st981777 Opublikowano 17 Lipca 2019 Udostępnij Opublikowano 17 Lipca 2019 2 hours ago, arecki74s said: MAP (KPA) - 35 RPM - 700 IAT- --- 40 stopni MAF (g/s) - ok. 5.10 TP% - 11,4 APP - P 13,3 APP - E % - 13,3 TAC-PCT-1,6 Przy wolnych obrotach MAP za wysoki, chyba, że rzeczywiście przepustnica ma otwarcie 11,4. Dziwne, że widzi MAF z odpiętą przepływką (wartości podstawione?) Sprawdź waść rozrząd czy nie przeskoczył. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
arecki74s Opublikowano 17 Lipca 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Lipca 2019 Rozrząd chyba raczej nie przeskoczył. Przeprowadziłem przed chwilą próbę która rzuca zupełnie inne światło na dotychczasową diagnozę. Mianowicie rozgrzałem silnik i przełączyłem na zasilanie gazem i co się okazało- na gazie nie szarpie pod obciążeniem, płynnie wchodzi na obroty. przejechałem kilkadziesiąt kilometrów. Trochę się muli i pływają obroty bo przepływka odpięta. Czy możliwe, że brakuje mu ciśnienia paliwa? Gdzie i jak szukać przyczyny? Wspominałem, że w tym samym momencie kiedy czyściłem przepustnicę zalałem dodatek do paliwa ok 50 ml/15 l. paliwa. Czy to może mieć związek przyczynowy? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
st981777 Opublikowano 17 Lipca 2019 Udostępnij Opublikowano 17 Lipca 2019 Podłącz przepływkę na gazie, i zrób jakieś logi. Jak nie ma ciśnienia na listwie Pb to będzie to, mocno otwiera przepustnice żeby nie zgasnąć (dlatego wspominałem o rozrządzie) ale jak wachy nie będzie dostawał, to też będą takie objawy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
arecki74s Opublikowano 17 Lipca 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Lipca 2019 Nie wiem czy chcę podłączać teraz cokolwiek na pracującym motorze po ostatnich doświadczeniach. Co mogło się stać, że nie dostaje wachy? pompa, filtr? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
st981777 Opublikowano 17 Lipca 2019 Udostępnij Opublikowano 17 Lipca 2019 Dokładnie tak, zacznij od filtra, zobacz w ogóle jak wacha wygląda, napuść trochę do jakiegoś słoika. Podłączenie przepływki na odpalonym nić nie popsuje, chociaż na wolnych obrotach może ze "szczęścia" zgasnąć. Dobrze by było, żeby ktoś trochę gazu dodał na 2k-2,5k rpm. Na podłączonej Ci gaśnie, a na gazie zapewne nie odpalisz. Jak na gazie chodzi, to znaczy, że czasy wtrysków są ok (jeżeli po takim rozjechaniu korekt można mówić o nich ok) na benzynie po prostu dostaje za mało paliwa, a jak podłączasz MAF i widzi ile dostaje powietrza i dopasowuje czas wtrysku, to gaśnie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
arecki74s Opublikowano 17 Lipca 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Lipca 2019 Czy gdyby padło zasilanie pompy paliwa silnik dałby się uruchomić z takimi objawami? Może warto sprawdzić bezpiecznik/przekaźnik? Czy raczej nie mozliwe? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ewemarkam Opublikowano 17 Lipca 2019 Udostępnij Opublikowano 17 Lipca 2019 Jak uruchomisz silnik skoro nie masz ciśnienia paliwa? Silnik sobie paliwa sam nie zassie z baku, pompa musi mu je podać i to pod określonym ciśnieniem. Jedynie na LPG wtedy. To nie diesel z tzw pompą rzędową. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
arecki74s Opublikowano 17 Lipca 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Lipca 2019 Ok już sprawdziłem. Pompa za każdym razem startuje. Pozostaje filtr i jego ograniczona przepustowość. Możliwe, że dodatek do paliwa wymieszał wszystko co było w zbiorniku. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
st981777 Opublikowano 18 Lipca 2019 Udostępnij Opublikowano 18 Lipca 2019 (edytowane) To, że pompa chodzi, nie oznacza, że ma wydajność, jak nie robi odpowiedniego ciśnienia, to wtryski będą kapać a nie rozpylać. Po za tym 3ms czas wtrysku przy 3,5 bar to nie to samo co przy 1 bar. Od uszlachetniacza mógł smok paliwa na pompie popękać, wtedy nie będzie mogła prawidłowo zassać a tym samym ciśnienia nie zrobi. Edytowane 18 Lipca 2019 przez st981777 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
