MIKKI Opublikowano 9 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2007 (..)- umowny i modelowy zakręt na suchym Forek turbo przejedzie o 20% szybciej, niż Meganka; - ten sam zakręt na mokrym - 30%; - j.w. na śliskim - 40%. (...) Dosyć odważna teoria :roll: rozumiem, że dla Forestera bez turbo procenty odpowiednio wynosiłyby 5/15/25 to już trochę bliżej prawdy, chociaż należy pamiętać, że mocniejsze auta na śliskim niekoniecznie są szybsze (porównując samochody z AWD), tak więc, pozostając przy procentach, moje odczucia dla Forka N/A to: 0 / 15 / 30. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
WiS Opublikowano 9 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2007 Dosyć odważna teoria Odważne teorie to moja specjalność pozostając przy procentach, moje odczucia dla Forka N/A to: 0 / 15 / 30. Jeździłeś Meganem w dieslu...? Bo ja - kiedyś tak :razz: Dlatego obstawiam nieco wyżej na korzyść Forestera, zarówno atmo, jak i turbo. :roll: A poza tym: .... :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Azrael Opublikowano 9 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2007 WiS, obawiam się ze przeceniasz różnice między wolnymi i szybkimi autami w zakrecie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
WiS Opublikowano 9 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2007 Może. :roll: Ale, po pierwsze, raczcie zwrócić uwagę na ";-)", po drugie, zależy przecie, jaki ten "modelowy zakręt" jest szybki, po trzecie, w wypadku porównania Megane - Forester bardziej oceniam jakość zawiasu, a nie moc i przyspieszenia auta. Megany (zwł. I i II generacji) są pod tym względem fatalne, Forestery za to całkiem niezłe. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gal Opublikowano 9 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2007 Tak sobie czytam powyższą dyskusję i nachodzi mnie taka refleksja: Dlaczego tak kwitnie przemysł "tuningowy? Nie chodzi mi o "body-kity", BOV-y, duże skrzydła i inne "upiększacze", ale o Teiny, D2, Mapteki itp. tuning pojazdów ulicznych. Czy to nie chodzi o to, że handel "tuningiem", to sprzedawanie złudzeń w odniesieniu do większości, cywilnych przecież, kierowców? Kupię D2 i będę Kuzaj...? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
leon Opublikowano 9 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2007 Gal, obedrą Cię ze skóry za to. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MIKKI Opublikowano 9 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2007 Już jest obdarty... a mimo to kłapie :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sykstus Opublikowano 9 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2007 Czy to nie chodzi o to, że handel "tuningiem", to sprzedawanie złudzeń w odniesieniu do większości, cywilnych przecież, kierowców? Kupię D2 i będę Kuzaj...? W wiekszosci przypadkow tak jest, nie oszukujmy sie ile osob jest w stanie wykorzystac powiedzmy 90% potencjalu drzemiacego w naszych autach? Jednostki ... Nie wiem, widzac po sobie uwazam ze obecnie wykorzytuje mozepotencjal swojego auta w 65% poprzednie moze w 80 ... Wiec poki co nie inwestuje w tjunink, no chyba ze kierowcy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MIKKI Opublikowano 9 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2007 Jasne, tylko po co komuś odbierać przyjemność z życia... może powinniśmy napisać do Bełtowskiego, Ruty, Oleksowicza itd... żeby zmienili samochody albo w ogóle się wycofali z RMP. :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sykstus Opublikowano 9 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2007 Jasne, tylko po co komuś odbierać przyjemność z życia... Mikki, jasne, jasne, jak ktos ma kase to moze sobie upgradowac auto do woli, montowac zawieszenie Teina, hamulce d2 itp to daje duzo frajdy, w wielu przypadkach te zabiegi dadza poprawe casu na torze czy innej pojezdzawce (nie mowiac o poprawie samopoczucia drivera bez mierzenia czasu) ale fakt jest faktem ze w wiekszosci przypadkow rezerwy jakie sa jesli chodzi o czas przy seryjnym aucie sa takie ze mozna ten czas naprawde sporo wysrobowac i nie trzeba dodatkow (wystarczy popracowac nad torem jazdy, hamowaniami itp). A co do rajdowcow to ja uwazam ze jak ktos lubi jezdzic i czerpie z tego frajde to czemu nie. Ja tez do tego zmierzam i szukam wlasnie rajdowki, poto tylko by sie wozic a nie robic wynikow. A do Marcina mozesz napisac, czytuje regularnie forum, pisywac tez pisuje (notabene uwazam go za sybkiego drivera - patrz wyniki jakie robil Kit Carem). