Jump to content

Zlot Plejad 2019 - podsumowanie


Dyrekcja
 Share

Recommended Posts

  • Dyrekcja SIP

Na wstępie chciałbym podziękować wszystkim tym Państwu, którzy uczestniczyli w tegorocznym Zlocie Plejad ( zarówno uczestnikom, jak i wszystkim zaangażowanym po stronie organizacyjnej ). Dodatkowo specjalne podziękowania dla uczestników, którzy poświęcili trochę czasu na wypełnienie wysłanych do Państwa ankiet. Wyniki ankiety w punktach zezwalających na ocenę jakościową poniżej; skala sięga od "1" ( najgorszy możliwy wynik ) do "5" ( najlepszy możliwy wynik ). Aktualnej skali szkolnej do "6" nie używam, gdyż do szkoły chodziłem w czasach, w których takich ocen nie było ( ponadto, jak dowiadujemy się z mediów, w tym roku nawet uczniowskie szóstki nie gwarantowały awansu do następnego etapu nauczania ).

Przyznam, że szczególnie ucieszyły mnie osobiście dwie Państwa deklaracje, nie podlegające ocenie jakościowej :

1.  79,1% uczestników chce ponownie odwiedzić region, do którego Państwa zaprowadziliśmy ( tylko 24,3 % uczestników znało ten region wcześniej ) ;

2.  78,3% uczestników zadeklarowało, że na kolejny zlot przejedzie "na pewno", dalsze 15,7% że "raczej tak".

 

Ciekawostki z drugiej strony oceny naszych działań. 1 osoba ( trasa turystyczno - szosowa ) oceniła zdecydowanie negatywnie praktycznie wszystkie nasze działania. Cóż, bardzo mi przykro - może Zlot to po prostu "nie ten klimat". Może powinniśmy zachęcać do tego, aby potencjalni nowi zlotowicze przed zapisaniem się zapoznali się z filmami z poprzednich Zlotów ...

 

I jeszcze niektóre komentarze. Świadomie wykluczam pozytywne, pochwalne, gratulujące itp. - tym Państwu serdecznie dziękuję; a nie umieszczam, gdyż nie chcę być pomówiony o marketing we własnej sprawie :)

Czyli wykluczywszy przytłaczającą większość wykluczam także wyraźnie sprzeczne z wynikami ocen, czy też zasadniczymi założeniami Zlotu.

Wykluczam też wzajemnie sprzeczne   ( np. "wjazd na próby powinien być w kolejności przyjeżdżania" /"wjazd na próbę powinien być w kolejności numerów startowych" - tu ta druga opcja jest i będzie stosowana - nie chcemy wyścigów na dojazdówkach ).

Pozostańmy więc przy tych, które są do dyskusji . zastosowania.

 

- (trasa terenowa ) - kolejność startów drugiego dnia powinna być odwrócona, aby wyrównać szanse. Istotnie próby piaszczyste podlegały poważnej deterioracji i utrudniały kolejnym załogom przejazd. Prawdopodobnie wprowadzimy.

- ( trasa terenowa ) - "wszystkie próby w terenie piaszczystym". Tak. Niestety w tym regionie nie znaleźliśmy innych możliwości.

- ( trasa terenowa) - "sporo samochodów odbiegających od standardu, powinien być podział na klasy". Mogą być trudności w jednoznacznym określeniu co jeszcze akceptujemy (np. inne opony ), a czego nie. Nie wykluczam, że będziemy jeszcze na ten konkretny temat prowadzili z Państwem konsultacje.

- ( trasa szosowa ) - "wcześniejsze możliwości zapisywania się dla stałych bywalców". Zobaczę co da się zrobić ( choć nie obiecuję !)

- (trasa szosowa ) - "mój numer był na innym aucie". Serdecznie przepraszam za ten niepotrzebny stres. Sprawę przeanalizowaliśmy - podobne faux pas nie powinno się już przytrafić

- ( trasa szosowa ) - "za mało sportowej jazdy". Proporcje jak i w poprzednich Zlotach. Nie planujemy zmiany - głównym celem Zlotu pozostaje zapoznanie z regionem. 

- ( trasa szosowa ) - "powinien być picnic na lotnisku zamiast jeżdżenia. j.w.

