Skocz do zawartości

Problem po czyszczeniu przepustnicy


arecki74s

Rekomendowane odpowiedzi

Silnik sprawdzony. Niestety po podaniu napięcia przepustnica wychyla się. Przypomniała mi się jeszcze jedna być może istotna kwestia. W tym samym dniu kiedy czyściłem przepustnicę zalałam do zbiornika na ok. 15-20 litrów paliwa do zbiornika  ok. 50 ml dodatku Valvoline do czyszczenia układów zasilania/wtryskiwaczy. Czy możliwe, że preparat w takiej ilości zrobił czystkę w zbiorniku i ograniczył przepływ paliwa?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odpala po dłuższym postoju na ok 1-2  sek i od razu gaśnie, przy kolejnych rozruchach zaskakuje ale mocno telepie i też gaśnie. Tak jak wcześniej wspominałem -Po rozłączeniu przepustnicy na zapłonie i skasowaniu błędów przejechałem ok 1 km ( pracował dobrze),  po kilometrze lekko szarpnął i słabo wchodził na wysokie obroty, ale bez większego problemu zjechałem ze skrzyżowania i po ok 400 m zjechałem na parking. Tam odpalał na biegu jałowym ale na wysokie obroty już nie wchodził ( dławił się). Potem już przestał normalnie odpalać. Wygląda to tak jakby coś w krótkim czasie, etapami odmówiło posłuszeństwa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 hours ago, ewemarkam said:

Próbowałeś ręcznie ją otworzyć, tak ją zamontować? Po przekręceniu zapłonu powinna się ustawić w poprawnej pozycji.

Chyba, że TPS wyzionął ducha, to się nie skalibruje...

 

Sypie jakimiś błędami? masz możliwość podłączenia diagnoskopu i podglądu live data?

 

BTW on przepływki nie ma zdajsie? to w tym momencie MAP jest odpowiedzialny za dawki paliwa, może MAP padł? Przy takiej szczelinie jaka zostaje na przepustnicy nie ma bata żeby nie odpalał, mógłby mieć bardzo niskie obroty, ale powinien gadać. Spróbuj odpalić z odłączonym mapem, powinien w tryb awaryjny wejść i korzystać tylko z TPS dla ustalenia dawki.

Edytowane przez st981777
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Próbowałem już rozruchu z odłączonym przepływomierzem, z odłączonym czujnikiem przepustnicy i bez czujnika przepustnicy. Nic to nie wnosi. Lutek uważa, że problem jest zupełnie inny ( zawór powietrza wtórnego). Nie mam już pojęcia gdzie szukać.

Jutro będę miał  kpl przepustnicę na podmianę. Może nastąpi jakiś przełom.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

52 minuty temu, arecki74s napisał:

Lutek uważa, że problem jest zupełnie inny ( zawór powietrza wtórnego).

 

nie, ja uważam że powinieneś rozpocząć od przedzwonienia dokładnie wszystkich żył powiązanych z przepustnicą. Ruszałeś wiązkami i jedna z żył mogła właśnie się przerwać, dla przykładu jedna z żył jest połączona z zaworem powietrza wtórnego, MAP, czujnikiem temperatury, przepustnicą, czujnikami rozrządu, stukowcem i kończy na tylnej sondzie 02. Całkiem możliwe że jest to żyła referencyjna 5v i do wszystkich tych rzeczy nie dociera to napięcie i nie odpalisz silnika.

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj nastąpił pewien przełom w sprawie. Dojechała druga przepustnica niestety od silnika 1.5. Jak się okazuje konstrukcyjnie poza średnicą klapy i ustawieniem rurek wodnych raczej niczym się nie różni ( oczywiście chodzi wyłącznie o testy)

Po zamontowaniu objawy te same jednak nie do końca silnik zaskakuje jak wcześniej ale pracuje nieco dłużej i gaśnie po ok 5s. W ramach kolejnego testu zdemontowałem wtyczkę z przepustnicy. W tym momencie po rozruchu silnik już nie gaśnie - pracuje dość stabilnie na obrotach biegu jałowego z błędami przepływomierza. Pod obciążeniem dławi się. Przepustnicę z Imprezy zamontowałem z dodatkowym MAP sensorem. Na koniec zamontowałem swój korpus  ze ,,sprawnym" MAP. Silnik pracuje na biegu jałowym. 