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MIKKI Opublikowano 9 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2007 Zgadzam się Sykstus, masz 99% racji. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Paweł C Opublikowano 9 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2007 1. NIE STRZELAJ!!! 2. Twój i tak nie jest najgorszy... Gdyby jeszcze był np. czarny... :cool: 3. Gdyby mnie było stać, też bym takim jeździł, a że mnie nie stać, to się czepiam :wink: ad1. ok. nie musisz zakładać kamizelki ad2. nobody is perfect ad3. sie nie czepiaj, jeśli Cię nie stać w dniu dzisiejszym, kupisz go jutro... (i przestaniesz się czepiać :grin: ) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
WRC fan Opublikowano 10 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2007 surfpro, myślę, że ta strona Cię zainteresuje : http://www.cars101.com/forester.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
paul_78 Opublikowano 10 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2007 Tak sobie czytam powyższą dyskusję i nachodzi mnie taka refleksja:Dlaczego tak kwitnie przemysł "tuningowy? Nie chodzi mi o "body-kity", BOV-y, duże skrzydła i inne "upiększacze", ale o Teiny, D2, Mapteki itp. tuning pojazdów ulicznych. Czy to nie chodzi o to, że handel "tuningiem", to sprzedawanie złudzeń w odniesieniu do większości, cywilnych przecież, kierowców? Kupię D2 i będę Kuzaj...? To chyba ma coś wspólnego z penisem a konkretnie jego rozmiarem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thomas Opublikowano 17 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2007 Witam od pewnego czasu chodzi (jeździ) mi po głowie Forester 2.5XT, no i mam z tego powodu do Was kilka pytań: 1. jakie jest minimalne zużycie paliwa, jazda na kropelce, autobahn, kierowca sam, piąty bieg i mucha na gazie. Interesuje mnie ekstremalnie niskie zużycie paliwa. Ile mu mniej więcej wychodzi podczas człapania się? 2. czy ktoś z Was słyszał może, że ktoś wrzucił Forestera na bok? Zakładam równą asfaltową nawierzchnię, zakręty poziome a nie profilowane jak w kartach, bez dziur, traw, krawężników. Czy Forek przejdzie test łosia tak, żeby lecieć bokiem po asfalcie, czy zaliczy boczek? 3. Jakie ma faktyczne przyspieszenie fabryczny Forek od 0 do 100? Fabryka podaje 6sek, ale gdzieś czytałem że wychodzi coś około 7sek. 4. Wiem, że Forestera nie wolno holować z jedną osią w górze bo rozwali się coś w napędzie. Natomiast na przegladzie rejestracyjnym wjeżdża się na rolki jedną osią. Podczas testu koła jednej osi obracają sie, a drugie stoją. I co wtedy??? Zepsuję sobie napęd podczas przegladu??? Czy muszę jechać na jakąś specjalną stację diagnostyczną? 5. Ile wynosi koszt tunningu tylko SOFT? Bez wymiany jakichkolwiek części tylko sam program. Ile w ten sposób mozna dodać koników do tych 230 seryjnych żeby nie zaszkodzić silnikowi? Czy mozna zlecić to w salonie podczas zakupu tak żeby się ASO pod tym podpisało że nie tracę gwarancji. (jak kupowałem mój aktualny samochód to mi coś takiego proponowali. Ze 130 na 160PS + pieczątka w książkę gwarancyjną za 2500pln) 6. Chciałbym zamontować blow-off`a. Czy do Forestara da radę? Czy trzeba do tego wymieniać wydech? Czy stracę gwarancję? z góry dzieki za odpowiedzi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 17 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2007 od pewnego czasu chodzi (jeździ) mi po głowie Forester 2.5XT, no i mam z tego powodu do Was kilka pytań: Niestety w złe miejsce trafiłeś 1. jakie jest minimalne zużycie paliwa, jazda na kropelce, autobahn, kierowca sam, piąty bieg i mucha na gazie. Interesuje mnie ekstremalnie niskie zużycie paliwa. Ile mu mniej więcej wychodzi podczas człapania się? Jest podane w katalogu, na tyle niskie, że mało kto jest w stanie je osiągnąć, o bardziej życiowych ilościach możesz poczytać i dopytać tu: http://www.forum.subaru.pl/viewtopic.php?t=108183 2. czy ktoś z Was słyszał może, że ktoś wrzucił Forestera na bok? Zakładam równą asfaltową nawierzchnię, zakręty poziome a nie profilowane jak w kartach, bez dziur, traw, krawężników. Czy Forek przejdzie test łosia tak, żeby lecieć bokiem po asfalcie, czy zaliczy boczek? Co to znaczy bokiem zaliczy boczek? To czym się bok od boczka różni? Chodzi o rolkę? Wszystko to kwestia prędkości z jaką auto idzie bokiem (w teście łosia jeszcze nie idzie), to pytanie raczej na forum ogólne, ale da się go przewrócić jak zdecydowaną większość aut, zależy od zdolności i determinacji kierowcy. 