- ( trasa szosowa ) - "PKC na wyjeździe z cateringu super pomysłem". Też tak to oceniamy - zamierzamy kontynuować ( oraz ew. rozszerzyć na inne trasy ).

- ( trasa szosowa ) - "za mało pokoi w hotelu". Tak. znany problem. Niestety przy aktualnej skali Zlotu bardzo mało jest interesujących "miejscówek" ( które do tego chcą z nami współpracować !). W tym roku znaczna część obsługi nocowała poza bazą, aby jak najwięcej miejsc było dla Państwa. Ponadto zgodnie z wcześniejszą sugestią ograniczyliśmy możliwości rezerwacji dla znajomych. 

- ( trasa szosowa ) - "zbyt duży wpływ próby rowerowej na wynik końcowy". Pewna korekta w systemie liczącym będzie wprowadzona od kolejnej edycji. Ale próby "inne", pytania / zadania pozostaną -  taki jest charakter Zlotu.

- ( turystyczno- szosowa) - "niski poziom zdjęć wygrywających; ocenia fotograf rajdowy". Ocenia komisja. Możemy tylko zachęcać do liczniejszego udziału - będzie większy wybór ( a komisja będzie dłużej pracowała i wypije więcej piwa :) )

- ( tur-szos ) - "za dużo jeżdżęnia, za mało zwiedzania". Odniosłem podobne wrażenie. Postaramy się nieco skorygować.

- ( tur-szos ) - "brak klasyfikacji w/g mocy". Waga prób tego rodzaju nie jest na tej trasie zbyt wielka. Ew. zmiana to temat do dalszych konsultacji.

- ( tur-szos ) - "nie wykorzystany potencjał lotniska". Wykorzystany - na trasie szosowej.

- ( tur-szos) - "przerwy obiadowe za długie, przynajmniej dla początkowych numerów" . Czas przerw jest taki sam dla wszystkich tras, dla wszystkich numerów. Jeżeli było za dużo czasu, to może ... za szybko pokonana była trasa dojazdowa ?

- ( tur-szos ) - "powinny być kary za zbyt wczesny wjazd na PKC". Tak Wyjątek to PKC kończący dzień.

- ( tur-szos) - "za długie oczekiwanie na próbę drugiego dnia". Fakt. Coś poszło nie tak - przepraszam. Przeanalizujemy i postaramy się uniknąć takich sytuacji w przyszłym roku.

- ( tur-szos) - "konkurs fotograficzny nie jest sprawiedliwy..powinien być organizowany po Zlocie". Konkurs jest elementem Zlotu jako takiego. I jak to tego rodzaju konkurs w pełni sprawiedliwy być nie może. Do rozważenia dodatkowy konkurs po Zlocie na tych łamach,  jeżeli będzie wystarczająco dużo chętnych - komentarze mile widziane.

- ( tur-szos ) - "w książce drogowej zaznaczyć więcej miejsc atrakcyjnych turystycznie". To nie jest możliwe. Natomiast możemy rozważyć wydanie oddzielnego "przewodnika" po okolicznych atrakcjach.

- ( tur-szos) - "szkolenie powinno być lepsze". Tak. podejście do tematu było nieco zbyt nastawione na wielokrotnych uczestników. podobnie jak na trasie terenowej rozważymy opcjonalne szkolenie "dla tych, którzy pierwszy raz" .

- ( tur-szos) - "maskryczna jakość dróg". Polska w ruinie ? Niestey na jakość dróg nie mamy wpływu.

- ( tur-szos) - "prośba o wprowadzenie PKP w nieznanych miejscach". Problem zauważyłem. Mamy taki plan ( na wszystkich trasach ).

- ( tur-szos) - "pomiar prędkości na dojazdówce przez organizatora". Może być problem - nie wiem czy to legalne na drogach ogólnodostępnych.

- (tur-szos) - "prośba o lepsze zaopatrzenie sklepiku". Trudno nam ocenić, co (więcej) powinno być w sklepiku. Wątek na Forum ?

- (tur szos ) - ... niektóre próby wykonywane niezgodnie z regulaminem ( bez cytatu, bo połączenie kilku komentarzy). postaramy się wziąć pod uwagę.