Czyżby impuls napięcia który powstał w trakcie rozłączenia wtyczki na zapłonie uwalił MAP i przepływomierz?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

56 minut temu, arecki74s napisał:

Czyżby impuls napięcia który powstał w trakcie rozłączenia wtyczki na zapłonie uwalił MAP i przepływomierz?

Nie wiadomo, ale nie bez powodu wszelkie naprawy elektryki wykonuje się na odłączonym akumulatorze.

 

 

Czyli teraz masz co?

Swoją przepustnicę z założonym MAP z "nowej"? Masz podłączoną czy odpiętą wtyczkę?

Przepływomierz, jeśli masz przepustnicę mniejszą może walić błędami bo przepływa przez niego mniej powietrza niż powinno przy danym wychyleniu przepustnicy, oczywiście jeśli masz przepustnicę z 1.5 założoną.

 

Więc co masz teraz zamontowane?

Edytowane przez ewemarkam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chodzi ale nie jeździ. zamówiłem przepływkę - nowa z NTY. Nie wiem czy da się na niej jeździć bo jest najtańsza z dostępnych na rynku na rynku. Na wszelki wypadek sprawdzę czy dochodzi do przepływki napięcie ale raczej tak skoro po odpięciu wyrzuca błędy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minute ago, ewemarkam said:

Ale z odpiętą przepływką samochód powinien jeździć. Pokazuje Ci przepływ powietrza? i j/w wychylenie przepustnicy?

Dokładnie, teoretycznie sam MAP wystarczy żeby coś tam dawkował, i powinien szarpać ale jechać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Lutek masz rację trzeba szukać dalej. Zastanawia mnie fakt dlaczego z przepływką nie pali  a bez niej pracuje na biegu jałowym, wchodzi na obroty ale przydławia się. Poniżej zrzut wartości z LIVE DATA:

Zauważyłem dodatkowo że po włączeniu zapłonu zdarza się, że miga kontrolka obiegu wewnętrznego i szybko zmieniają się wartości wskazań zużycia paliwa- czy to normalne? w trakcie pracy przy rozłączonym przepływomierzu zapisał się drugi błąd- P0113.

Poniżej zrzut wartości z LIVE DATA:

DTC CNT - 2

FUEL SYS1 - CL

LOAD PCT % - 3,9 wzrasta pod obciążeniem

ETC - 70 stopni

SHRTFT1 % -  --- 16,4

LONGFT1- 0.0

MAP (KPA) - 35

RPM - 700

SPARKADV- 15

IAT-   --- 40 stopni

MAF (g/s) - ok. 5.10

TP% - 11,4

02SB1S12-B2S - ?

02B1S2(V) - 0,3 - 0,8  G

SHRTFTB1S2 % - 0,0

EQRATB1S1 - 0,99

02B1S1 (V) - 2,13

EGR PTC% - 0,0

EGR ERR % -0,0

EVAP PCT -0,0

FLI %- 17,6

WARM VPS 1?

BARO (KPA) -100

VPWR (V)- 14,08

LOAD ABS - 18,2

EQ RAT- 0,99

TP-R % - 1,2 ?

AAT - --- 40 stopni G

TP-B % - 11,8

APP - P 13,3

APP - E % - 13,3

TAC-PCT-1,6

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeśli parametr TP% to położenie przepustnicy to na wolnych obrotach nie powinno być więcej jak kilka %, APP powinno być bliskie 0%. 

MAF był odpięty podczas odczytu tych danych?

musisz zebrać dane z minuty, dodając gazu żeby wiadomo było jak reaguje przepustnica na położenie pedału gazu, jak zmieniają się inne parametry, coś na ten styl

 

image.thumb.png.e53c5c088ab18cdc54e61e6df73e851e.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...