3. Jakie ma faktyczne przyspieszenie fabryczny Forek od 0 do 100? Fabryka podaje 6sek, ale gdzieś czytałem że wychodzi coś około 7sek. Bo trzeba umieć ruszać 4. Wiem, że Forestera nie wolno holować z jedną osią w górze bo rozwali się coś w napędzie. Natomiast na przegladzie rejestracyjnym wjeżdża się na rolki jedną osią. Podczas testu koła jednej osi obracają sie, a drugie stoją. I co wtedy??? Zepsuję sobie napęd podczas przegladu??? Czy muszę jechać na jakąś specjalną stację diagnostyczną? Praktyka pokazuje, ze test na rolkach odbywa się na tyle krótko i na tyle małą prędkością, że tragedii nie ma. Jeżeli się boisz, to jedź na taką stację gdzie stosuje się pomiar płytowy. Można też na cza pomiaru na rolkach podnieść jedną oś. 5. Ile wynosi koszt tunningu tylko SOFT? Bez wymiany jakichkolwiek części tylko sam program. Ile w ten sposób mozna dodać koników do tych 230 seryjnych żeby nie zaszkodzić silnikowi? Czy mozna zlecić to w salonie podczas zakupu tak żeby się ASO pod tym podpisało że nie tracę gwarancji. (jak kupowałem mój aktualny samochód to mi coś takiego proponowali. Ze 130 na 160PS + pieczątka w książkę gwarancyjną za 2500pln) Jeżeli to nie jest pakiet prodrive (nie wiem czy tylko do imprez nie jest dostępny) to możesz zapomnieć o tuningu i jednoczesnym zachowaniu gwarancji. 6. Chciałbym zamontować blow-off`a. Czy do Forestara da radę? Czy trzeba do tego wymieniać wydech? Czy stracę gwarancję? http://www.forum.subaru.pl/viewtopic.php?t=108617 z góry dzieki za odpowiedzi Warto użyć wyszukiwarki, nie jest idealna, ale czasem pomocna. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Azrael Opublikowano 18 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2007 2. czy ktoś z Was słyszał może, że ktoś wrzucił Forestera na bok? Zakładam równą asfaltową nawierzchnię, zakręty poziome a nie profilowane jak w kartach, bez dziur, traw, krawężników. Czy Forek przejdzie test łosia tak, żeby lecieć bokiem po asfalcie, czy zaliczy boczek? Słyszał. Ale powiem tak - Forester potrafi chodzić sporymi bokami i wrażenie jest takie że zaraz się zroluje, ale nigdy mi się nie udało ;-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Doxa Opublikowano 18 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2007 2. czy ktoś z Was słyszał może, że ktoś wrzucił Forestera na bok? Zakładam równą asfaltową nawierzchnię, zakręty poziome a nie profilowane jak w kartach, bez dziur, traw, krawężników. Czy Forek przejdzie test łosia tak, żeby lecieć bokiem po asfalcie, czy zaliczy boczek? Słyszał. Ale powiem tak - Forester potrafi chodzić sporymi bokami i wrażenie jest takie że zaraz się zroluje, ale nigdy mi się nie udało ;-) proszszsz... bardzo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Przemeq Opublikowano 18 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2007 Czy to nie chodzi o to, że handel "tuningiem", to sprzedawanie złudzeń w odniesieniu do większości, cywilnych przecież, kierowców? Po wizycie na Ringu, przejechaniu kilku kółek własnym wozem i kilku na prawym w 3 różnych evo i 2 różnych estiajach, w których każdy miał inne warianty wyposażenia w zawieszenie, hamulce itp. - od pełnej serii po pełną nie-serię , mogę Ci z całą pewnością i stanowczością powiedzieć: bardzo się mylisz. :cool: [EDIT] No chyba, że kluczową częścią Twojej wypowiedzi jest zwrot "w większości" 8). