? Nie sprawdziłeś co oznaczają? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Też uważam, że należy jechać do ASO w wolnej chwili. Tymczasowo skasować błędy możesz bez jeżdżenia do zaprzyjaźnionego mechanika poprzez odłączenie akumulatora na kilka minut.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Ponoć po odłączeniu akumulatora system pomocy (chyba IRS) z GPS szwankuje. Błędy jakimś sposobem skasował ten mechanik, ale nie miał programu diagnostycznego, jak z resztą każdy inny elektryk w pobliżu. Od nowości żadnych takich nieprzewidzianych sytuacji z autem nie miałem, a tu nagle po wizycie taka niespodzianka... Może to jakaś drobna głupota, dlatego pytam na forum, żeby niepotrzebnie nie tracić dnia. Gdyby faktycznie coś się działo z jednostką napędową, bądź z zawieszeniem to laweta i ASO, ale tak jak pisałem, żadnych anomalii nie zauważyłem.

Edited by BarFC
Dodanie tekstu

Share this post


Link to post
Share on other sites
53 minuty temu, BarFC napisał:

Ponoć po odłączeniu akumulatora system pomocy (chyba IRS) z GPS szwankuje.

Tego nie wiem, u mnie nie było problemów. Jedynie dzwonili z pytaniem o brak zasilania.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Błędy  możesz doraźnie skasować włączając i wyłączając 5x pod rząd zapłon (przekręcasz kluczyk, ale bez uruchamiania silnika).

Edited by Kambol

Share this post


Link to post
Share on other sites

Masz wpięte jakieś urządzenie w złącze odb II? 

Share this post


Link to post
Share on other sites
22 godziny temu, Kambol napisał:

Błędy  możesz doraźnie skasować włączając i wyłączając 5x pod rząd zapłon (przekręcasz kluczyk, ale bez uruchamiania silnika).

Dziękuję za radę. :)

 

8 godzin temu, WojtekB napisał:

Masz wpięte jakieś urządzenie w złącze odb II? 

Nie mam żadnego, auto dosłownie jak wyjechało z salonu - tak jeździ do tej pory.

Share this post


Link to post
Share on other sites

U mnie ten zestaw lampek świecił przy przepalonej świecy żarówej.

 

tomek

Share this post


Link to post
Share on other sites

U mnie się zaświeciły te kontrolki jak poluzowała się rura od intercoolera, co w konsekwencji spowodowało zapchanie filtra dpf, musiałem go wypłukać i jest ok.

Pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

U mnie w benzynie zdarzyła się podobna historia. Przy wjeździe na autostradę zredukowałem biegi do 2 i gaz do dechy...

 

W efekcie zaświeciła się kontrola trakcji, hamulec i checkengin.

 

Po wyrównaniu prędkości i obrotów po pewnej chwili zgasł check i hamulec jednak kontrola trakcji nadal się świeciła.

 

Przejechałem do celu ok 40km.

 

Wyłączyłem silnik i poszedłem pozałatwiać sprawy. Jak wróciłem i odpaliłem samochód kontrolka już nie świeciła.

 

Poszukałem po instrukcjach i dokopałem się informacji o spalinach....

 

Do teraz sytuacja się nie powtórzyła.

 

Pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

U mnie znowu jak lambda mi padła miałem błąd P0140 I świeczki na zegarach. Dodam że silnik benzynowy. 

Edited by Przemek Chudzik

Share this post


Link to post
Share on other sites

Co by nie było potrzebny odczyt kodów, raczej każdy mechanik bez specjalnego programu to odczyta. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...