Jump to content

Czego obawiać się w foresterach z lat2013-2017r


Mutak2400
 Share

Recommended Posts

Cześć.

Zastanawiałem czy to nie temat na dział zakup kontrolowany, ale w sumie to dość techniczne pytanie (tak sądzę), ale zaczynam się rozglądać za foresterem 2.0 z lat 2013-2016.

Próbowałem znaleźć informacje co może być problematyczne w forkach w tym wieku, ale nic nie znalazłem, stąd pytanie do was,  jakie rzeczy mogą wymagać naprawy ? Z tego co się rozglądałem to przebiegi są na poziomie 80-120 tysięcy. 

Przy okazji zapytam, czy serwis forestera IV to droga sprawa? Rozumiem, że auto jest stosunkowo nowe, ale z drugiej strony to już około 5 letnie auta, więc liczyłbym, że nie będzie tak źle. 

Skąd te pytania - forek IV z podanych roczników kosztuje około 80-100tysi, i mam szczere obawy kupna używanego auta w tej kwocie, może to znaczy że powinienem rozejrzeć się za czymś innym, a może moje obawy są nie słuszne. Trochę cieszy fakt ze nie ma za dużo ogłoszeń forestera, ale albo to oznacza że nie są super popularne, albo ludzie są bardzo zadowoleni z nowych modeli.

Pytania są od laika, nie traktuje siebie jako nawet amatora motoryzacji. Nie wiem też, czy forester to na pewno dobry wybór, ale wydaje się być bardzo "użytkowe", tzn duży bagażnik (dla dużego psa), dużo miejsca z tyłu i dla kierowcy, jednocześnie posiada cechy których głownie szukam, czyli czujniki parkowania, automat, podgrzewane fotele, i jest raczej suv'em który w terenie też sobie poradzi (chociaz nie ukrywam, dróg nieasfaltowych widziec za często raczej nie będzie, jeśli w ogóle). No i zdarzają się wersję z systemami bezpieczeństwa, chociaż nie wiem czy system wspomagania hamowania awaryjnego to to samo co BAS (chodzi mi o system, który jak wykryje możliwość kolizji to sam zaczyna hamować). Przykład takiego ogłoszenia tu: https://www.otomoto.pl/oferta/subaru-forester-mm-cars-zabrze-polska-1-wlasciciel-aso-platinum-2-0-240km-ID6BuJhA.html#96b20213ab

Nie chciałbym też was obrazić takim amatorskim tematem, bo z jednej strony słyszałem że społeczność subaru jest spoko, ale z drugiej strony nie chciałbym zostać zjedzony za głupie pytania.

Z góry dzięki za odpowiedzi.

Edited by Mutak2400
Link to comment
Share on other sites

32 minuty temu, Mutak2400 napisał:

Cześć

Witamy się tutaj:

 

32 minuty temu, Mutak2400 napisał:

Przy okazji zapytam, czy serwis forestera IV to droga sprawa? Rozumiem, że auto jest stosunkowo nowe, ale z drugiej strony to już około 5 letnie auta, więc liczyłbym, że nie będzie tak źle.

Nie jest źle, na obsługę aut po gwarancji są w ASO sensowne zniżki, w innych NIE-ASO ceny usług i części są absolutnie normalne. W ASO masz też zniżki jeśli należysz do klubu Subaru - my z żoną dużo jeździmy i opłacało się - oprócz prestiżowej przynależności ma się rozumieć.

My z żoną jeździmy Foresterem XT MY2016 - przejechane 85tys km. Trochę turystycznych 'ćwierć offroadów', trochę po Europie, i w Alpach.

Przez ten czas na gwarancji wymieniono przetarte nadkole,

dwukrotnie wymieniono nieszczelny skraplacz klimatyzacji,

zmieniono uszczelką pod kolektorem wydechowym,

padła tuleja przedniego wahacza oraz pasek napędu mechanizmów (gwarancja nie obejmuje)

Po sześciu latach z Subaru, mogę markę tylko bardzo polecić, to jednak wciąż trochę egzotyczne i ciekawe technicznie auto.

