Mutak2400 Opublikowano 29 Czerwca 2019 Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2019 (edytowane) Cześć. Zastanawiałem czy to nie temat na dział zakup kontrolowany, ale w sumie to dość techniczne pytanie (tak sądzę), ale zaczynam się rozglądać za foresterem 2.0 z lat 2013-2016. Próbowałem znaleźć informacje co może być problematyczne w forkach w tym wieku, ale nic nie znalazłem, stąd pytanie do was, jakie rzeczy mogą wymagać naprawy ? Z tego co się rozglądałem to przebiegi są na poziomie 80-120 tysięcy. Przy okazji zapytam, czy serwis forestera IV to droga sprawa? Rozumiem, że auto jest stosunkowo nowe, ale z drugiej strony to już około 5 letnie auta, więc liczyłbym, że nie będzie tak źle. Skąd te pytania - forek IV z podanych roczników kosztuje około 80-100tysi, i mam szczere obawy kupna używanego auta w tej kwocie, może to znaczy że powinienem rozejrzeć się za czymś innym, a może moje obawy są nie słuszne. Trochę cieszy fakt ze nie ma za dużo ogłoszeń forestera, ale albo to oznacza że nie są super popularne, albo ludzie są bardzo zadowoleni z nowych modeli. Pytania są od laika, nie traktuje siebie jako nawet amatora motoryzacji. Nie wiem też, czy forester to na pewno dobry wybór, ale wydaje się być bardzo "użytkowe", tzn duży bagażnik (dla dużego psa), dużo miejsca z tyłu i dla kierowcy, jednocześnie posiada cechy których głownie szukam, czyli czujniki parkowania, automat, podgrzewane fotele, i jest raczej suv'em który w terenie też sobie poradzi (chociaz nie ukrywam, dróg nieasfaltowych widziec za często raczej nie będzie, jeśli w ogóle). No i zdarzają się wersję z systemami bezpieczeństwa, chociaż nie wiem czy system wspomagania hamowania awaryjnego to to samo co BAS (chodzi mi o system, który jak wykryje możliwość kolizji to sam zaczyna hamować). Przykład takiego ogłoszenia tu: https://www.otomoto.pl/oferta/subaru-forester-mm-cars-zabrze-polska-1-wlasciciel-aso-platinum-2-0-240km-ID6BuJhA.html#96b20213ab Nie chciałbym też was obrazić takim amatorskim tematem, bo z jednej strony słyszałem że społeczność subaru jest spoko, ale z drugiej strony nie chciałbym zostać zjedzony za głupie pytania. Z góry dzięki za odpowiedzi. Edytowane 30 Czerwca 2019 przez Mutak2400 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mechanik Opublikowano 30 Czerwca 2019 Udostępnij Opublikowano 30 Czerwca 2019 (edytowane) 32 minuty temu, Mutak2400 napisał: Cześć Witamy się tutaj: 32 minuty temu, Mutak2400 napisał: Przy okazji zapytam, czy serwis forestera IV to droga sprawa? Rozumiem, że auto jest stosunkowo nowe, ale z drugiej strony to już około 5 letnie auta, więc liczyłbym, że nie będzie tak źle. Nie jest źle, na obsługę aut po gwarancji są w ASO sensowne zniżki, w innych NIE-ASO ceny usług i części są absolutnie normalne. W ASO masz też zniżki jeśli należysz do klubu Subaru - my z żoną dużo jeździmy i opłacało się - oprócz prestiżowej przynależności ma się rozumieć. My z żoną jeździmy Foresterem XT MY2016 - przejechane 85tys km. Trochę turystycznych 'ćwierć offroadów', trochę po Europie, i w Alpach. Przez ten czas na gwarancji wymieniono przetarte nadkole, dwukrotnie wymieniono nieszczelny skraplacz klimatyzacji, zmieniono uszczelką pod kolektorem wydechowym, padła tuleja przedniego wahacza oraz pasek napędu mechanizmów (gwarancja nie obejmuje) Po sześciu latach z Subaru, mogę markę tylko bardzo polecić, to jednak wciąż trochę egzotyczne i ciekawe technicznie auto. Dużym plusem jest napęd, można powiedzieć idealny na trasy - na śnieg, deszcz czy turystycznie na drogach szutrowych. 32 minuty temu, Mutak2400 napisał: Nie wiem też, czy forester to na pewno dobry wybór, ale wydaje się być bardzo "użytkowe", tzn duży bagażnik (dla dużego psa), dużo miejsca z tyłu i dla kierowcy, jednocześnie posiada cechy których głownie szukam, czyli czujniki parkowania, automat, podgrzewane fotele, My jesteśmy zadowoleni - nie mamy nigdy problemów ze spakowaniem się - ale są też tacy którzy potrzebują multivana, wiadomo. 32 minuty temu, Mutak2400 napisał: jest raczej suv'em który w terenie też sobie poradzi Dobrze to ująłeś, Forester to tylko SUV, więc nie oczekuj od tego autka zbyt wiele. Lekka turystyka będzie OK - teren czy offroad to zbyt wiele powiedziane. Edytowane 30 Czerwca 2019 przez mechanik Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Miałki Opublikowano 30 Czerwca 2019 Udostępnij Opublikowano 30 Czerwca 2019 A czy ty poszukujesz 2.0 czy 2.0 DIT (turbobenzyna)? Bo przy tym drugim obawy mogą być większe. Nie mniej jednak podobnie jak przedmówca @mechanik, w moim XT mam przejechane również 85 tyś z tym że na LPG od nowości i podobnie też turystyczna eksploatacja i dużo w zimie. Moje auto jest z połowy 2014 w tym czasie wymieniłem tarcze i klocki oraz skraplacz klimatyzacji. No że filtry i oleje to normalne. Jest błąd konstrukcylny w tym skraplaczu, dlatego