Jump to content

Problem z mocą


Adrian Foto
 Share

Recommended Posts

Witajcie.

 

Od czego w silnikach sohc wolnossących może być objaw: okresowy spadek mocy podczas jednej trasy (auto nie gaszone), np. 5 lub 4 bieg prędkość 120km/h, dodanie gazu a prędkość się nie zwiększa, tylko stoi na tych 120km/h? Po chwili samochód jest w stanie przyspieszyć.

 

 

Link to comment
Share on other sites

Siema

 

Przyczyn może być bardzo dużo, zacznij od sprawdzenia błędów. Możliwe że winny jest czujnik spalania stukowego.

Link to comment
Share on other sites

4 godziny temu, Maniek95 napisał:

Siema

 

Przyczyn może być bardzo dużo, zacznij od sprawdzenia błędów. Możliwe że winny jest czujnik spalania stukowego.

Wymieniałem ostatnio stukowca. Lambde też. Jakiś czas temu były wymienione kable i świece, regulowane zawory. W sterowniku nie ma błędów. 

 

Padnięta cewka mogłaby dawać takie objawy? Da się to jakoś łatwo pomierzyć? Ostatnio dotknąłem pracującego silnika i kopnął mnie prąd, może to świadczyć o jakimś zwarciu/przebiciu, czy to normalne?

 

 

Link to comment
Share on other sites

A zdarza Ci się gdy wysiadasz z auta i dotkniesz karoserii, że "kopnie" cie prąd? To efekt elektrostatycznej różnicy potencjałów Ziemi i karoserii. Czy to samo może zdarzyć się po dotknięciu silnika raczej wątpię bo zanim dotkniesz silnika musisz otworzyć maskę :). Pracujący silnik nie powinien "kopać" prądem.

 

Pozdrawiam,

  

Link to comment
Share on other sites

10 minut temu, Adrian Foto napisał:

Wymieniałem ostatnio stukowca. Lambde też. Jakiś czas temu były wymienione kable i świece, regulowane zawory. W sterowniku nie ma błędów. 

 

Padnięta cewka mogłaby dawać takie objawy? Da się to jakoś łatwo pomierzyć? Ostatnio dotknąłem pracującego silnika i kopnął mnie prąd, może to świadczyć o jakimś zwarciu/przebiciu, czy to normalne?

 

 

Raczej mało prawdopodobne żeby cewka miała taki objaw. Napewno można sprawdzić multimetrem oporność cewki ale jakie mają być wartości i które piny sprawdzić poszukaj na necie albo serwisówce.

 

Spróbuj delikatnie wyczyścić (są do tego preparaty w sprayu) przepływomierz/map sensor i czujnik temperatury w dolocie. Może coś pomoże.

Link to comment
Share on other sites

50 minut temu, Maniek95 napisał:

Raczej mało prawdopodobne żeby cewka miała taki objaw. Napewno można sprawdzić multimetrem oporność cewki ale jakie mają być wartości i które piny sprawdzić poszukaj na necie albo serwisówce.

  

Spróbuj delikatnie wyczyścić (są do tego preparaty w sprayu) przepływomierz/map sensor i czujnik temperatury w dolocie. Może coś pomoże.

był czyszczony (MAP)

 

cewkę sobie wyjąłem ale nie mam pojęcia jak i co zmierzyć :-) 

wg tego wątku mierzenie to strata czasu: 

 

 

siedzi u mnie hitachi cm12-100B

Edited by Adrian Foto
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...