arecki74s Opublikowano 18 Lipca 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Lipca 2019 Tak zastanawiałem się od czego zacząć. Okazuje się że w tej wersji filtra paliwa jest w zbiorniku w pompie. Brak dostępności zamienników świadczy o skali problemu. Do tej pory na stałe miałem zapisany błąd czujnika poziomu paliwa w zbiorniku i wskaźnik na desce fiksował ale to chyba bez znaczenia dla sprawy. Czy coś jeszcze w układzie ma wpływ na ciśnienie czy raczej trzeba zajrzeć do zbiornika? Czy ew, są dostępne wkłady pompy? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ewemarkam Opublikowano 18 Lipca 2019 Udostępnij Opublikowano 18 Lipca 2019 Tak regulator, powinien być na listwie wtryskowej, praktycznie pod kolektorem dolotowym, po stronie pasażera. Wchodzi do niego jeden wężyk podciśnienia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
arecki74s Opublikowano 18 Lipca 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Lipca 2019 Spróbuję sprawdzić ciśnienie paliwa na wyjściu ze zbiornika przy aku. Jakie powinno być ciśnienie podawane przez pompę? Na czym polega przypadłość/wada regulatora. Co się z nim dzieje? jak jest metoda diagnozy, naprawy? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ewemarkam Opublikowano 18 Lipca 2019 Udostępnij Opublikowano 18 Lipca 2019 Sprawdź sobie lepiej za filtrem, gdzieś przy kolektorze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lutek34 Opublikowano 18 Lipca 2019 Udostępnij Opublikowano 18 Lipca 2019 Pany skoro korekty są na minus i lambda 0.99, to nie będzie brak paliwa. Arecki zrób normalne odczyty parametrów, bo na tym co podałeś nie można niczego normalnego odczytać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
st981777 Opublikowano 20 Lipca 2019 Udostępnij Opublikowano 20 Lipca 2019 Jak wtryski będą kapać z powodu za niskiego ciśnienia, to paradoksalnie może tak wysoko lambde zmierzyć. Pytanie do autora: Jaki masz gaz (sekwencja czy III generacja)? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ewemarkam Opublikowano 20 Lipca 2019 Udostępnij Opublikowano 20 Lipca 2019 Ale nie ma nigdzie wzmianki o LPG. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
st981777 Opublikowano 20 Lipca 2019 Udostępnij Opublikowano 20 Lipca 2019 1 hour ago, ewemarkam said: Ale nie ma nigdzie wzmianki o LPG. Jest dokładnie tu: On 7/17/2019 at 10:25 PM, arecki74s said: (...) Mianowicie rozgrzałem silnik i przełączyłem na zasilanie gazem i co się okazało- na gazie nie szarpie pod obciążeniem, płynnie wchodzi na obroty. przejechałem kilkadziesiąt kilometrów. Trochę się muli i pływają obroty bo przepływka odpięta.(...) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ewemarkam Opublikowano 20 Lipca 2019 Udostępnij Opublikowano 20 Lipca 2019 Sorry przeoczyłem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
arecki74s Opublikowano 28 Lipca 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Lipca 2019 Panowie wyjechałem na urlop drugim autem. Przed wyjazdem podłączyłem na chwile zewnętrzne zasilanie Pb z kanistra na dodatkowej pompie. Samochód pracuje prawidłowo - nie ma ciśnienia paliwa. Po powrocie zaglądam do zbiornika. Pewnie zapchał się smok pompy, wewnętrzny filtr paliwa lub strzelił przewód. Przy okazji myśle o wymianie silnika pompy ale nie mogę takowego namierzyć. Może ktoś przerabiał temat i ma pomysł jaki silnik podpasuje? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
arecki74s Opublikowano 4 Sierpnia 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Sierpnia 2019 Wymieniony silnik pompy paliwa (zamiennik) + obudowa pompy z filtrem. W sitku/ filterku zasysającym było mnóstwo zanieczyszczeń. Samochód odpalił bez problemu. Nowy silnik M&D niestety głośniejszy niż ORI ale wydajnościowo daje radę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się