Dużym plusem jest napęd, można powiedzieć idealny na trasy - na śnieg, deszcz czy turystycznie na drogach szutrowych.

32 minuty temu, Mutak2400 napisał:

Nie wiem też, czy forester to na pewno dobry wybór, ale wydaje się być bardzo "użytkowe", tzn duży bagażnik (dla dużego psa), dużo miejsca z tyłu i dla kierowcy, jednocześnie posiada cechy których głownie szukam, czyli czujniki parkowania, automat, podgrzewane fotele,

My jesteśmy zadowoleni - nie mamy nigdy problemów ze spakowaniem się - ale są też tacy którzy potrzebują multivana, wiadomo.

32 minuty temu, Mutak2400 napisał:

jest raczej suv'em który w terenie też sobie poradzi

Dobrze to ująłeś, Forester to tylko SUV, więc nie oczekuj od tego autka zbyt wiele. Lekka turystyka będzie OK - teren czy offroad to zbyt wiele powiedziane.

Edited by mechanik
Link to comment
Share on other sites

A czy ty poszukujesz 2.0 czy 2.0 DIT (turbobenzyna)?

Bo przy tym drugim obawy mogą być większe. Nie mniej jednak podobnie jak przedmówca @mechanik, w moim XT mam przejechane również 85 tyś z tym że na LPG od nowości i podobnie też turystyczna eksploatacja i dużo w zimie. Moje auto jest z połowy 2014 w tym czasie wymieniłem tarcze i klocki oraz skraplacz klimatyzacji.  No że filtry i oleje to normalne. Jest błąd konstrukcylny w tym skraplaczu, dlatego wszyscy mają ten sam problem. Obudowa filtra-osuszacza jest wykonana z innego metalu niż korpus skraplacza, czyli mamy dwa materiały o różnym elektropotencjale no i dalej wiadomo co się dzieje.

Bardzo jestem zadowolony z auta. Jest wszechstronne, kocherentne jakby powiedział Blogomotive, nie ma takiego drugiego. Moja wersja ma motor 253 KM i nie wyobrażam sobie żeby cokolwiek słabszego mogło go napędzać, nie powinno.

Forester w pełni zasługuje by nazywać go Sport Utility Vehicle.  Inne podobne CRVały, Ravy i Lexusy nie zasługują. To bardzo zwinny i poręczny samochodzik. Łatwy w prowadzeniu,  parkowaniu, dzielny w zimie na stromych nieodśnieżonych podjazdach. Po prostu super. Auto nie potrzebuje czujników parkowania  (ja nie mam) widoczność jest genialna we wszystkie strony i kamera pomaga.

 

Ja Tobie nic nie będę polecał. Zakup auta z drugiej ręki zawsze wiąże się z ryzykiem. Dotyczy każdej marki. To Twoja decyzja.

 

Link to comment
Share on other sites

Musisz mieć świadomość 1 problemu.... Jak kupisz to wpadłeś, a że dołączyłeś do nas to już po uszy bo jak ci się spodoba to Subaru uzależnia.

Wspólne złoty, wyprawy. Potem kupisz żonie, namówisz sąsiada... Takie życie

A na poważnie to jak przy każdym aucie ważne jest kupienie auta zadbanego a nie miny od handlarza. Szukaj na forum, wśród znajomych bo te fajne, zadbane auta zazwyczaj sprzedają się poza portalami.

Wysłane z mojego Mi A1 przy użyciu Tapatalka

  • Upvote 2
Link to comment
Share on other sites

Ogólnie mam zaufanie duże do ASO i takich modeli zamierzam szukać, oczywiście Aso Aso nie równe, ale opinie też staram się znaleźć.

Jesli chodzi o wersje to szukam wersji XT, z tego co widziałem, to w granicach 100k można też dostac 2.0i forestera z 2018. Tu mnie korcą chociażby tempomat aktywny i eyesight, ale 150KM w tych rozmiarach pewnie odbierze jakąkolwiek przyjemność z jazdy.

