Jump to content

Wiskoza regeneracja, wzmocnienie


Recommended Posts

Panowie, mam do wymiany wiskozę w samochodzie, mam drugą w szumiącej skrzyni, która ostatnio wymieniałem. Chcę ją zregenerować, czy przy regeneracji jest wymieniane łożysko na wiskoze? i teraz pytanie czy zostawić tak jak jest czyli te 4kg czy też za parę zł wzmocnić do 10? Pytam bo jak już mam to robić to parę zł nie robi różnicy. Tyko nie wiem czy jakoś speciajalnie to wykorzystam? czy będzie znaczącą różnica w prowadzeniu? Proszę o doradztwo:) 

Link to post
Share on other sites

Zostaw tak jak jest fabrycznie 4kg. Łożysko wymień na nowe , podobnie jak i pozostałe w dupce skrzyni. Będzie spokój na długo.

Link to post
Share on other sites
3 godziny temu, togus napisał:

Kolego masz na myśli łożyska na wałkach przy wiskozie? Orientujesz się co to za łożyska? Jaki ich koszt? 

Łożysko wiskozy około 150pln , dwa stożkowe na wałku zdawczym około 200pln . Wszystko zależy oczywiście od producenta. 

Link to post
Share on other sites

Ostatnio kupiłem cały zestaw łożysk, czyli 4 szt.za 600 zł + regeneracja wiskozy.

Wysłane przez SM przy użyciu Tapatalka

Link to post
Share on other sites
8 minut temu, togus napisał:

Ktoś może wyjaśnić co w praktyce daje wzmocnienie do 10 kg? 

Daje większe spięcie osi przedniej i tylnej,czyli łatwiej wyjedziesz z błota i  łatwiej na śliskim  bokami jeżdzić. Może przeszkadzać na bardzo śliskim, gdy bokami nie chcesz  latać:)

Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...

Mocno uogólniając: "gorzej" wchodzić w zakręt, za to lepiej wychodzi. 

Link to post
Share on other sites
  • 10 months later...

Panowie przeprowadziłem  wymianę otwarty dyfer wyjęty w jego miejsce włożony z sturbo wzmocniony do 10 kg. Cała obudowa została jak była, wykrecona została srednicowka i zamieniona żeby przełożenie się zgadzało :) Zastanawiam się teraz jak zmienić technikę jazdy na wolnych mokrych zakrętach łatwo idzie bokiem nie wiem jak przy większych prędkościach na autostradzie. Ma ktoś doświadczenia ? Jak poprawnie jeździć ze wzmocnioną wiskoza i odłożoną wzmocniona tylna ?

Link to post
Share on other sites

Na prostych jedź z zaciągniętym ręcznym to na zakrętach nie będziesz czuł różnicy :biglol:

Link to post
Share on other sites
W dniu 18.06.2020 o 23:05, togus napisał:

na wolnych mokrych zakrętach łatwo idzie bokiem

Na początek zmniejszyłbym doładowanie zanim oswoisz się z autem ;)

Link to post
Share on other sites
9 godzin temu, rutra80 napisał:

Na prostych jedź z zaciągniętym ręcznym to na zakrętach nie będziesz czuł różnicy 

Jak nie masz do powiedzenia nic konstruktywnego to wstrzymaj się z komentarzami... 

Link to post
Share on other sites

Ok to mówię coś konstruktywnego: mam nadzieję że nie spotkamy się na zakrętach.

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...