lacky3pl Opublikowano 1 Lipca 2019 Udostępnij Opublikowano 1 Lipca 2019 7 godzin temu, Miałki napisał: Ta instalacja co mam podaje LPG w fazie ciekłej przez ten sam wtryskiwacz co benzynę. ciekawa instalacja.ciekawe jak zwykle instlacje sie sprawuja ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mikes91 Opublikowano 2 Lipca 2019 Udostępnij Opublikowano 2 Lipca 2019 Od nowości mam zamontowaną instalację Prins DLM. 90 k km i póki co bez problemu. Wymieniłem tarcze przy 80 k km, klocki przód 2 razy, tylnych nie. Wymieniłem akumulator. Nowe opony letnie. Olej 0w40 co około 15 k km wymiana. Jeżdżę w trasie raczej dynamicznie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Miałki Opublikowano 2 Lipca 2019 Udostępnij Opublikowano 2 Lipca 2019 Czyli gaz służy Foresterowi. Czy robiłeś @Mikes91 sprawdzanie luzów zaworowych? Czy twój Forek też jeździ lepiej na gazie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karenz Opublikowano 2 Lipca 2019 Udostępnij Opublikowano 2 Lipca 2019 W Polsce w auto gazie jest masa osadów , czyszczę fizycznie wtryski co 15 tyś i to jest jakaś tragedia , woda po kuracji w myjce wygląda jak po węglu. Jak wy tego nie robicie to siedzicie na tykającej bombie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mikes91 Opublikowano 3 Lipca 2019 Udostępnij Opublikowano 3 Lipca 2019 Nie sprawdzałem luzów zaworowych. Czy na gazie czy benzynie nie czuć różnicy. Auto ładnie pracuje. Przy okazji LPG to czytałem ze w Hiszpanii można kopić u dealera nowe Subaru z instalacją gazową nie tracąc oczywiście gwarancji. Aby nie odbiegać od tematu czego się obawiać w foresterach sj, moim zdaniem nie gazu - instalacji DLM. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_akir_ Opublikowano 3 Lipca 2019 Udostępnij Opublikowano 3 Lipca 2019 posiadam MY16 XT Platinum, aktualnie 45k km przebiegu póki co jestem zadowolony z samochodu, ma co prawda pare rzeczy ktore mnie denerwuja (poniżej jako minusy) przejechał bez problemu 2 zloty Plejad plus pare moich eskapad w wieksze bagno (raz nie wyjechał o własnych siłach bo zawisł na progach ) olej zmieniam mniej wiecej co 7,5k km te 241KM jest idealne do tego samochodu aczkolwiek przymierzam sie do zrobienia mapy wymienione na gwarancji - antena GPS - skraplacz klimy - tuleje wachaczy plusy - naped (szczegolnie zimą i na stromych podjazdach) - prześwit i widoczność - radość z jazdy minusy w moim przypadku - hamulce (podczas hamowania przy małych predkosciach i skrecaniu klocki trzeszcza - zle sie schodza klocki i ocieraja o tarcze) - 2 razy zmieniałem juz klocki, przymierzam sie niebawem zmienic cały przedni hebel na inny - no i sa wg mnie za słabe - system audio (mam nagłośnienie HK ale gra to strasznie gownianie, zero mozliwosci grubszej zmiany ustawien dzwieku z poziomu jednostki) - skrzynia na wstecznym (potrafi zrobic odciecie mocy - mialem problem swego czasu z wyciagnieciem goscia z blota) - ostatnio potrafi sie zmulic (pomaga reset sterowników - poki co bylo robione 2 razy) - blacha i lakier (na drzwiach kierowcy w polowie pasa przy szybie pekniecia lakieru - poki co zrobione przez ASO ale mysle ze problem wroci) - skóra przednich foteli (fotel kierowcy na siedzisku strasznie sie wyciera i wyglada jakbym mial z 200k km przebiegu - bede to zglaszac do ASO zeby wymienili na gwarancji poki jeszcze mam) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tadeo Opublikowano 3 Lipca 2019 Udostępnij Opublikowano 3 Lipca 2019 posiadamy MY16 XT wersja na USA MANKAMENTY: - hamulce i ich skuteczność to drugi sort, wystarczy popatrzeć na ich testy co daje wiele do myślenia:-( -w upalne dni zbyt duże nasłonecznienie wnętrza -wszystkie plastyki wewnątrz to drugi sort -rozrzut zużycia paliwa przy podobnej jeżdzie +/- 5l od średniej -okresowe mulenie silnika -raczej od nagaru -wyjątkowo szybko brudzące się końcówki wydechu -cała elektronika łącznie z nagłośnieniem i radiem -to trzeci sort -jakość lakieru bezbarwnego na bazie -mizerna (potwierdzamy, że rysuje się od patrzenia) -jakość wykładziny podłogowej taka, że łapie i trzyma na zabój nawet pyłki ....standardowy odkurzacz tego nie