- ( tur-szos) - "proponuję utworzenie kategorii senior 60+". Czyli trochę w/g wzoru Rajdu Żubrów :) Czyli rezygnuję z organizacji i startuję - mam szanse ! A na serio - pod rozwagę / konsultacje ( w podobnym duchu docenienie kobiet w ciąży - niemożliwe ze względu na RODO; rodzin z dziećmi - niestety też ze względu na ilość - sorry )

- (tur-szos) - "błąd w przepisywaniu z karty drogowej". Fakt - przepraszam. Już skorygowaliśmy organizację ( samoistnie bez konsultacji błędnie zmieniona na tej trasie na tym zlocie).

- ( tur szos) - " więcej prób". Zobaczymy, czy da się to zrobić ( jestem za lekkim przyrostem )

- (tur-ter) - "więcej atrakcji z gadgetami. Jeżeli znajdziemy coś interesującego ( i bezpiecznego !) na przyszły Zlot ...

- (tur-ter) - " bałagan na próbach, wjazd w/g kolejności przyjazdu, czy numerów". O ile pamiętam na szkoleniu o tym mówiliśmy. Przyłożymy większą wagę (w/g numerów !)

- (tur-ter) - "bez sensu sposób oceny slalomu i rzutu podkową - nie ma związku z tematem rajdu". O to właśnie chodzi - to nie jest rajd, lecz Zlot. Więcej prób / mniej zdań jest na trasie terenowej i szosowej :)

- ( tur-ter) - "próby mogły by być dłuższe". Niestety jesteśmy ograniczeni sekwencją startów ( na tej trasie co minutę ). Wydłużenie prób to spóźnienia dla dalszych numerów startowych - klasyczny punkt krytyczny na niektórych poprzednich Zlotach. Dłuższe próby są na trasie Terenowej i Szosowej.

- (tur-ter) - "może próba jadą tyłem" . O ile pamiętam już kiedyś było. Można powtórzyć. Szczególnie na trasie szosowej wywoła sporo zamieszania :yahoo:

- (tur-ter) - "zmiany w systemie rezerwacji". Omówię z odpowiedzialnym działem, czy da się wprowadzić.

 

Oczywiście, jak wyżej wspomniałem, nie są to wszystkie uwagi. Pomijalem też te wskazujące np. na ceny napojów ( nie mamy na to wpływu), czy też podobne do zacytowanych - liczę na zrozumienie.

 

No i poniżej cytowane oceny naszej pracy, regionu, hotelu itd.

Zlot 2019 ocena.jpg

  • Like 11
  • Thanks 2
  • Upvote 5
Link to comment
Share on other sites

1 godzinę temu, Dyrekcja napisał:

- (tur-ter) - "bez sensu sposób oceny slalomu i rzutu podkową - nie ma związku z tematem rajdu". O to właśnie chodzi - to nie jest rajd, lecz Zlot. Więcej prób / mniej zdań jest na trasie terenowej i szosowej :)

wydaje mi się że mogło chodzić o niejasne zasady wykonywania :)

w naszym przypadku rzucać miała cała załoga, w innym przypadku (kilka załóg później) rzucała jedna osoba z załogi (widać różna interpretacja zasad - złożyłem odnośnie tej sytuacji protest żeby nie było :P ) wiec jakie ma szanse 9 letnie dziecko w rzucie podkową z dorosłym który jest od niego 2 razy wyższy i ma 2 razy większy zasięg ramion ? nie wspominam już o sile :) - te wszystkie elementy mają duży wpływ na wynik ;) 

 

z mojej strony podsumowanie jest takie że Zlot MEGA PETARDA !!! :) 

  • Like 5
Link to comment
Share on other sites

  • Dyrekcja SIP
1 godzinę temu, _akir_ napisał:

widać różna interpretacja zasad

Takie coś naturalnie nie powinno mieć miejsca .

