Jump to content
radek311989

Forek SG 2.0 125km. Jak podejść do tematu?

Recommended Posts

Witam zainteresowanych.

Sprawa być może błacha, ale kto pyta to nie błądzi :D

Na wstępie to chciałem sobie dołożyć kierownicę z przyciskami, żeby mieć kontrolę nad radiem pod palcami. Niestety, po zgłębieniu tematu z kolegą @LosioDriver doszedłem do wniosku, że byłoby trochę rzeźbienia, a jednak wolałem opcję P&P. Stara kiera została, ale najlepsze lata skóra ma już za sobą.

 

Teraz do sedna.

Myślę oddać kierownicę na obszycie razem z gałką i mieszkiem oraz ręcznym i reduktorem. O ile zdjęcie kierownicy i gałki z mieszkiem nie stanowią dla mnie tajemnicy to o tyle nie wiem jak dobrać się do reszty. Ktoś coś?

20190705_222317.thumb.jpg.87938a46679c8d9f49dfaabdfe0e1662.jpg

 

Może podpowiecie, gdzie w Krakowie i okolicy oddać to do zrobienia? Czy byłaby opcja żeby na nowej skórze gałki pojawiły się cyferki biegów?

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gałka od reduktora jest przykręcana bodajże na dwie śrubki znajdujące się po bokach u dołu gałki, uchwyt ręcznego jest przyklejony, mi udało się go zdjąć lekko rozcinając rączkę w miejscu w którym nachodzi na niego mieszek, tam jest najwięcej kleju, potem kręciłem uchwytem w obie strony aż klej puścił. Żeby wydobyć mieszek ręcznego trzeba wymontować tunel środkowy, jest on mocowany od dołu do tunelu na specjalnych spinkach.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Yaros z tym ręcznym to brzmi jak poważna operacja. To teraz jeszcze trzeba zgłębić rozbiórkę tunelu. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
11 godzin temu, radek311989 napisał:

Może podpowiecie, gdzie w Krakowie i okolicy oddać to do zrobienia? Czy byłaby opcja żeby na nowej skórze gałki pojawiły się cyferki biegów?

W swoim poprzednim aucie kierownicę obszywałem na Łąkowej 29 (taki kompleks małych budyneczków przy szkole podstawowej). Firma nazywa się Trico, w googlu znajdziesz co i jak. Byłem zadowolony.

 

Natomiast teraz w Subaru wysyłałem do gościa z Limanowej (bo ten z Łąkowej miał za długi termin i nie chciało mi się czekać). Dostałem polecenie do niego z fb Subaru i też jestem bardzo zadowolony. Robi tak naprawdę z dnia na dzień i wszystko co chcesz. Co najważniejsze - porządnie. Będziesz chciał, to wyślę Ci namiar.DSC_0878.thumb.JPG.c502125677b1e5ec4025bea89d59889e.JPGDSC_0879.thumb.JPG.ef39aeb7f5be9c43200314d46058d271.JPGDSC_0880.thumb.JPG.a7734e31c64f88d7f074f1bb05d9e5e6.JPGDSC_0887.thumb.JPG.f4a6cf47af5902206a27f1853472755c.JPG

 

Poza tym jak potrzebujesz kierownicę, żeby zakręcić i swoją dać do obszycia, to chyba taką mam:

P1230287.thumb.JPG.7a8c8f70c7ab8fc46748b9c32426633f.JPG

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

@Dj Brabus dzięki za namiar na Kraków, a poproszę na tą limanową również.

Pięknie kiera wygląda. Kierownica na zapas może jednak nie spasować, bo poduszka nie podejdzie :(

Edited by radek311989

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 godziny temu, radek311989 napisał:

@Yaros z tym ręcznym to brzmi jak poważna operacja. To teraz jeszcze trzeba zgłębić rozbiórkę tunelu. :D

Brzmi gorzej niż jest w rzeczywistości, demontaż tunelu z tego co pamiętam to kilka śrub: pod ramką drążka skrzyni biegów oraz w schowku pod podłokietnikiem, robota na kilka minut.