zbierze...odkurzamy budowlanym :-) -manetki zmiany biegów to gadżet a nie profeska ..w naszym Smarcie CDI pracują o NIEBO lepiej -wymiana oleju silnikowego co 7.5 czy 10 tys km to lekka przesada .....gdzie ten postęp jakościowy made in japan:-), -zbyt mały zbiornik paliwa -zbyt krótkie siedziska przednich foteli -kluczyk bezdotykowy (podobnie jak u 95% innych marek), totalne nieporozumienie i zagrożenie dziecinną łatwą kradzieżą -brak oświetlenie schowka pasażera -raczej mały bagażnik jak na sporego SUVa -elektryka otwierania klapy bagażnika dla nadciśnieniowców grozi udarem mózgu lub wyładowaniami złości...a czasami guzem mózgu przy przywaleniu czubkiem głowy w zbyt nisko uniesioną klapą:-) ATUTY - autko wręcz samo jedzie, aż nie chce się wysiadać - rewelacyjna przyczepność -łatwość przyspieszania i wyprzedzania , czysta przyjemność -żadne krawężniki i wertepy jemu nie grożne -dużo, dużo miejsca wewnątrz -funkcjonalny szyberdach WNIOSKI -kupujemy gołą budę ze wszystkimi napędami, zawieszeniem, silnikiem etc.. -zlecamy: -------tapicerowi zrobienie wewnątrz wszystko od początku do końca (normalna skóra, alcantara pod pupą etc..) -------akustykowi wygłuszenie nadwozia i zamontowania porządnego HI FI, nawigacji, alarmu, etc... -fabryczne tarcze hamulcowe z klockami od zaraz na allegro, w w ich miejsce profesjonalny towar -szyberdach i górę szyby przedniej przyciemniamy folią -na lakier ceramika - Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
coocer Opublikowano 4 Lipca 2019 Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2019 ja mam pytanie dot. X Mode. warto szukać auta czy ESP robi właściwie to samo? Pomijam hill descent ale tym się nie martwię. Czy jest aż taka różnica w zachowaniu auta? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Miałki Opublikowano 4 Lipca 2019 Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2019 Zdecydowana różnica w zachowaniu auta. Przy załączonym Xmode ESP trzeba wyłączyć. Te systemy nie idą w parze. Xmode przydatny jest przy stromych podjazdach oraz na grząskim podłożu. Koła nie buksują tak wtedy, auto jest tak jakby bardziej spięte. A przy zjazdach sam hamuje i utrzymuje predkość. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
diamond Opublikowano 6 Lipca 2019 Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2019 W dniu 4.07.2019 o 10:54, Miałki napisał: Zdecydowana różnica w zachowaniu auta. Przy załączonym Xmode ESP trzeba wyłączyć. Te systemy nie idą w parze. Xmode przydatny jest przy stromych podjazdach oraz na grząskim podłożu. Koła nie buksują tak wtedy, auto jest tak jakby bardziej spięte. A przy zjazdach sam hamuje i utrzymuje predkość. Grzecznościowo testowałem Forestera z systemem x-mode i na pewno sprawdza się przy zjazdach, sam kontroluje prędkość . Co do podjazdów, to jest minimalna różnica i ta różnice trzeba nadrabiać umiejętnościami, choć w mojej wersji Forestera bez tego systemu x-mode bardzo przeszkadza system kontroli trakcji, którego nie da się wyłączyć do końca i trzeba kombinować, a testuje auto bardzo ekstremalnie . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
diamond Opublikowano 6 Lipca 2019 Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2019 W dniu 3.07.2019 o 23:31, Tadeo napisał: posiadamy MY16 XT wersja na USA MANKAMENTY: - hamulce i ich skuteczność to drugi sort, wystarczy popatrzeć na ich testy co daje wiele do myślenia:-( -w upalne dni zbyt duże nasłonecznienie wnętrza -wszystkie plastyki wewnątrz to drugi sort -rozrzut zużycia paliwa przy podobnej jeżdzie +/- 5l od średniej -okresowe mulenie silnika -raczej od nagaru -wyjątkowo szybko brudzące się końcówki wydechu -cała elektronika łącznie z nagłośnieniem i radiem -to trzeci sort -jakość lakieru bezbarwnego na bazie -mizerna (potwierdzamy, że rysuje się od patrzenia) -jakość wykładziny podłogowej taka, że łapie i trzyma na zabój nawet pyłki ....standardowy odkurzacz tego nie zbierze...odkurzamy budowlanym :-) -manetki zmiany biegów to gadżet a nie profeska ..w naszym Smarcie CDI pracują o NIEBO lepiej -wymiana oleju silnikowego co 7.5 czy 10 tys km to lekka przesada .....gdzie ten postęp