FUKS Opublikowano 20 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 20 Kwietnia 2007 Witam od pewnego czasu chodzi (jeździ) mi po głowie Forester 2.5XT, no i mam z tego powodu do Was kilka pytań: 1. jakie jest minimalne zużycie paliwa, jazda na kropelce, autobahn, kierowca sam, piąty bieg i mucha na gazie. Interesuje mnie ekstremalnie niskie zużycie paliwa. Ile mu mniej więcej wychodzi podczas człapania się? Mogę odpowiedzieć ile pali S-Turbo nieco wzmocniony po wymianie wydechu ( około 210 KM ) o kropelce wyszło mi 8 L prędkość 120-130 na 5 biegu tempomat 2. czy ktoś z Was słyszał może, że ktoś wrzucił Forestera na bok? Zakładam równą asfaltową nawierzchnię, zakręty poziome a nie profilowane jak w kartach, bez dziur, traw, krawężników. Czy Forek przejdzie test łosia tak, żeby lecieć bokiem po asfalcie, czy zaliczy boczek? Na dachu jeszcze nie byłem - bokiem i owszem :-) 3. Jakie ma faktyczne przyspieszenie fabryczny Forek od 0 do 100? Fabryka podaje 6sek, ale gdzieś czytałem że wychodzi coś około 7sek. Moim udało mi się zrobić 6,9 s a o ile wiem jest sporo osób które 2,5 XT robią poniżej 6 s 4. Wiem, że Forestera nie wolno holować z jedną osią w górze bo rozwali się coś w napędzie. Natomiast na przegladzie rejestracyjnym wjeżdża się na rolki jedną osią. Podczas testu koła jednej osi obracają sie, a drugie stoją. I co wtedy??? Zepsuję sobie napęd podczas przegladu??? Czy muszę jechać na jakąś specjalną stację diagnostyczną? Miałem2 badania - na rolkach oba przeżył 5. Ile wynosi koszt tunningu tylko SOFT? Bez wymiany jakichkolwiek części tylko sam program. Ile w ten sposób mozna dodać koników do tych 230 seryjnych żeby nie zaszkodzić silnikowi? Czy mozna zlecić to w salonie podczas zakupu tak żeby się ASO pod tym podpisało że nie tracę gwarancji. (jak kupowałem mój aktualny samochód to mi coś takiego proponowali. Ze 130 na 160PS + pieczątka w książkę gwarancyjną za 2500pln) jedyny soft to nie-ASO gwarancja pa pa :-) 6. Chciałbym zamontować blow-off`a. Czy do Forestara da radę? Czy trzeba do tego wymieniać wydech? Czy stracę gwarancję? da radę... gwarancja pa pa :-) z góry dzieki za odpowiedzi I co dalej? Tekst powieliłeś.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 20 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 20 Kwietnia 2007 FUKS, nie powielił, tylko źle cytowanie zrobił, tam są Jego odpowiedzi też Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piskoor Opublikowano 20 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 20 Kwietnia 2007 no właśnie :-) odpowiedzi sa w cytowanym tekście :-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
FUKS Opublikowano 20 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 20 Kwietnia 2007 Za dużo czerwonego.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Przemeq Opublikowano 24 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2007 Musi byc po Ringu? Bo to raczej trudne w realizacji, moze opiszesz o co chodzi. O to, że nie jest to pojeżdżawka wokół trzepaka, albo "tor" typu Słomka, gdzie są dwa zakręty na krzyż. Ring (a dokładniej: Nordschleife) to tor o długości około 22 km, który ma wszystko - tak w pionie, jak i w poziomie: ostre zakręty, szybkie łuki, szykany, zaciski, zakręty pojedyncze i ich serie, długie proste, a wszystko to z na spadaniach, szczytach, górkach, zjazdach i podjazdach bardziej i mniej stromych, dłuższych i krótszych. Dopiero przy takim zróżnicowaniu i dystansie da się na dobre zauważyć różnice w samochodzie i to w sposób pozwalający łatwo wyeliminować z analizy wpływ kierowcy. I dlatego musi być na Ringu . No chyba, że masz dostęp do innego toru o tych samych cechach i podobnej długości :razz:. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andrzej Koper Opublikowano 24 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2007 Przemeq! Slyszałem , że byleś jedyny ktory coś pamietał z trasy tego toru i w związku z tym udzielałeś sie jako pilot Znam kilka torow F1 ale tam to gora 4 zakrety na krzyż jak to w F1 więc jak ktos chce rzeczywiście poznac auto to musi byc Ring bo inaczej nie pozna AK Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Przemeq Opublikowano 24 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2007 Przemeq! Slyszałem , że byleś jedyny ktory coś pamietał z trasy tego toru i w związku z tym udzielałeś sie jako pilot To prawda :cool:. Powiem nawet, że określenie "coś pamiętał" jest zdecydowanie zbyt ostrożne 8). Znam kilka torow F1 ale tam to gora 4 zakrety na krzyż jak to w F1 więc jak ktos chce rzeczywiście poznac auto to musi byc Ring bo inaczej nie pozna AK To nie tak, że nie pozna, ale nie znam innego miejsca, w którym kierowca miałby do dyspozycji tak zróżnicowaną trasę, bez ruchu z przeciwnego kierunku, groźby złapania mandatu, czy rozjechania niewinnego mieszkańca wsi, przez którą przebiega droga . No chyba, że ten ktoś jest profesjonalnym rajdowcem, jak np. vert i ma do dyspozycji OES w górach ( ) . Ale wówczas ten ktoś nie jedzie cywilnym wozem i kółko się zamyka - cywilne wozy trzeba testować tylko na Ringu . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
