Jump to content
arecki74s

Problem po czyszczeniu przepustnicy

Recommended Posts

2 hours ago, arecki74s said:

 

MAP (KPA) - 35

RPM - 700

 

IAT-   --- 40 stopni

MAF (g/s) - ok. 5.10

TP% - 11,4

 

 

APP - P 13,3

APP - E % - 13,3

TAC-PCT-1,6

 

Przy wolnych obrotach MAP za wysoki, chyba, że rzeczywiście przepustnica ma otwarcie 11,4. Dziwne, że widzi MAF z odpiętą przepływką (wartości podstawione?) Sprawdź waść rozrząd czy nie przeskoczył.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rozrząd chyba raczej nie przeskoczył. Przeprowadziłem przed chwilą próbę która rzuca zupełnie inne światło na dotychczasową diagnozę. Mianowicie rozgrzałem silnik i przełączyłem na zasilanie gazem i co się okazało- na gazie nie szarpie pod obciążeniem, płynnie wchodzi na obroty. przejechałem kilkadziesiąt kilometrów. Trochę się muli i pływają obroty bo przepływka odpięta. Czy możliwe, że brakuje mu ciśnienia paliwa? Gdzie i jak szukać przyczyny? Wspominałem, że w tym samym momencie kiedy czyściłem przepustnicę zalałem dodatek do paliwa ok 50 ml/15 l. paliwa. Czy to może mieć związek przyczynowy?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Podłącz przepływkę na gazie, i zrób jakieś logi. Jak nie ma ciśnienia na listwie Pb to będzie to, mocno otwiera przepustnice żeby nie zgasnąć (dlatego wspominałem o rozrządzie) ale jak wachy nie będzie dostawał, to też  będą takie objawy

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie wiem czy chcę podłączać teraz cokolwiek na pracującym motorze po ostatnich doświadczeniach. Co mogło się stać, że nie dostaje wachy? pompa, filtr? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dokładnie tak, zacznij od filtra, zobacz w ogóle jak wacha wygląda, napuść trochę do jakiegoś słoika. Podłączenie przepływki na odpalonym nić nie popsuje, chociaż na wolnych obrotach może ze "szczęścia" zgasnąć. Dobrze by było, żeby ktoś trochę gazu dodał na 2k-2,5k rpm. Na podłączonej Ci gaśnie, a na gazie zapewne nie odpalisz. Jak na gazie chodzi, to znaczy, że czasy wtrysków są ok (jeżeli po takim rozjechaniu korekt można mówić o nich ok) na benzynie po prostu dostaje za mało paliwa, a jak podłączasz MAF i widzi ile dostaje powietrza i dopasowuje czas wtrysku, to gaśnie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czy gdyby padło zasilanie pompy paliwa silnik dałby się uruchomić z takimi objawami? Może warto sprawdzić bezpiecznik/przekaźnik? Czy raczej nie mozliwe?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak uruchomisz silnik skoro nie masz ciśnienia paliwa? Silnik sobie paliwa sam nie zassie z baku, pompa musi mu je podać i to pod określonym ciśnieniem. Jedynie na LPG wtedy. To nie diesel z tzw pompą rzędową.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok już sprawdziłem. Pompa za każdym razem startuje. Pozostaje filtr i jego ograniczona przepustowość. Możliwe, że dodatek do paliwa wymieszał wszystko co było w zbiorniku.

Share this post


Link to post
Share on other sites

To, że pompa chodzi, nie oznacza, że ma wydajność, jak nie robi odpowiedniego ciśnienia, to wtryski będą kapać a nie rozpylać. Po za tym 3ms czas wtrysku przy 3,5 bar to nie to samo co przy 1 bar.

 

Od uszlachetniacza mógł smok paliwa na pompie popękać, wtedy nie będzie mogła prawidłowo zassać a tym samym ciśnienia nie zrobi.

Edited by st981777

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak zastanawiałem się od czego zacząć. Okazuje się że w tej wersji filtra paliwa jest w zbiorniku w pompie. Brak  dostępności zamienników świadczy o skali problemu. Do tej pory na stałe miałem zapisany błąd czujnika poziomu paliwa w zbiorniku i wskaźnik na desce fiksował ale to chyba bez znaczenia dla sprawy.  Czy coś jeszcze w układzie ma wpływ na ciśnienie czy raczej trzeba zajrzeć do zbiornika? Czy ew, są dostępne wkłady pompy?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak regulator, powinien być na listwie wtryskowej, praktycznie pod kolektorem dolotowym, po stronie pasażera. Wchodzi do niego jeden wężyk podciśnienia.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Spróbuję sprawdzić ciśnienie paliwa na wyjściu ze zbiornika przy aku. Jakie powinno być ciśnienie podawane przez pompę? Na czym polega przypadłość/wada regulatora. Co się z nim dzieje? jak jest metoda diagnozy, naprawy?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sprawdź sobie lepiej za filtrem, gdzieś przy kolektorze.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pany skoro korekty są na minus i lambda 0.99, to nie będzie brak paliwa.

Arecki zrób normalne odczyty parametrów, bo na tym co podałeś nie można niczego normalnego odczytać.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak wtryski będą kapać z powodu za niskiego ciśnienia, to paradoksalnie może tak wysoko lambde zmierzyć.

 

Pytanie do autora: Jaki masz gaz (sekwencja czy III generacja)?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ale nie ma nigdzie wzmianki o LPG.

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

1 hour ago, ewemarkam said:

Ale nie ma nigdzie wzmianki o LPG.

 

Jest dokładnie tu:

 

On 7/17/2019 at 10:25 PM, arecki74s said:

(...) Mianowicie rozgrzałem silnik i przełączyłem na zasilanie gazem i co się okazało- na gazie nie szarpie pod obciążeniem, płynnie wchodzi na obroty. przejechałem kilkadziesiąt kilometrów. Trochę się muli i pływają obroty bo przepływka odpięta.(...)

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sorry przeoczyłem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Panowie wyjechałem na urlop drugim autem.  Przed  wyjazdem podłączyłem na chwile zewnętrzne  zasilanie Pb z kanistra na dodatkowej pompie. Samochód pracuje prawidłowo - nie ma ciśnienia paliwa. Po powrocie zaglądam do zbiornika. Pewnie zapchał się smok pompy, wewnętrzny filtr paliwa lub strzelił przewód. Przy okazji myśle o wymianie silnika pompy ale nie mogę takowego namierzyć. Może ktoś przerabiał temat i ma pomysł jaki silnik podpasuje?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wymieniony silnik pompy paliwa (zamiennik) + obudowa pompy z filtrem. W sitku/ filterku zasysającym było mnóstwo zanieczyszczeń.  Samochód odpalił bez problemu. Nowy silnik M&D niestety głośniejszy niż ORI ale wydajnościowo daje radę. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...