Skocz do zawartości

Legacy IV przyciski kierownicy


polter_83

Rekomendowane odpowiedzi

Hej,

 

Posiadam poliftowe Legacy z tempomatem w kierownicy.

Sterowania radiem brak.

Gdzies czytalem ze jak brakuje AUX w schowku to jest poprowadzona wiazka do kierownicy do sterowania radia.

 

Czy to prawda?

 

Samochod ma juz 260kkm i na kierownicy to widac.

 

Zastanawiam sie nad zakupem uzywanej kiery ktora ma rowniez sterwanie radia i obszycie jej lub zakup samych przyciskow i obszycie kiery, ktora mam.

Niestety na portalu z aukcjami brak samych przyciskow do radia, a uzywana kiera to okolo 200PLN.

 

Widzialem tez w jednym sklepie od Subi i Mitsu przyciski tempomatu za 250 PLN, wiec pewnie druga strona wyglada podobnie, choc jej nie znalazlem.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiem Ci na swoim przykładzie. Kupiłem kierownicę ze sterowaniem radiem, bo go nie miałem. Podłączyłem, przyciski świecą, ale radio na nie nie reaguje. Nie mam czasu się bawić w sprawdzanie tego więc nie powiem Ci jak to podłączyć, jednak nie wiem jak u Ciebie, ale u mnie nie było p&p. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, remuch napisał:

Tak to pomoże choć myślałem że to jest p&p.

 

Dzieki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak to pomoże choć myślałem że to jest p&p.
 
Dzieki
"prawie" jest. W tym poście opisałem to bardzo dokładnie jka to zrobić, jedynie co to kwestia zdobycia odpowiednich konektorów i można dzialac

Wysłane z mojego FIG-LX1 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

W kilku wątkach wspominałem o tym, że padło mi sterownie z kierownicy w Outbacku III poliftowym. Otóż dziś udało mi się je naprawić i przy okazji zobaczyć jak cały ten układ działa. Pomyślałem, że to opiszę, bo może się to komuś przydać - sterowanie radiem z kierownicy jest dla mnie szalenie ważną funkcją, która zwiększa bezpieczeństwo.
Jeżeli spełni się kilka warunków to dołożenie sterowania nie jest aż takie trudne.

Jak to wygląda u mnie.
-Radio GX-204LE - (czarne, poliftowe)

-Kierownica poliftowa z przyciskami do radia - po lewej stronie ma 6 przycisków od radia, po prawej tempomat - występowała na pewno w Outbacku III, Legacy IV i Foresterze III. Przyciski z Forestera działają w tym radiu.

Za komunikację z radiem odpowiadają dwa przewody z całej wtyczki. Biały i niebieski widoczny na zdjęciu poniżej.

Spoiler

1623589163_zczemoduuprzyciskw.thumb.jpg.f2644b9501f1a3ba378b20b50c6f7e25.jpg

995192392_moduprzyciskw.thumb.jpg.349bab761179f61c3957f786fe4b775e.jpg


Wpięte w kierownicy pod poduszką przechodzą przez zwijak na kolumnie kierownicy i wychodzą odpowiednio 3ci u góry oraz 2 u dołu, gdy zatrzask w wtyczce uznamy za "górę". Widoczne na zdjęciu. W ten sposób wyprowadzone przewody prowadzone są główną wiązką tuż za radio. Kolory przewodów głównej wiązki jakie były u mnie to fioletowo biały oraz pomarańczowo biały.
1234567
89ABCDE

Spoiler

519384593_zczezwijaka.thumb.jpg.1bc17266e6d60ce47a90a6d60c81b01e.jpg
Złącze wychodzące z zwijaka.

977483828_wizkagwnagra.thumb.jpg.11eebb59f417151676b788deb06ea989.jpg
Główna wiązka widok góry z zatrzaskiem

948351580_wizkagwnad.thumb.jpg.33e4faf8856bda2f47b735be4628a55c.jpg
Główna wiązka dół


Sposób montażu do radia jest różny i zależy, z tego co się zorientowałem, od jego modelu. W posiadanym przeze mnie odpowiada za to mała wtyczka 8 pinowa po prawej stronie u dołu, patrząc na tył radia. Zamieszczam zdjęcie z sieci z jego położeniem. Patrząc na wtyczkę, piny odpowiedzialne za kontrolę z kierownicy znajdują się pionowo w drugim rzędzie od prawej strony.
1234
5678
 

Spoiler

1602103871_tyradia.thumb.png.2c69777ee0fb06dd7cfcc691652f0769.png

Ciekawostka. Trzy z pozostałych pinów odpowiedzialne są za AUX. Gdyby kogoś to interesowało, które dokładnie to mogę wyjąć radio i sprawdzić. Z tego co widziałem były to 1,2,5, ale nie jestem pewny.


Podłączenie do nich przewodów podłączonych do kierownicy powinno poskutkować możliwością kontrolowania radia.