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kuba Opublikowano 19 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2007 Czy to nie chodzi o to, że handel "tuningiem", to sprzedawanie złudzeń w odniesieniu do większości, cywilnych przecież, kierowców? Po wizycie na Ringu, przejechaniu kilku kółek własnym wozem i kilku na prawym w 3 różnych evo i 2 różnych estiajach, w których każdy miał inne warianty wyposażenia w zawieszenie, hamulce itp. - od pełnej serii po pełną nie-serię , mogę Ci z całą pewnością i stanowczością powiedzieć: bardzo się mylisz. Domyslam sie ze za kazdym razem prowadzil ten sam kierowca, bo jego umiejetnosci wykluczyles z tego rownania. A tak pozatym to nie wazne jak szybko mozna pojechac w zakrecie bo wyscigi i tak wygrywa sie na prostej. Jedyne co sie liczy to predkosc na wyjsciu z zakretu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Przemeq Opublikowano 19 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2007 Domyslam sie ze za kazdym razem prowadzil ten sam kierowca, bo jego umiejetnosci wykluczyles z tego rownania. Ironia o tyle oczywista, co niecelna. Ja nie porównuję czasów różnych samochodów, bo to faktycznie zależy od kierowców. Przejedź się kiedyś z kimś po Ringu jako pilot, różnymi samochodami, to zrozumiesz, o czym mówię. A tak pozatym to nie wazne jak szybko mozna pojechac w zakrecie bo wyscigi i tak wygrywa sie na prostej. Jedyne co sie liczy to predkosc na wyjsciu z zakretu. No i...? :roll: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kuba Opublikowano 19 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2007 Musi byc po Ringu? Bo to raczej trudne w realizacji, moze opiszesz o co chodzi. Druga czesc byla do kolegi, ktory pytal jak szybko mozna jechac w zakrecie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kuśma Opublikowano 19 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2007 A tak pozatym to nie wazne jak szybko mozna pojechac w zakrecie bo wyscigi i tak wygrywa sie na prostej. Jedyne co sie liczy to predkosc na wyjsciu z zakretu. Predkosc wyjścia liczy sie niewątpliwie bardzo, natomiast wyścigi nie wygrywa sie na prostej, chyba ze chodzi o umiejscowienie prostej startowej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kuba Opublikowano 20 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 20 Kwietnia 2007 Chodzi o proste odcinki na torze a nie o prosta startowa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piskoor Opublikowano 20 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 20 Kwietnia 2007 Witam od pewnego czasu chodzi (jeździ) mi po głowie Forester 2.5XT, no i mam z tego powodu do Was kilka pytań: 1. jakie jest minimalne zużycie paliwa, jazda na kropelce, autobahn, kierowca sam, piąty bieg i mucha na gazie. Interesuje mnie ekstremalnie niskie zużycie paliwa. Ile mu mniej więcej wychodzi podczas człapania się? Mogę odpowiedzieć ile pali S-Turbo nieco wzmocniony po wymianie wydechu ( około 210 KM ) o kropelce wyszło mi 8 L prędkość 120-130 na 5 biegu tempomat 2. czy ktoś z Was słyszał może, że ktoś wrzucił Forestera na bok? Zakładam równą asfaltową nawierzchnię, zakręty poziome a nie profilowane jak w kartach, bez dziur, traw, krawężników. Czy Forek przejdzie test łosia tak, żeby lecieć bokiem po asfalcie, czy zaliczy boczek? Na dachu jeszcze nie byłem - bokiem i owszem :-) 3. Jakie ma faktyczne przyspieszenie fabryczny Forek od 0 do 100? Fabryka podaje 6sek, ale gdzieś czytałem że wychodzi coś około 7sek. Moim udało mi się zrobić 6,9 s a o ile wiem jest sporo osób które 2,5 XT robią poniżej 6 s 4. Wiem, że Forestera nie wolno holować z jedną osią w górze bo rozwali się coś w napędzie. Natomiast na przegladzie rejestracyjnym wjeżdża się na rolki jedną osią. Podczas testu koła jednej osi obracają sie, a drugie stoją. I co wtedy??? Zepsuję sobie napęd podczas przegladu??? Czy muszę jechać na jakąś specjalną stację diagnostyczną? Miałem2 badania - na rolkach oba przeżył 5. Ile wynosi koszt tunningu tylko SOFT? Bez wymiany jakichkolwiek części tylko sam program. Ile w ten sposób mozna dodać koników do tych 230 seryjnych żeby nie zaszkodzić silnikowi? Czy mozna zlecić to w salonie podczas zakupu tak żeby się ASO pod tym podpisało że nie tracę gwarancji. (jak kupowałem mój aktualny samochód to mi coś takiego proponowali. Ze 130 na 160PS + pieczątka w książkę gwarancyjną za 2500pln) jedyny soft to nie-ASO gwarancja pa pa :-) 6. Chciałbym zamontować blow-off`a. Czy do Forestara da radę? Czy trzeba do tego wymieniać wydech? Czy stracę gwarancję? da radę... gwarancja pa pa :-) z góry dzieki za odpowiedzi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się