Miałki czy turbobenzyna to właśnie XT? Wtdawało mi się, żenie, ale proszę popraw mnie jeśli się mylę.

Nie ukrywam że ucieszyłem się na wasze odpowiedzi, bo wynika z tego że jeśli autko było uzywane i serwisowane normalnie to nie mam czego się obawiać. Wiadomo że w kazdym aucie jest zawsze coś co można zrobić lepiej, ale jak to nie są poważne i drogie rzeczy (jak chociazby ten skraplacz) to chyba jest okej.

 

Link to comment
Share on other sites

100k za XT 2018 który kosztował 170k parę miesięcy wcześniej... albo ja źle szukam albo może to być potencjalna mina :/

Wysłane z mojego Mi A1 przy użyciu Tapatalka

Link to comment
Share on other sites

napisałem, że za 100k można dostac 2018r 2.0i  może to zdanie nie było napisane idealnie, ale napisałem, ze szukam XT (i tu przecinek). W cuda nie wierzę, spokojnie
Aa to się by zgadzało :)

Wysłane z mojego Mi A1 przy użyciu Tapatalka

Link to comment
Share on other sites

Teraz, Mutak2400 napisał:

 Miałki czy turbobenzyna to właśnie XT?

Tak. DIT. Direct Injection Turbo. Czyli ten nieszczęsny bezpośredni wtrysk paliwa do komory spalania.

Link to comment
Share on other sites

15 godzin temu, Mutak2400 napisał:

Próbowałem znaleźć informacje co może być problematyczne w forkach w tym wieku, ale nic nie znalazłem

Jak dotąd same pozytywne opinie :wub:.  Żeby nie było trak słodko popatrz tutaj:

https://forum.subaru.pl/topic/101809-przebieg-forester-xt-20-dit/page/8/#comments

Ja niestety (albo stety :))  nie jeżdżę  SJ ale też się swego czasu interesowałem zakupem używanego 2,0 DIT.

Pozdrawiam,

 

Link to comment
Share on other sites

8 minut temu, ura_bus napisał:

Żeby nie było trak słodko popatrz tutaj:

Tak dla przykładu można podsumować w zasadzie każdy model samochodu.., czy może zna ktoś taką markę lub model która nigdy nie miała przypadków awarii..?  Jeśli tak to proszę o namiar..:)

Benzynowe Subaru są akurat dość wysoko pozycjonowane rankingach bezawaryjności i tego powinniśmy się trzymać. To zawsze jest jakiś wyznacznik jakości.

A że czasem zdarzają się "niefartowne" egzemplarze.., no cóż życie.

Link to comment
Share on other sites

Może trosze wróćmy do tematu.

Ogólnie do modelu :

bardzo słabe zabespieszenie antykorozyjne , obowiązkowo trzeba sprawdzić podłogę na okoliczność otarć , rozdarcia powłoki.

od 2015-16 w aucie umieszczony jest tpms oraz start stop. Należy sprawdzić czy oba systemy działają poprawnie , akumulator dla start stop musi być normy EFB który kosztuje min 250zł  (handlarze często wsadzają najtańszy za 70). System TPMS często w sprzedawanych autach jest niesprawny z powodu podmiany kół lub padniętych czujnikach, jeden czujnik kosztuje koło 250 zł plus programowania (za każdą zmiana), system łatwo sprawdzić resetując pomiar (przytrzymać guzik w schowku na konsoli środkowej do zgaśnięcia lampki) i trzeba przejechać około 2-3 km, jeżeli wyskoczy komunikat  koszt całości około 1000 zł.

System multimedialny występował w różnych wersjach z nawigacją lub nie  , ogólnie wszystkie nawigacje subaru są beznadziejne nie ma sobie czym zawracać głowy.