Link to comment
Share on other sites

12 godzin temu, Dyrekcja napisał:

( tur-szos) - "proponuję utworzenie kategorii senior 60+". Czyli trochę w/g wzoru Rajdu Żubrów :) Czyli rezygnuję z organizacji i startuję - mam szanse ! A na serio - pod rozwagę / konsultacje ( w podobnym duchu docenienie kobiet w ciąży - niemożliwe ze względu na RODO; rodzin z dziećmi - niestety też ze względu na ilość - sorry )

Proponuje tez osobna kategorie dla leworęcznych, tych w sandałach, powyżej 100 kg i niebieskookich :biglol:

Mam nieodparte wrażenie, ze po 3 plejadach na dobre do człowieka dociera, ze „to zlot a nie rajd” ;) 

Link to comment
Share on other sites

13 godzin temu, Dyrekcja napisał:

- (tur-ter) - "może próba jadą tyłem" . O ile pamiętam już kiedyś było. Można powtórzyć. Szczególnie na trasie szosowej wywoła sporo zamieszania :yahoo:

Zwłaszcza podczas wykonywania próby. Obiecuję, że wjadę na taką próbę i będę pierwszym i ostatnim jej uczestnikiem:evil2:

Proszę bardzo, 60+ mogą sobie takie próby jeździć, ba, można nawet im zrobić egzamin z prawa jazdy :biglol:;)

ALE OSZCZĘDŹCIE SZOSOWĄ! :bowdown:

Teraz poważnie: na szosowej daj nam, kochany Organizatorze, w bezpiecznych i kontrolowanych warunkach trochę wyszaleć się motoryzacyjnie. Jest to jedyna okazja żeby zrobić to w gronie ludzi, którzy znają się, mają wspólny temat i fascynują się rajdami. Brałem udział w takim "rajdzie" gdzie z okna auta przestawiało się piłeczkę tenisową z pachołka na pachołek, przejeżdżało się po linii, cofało do zatoczki, a podczas jazdy dojazdówkami należało odczytać wszystkie literki ukryte w trawie przy drodze, itd. Nie spodobało mi się to. Wolę raczej podnieść rygor PKCów i regulaminu badań na BK żeby poczuć zapach rajdu niż wprowadzić np. próbę jazdy tyłem. Proszę nie psuć tego, co w tym roku oceniliśmy bardzo wysoko na trasie szosowej.

 

Pozdrawiam, jak zawsze życzliwy ale teraz przerażony pomysłem, Subaroholik:D

  • Upvote 3
Link to comment
Share on other sites

Ja na szosowej bym dodał, na próbie w stylu Rekin, fotokomórki. Już wcześniej pisałem, że to by zrobiło z szosowej profesjonalną amatorkę.

Nie muszą te fotokomórki być na każdej próbie... ale jedna, wybrana, wymagająca i znacząca dla wyniku próba mogłaby być prawie profesjonalna - z fotokomórkami.

 

 

 

 

Edited by sambor
  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

2 minuty temu, sambor napisał:

Ja na szosowej bym dodał, na próbie w stylu Rekin, fotokomórki. Już wcześniej pisałem, że to by zrobiło z szosowej profesjonalną amatorkę.

Nie muszą te fotokomórki być na każdej próbie... ale jedna, wybrana, wymagająca i znacząca dla wyniku próba mogłaby być prawie profesjonalna - z fotokomórkami.

 

 

 

 

Ze wszystkich prób na szosowej, które sam jechałem lub które widziałem, ta była zdecydowanie najlepsza pod fotokomórkę.

 

13 godzin temu, Dyrekcja napisał:

- ( tur szos) - " więcej prób".

Po 3 każdego dnia załatwiłoby sprawę.

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

3 godziny temu, Tommi1 napisał:

:thumbup:

 

A idąc za słowami @_akir_    "Zlot MEGA PETARDA !!! :) "

 

Tez tak myślę - po 3 każdego dnia !

Wspaniałe to były Plejady! Jak zresztą, wszystkie :thumbup:

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

5 minut temu, piotruś napisał:

Wspaniałe to były Plejady! Jak zresztą, wszystkie :thumbup:

 

Jak zawsze, ale zdarzają się lepsze od innych a Plejady 2019 należą do Top3 w historii. Przynajmniej dla mnie.  

 

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

20 hours ago, Dyrekcja said:

- ( tur-szos) - "maskryczna jakość dróg". Polska w ruinie ? Niestey na jakość dróg nie mamy wpływu. 

