Skocz do zawartości

Wiskoza regeneracja, wzmocnienie


togus

Rekomendowane odpowiedzi

Panowie, mam do wymiany wiskozę w samochodzie, mam drugą w szumiącej skrzyni, która ostatnio wymieniałem. Chcę ją zregenerować, czy przy regeneracji jest wymieniane łożysko na wiskoze? i teraz pytanie czy zostawić tak jak jest czyli te 4kg czy też za parę zł wzmocnić do 10? Pytam bo jak już mam to robić to parę zł nie robi różnicy. Tyko nie wiem czy jakoś speciajalnie to wykorzystam? czy będzie znaczącą różnica w prowadzeniu? Proszę o doradztwo:) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, togus napisał:

Kolego masz na myśli łożyska na wałkach przy wiskozie? Orientujesz się co to za łożyska? Jaki ich koszt? 

Łożysko wiskozy około 150pln , dwa stożkowe na wałku zdawczym około 200pln . Wszystko zależy oczywiście od producenta. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, togus napisał:

Ktoś może wyjaśnić co w praktyce daje wzmocnienie do 10 kg? 

Daje większe spięcie osi przedniej i tylnej,czyli łatwiej wyjedziesz z błota i  łatwiej na śliskim  bokami jeżdzić. Może przeszkadzać na bardzo śliskim, gdy bokami nie chcesz  latać:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Mocno uogólniając: "gorzej" wchodzić w zakręt, za to lepiej wychodzi. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 10 miesięcy temu...

Panowie przeprowadziłem  wymianę otwarty dyfer wyjęty w jego miejsce włożony z sturbo wzmocniony do 10 kg. Cała obudowa została jak była, wykrecona została srednicowka i zamieniona żeby przełożenie się zgadzało :) Zastanawiam się teraz jak zmienić technikę jazdy na wolnych mokrych zakrętach łatwo idzie bokiem nie wiem jak przy większych prędkościach na autostradzie. Ma ktoś doświadczenia ? Jak poprawnie jeździć ze wzmocnioną wiskoza i odłożoną wzmocniona tylna ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 11 miesięcy temu...

Zastanawiam się nad dołożeniem LSD na przednia oś. Czy przy mojej zawrotnej mocy 125 km ma to sens ? Mam na myśli jazdę zima w Beskidach? obecnie przód otwarty tył zamknięty wzmocniony z forestera sturbo. Robi to robotę auto super prowadzi się niezależnie od warunków a trochę km robiłem prawie 200 dziennie. Czy dołożenie na przód coś mi poprawi czy raczej nie przesadzać z tym ? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 18.06.2020 o 23:05, togus napisał:

Panowie przeprowadziłem  wymianę otwarty dyfer wyjęty w jego miejsce włożony z sturbo wzmocniony do 10 kg. Cała obudowa została jak była, wykrecona została srednicowka i zamieniona żeby przełożenie się zgadzało :) Zastanawiam się teraz jak zmienić technikę jazdy na wolnych mokrych zakrętach łatwo idzie bokiem nie wiem jak przy większych prędkościach na autostradzie. Ma ktoś doświadczenia ? Jak poprawnie jeździć ze wzmocnioną wiskoza i odłożoną wzmocniona tylna ?

Nic się nie zmieni. To nadal otwarty dyfer z wisko. Gdybyś miał spawloka to co innego. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...