Jump to content
arecki74s

Problem po czyszczeniu przepustnicy

Recommended Posts

Ale to w końcu on w ogóle nie odpala, czy tylko wolnych nie trzyma? jak dodasz trochę gazu to pali?

Edited by st981777

Share this post


Link to post
Share on other sites

Silnik sprawdzony. Niestety po podaniu napięcia przepustnica wychyla się. Przypomniała mi się jeszcze jedna być może istotna kwestia. W tym samym dniu kiedy czyściłem przepustnicę zalałam do zbiornika na ok. 15-20 litrów paliwa do zbiornika  ok. 50 ml dodatku Valvoline do czyszczenia układów zasilania/wtryskiwaczy. Czy możliwe, że preparat w takiej ilości zrobił czystkę w zbiorniku i ograniczył przepływ paliwa?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Odpala po dłuższym postoju na ok 1-2  sek i od razu gaśnie, przy kolejnych rozruchach zaskakuje ale mocno telepie i też gaśnie. Tak jak wcześniej wspominałem -Po rozłączeniu przepustnicy na zapłonie i skasowaniu błędów przejechałem ok 1 km ( pracował dobrze),  po kilometrze lekko szarpnął i słabo wchodził na wysokie obroty, ale bez większego problemu zjechałem ze skrzyżowania i po ok 400 m zjechałem na parking. Tam odpalał na biegu jałowym ale na wysokie obroty już nie wchodził ( dławił się). Potem już przestał normalnie odpalać. Wygląda to tak jakby coś w krótkim czasie, etapami odmówiło posłuszeństwa.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, arecki74s napisał:

Wszystkie przewody wychodzące z wtyczki przepustnicy mają przejście

przedzwoniłeś wszystkie żyły pomiędzy ECU i zaworem powietrza wtórnego?

image.thumb.png.17402f7d5d049ccd66a7f819f105f615.png

 

image.thumb.png.bddb7bf1919c86005a69090087e220a5.png

Share this post


Link to post
Share on other sites

Raczej nie. Czy zawór powietrza wtórnego dogorywa w taki sposób i daje takie objawy? czy raczej to problem braku komunikacji?

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 minutę temu, arecki74s napisał:

Raczej nie

 

więc zacznij od tego, wtedy będziesz wiedział czy to problem drożności/komunikacji żył.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok sprawdzę. Czyli mam rozumieć, że ciąg zdarzeń który nastąpił nie ma nic wspólnego z faktyczną usterką która unieruchomiła auto?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Próbowałeś ręcznie ją otworzyć, tak ją zamontować? Po przekręceniu zapłonu powinna się ustawić w poprawnej pozycji.

Share this post


Link to post
Share on other sites
10 hours ago, ewemarkam said:

Próbowałeś ręcznie ją otworzyć, tak ją zamontować? Po przekręceniu zapłonu powinna się ustawić w poprawnej pozycji.

Chyba, że TPS wyzionął ducha, to się nie skalibruje...

 

Sypie jakimiś błędami? masz możliwość podłączenia diagnoskopu i podglądu live data?

 

BTW on przepływki nie ma zdajsie? to w tym momencie MAP jest odpowiedzialny za dawki paliwa, może MAP padł? Przy takiej szczelinie jaka zostaje na przepustnicy nie ma bata żeby nie odpalał, mógłby mieć bardzo niskie obroty, ale powinien gadać. Spróbuj odpalić z odłączonym mapem, powinien w tryb awaryjny wejść i korzystać tylko z TPS dla ustalenia dawki.

Edited by st981777

Share this post


Link to post
Share on other sites

Próbowałem już rozruchu z odłączonym przepływomierzem, z odłączonym czujnikiem przepustnicy i bez czujnika przepustnicy. Nic to nie wnosi. Lutek uważa, że problem jest zupełnie inny ( zawór powietrza wtórnego). Nie mam już pojęcia gdzie szukać.

Jutro będę miał  kpl przepustnicę na podmianę. Może nastąpi jakiś przełom.

Share this post


Link to post
Share on other sites
52 minuty temu, arecki74s napisał:

Lutek uważa, że problem jest zupełnie inny ( zawór powietrza wtórnego).

 

nie, ja uważam że powinieneś rozpocząć od przedzwonienia dokładnie wszystkich żył powiązanych z przepustnicą. Ruszałeś wiązkami i jedna z żył mogła właśnie się przerwać, dla przykładu jedna z żył jest połączona z zaworem powietrza wtórnego, MAP, czujnikiem temperatury, przepustnicą, czujnikami rozrządu, stukowcem i kończy na tylnej sondzie 02. Całkiem możliwe że jest to żyła referencyjna 5v i do wszystkich tych rzeczy nie dociera to napięcie i nie odpalisz silnika.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzisiaj nastąpił pewien przełom w sprawie. Dojechała druga przepustnica niestety od silnika 1.5. Jak się okazuje konstrukcyjnie poza średnicą klapy i ustawieniem rurek wodnych raczej niczym się nie różni ( oczywiście chodzi wyłącznie o testy)

Po zamontowaniu objawy te same jednak nie do końca silnik zaskakuje jak wcześniej ale pracuje nieco dłużej i gaśnie po ok 5s. W ramach kolejnego testu zdemontowałem wtyczkę z przepustnicy. W tym momencie po rozruchu silnik już nie gaśnie - pracuje dość stabilnie na obrotach biegu jałowego z błędami przepływomierza. Pod obciążeniem dławi się. Przepustnicę z Imprezy zamontowałem z dodatkowym MAP sensorem. Na koniec zamontowałem swój korpus  ze ,,sprawnym" MAP. Silnik pracuje na biegu jałowym. 