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 6.07.2019 o 00:25, radek311989 napisał:

Na wstępie to chciałem sobie dołożyć kierownicę z przyciskami, żeby mieć kontrolę nad radiem pod palcami. Niestety, po zgłębieniu tematu z kolegą @LosioDriver doszedłem do wniosku, że byłoby trochę rzeźbienia, a jednak wolałem opcję P&P.

Jakiego rzeźbienia?

Przeszczepiłem do swojego przedliftowego forka (bez sterowania w kierze), kierownicę z polifta wraz ze sterowaniem. Sterowanie działa, a radio mam niefabryczne więc jeszcze musiałem dokupić moduł. Opcja prawie P&P. Trzeba było oprócz kierownicy wymienić taśmę.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@cart u Ciebie tempomat był (przed przeszczepem) na 3 czy 5 pinowej kostce?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie tempomatu nie miałem. W związku z tym mam teraz kikuta którym mogę się bawić w korku :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czyli co? Sterowanie działa, ale tempomat nie?

9ee1cfb8a4fc259d6ead995189273b85f059c4773614283a94553ef7363dffc7.jpg.38004aeae1a7c9d75f76608104de9f9d.jpg

Dlatego zostawiam u siebie jak jest:D

Share this post


Link to post
Share on other sites

A jak ma działać coś czego w aucie nie było?

Jedyne co mam z tempomatu to ten "kijek" w kierownicy...

 

image.png.9f453b39d6690830ccd488bb205c5885.png

Share this post


Link to post
Share on other sites

tak z ciekawości, ile plnków obszycie kiery?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na Kraków dzwoniłem to 250

Share this post


Link to post
Share on other sites
18 minut temu, cart napisał:

A jak ma działać coś czego w aucie nie było?

Jedyne co mam z tempomatu to ten "kijek" w kierownicy...

 

image.png.9f453b39d6690830ccd488bb205c5885.png

 

No widzisz, to u mnie na tej zasadzie byłoby z przyciskami od kierownicy :P

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Nie kumam. Może jest już późno i jestem zrypany po całym dniu w korpo ;)
 

19 minut temu, radek311989 napisał:

u mnie na tej zasadzie byłoby z przyciskami od kierownicy 

Co ma piernik do wiatraka? Musiałbyś nie mieć radia żeby było u Ciebie tak samo z guzikami od sterowania radiem z kierownicy :)

Tempomat nie działa bo go nigdy nie było (więc po dołożeniu guzika nie zacznie działać) :D 

Guziki od sterowania radiem działają bez rzeźbienia, nowa kierownica, (od polifta) wraz z taśmą od polifta i "przejściówka" dostępna na allegro za ok 200zł (ponieważ radio jest non oem) - przy radiu oem przejściówka prawdopodobnie nie byłaby potrzebna.

 

30 minut temu, LukaszRzyy napisał:

tak z ciekawości, ile plnków obszycie kiery?

 

20 minut temu, radek311989 napisał:

Na Kraków dzwoniłem to 250

 W Warszawie podobne ceny. Oczywiście wszystko zależy od rodzaju skóry (skór) rodzaju obszycia, łączeń etc :)

Edited by cart

Share this post


Link to post
Share on other sites
6 minut temu, cart napisał:

Guziki od sterowania radiem działają bez rzeźbienia, nowa kierownica, (od polifta) wraz z taśmą od polifta 

Dobrze. To jeszcze raz:D

Mając kierownicę (z tempomatem i bez guzików) w zwijaku mam 2 gniazda (3 pin oraz 5 pin). Tak jak teraz tempomat mam wpięty do gniazda 5pin, a 3 pin jest wolny. W tym momencie myślałem, że samo wpięcie kiedy poliftowej wystarczy. To nie zadziałało, a dlaczego?

Śledząc kabelki (8 sztuk) wychodzące ze zwijaka dochodzę do kostki, w której po drugiej stronie tej kostki brakuje mi 3 kabelków, a te 5 idzie dalej "w budę". Kolega @LosioDriver sprawdzał schematy i właśnie przez brak tych 3 kabelków nie będzie działać bez dalszego się zagłębiania, a do tego to już chyba nie mam głowy. Dodam, że jak wpiąłem kierownicę z guzikami to też tempomat nie chciał mi działać, bo ten wpina się wtedy w gniazdo 3 pin, a nie 5 pin, jak to ma miejsce u mnie teraz. 

