BarFC Opublikowano 25 Lipca 2019 Udostępnij Opublikowano 25 Lipca 2019 (edytowane) Witam, jeszcze w tym miesiącu moje Subaru Outback 2011 2.0D oddałem w ręce ASO celem przeprowadzenia akcji serwisowej. Okazało się, że auto kwalifikowało się do wymiany siłownika hamulca postojowego. Oprócz tego pojazd został sprawdzony pod kątem technicznym i wszystko było ok. Nagle ni stąd, ni zowąd po odpaleniu auta ku memu zaskoczeniu na tablicy rozdzielczej pokazały się następujące trzy kontrolki: check engine, kontrola trakcji, czujnik hamulca postojowego. Błędy zostały skasowane przez zaprzyjaźnionego mechanika, jednak po jednym dniu pojawiły się ponownie. Auto jezdzi normalnie, trzyma się drogi - nawet tej grząskiej - hamulec postojowy również funkcjonuje jak trzeba. Dlatego też postanowiłem skasować błędy i odczekać czy pojawią się znowu. Nie działa jednak tempomat (w ogóle nie uruchamia się), oraz hill holder (wydaje sygnał dźwiękowy i nie wyświetla ikonki). Dodam, że po skasowaniu błędów systemy te funkcjonowały poprawnie. Nasuwa mi się pytanie - czy mogę swobodnie poruszać się autem? Nie ukrywam, że do ASO mam kawałek drogi i w tygodniu nie mam czasu na załatwienie tej sprawy, a w najbliższym mieście u elektryków programów diagnostycznych do subaru z tego rocznika brak. Czy ktoś z Was spotkał się kiedyś z takim problemem, czy to odosobniony przypadek? Co to może być za usterka? Edytowane 25 Lipca 2019 przez BarFC Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Orear Opublikowano 25 Lipca 2019 Udostępnij Opublikowano 25 Lipca 2019 To, że nie działa Ci tempomat to normalne przy zapalonym Check Engine. Skoro przed wizytą w ASO nic takiego się nie działo, a po wizycie już tak, to jedź tam i niech sprawdzają co zepsuli. Poza tym... co to za błędy kasowałeś? Nie sprawdziłeś co oznaczają? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Michał W. Opublikowano 25 Lipca 2019 Udostępnij Opublikowano 25 Lipca 2019 Też uważam, że należy jechać do ASO w wolnej chwili. Tymczasowo skasować błędy możesz bez jeżdżenia do zaprzyjaźnionego mechanika poprzez odłączenie akumulatora na kilka minut. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BarFC Opublikowano 25 Lipca 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Lipca 2019 (edytowane) Ponoć po odłączeniu akumulatora system pomocy (chyba IRS) z GPS szwankuje. Błędy jakimś sposobem skasował ten mechanik, ale nie miał programu diagnostycznego, jak z resztą każdy inny elektryk w pobliżu. Od nowości żadnych takich nieprzewidzianych sytuacji z autem nie miałem, a tu nagle po wizycie taka niespodzianka... Może to jakaś drobna głupota, dlatego pytam na forum, żeby niepotrzebnie nie tracić dnia. Gdyby faktycznie coś się działo z jednostką napędową, bądź z zawieszeniem to laweta i ASO, ale tak jak pisałem, żadnych anomalii nie zauważyłem. Edytowane 25 Lipca 2019 przez BarFC Dodanie tekstu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Michał W. Opublikowano 25 Lipca 2019 Udostępnij Opublikowano 25 Lipca 2019 53 minuty temu, BarFC napisał: Ponoć po odłączeniu akumulatora system pomocy (chyba IRS) z GPS szwankuje. Tego nie wiem, u mnie nie było problemów. Jedynie dzwonili z pytaniem o brak zasilania. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kambol Opublikowano 25 Lipca 2019 Udostępnij Opublikowano 25 Lipca 2019 (edytowane) Błędy możesz doraźnie skasować włączając i wyłączając 5x pod rząd zapłon (przekręcasz kluczyk, ale bez uruchamiania silnika). Edytowane 25 Lipca 2019 przez Kambol Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
WojtekB Opublikowano 26 Lipca 2019 Udostępnij Opublikowano 26 Lipca 2019 Masz wpięte jakieś urządzenie w złącze odb II? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BarFC Opublikowano 26 Lipca 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Lipca 2019 22 godziny temu, Kambol napisał: Błędy możesz doraźnie skasować włączając i wyłączając 5x pod rząd zapłon (przekręcasz kluczyk, ale bez uruchamiania silnika). Dziękuję za radę. 8 godzin temu, WojtekB napisał: Masz wpięte jakieś urządzenie w złącze odb II? Nie mam żadnego, auto dosłownie jak wyjechało z salonu - tak jeździ do tej pory. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
twitt Opublikowano 27 Lipca 2019 Udostępnij Opublikowano 27 Lipca 2019 U mnie ten zestaw lampek świecił przy przepalonej świecy żarówej. tomek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojtass72 Opublikowano 28 Lipca 2019 Udostępnij Opublikowano 28 Lipca 2019 U mnie się zaświeciły te kontrolki jak poluzowała się rura od intercoolera, co w konsekwencji spowodowało zapchanie filtra dpf, musiałem go wypłukać i jest ok. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Starosta Gosiem Opublikowano 28 Lipca 2019 Udostępnij Opublikowano 28 Lipca 2019 U mnie w benzynie zdarzyła się podobna historia. Przy wjeździe na autostradę zredukowałem biegi do 2 i gaz do dechy... W efekcie zaświeciła się kontrola trakcji, hamulec i checkengin. Po wyrównaniu prędkości i obrotów po pewnej chwili zgasł check i hamulec jednak kontrola trakcji nadal się świeciła. Przejechałem do celu ok 40km. Wyłączyłem silnik i poszedłem pozałatwiać sprawy. Jak wróciłem i odpaliłem samochód kontrolka już nie świeciła. Poszukałem po instrukcjach i dokopałem się informacji o spalinach.... Do teraz sytuacja się nie powtórzyła. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Przemek Chudzik Opublikowano 2 Sierpnia 2019 Udostępnij Opublikowano 2 Sierpnia 2019 (edytowane) U mnie znowu jak lambda mi padła miałem błąd P0140 I świeczki na zegarach. Dodam że silnik benzynowy. Edytowane 2 Sierpnia 2019 przez Przemek Chudzik Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BazaN Opublikowano 9 Sierpnia 2019 Udostępnij Opublikowano 9 Sierpnia 2019 Co by nie było potrzebny odczyt kodów, raczej każdy mechanik bez specjalnego programu to odczyta. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się