 

 

To akurat nie moja uwaga, ale przyznam szczerze, że także wypowiadałem się o tym w ankiecie. Oczywiście mają Państwo rację, za mizerną jakość asfaltowych dróg nie można winić organizacji, jednak przyznam szczerze, że był element trasy Turystyczno-SZOSOWEJ (Wybaczcie podkreślenie :D) gdzie przejeżdżało się przez jakieś....glinianki? Bodajże dzień 1. Generalnie nieutwardzona, dziurawa droga z usypanymi kopcami...piachu, gliny czy czegoś podobnego wokół dróg.

 

I cóż, przyznam szczerze, że jadąc swoją nieco obniżoną babcią z 1994 roku byłem nieco zestresowany i zastanawiałem się czy odpadną mi najpierw zęby, zderzak czy koła. Przez tamte kilkanaście minut przejazdu zdecydowanie żałowałem, że wziąłem na zlot Imprezę zamiast swojego Forestera. Rozmawiałem po tym odcinku z kilkoma osobami które podzielały moje zdanie i zdecydowanie woleli by przejechać kilka kilometrów na około byleby oszczędzić sobie i swoim autom tych cierpień.

 

Tak naprawdę to tylko jedyna uwaga jaką miałem co do trasy czy ogólnie zlotu. Cała reszta na najwyższym poziomie, byłem na wielu zlotach poświęconych innym markom i Plejady są obecnie zdecydowanie na pierwszym miejscu mojego rankingu zlotowego :)

Edited by P4uk4
Link to comment
Share on other sites

9 minut temu, P4uk4 napisał:

I cóż, przyznam szczerze, że jadąc swoją nieco obniżoną babcią z 1994 roku byłem nieco zestresowany i zastanawiałem się czy odpadną mi najpierw zęby, zderzak czy koła

Na 5 Zlocie miałem przyjemność objeżdżać trasę z @Dyrekcja swoim GT-kiem. Trafiły się "kocie łby". Najpierw mnie sponiewierało, wytrzęsło, zawieszenie błagało o litość. A później... okazało się, że przy 60+ idzie się jak po autostradzie ;)

  • Like 1
  • Thanks 2
  • Haha 2
Link to comment
Share on other sites

10 minut temu, pumex1 napisał:

... okazało się, że przy 60+ idzie się jak po autostradzie ;)

To już wiem czemu Podlaskie szutry są takie gładkie, dzięki Pumex1 za uświadomienie :bowdown:

Edited by Tommi1
Link to comment
Share on other sites

17 minut temu, Tommi1 napisał:

To już wiem czemu Podlaskie szutry są takie gładkie, dzięki Pumex1 za uświadomienie :bowdown:

eee... ale to było na Dolnym Śląsku ;)

Link to comment
Share on other sites

Mogę napisać z punktu widzenia "Świeżaków" na zlocie gdyż ten był pierwszym w którym braliśmy udział. Myślę, że szybko udało nam się pokapować co i jak poczynając od czytania itinerera przez mojego pilota, który do późna kolorował oznaczenia trasy tak jak radził Rafał Marton na szkoleniu dla tur-ter :P a skończywszy na pilnowaniu czasów na PKC.

 

Jedyny problem, który mieliśmy przy natłoku wrażeń związanych z uczestnictwem to znalezienie oznaczenia miejsca zerowania liczników przed wyjazdem na trasę po zakończeniu niektórych prób. Czasem robiliśmy to na czuja bo nie było widać oznaczenia "0,00!" na słupie, drzewku czy czymkolwiek.. Mam nadzieję, że organizacyjnie nie jest to trudne do czytelniejszego oznakowania.

 

Dziękuję Wam wszystkim za wspólnie spędzony czas, organizację i świetną zabawę.  Moja ekipa już niecierpliwie odlicza czas do 1 kwietnia 2020... :wrrum:

 

 

Edited by STV
Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, pumex1 said:

Na 5 Zlocie miałem przyjemność objeżdżać trasę z @Dyrekcja swoim GT-kiem. Trafiły się "kocie łby". Najpierw mnie sponiewierało, wytrzęsło, zawieszenie błagało o litość. A później... okazało się, że przy 60+ idzie się jak po autostradzie ;)

 

To powiem Ci, że w przypadku tego odcinka trasy moja średnia prędkość wynosiła jakieś 20km/h i i tak było ciężko :D

Link to comment
Share on other sites

3 minuty temu, P4uk4 napisał:

 

To powiem Ci, że w przypadku tego odcinka trasy moja średnia prędkość wynosiła jakieś 20km/h i i tak było ciężko :D

To następnym razem ogień na tłoki i zobaczysz, że powyżej 60 przestaje telepać ;) Powaga! 