 

Jeżeli chodzi o konkretne modele:

2.0 fb20 150KM manual  , pośredni wtrysk, stały podział momentu realizowany mechanicznie na obie osie 

W tym silniku producent rekomenduje olej 0W-20 w naszych warunkach zabójczy jeżeli ktoś jeździł na takim oleju omijał bym taki silnik bo prawdopodobnie ma już niezłe zużycie materiału  w wyniku tarcia. Skrzynia raczej pancerna.

wersja CVT  Płynny podział momentu na osie realizowany elektronicznie 

Przekładnia cvt psuje się od zaniedbywania wymiany oleju oraz zbyt dużego przeciążania (rozciąganie łańcucha) , jeżeli ktoś dbał o olej i nie wyciągał tym drewna z lasu powinno być ok.

 

2.0 fa20 240KM cvt bezpośredni wtrysk +cvt

Tutaj również należy uważać na olej ponieważ producent zaleca 5w30 który  w przypadku benzyny  doładowanej nie zapewnia odpowiedniej lepkości powyżej 100C co dość często zdarza się przy silniku tej mocy.

Od dołu znajduje się turbina która jest chłodzona powietrzem opływającym podwozie auta , dlatego musi znajdować się tutaj fabryczna osłona silnika wszelki przeróbki mogły skrócić czas życia wirnika.

Te same zalecenie co przy CVT 

2.0 150KM silnik z zapłonem samoczynnym 

Omijaj szerokim łukiem

 

W 2015 był lift który zmienił reflektory na ledowe  z doświetlaniem zakrętów(wcześniej xenon)  i takowe ci polecam ponieważ różnica jest ogromna. Xenony wcześniej potrafiły świeć gorzej od zwykłych lamp żarnikowych.

Edited by Karenz
Link to comment
Share on other sites

Godzinę temu, Karenz napisał:

od 2015-16 w aucie umieszczony jest tpms oraz start stop.

Nie w każdym, mam egzemplarz FXT z 2016 (po dużym lifcie) i nie ma start-stop, jest tylko bez kluczykowy system odpalania..

Link to comment
Share on other sites

31 minut temu, Miałki napisał:

Te silniki mają tendencję do odkladania się nagaru w ukladzie dolotowym. Tam jest recyrkulacja spalin w tym silniku. Dobrze jest nie zmulać tego motoru.

 

Zależy jakie :) Kilka marek nie zasługujących na nazwę Sport Utility Vehicle rozwiązało problem dokładając wtryskiwacze w kolektorze (po staremu) :)  Także TSI od 3 generacji typoszeregu EA888.

Edited by RoadRunner
Link to comment
Share on other sites

17 godzin temu, Miałki napisał:

w moim XT mam przejechane również 85 tyś z tym że na LPG od nowości 

 

czyli ogolnie znosza gaz ok ? zastanawiam sie nad wsadzeniem chociaz FB20 zwykly jest oszczedny :) o zawory niema co sie obawiac ?

Link to comment
Share on other sites

Godzinę temu, Miałki napisał:

Te silniki mają tendencję do odkladania się nagaru w ukladzie dolotowym. Tam jest recyrkulacja spalin w tym silniku. Dobrze jest nie zmulać tego motoru.

 

Co masz na mysli nie zmulać? Kazdy chwali XT, a z tego co rozumiem, to mogą byc awaryjne? Czy źle zrozumiałem?

Link to comment
Share on other sites

No właśnie to miałem na myśli. Jazda w korkach czy eko driving przy słabym doładowaniu nie służą silnikowi. 

Teraz, lacky3pl napisał:

czyli ogolnie znosza gaz ok ? zastanawiam sie nad wsadzeniem chociaz FB20 zwykly jest oszczedny :) o zawory niema co sie obawiac ?

Ta instalacja co mam podaje LPG w fazie ciekłej przez ten sam wtryskiwacz co benzynę. Mieszanina Propanu i Butanu rozpręża się w komoże spalania i mocno schładza. Na razie to chodzi bezproblemowo. Uboga mieszanka to też nie jest więc nie przegrzewa trzonów zaworowych. Luzów jeszcze nie sprawdzałem.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...