WRC fan Opublikowano 24 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2007 O to, że nie jest to pojeżdżawka wokół trzepaka, albo "tor" typu Słomka, gdzie są dwa zakręty na krzyż. Ring (a dokładniej: Nordschleife) to tor o długości około 22 km, który ma wszystko - tak w pionie, jak i w poziomie: ostre zakręty, szybkie łuki, szykany, zaciski, zakręty pojedyncze i ich serie, długie proste, a wszystko to z na spadaniach, szczytach, górkach, zjazdach i podjazdach bardziej i mniej stromych, dłuższych i krótszych. Dopiero przy takim zróżnicowaniu i dystansie da się na dobre zauważyć różnice w samochodzie i to w sposób pozwalający łatwo wyeliminować z analizy wpływ kierowcy. I dlatego musi być na Ringu . No chyba, że masz dostęp do innego toru o tych samych cechach i podobnej długości :razz: . Nie jestem jakimś znawcą, ale tor Spa, to też tor w starym stylu, podobnie jak N'schleife. Oryginalnie miał 15km, teraz jest skrócony do niecałych 7 km. Chyba też by się nadawał ;-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andrzej Koper Opublikowano 24 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2007 O to, że nie jest to pojeżdżawka wokół trzepaka, albo "tor" typu Słomka, gdzie są dwa zakręty na krzyż. Ring (a dokładniej: Nordschleife) to tor o długości około 22 km, który ma wszystko - tak w pionie, jak i w poziomie: ostre zakręty, szybkie łuki, szykany, zaciski, zakręty pojedyncze i ich serie, długie proste, a wszystko to z na spadaniach, szczytach, górkach, zjazdach i podjazdach bardziej i mniej stromych, dłuższych i krótszych. Dopiero przy takim zróżnicowaniu i dystansie da się na dobre zauważyć różnice w samochodzie i to w sposób pozwalający łatwo wyeliminować z analizy wpływ kierowcy. I dlatego musi być na Ringu . No chyba, że masz dostęp do innego toru o tych samych cechach i podobnej długości :razz: . Nie jestem jakimś znawcą, ale tor Spa, to też tor w starym stylu, podobnie jak N'schleife. Oryginalnie miał 15km, teraz jest skrócony do niecałych 7 km. Chyba też by się nadawał ;-) No nie wiem , nie wiem 7 km powiadasz.......trzeba Przemqa zapytać AK Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Przemeq Opublikowano 25 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2007 Andrzej, a coś Ty sobie wstawił w avatar? Rozumiem, że budyń poszedł do klienta, ale nie spodziewałem się po Tobie takiej perwersji . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thomas Opublikowano 25 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2007 Zapytam jeszcze czy do Forestera 2.5XT będzie pasować skrzynia 6-biegowa od Imprezy STI? Robił to ktoś? Czy po zamianie poprawia sie dynamika Forestera, przyspieszenie, prędkość, może spada zuzycie paliwa? Opłaca się to robić? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andrzej Koper Opublikowano 25 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2007 Zapytam jeszcze czy do Forestera 2.5XT będzie pasować skrzynia 6-biegowa od Imprezy STI? Robił to ktoś? Czy po zamianie poprawia sie dynamika Forestera, przyspieszenie, prędkość, może spada zuzycie paliwa? Opłaca się to robić? Wszystko można zrobic ale według mnie sie nie oplaca.Jeżeli już to kupic rozbite "odpowiednio" STI i przełozyć wszystko.Też się nie oplaca ale satysfakcja z posiadania forestera STI jedynego w 4RP może powodować że się oplaca W myśl zasady że bogatemu wszystko wolno :razz: AK Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MIKKI Opublikowano 25 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2007 Musi byc po Ringu? Bo to raczej trudne w realizacji, moze opiszesz o co chodzi. (...) I dlatego musi być na Ringu . No chyba, że masz dostęp do innego toru o tych samych cechach i podobnej długości :razz:. Laguna Seca will do Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Przemeq Opublikowano 25 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2007 Laguna Seca will do Hmmm... 10 zakrętów na krzyż, szeroko, z poboczami... Will not do Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kuba Opublikowano 26 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia 2007 Co to jest Ring to ja wiem (z opowiadan), tym bardziej jak tor jest trudny, to kierowca ma wplyw na szybkosc jego pokonywania. Pozatym, to w czym przeszkadzaja pobocza podczas jazdy na torze? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się