Fakt faktem, nie zmieniłem zwijaka na wersję polift.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Jakiego rzeźbienia?
Przeszczepiłem do swojego przedliftowego forka (bez sterowania w kierze), kierownicę z polifta wraz ze sterowaniem. Sterowanie działa, a radio mam niefabryczne więc jeszcze musiałem dokupić moduł. Opcja prawie P&P. Trzeba było oprócz kierownicy wymienić taśmę.
A jaki masz silnik? 2.5XT?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeżeli chodzi o sterowanie z kiery radiem, to u mnie na razie porażka. Próby były podejmowane, ale póki co bez sukcesów. Kiera polift, zwijak podobno też (nie ja podejmowałem próbę podpięcia), a wóz przedlift (2.5 XT) tak zwana "przejściówka". Nie mam koncepcji co teraz, czy szukać starej kiery (kupiłem z nową), czy jeszcze jest jakaś szansa na ogarnięcie tego.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Jeżeli chodzi o sterowanie z kiery radiem, to u mnie na razie porażka. Próby były podejmowane, ale póki co bez sukcesów. Kiera polift, zwijak podobno też (nie ja podejmowałem próbę podpięcia), a wóz przedlift (2.5 XT) tak zwana "przejściówka". Nie mam koncepcji co teraz, czy szukać starej kiery (kupiłem z nową), czy jeszcze jest jakaś szansa na ogarnięcie tego.
Ooo, ale w 2.5XT powinna pasować. Który rok?
Najprościej będzie zobaczyć czy kostka która jest w okolicy nóg ma kontynuację wszystkich kabli idących od kierownicy.

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 minutę temu, LosioDriver napisał:

Ooo, ale w 2.5XT powinna pasować. Który rok?
Najprościej będzie zobaczyć czy kostka która jest w okolicy nóg ma kontynuację wszystkich kabli idących od kierownicy.

2005, w okolicach nóg chyba jest tego trochę z tego co pamiętam :) O ile mechanikę kumam i lubię dłubać, o tyle elektryka, to dla mnie czarna magia :(

Share this post


Link to post
Share on other sites
2005, w okolicach nóg chyba jest tego trochę z tego co pamiętam  O ile mechanikę kumam i lubię dłubać, o tyle elektryka, to dla mnie czarna magia
Ściągasz plastiki pod kierownicą, potem śledzisz przewody idące od kierownicy. W okolicy nóg bedzie kostka na przewodach, 8 pinowa z tego co pamiętam. Pytanie ile kabli u Ciebie wchodzi, a ile wychodzi.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Teraz, LosioDriver napisał:
7 minut temu, elmot napisał:
2005, w okolicach nóg chyba jest tego trochę z tego co pamiętam emoji4.png O ile mechanikę kumam i lubię dłubać, o tyle elektryka, to dla mnie czarna magia emoji20.png

Ściągasz plastiki pod kierownicą, potem śledzisz przewody idące od kierownicy. W okolicy nóg bedzie kostka na przewodach, 8 pinowa z tego co pamiętam. Pytanie ile kabli u Ciebie wchodzi, a ile wychodzi.

Aaa... ok, sprawdzę temat i dam znać. Chwilowo wóz pod sufitem (łożyska :()

Share this post


Link to post
Share on other sites
Aaa... ok, sprawdzę temat i dam znać. Chwilowo wóz pod sufitem (łożyska :()
Różne były też modele kierownic, nie każda pasuje z tego xo pamiętam.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Szkoda, że w FHI tak podeszli do tematu. W jednym P&P, w innym się nie da, jeszcze w innym działa tylko jedno A drugie już nie :facepalm:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na szybkości ściągnąłem osłonę, ale chyba muszę sciągnąć jeszcze ten plastik pod kierownicą, bo mam kable tak poupychane i pospinane, że nie jestem w stanie zobaczyć co wyłazi z kostki.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...