Czyżby impuls napięcia który powstał w trakcie rozłączenia wtyczki na zapłonie uwalił MAP i przepływomierz?

Share this post


Link to post
Share on other sites
56 minut temu, arecki74s napisał:

Czyżby impuls napięcia który powstał w trakcie rozłączenia wtyczki na zapłonie uwalił MAP i przepływomierz?

Nie wiadomo, ale nie bez powodu wszelkie naprawy elektryki wykonuje się na odłączonym akumulatorze.

 

 

Czyli teraz masz co?

Swoją przepustnicę z założonym MAP z "nowej"? Masz podłączoną czy odpiętą wtyczkę?

Przepływomierz, jeśli masz przepustnicę mniejszą może walić błędami bo przepływa przez niego mniej powietrza niż powinno przy danym wychyleniu przepustnicy, oczywiście jeśli masz przepustnicę z 1.5 założoną.

 

Więc co masz teraz zamontowane?

Edited by ewemarkam

Share this post


Link to post
Share on other sites

Teraz mam założoną swoją przepustnicę, stary odpięty przepływomierz ( po wpięciu silnik nie pracuje) i MAP z Imprezy 1.5. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Chodzi ale nie jeździ. zamówiłem przepływkę - nowa z NTY. Nie wiem czy da się na niej jeździć bo jest najtańsza z dostępnych na rynku na rynku. Na wszelki wypadek sprawdzę czy dochodzi do przepływki napięcie ale raczej tak skoro po odpięciu wyrzuca błędy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Masz wgląd do live data? Potencjometr gazu pracuje poprawnie? i czy przepustnica otwiera się, a jeżeli otwiera to czy ECu widzi o ile?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ale z odpiętą przepływką samochód powinien jeździć. Pokazuje Ci przepływ powietrza? i j/w wychylenie przepustnicy?

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 minute ago, ewemarkam said:

Ale z odpiętą przepływką samochód powinien jeździć. Pokazuje Ci przepływ powietrza? i j/w wychylenie przepustnicy?

Dokładnie, teoretycznie sam MAP wystarczy żeby coś tam dawkował, i powinien szarpać ale jechać

Share this post


Link to post
Share on other sites
12 minut temu, st981777 napisał:

Masz wgląd do live data?

 

ale po co, jak można wymieniać części na oślep.

  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czy  przepływ powietrza? , wychylenie przepustnicy, pracę potencjometru gazu sprawdzę testerem OBD/EOBDII ? Czy muszę szukać bardziej zaawansowanego sprzętu?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak, podstawowe, programy w SH powinny odczytać dane które Cie interesują. ELM327 powinien dać radę. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

 Lutek masz rację trzeba szukać dalej. Zastanawia mnie fakt dlaczego z przepływką nie pali  a bez niej pracuje na biegu jałowym, wchodzi na obroty ale przydławia się. Poniżej zrzut wartości z LIVE DATA:

Zauważyłem dodatkowo że po włączeniu zapłonu zdarza się, że miga kontrolka obiegu wewnętrznego i szybko zmieniają się wartości wskazań zużycia paliwa- czy to normalne? w trakcie pracy przy rozłączonym przepływomierzu zapisał się drugi błąd- P0113.

Poniżej zrzut wartości z LIVE DATA:

DTC CNT - 2

FUEL SYS1 - CL

LOAD PCT % - 3,9 wzrasta pod obciążeniem

ETC - 70 stopni

SHRTFT1 % -  --- 16,4

LONGFT1- 0.0

MAP (KPA) - 35

RPM - 700

SPARKADV- 15

IAT-   --- 40 stopni

MAF (g/s) - ok. 5.10

TP% - 11,4

02SB1S12-B2S - ?

02B1S2(V) - 0,3 - 0,8  G

SHRTFTB1S2 % - 0,0

EQRATB1S1 - 0,99

02B1S1 (V) - 2,13

EGR PTC% - 0,0

EGR ERR % -0,0

EVAP PCT -0,0

FLI %- 17,6

WARM VPS 1?

BARO (KPA) -100

VPWR (V)- 14,08

LOAD ABS - 18,2

EQ RAT- 0,99

TP-R % - 1,2 ?

AAT - --- 40 stopni G

TP-B % - 11,8

APP - P 13,3

APP - E % - 13,3

TAC-PCT-1,6

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

jeśli parametr TP% to położenie przepustnicy to na wolnych obrotach nie powinno być więcej jak kilka %, APP powinno być bliskie 0%. 

MAF był odpięty podczas odczytu tych danych?

musisz zebrać dane z minuty, dodając gazu żeby wiadomo było jak reaguje przepustnica na położenie pedału gazu, jak zmieniają się inne parametry, coś na ten styl

 

image.thumb.png.e53c5c088ab18cdc54e61e6df73e851e.png

Share this post


Link to post
Share on other sites

Przepływomierz był odpięty w innym wypadku by nie pracował. Pozostałe wtyczki zapięte. Nie wiem czy parametry z rozłączoną przepływką mozna brać pod uwagę.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...