jakościowy made in japan:-), -zbyt mały zbiornik paliwa -zbyt krótkie siedziska przednich foteli -kluczyk bezdotykowy (podobnie jak u 95% innych marek), totalne nieporozumienie i zagrożenie dziecinną łatwą kradzieżą -brak oświetlenie schowka pasażera -raczej mały bagażnik jak na sporego SUVa -elektryka otwierania klapy bagażnika dla nadciśnieniowców grozi udarem mózgu lub wyładowaniami złości...a czasami guzem mózgu przy przywaleniu czubkiem głowy w zbyt nisko uniesioną klapą:-) ATUTY - autko wręcz samo jedzie, aż nie chce się wysiadać - rewelacyjna przyczepność -łatwość przyspieszania i wyprzedzania , czysta przyjemność -żadne krawężniki i wertepy jemu nie grożne -dużo, dużo miejsca wewnątrz -funkcjonalny szyberdach WNIOSKI -kupujemy gołą budę ze wszystkimi napędami, zawieszeniem, silnikiem etc.. -zlecamy: -------tapicerowi zrobienie wewnątrz wszystko od początku do końca (normalna skóra, alcantara pod pupą etc..) -------akustykowi wygłuszenie nadwozia i zamontowania porządnego HI FI, nawigacji, alarmu, etc... -fabryczne tarcze hamulcowe z klockami od zaraz na allegro, w w ich miejsce profesjonalny towar -szyberdach i górę szyby przedniej przyciemniamy folią -na lakier ceramika - W wielu kwestiach zgadzam się z Tobą. Audio w aucie i jakość dźwięku wydobywającego się, przypomina mi dźwięk na poziomie magnetofonu kasetowego, mdły etc. Długość siedzisk, rzeczywiście daje wiele do życzenia, przey dłuższych trasach może zmęczyć kierowcę. Jakość plastików w wewnątrza też pozostawia wiele do życzenia, słabe spasowanie choć jeszcze nie trzeszczą. Też podbnie jak kolega, mam wątpliwości co do wygłuszenia pojazdu, przy prędkościach powyżej 120 km/h , oprócz szumu wynikajcego z wysokości pojazdu, słyszalne są też dźwieki przedostające się z okolic drzwi i nadkoli. Lakier, to bolączka Subaru, ale bardziej wynikająca z zastosowania ekologicznych rozwiązań i rzeczywiście rysuje się od samego patrzenia. Strefa bagażnika, jest wystraczająca, spokojnie da się zapakować na wakacje z rodziną. Moim poprzednim Foresterm My06, dałem radę się zabrać na wakacje w Chorwacji, a bagażnik był o wiele mniejszy. Co do zużycia paliwa, to mam wersję bez turbo 2,5 i w moim przypadku spalanie na benzynie to miezy 7,5 / 9 l/100 przy normalnej jeździe zgodnej z przepisami. Spalanie LPG waha się miedzy 9 a 11 l/100 km. Co do nasłonecznienie wnętrza, to mam przyciemnieone szyby i jest naprawdę mega rozwiązanie, i nawet w upalne dni da się wytrzymać bez klimy ( prosty patent lekko uchylone okno psażera po przekątnej, oczywiście przy miejskiej jeździe). W tej kwestii, w moim pojeździe słuzbowym nie da się wytrzymać bez klimy. Hamulce, to tez dyskusyjna sprawa, mój pojazd nie rozpędza się tak szybko jak XT, i jeżdżę na fabrycznym zestawie, choć są na formum wątki dotyczące układu hamulcowego. I na pewno, jak gdzieś już wczęsniej napisałem, mankamentem jest brak możliwości całkowitego wyłączenie "ESP",/ VDCS, które przeszkadza w terenie i przy podjazdach i trzeba kombinować. W poprzednim Foresterze lepiej to funkcjnowało i nie przeszkadzało podczas pojeżdzafki w terenie, a testuję pojazd naprawde extremelanie. ( wątek " moon of road") . Przy zajzdach dobrze wsspomaga umiejętności , tryb skrzyni "L" które jest czym w rodzaju reduktora. Z plusów pojazdu, to na pewno trakcja i przyczepność pojazdu, tzw " neutrlaność" w pokonywaniu szybkich łuków, zakretów, pojazd nie wychyla się( dzięki filof. Bardzo dobre właściwości terenowe, jak na SUV-a. Dobrze sobie radzi w zaspach, śniegu, błocie, szutrze, i piachu ( testowaliśmy grzecznościowo z formuowiczami pojazdy na Pustyni Błedowskiej) . Podjazdy+ 40 % też Forester daje radę ( zdjęcia na wspomnianym wątku ). Tak jak wspomniałeś, dużo miejsca w wewnątrz pojazdu i dośc dobry komfort podróżowania dla pasażerów ( po za wspomnianymi krótkimi siedziskami przednich foteli). I jednen z bardzo pozytywnych atutów Forestera SJ, świetne walory skrętu, zawracania. Tam gdzie służbowym Passatem łamię się na trzy razy, Foresterm robię na raz. Przy parkowaniu w miejskiej dżungli, wązny aspekt. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się