Jump to content
Artur Proksa

lekkie drgania kierownicy (forester 2003 XT. 2.0 125KM - automat)

Recommended Posts

Hej! jak szaleć to szaleć. Jeszcze jeden wątek chciałem wrzucić. Chodzi mi mianowicie o lekkie drgania wyczuwalne na kierownicy przy prędkości ok 100-120 km/h. Dla pełnego obrazu. Po zakupie auta (było na zimówkach) kupiłem opony letnie. Podczas wymiany okazało się, że w felgach nie ma pierścieni centrujących. Zakupiłem takowe i uzupełniłem braki w felgach. Te drgania (mam wrażenie) raz występują a raz nie... No i mam wrażenie, że przy nieco mocniejszym przyspieszaniu też coś czuję... aha - skrzynia AT, silnik 2.0 SG 125KM... Ja lubię, jak wszystko dobrze działa w innym wypadku mam schizy... :) Będę wdzięczny za jakieś sugestie, czy własne doświadczenia.

Pozdrawiam!

 

Artur

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zacznij od wyważenia/prostowania felg.

  • Like 1
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
12 minut temu, Artur Proksa napisał:

Ja lubię, jak wszystko dobrze działa w innym wypadku mam schizy... :) Będę wdzięczny za jakieś sugestie, czy własne doświadczenia.

Hej, i tu się doskonale rozumiemy, bo ja też mam schizy jak jest coś nie tak. Po pierwsze, poza wspomnianymi pierścieniami, sprawdziłbym stan samych felg. Być może wymagają delikatnego podprostowania. Po drugie, zdarzyło mi się już raz wymienić kompletne przednie zawieszenie, felgi, a problem leżał w nowych oponach marki Continental. Biły! Przy prędkości, o której piszesz, najczęśiej występują drgania z kół czyli jak wyżej. Poza tym sprawdź tuleje wahaczy. Pozdrowienia!

Share this post


Link to post
Share on other sites

hmmm... opony mam... CONTINENTAL :) felgi były w sumie wyważane przy zmianie kół... ale może nie zaszkodzi jeszcze raz sprawdzić. W środę jadę wymienić gumy przy drążku stabilizatora. Poproszę, żeby sprawdzili koła. Dzięki za info :) 

  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, raju napisał:

Poza tym sprawdź tuleje wahaczy

Dokladnie. Sam ostatnio wrocilem z trasy 3000 km po niemieckich autostradach (czyt. Kilkaset km po niemieckich plytach)

I przy takiej predkosci jak opisujesz, zwlaszcza na dlugich lukach po betonowych plytach wystepuje drzenie / bicie wyczuwalne na kierownicy.

Wiem, ze to sa przednie tuleje, przednich wahaczy, bo tuz przed wyjazdem wyczaili mi to chlopaki na warsztacie gdy auto bylo na podnosniku (tydzien wczesniej bylem na przegladzie w skp i diagnosta przyczepil sie do ledowych postojowek, ale gigantycznych luzow na tulejach nie zauwazyl, choc wspominalem, ze cos mi stuka w przednim zawiasie i zeby solidnie mi go wyszarpal)

Oczywiscie jak masz jajowate kola to bedzie bilo, wiec zacznij od wulkanizacji, a pozniej zawias.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zamień koła przód z tyłem.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

tak na bieżąco... kolejna obserwacja. Te drgania są wyczuwalne tylko podczas przyspieszania. Czyli nawet podczas tych prędkości 100-120km/h, jak się już wyrówna prędkość jest ok... może to przegub? 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Przeguby wewnętrzne na półosiach.

  • Sad 1
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Przeguby 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Panowie, a polecicie jakiś sklep z takowymi przegubami? ;) 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...