Skocz do zawartości

Problem po czyszczeniu przepustnicy


arecki74s

Rekomendowane odpowiedzi

2 hours ago, arecki74s said:

 

MAP (KPA) - 35

RPM - 700

 

IAT-   --- 40 stopni

MAF (g/s) - ok. 5.10

TP% - 11,4

 

 

APP - P 13,3

APP - E % - 13,3

TAC-PCT-1,6

 

Przy wolnych obrotach MAP za wysoki, chyba, że rzeczywiście przepustnica ma otwarcie 11,4. Dziwne, że widzi MAF z odpiętą przepływką (wartości podstawione?) Sprawdź waść rozrząd czy nie przeskoczył.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozrząd chyba raczej nie przeskoczył. Przeprowadziłem przed chwilą próbę która rzuca zupełnie inne światło na dotychczasową diagnozę. Mianowicie rozgrzałem silnik i przełączyłem na zasilanie gazem i co się okazało- na gazie nie szarpie pod obciążeniem, płynnie wchodzi na obroty. przejechałem kilkadziesiąt kilometrów. Trochę się muli i pływają obroty bo przepływka odpięta. Czy możliwe, że brakuje mu ciśnienia paliwa? Gdzie i jak szukać przyczyny? Wspominałem, że w tym samym momencie kiedy czyściłem przepustnicę zalałem dodatek do paliwa ok 50 ml/15 l. paliwa. Czy to może mieć związek przyczynowy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podłącz przepływkę na gazie, i zrób jakieś logi. Jak nie ma ciśnienia na listwie Pb to będzie to, mocno otwiera przepustnice żeby nie zgasnąć (dlatego wspominałem o rozrządzie) ale jak wachy nie będzie dostawał, to też  będą takie objawy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie tak, zacznij od filtra, zobacz w ogóle jak wacha wygląda, napuść trochę do jakiegoś słoika. Podłączenie przepływki na odpalonym nić nie popsuje, chociaż na wolnych obrotach może ze "szczęścia" zgasnąć. Dobrze by było, żeby ktoś trochę gazu dodał na 2k-2,5k rpm. Na podłączonej Ci gaśnie, a na gazie zapewne nie odpalisz. Jak na gazie chodzi, to znaczy, że czasy wtrysków są ok (jeżeli po takim rozjechaniu korekt można mówić o nich ok) na benzynie po prostu dostaje za mało paliwa, a jak podłączasz MAF i widzi ile dostaje powietrza i dopasowuje czas wtrysku, to gaśnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To, że pompa chodzi, nie oznacza, że ma wydajność, jak nie robi odpowiedniego ciśnienia, to wtryski będą kapać a nie rozpylać. Po za tym 3ms czas wtrysku przy 3,5 bar to nie to samo co przy 1 bar.

 

Od uszlachetniacza mógł smok paliwa na pompie popękać, wtedy nie będzie mogła prawidłowo zassać a tym samym ciśnienia nie zrobi.

Edytowane przez st981777
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak zastanawiałem się od czego zacząć. Okazuje się że w tej wersji filtra paliwa jest w zbiorniku w pompie. Brak  dostępności zamienników świadczy o skali problemu. Do tej pory na stałe miałem zapisany błąd czujnika poziomu paliwa w zbiorniku i wskaźnik na desce fiksował ale to chyba bez znaczenia dla sprawy.  Czy coś jeszcze w układzie ma wpływ na ciśnienie czy raczej trzeba zajrzeć do zbiornika? Czy ew, są dostępne wkłady pompy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spróbuję sprawdzić ciśnienie paliwa na wyjściu ze zbiornika przy aku. Jakie powinno być ciśnienie podawane przez pompę? Na czym polega przypadłość/wada regulatora. Co się z nim dzieje? jak jest metoda diagnozy, naprawy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak wtryski będą kapać z powodu za niskiego ciśnienia, to paradoksalnie może tak wysoko lambde zmierzyć.

 

Pytanie do autora: Jaki masz gaz (sekwencja czy III generacja)?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

1 hour ago, ewemarkam said:

Ale nie ma nigdzie wzmianki o LPG.

 

Jest dokładnie tu:

 

On 7/17/2019 at 10:25 PM, arecki74s said:

(...) Mianowicie rozgrzałem silnik i przełączyłem na zasilanie gazem i co się okazało- na gazie nie szarpie pod obciążeniem, płynnie wchodzi na obroty. przejechałem kilkadziesiąt kilometrów. Trochę się muli i pływają obroty bo przepływka odpięta.(...)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Panowie wyjechałem na urlop drugim autem.  Przed  wyjazdem podłączyłem na chwile zewnętrzne  zasilanie Pb z kanistra na dodatkowej pompie. Samochód pracuje prawidłowo - nie ma ciśnienia paliwa. Po powrocie zaglądam do zbiornika. Pewnie zapchał się smok pompy, wewnętrzny filtr paliwa lub strzelił przewód. Przy okazji myśle o wymianie silnika pompy ale nie mogę takowego namierzyć. Może ktoś przerabiał temat i ma pomysł jaki silnik podpasuje?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymieniony silnik pompy paliwa (zamiennik) + obudowa pompy z filtrem. W sitku/ filterku zasysającym było mnóstwo zanieczyszczeń.  Samochód odpalił bez problemu. Nowy silnik M&D niestety głośniejszy niż ORI ale wydajnościowo daje radę. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...