Sporym ułatwieniem w zrozumieniu podłączenia przycisków jest zmierzenie ich oporu, który następnie w każdym z kroków można kontrolować.
W moim wypadku było to:
stan spoczynku: 4190 Om
Seek w dół :  1120
seek w górę:  609
change mode:  340
vol down:  204
vol up:  100
mute:  37

Miałem akurat pod ręką opornik 220 Om, więc on posłużył mi do testów. Można podpiąć go na początek do radia z tyłu do pinów, które wskazałem, czego efektem powinno być ściszenie muzyki/radia. Jeżeli interesuje kogoś jak dokładniej działają przyciski to warto spojrzeć do wątku poniżej, gdzie @LosioDriver sam mi to wytłumaczył. W skrócie radio mierzy opór na obwodzie, który zamykany jest poprzez naciśnięcie konkretnych przycisków.


Gdyby ktoś chciał się zabrać za zamontowanie u siebie tychże przycisków, służę pomocą i chętnie podpowiem dokładniej, jeżeli coś będzie niejasne.
Spisałem całość trochę na szybko, póki pamiętam, więc wybaczcie, jeżeli jest w tym lekki chaos.

 

Edit: sprzedana.
Poza tym, mam do sprzedania kierownicę, z przyciskami, która mogłaby komuś posłużyć do montażu i podpięcia przycisków. Kupiłem ją niepotrzebnie jak się okazało - myślałem, że brak reakcji wynika u mnie z uszkodzenia przycisków, a problemem była uszkodzona wtyczka za radiem. Gdyby się komuś przydała to piszcie. Kosztowała mnie 100zł i za tyle samo oddam komuś z forum. Z chęcią też pomogę, jeżeli ktoś mieszka we Wrocku.

Edytowane przez halvaekiu
  • Dzięki! 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, halvaekiu napisał:

@Danko Masz coś wpięte w tej wtyczce wraz z przewodami od Auxa? Rozumiem, że masz ten sam model radia jak ja?

Radio te same. Wtyczki tam żadnej nie było, więc chyba rozumiem dokąd zmierzasz. Ja po prostu luźno tam wsadziłem odpowiednio piny do auxa. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytałem ponieważ w niektórych radiach sterowanie podłączone było do złącza zmieniarki (czarne złącze na zdjęciu powyżej w moim "poradniku). Skoro nie masz wtyczki za radiem, a w zmieniarkę nic nie masz wpiętego - ja nie miałem, a obecnie mam tam bezpośrednio wpiętą WEFĘ - to raczej musisz dorobić przewody.

Puszczenie dwóch przewodów raczej nie będzie trudne. Bardziej warto spojrzeć na zwijak w kolumnie kierownicy, czy posiada odpowiednie piny. Spodziewam jednak, że tak. Możesz zdjąć osłonę kolumny i spojrzeć. Na środku pod kierownicą masz jedną śrubę. Później delikatnie podważasz zatrzaski wokół, dolna pokrywa zejdzie i czekają Cię kolejne 3 śruby od spodu, którymi przymocowana do kolumny jest górna pokrywa. Po jej zdjęciu po prawej stronie będziesz mieć wtyczkę której zdjęcia widać powyżej. Będziesz mógł sprawdzić czy cokolwiek pod te piny jest wpięte. Jeżeli tak to będziesz mógł poszukać tych przewodów za radiem. Jeżeli nie to sam możesz dorzucić i przepchąć do radia.

Edytowane przez halvaekiu
  • Dzięki! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Halvaekiu dzięki za kierownicę i pomoc. U mnie sterowanie radiem zadziałało P&P bez rzeźby z wiązką. 

Pytanie mam jeszcze - po zdjęciu poduszki powietrznej pod nakrętką trzymająca kierownicę, na zwijaku ukazało się jeszcze jedno gniazdo nie podłączone. Do czego ono jest? Czy do fabrycznego zestawu głośnomówiącego czyli sterowanie telefonem?

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobre pytanie. Nie widziałem u siebie tego złącza. Mogłem też po prostu nie zwrócić na nie uwagi, ponieważ nie ściągałem kierownicy, a jedynie moduł z przyciskami.

 

System głośnomówiący montowany był - przynajmniej w części salonów - jako zewnętrzne urządzenie Nokii. Nie spodziewam się by na kierownicy były do tego jakieś dedykowane złącza.

Widziałem go zamontowanego w wielu Outbackach w podobnym wieku jak mój, kiedy intensywnie przeglądałem ogłoszenia rok temu.

Przyciski od systemu głośnomówiącego były umiejscowione na osobnym pilocie.

Edytowane przez halvaekiu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam na myśli taką kierownicę jak poniżej do forestera 2008 - 2012.

Mój OBK jest MY2008 więc może ma zwijak już z wtyczką pod sterowanie telefonem? 

ale to w sumie mało istotne, pytałem z ciekawości...

Zrzut ekranu 2021-05-13 o 11.41.45.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • 10 miesięcy temu...
W dniu 9.07.2021 o 11:48, Marti8306 napisał:

Jak by ktoś wkładał aftermarketowe radio np 2 DIN to polecam ten interfejs do sterowania przyciskami z kierownicy. Pasuje do Legacy IV polift, trzeba tylko zlutować dwa kable które idą od kierownicy bo nie pasuje wtyczka 

wlasnie cos takiego zostalo zamowione do mojego obk przedliftowego ale pan od instalacji stwierdzil, ze zakres rezystancji jest zbyt duzy i sony xav tego nie obsluzy. tani chinczyk lapal to bez problemu bez adaptera.

jakie masz radio?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...