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Kurczę, aż teraz żałuję że się nie zatrzymałem i nie porobiłem fotek tych wyrw w drodze :D Aż mi się słabo zrobiło jak wyobraziłem sobie przelot tamtędy powyżej 60 :D

Link to comment
Share on other sites

Teraz, P4uk4 napisał:

Kurczę, aż teraz żałuję że się nie zatrzymałem i nie porobiłem fotek tych wyrw w drodze :D Aż mi się słabo zrobiło jak wyobraziłem sobie przelot tamtędy powyżej 60 :D

Kiedyś na Kujawach miejscowy mi powiedział - panie - tam jest taka tarka. że plomby z zębów wypadają. Albo pan jedzie 5 na godzinę albo powyżej 60. I miał rację ;)

Link to comment
Share on other sites

1 minutę temu, P4uk4 napisał:

Kurczę, aż teraz żałuję że się nie zatrzymałem i nie porobiłem fotek tych wyrw w drodze :D Aż mi się słabo zrobiło jak wyobraziłem sobie przelot tamtędy powyżej 60 :D

To była droga obok kopalni kredy . fakt dziurawa ja ser szwajcarski , ale bez przesady dało się przejechać ;)

Link to comment
Share on other sites

W sumie.... przelot z większą prędkością i przy okazji zrobione bezbolesne odelżenie auta o zderzak i parę innych elementów. Od razu lepsze czasy na próbach :D

Link to comment
Share on other sites

Just now, kowal said:

To była droga obok kopalni kredy . fakt dziurawa ja ser szwajcarski , ale bez przesady dało się przejechać ;)

 

Jasne, dało się i została przejechana. Ale do przyjemnych przejazdów to nie należało. Chyba na kolejny zlot albo wezmę Forka albo podniosę babcię do seryjnej wysokości :P

Link to comment
Share on other sites

4 minuty temu, P4uk4 napisał:

Chyba na kolejny zlot albo wezmę Forka albo podniosę babcię do seryjnej wysokości

eeee tam. Następnym razem ogień na tłoki i jak mawia mój pilot @BaRy "świnia ma jechać" ;)

Link to comment
Share on other sites

22 godziny temu, Dyrekcja napisał:

- (trasa terenowa ) - kolejność startów drugiego dnia powinna być odwrócona, aby wyrównać szanse. Istotnie próby piaszczyste podlegały poważnej deterioracji i utrudniały kolejnym załogom przejazd. Prawdopodobnie wprowadzimy.

 

Ciekawy pomysl, aczkolwiek nie wiem, czy realizacja bedzie skuteczna :) Po pierwsze, (chyba?) za zwyczaj nie ma wylacznie prob piaszczystych. Po drugie, pomagajac jakis czas temu z ramienia organizatora, widzialem rowniez proby terenowe, ktore z przejazdem kolejnych zalog stawaly sie latwiejsze do pokonania! I wtedy dalsze nr startowe mialy latwiej :) Ale zakladam, ze odwrocenie kolejnosci startowej wiele nie kosztuje, wiec pewnie!

 

22 godziny temu, Dyrekcja napisał:

- ( trasa terenowa) - "sporo samochodów odbiegających od standardu, powinien być podział na klasy". Mogą być trudności w jednoznacznym określeniu co jeszcze akceptujemy (np. inne opony ), a czego nie. Nie wykluczam, że będziemy jeszcze na ten konkretny temat prowadzili z Państwem konsultacje.

 

Wzorem OUTLAW w szosowej? Zmiana niehomologowana powoduje "upgrade" do odpowiedniej klasy? ;) W miare latwo to stwierdzic, przy czym sama zmiana opon sie do tego na przyklad nie przyczyni.

 

 

Ja z kolei cieszylbym sie z prob na TER, ktore przywiazalyby wieksza wage do precyzji, niz do predkosci ;-) 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...