Adrian Foto Posted July 20, 2019 Share Posted July 20, 2019 Witajcie. Od czego w silnikach sohc wolnossących może być objaw: okresowy spadek mocy podczas jednej trasy (auto nie gaszone), np. 5 lub 4 bieg prędkość 120km/h, dodanie gazu a prędkość się nie zwiększa, tylko stoi na tych 120km/h? Po chwili samochód jest w stanie przyspieszyć. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Maniek95 Posted July 21, 2019 Share Posted July 21, 2019 Siema Przyczyn może być bardzo dużo, zacznij od sprawdzenia błędów. Możliwe że winny jest czujnik spalania stukowego. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Adrian Foto Posted July 21, 2019 Author Share Posted July 21, 2019 4 godziny temu, Maniek95 napisał: Siema Przyczyn może być bardzo dużo, zacznij od sprawdzenia błędów. Możliwe że winny jest czujnik spalania stukowego. Wymieniałem ostatnio stukowca. Lambde też. Jakiś czas temu były wymienione kable i świece, regulowane zawory. W sterowniku nie ma błędów. Padnięta cewka mogłaby dawać takie objawy? Da się to jakoś łatwo pomierzyć? Ostatnio dotknąłem pracującego silnika i kopnął mnie prąd, może to świadczyć o jakimś zwarciu/przebiciu, czy to normalne? Link to comment Share on other sites More sharing options...
ura_bus Posted July 21, 2019 Share Posted July 21, 2019 A zdarza Ci się gdy wysiadasz z auta i dotkniesz karoserii, że "kopnie" cie prąd? To efekt elektrostatycznej różnicy potencjałów Ziemi i karoserii. Czy to samo może zdarzyć się po dotknięciu silnika raczej wątpię bo zanim dotkniesz silnika musisz otworzyć maskę . Pracujący silnik nie powinien "kopać" prądem. Pozdrawiam, Link to comment Share on other sites More sharing options...
Maniek95 Posted July 21, 2019 Share Posted July 21, 2019 10 minut temu, Adrian Foto napisał: Wymieniałem ostatnio stukowca. Lambde też. Jakiś czas temu były wymienione kable i świece, regulowane zawory. W sterowniku nie ma błędów. Padnięta cewka mogłaby dawać takie objawy? Da się to jakoś łatwo pomierzyć? Ostatnio dotknąłem pracującego silnika i kopnął mnie prąd, może to świadczyć o jakimś zwarciu/przebiciu, czy to normalne? Raczej mało prawdopodobne żeby cewka miała taki objaw. Napewno można sprawdzić multimetrem oporność cewki ale jakie mają być wartości i które piny sprawdzić poszukaj na necie albo serwisówce. Spróbuj delikatnie wyczyścić (są do tego preparaty w sprayu) przepływomierz/map sensor i czujnik temperatury w dolocie. Może coś pomoże. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Adrian Foto Posted July 21, 2019 Author Share Posted July 21, 2019 (edited) 50 minut temu, Maniek95 napisał: Raczej mało prawdopodobne żeby cewka miała taki objaw. Napewno można sprawdzić multimetrem oporność cewki ale jakie mają być wartości i które piny sprawdzić poszukaj na necie albo serwisówce. Spróbuj delikatnie wyczyścić (są do tego preparaty w sprayu) przepływomierz/map sensor i czujnik temperatury w dolocie. Może coś pomoże. był czyszczony (MAP) cewkę sobie wyjąłem ale nie mam pojęcia jak i co zmierzyć :-) wg tego wątku mierzenie to strata czasu: siedzi u mnie hitachi cm12-100B Edited July 21, 2019 by Adrian Foto Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now