wszyscy mają ten sam problem. Obudowa filtra-osuszacza jest wykonana z innego metalu niż korpus skraplacza, czyli mamy dwa materiały o różnym elektropotencjale no i dalej wiadomo co się dzieje. Bardzo jestem zadowolony z auta. Jest wszechstronne, kocherentne jakby powiedział Blogomotive, nie ma takiego drugiego. Moja wersja ma motor 253 KM i nie wyobrażam sobie żeby cokolwiek słabszego mogło go napędzać, nie powinno. Forester w pełni zasługuje by nazywać go Sport Utility Vehicle. Inne podobne CRVały, Ravy i Lexusy nie zasługują. To bardzo zwinny i poręczny samochodzik. Łatwy w prowadzeniu, parkowaniu, dzielny w zimie na stromych nieodśnieżonych podjazdach. Po prostu super. Auto nie potrzebuje czujników parkowania (ja nie mam) widoczność jest genialna we wszystkie strony i kamera pomaga. Ja Tobie nic nie będę polecał. Zakup auta z drugiej ręki zawsze wiąże się z ryzykiem. Dotyczy każdej marki. To Twoja decyzja. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
coocer Opublikowano 30 Czerwca 2019 Udostępnij Opublikowano 30 Czerwca 2019 Musisz mieć świadomość 1 problemu.... Jak kupisz to wpadłeś, a że dołączyłeś do nas to już po uszy bo jak ci się spodoba to Subaru uzależnia. Wspólne złoty, wyprawy. Potem kupisz żonie, namówisz sąsiada... Takie życieA na poważnie to jak przy każdym aucie ważne jest kupienie auta zadbanego a nie miny od handlarza. Szukaj na forum, wśród znajomych bo te fajne, zadbane auta zazwyczaj sprzedają się poza portalami. Wysłane z mojego Mi A1 przy użyciu Tapatalka 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mutak2400 Opublikowano 30 Czerwca 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Czerwca 2019 Ogólnie mam zaufanie duże do ASO i takich modeli zamierzam szukać, oczywiście Aso Aso nie równe, ale opinie też staram się znaleźć. Jesli chodzi o wersje to szukam wersji XT, z tego co widziałem, to w granicach 100k można też dostac 2.0i forestera z 2018. Tu mnie korcą chociażby tempomat aktywny i eyesight, ale 150KM w tych rozmiarach pewnie odbierze jakąkolwiek przyjemność z jazdy. Miałki czy turbobenzyna to właśnie XT? Wtdawało mi się, żenie, ale proszę popraw mnie jeśli się mylę. Nie ukrywam że ucieszyłem się na wasze odpowiedzi, bo wynika z tego że jeśli autko było uzywane i serwisowane normalnie to nie mam czego się obawiać. Wiadomo że w kazdym aucie jest zawsze coś co można zrobić lepiej, ale jak to nie są poważne i drogie rzeczy (jak chociazby ten skraplacz) to chyba jest okej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
coocer Opublikowano 30 Czerwca 2019 Udostępnij Opublikowano 30 Czerwca 2019 100k za XT 2018 który kosztował 170k parę miesięcy wcześniej... albo ja źle szukam albo może to być potencjalna mina :/ Wysłane z mojego Mi A1 przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mutak2400 Opublikowano 30 Czerwca 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Czerwca 2019 napisałem, że za 100k można dostac 2018r 2.0i może to zdanie nie było napisane idealnie, ale napisałem, ze szukam XT (i tu przecinek). W cuda nie wierzę, spokojnie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
coocer Opublikowano 30 Czerwca 2019 Udostępnij Opublikowano 30 Czerwca 2019 napisałem, że za 100k można dostac 2018r 2.0i może to zdanie nie było napisane idealnie, ale napisałem, ze szukam XT (i tu przecinek). W cuda nie wierzę, spokojnie Aa to się by zgadzało Wysłane z mojego Mi A1 przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Miałki Opublikowano 30 Czerwca 2019 Udostępnij Opublikowano 30 Czerwca 2019 Teraz, Mutak2400 napisał: Miałki czy turbobenzyna to właśnie XT? Tak. DIT. Direct Injection Turbo. Czyli ten nieszczęsny bezpośredni wtrysk paliwa do komory spalania. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ura_bus Opublikowano 30 Czerwca 2019 Udostępnij Opublikowano 30 Czerwca 2019 15 godzin temu, Mutak2400 napisał: Próbowałem znaleźć informacje co może być problematyczne w forkach w tym wieku, ale nic nie znalazłem Jak dotąd same pozytywne opinie . Żeby nie było trak słodko popatrz tutaj: https://forum.subaru.pl/topic/101809-przebieg-forester-xt-20-dit/page/8/#comments Ja niestety (albo stety ) nie jeżdżę SJ ale też się swego czasu interesowałem zakupem używanego 2,0 DIT. Pozdrawiam, Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Cougar Opublikowano 30 Czerwca 2019 Udostępnij Opublikowano 30 Czerwca 2019 8 minut temu, ura_bus napisał: Żeby nie było trak słodko popatrz tutaj: Tak dla przykładu można podsumować w zasadzie każdy model samochodu.., czy może zna ktoś taką markę lub model która nigdy nie miała przypadków awarii..? Jeśli tak to proszę o namiar.. Benzynowe Subaru są akurat dość wysoko pozycjonowane rankingach bezawaryjności i tego powinniśmy się trzymać. To zawsze jest jakiś wyznacznik jakości. A że czasem zdarzają się "niefartowne" egzemplarze.., no cóż życie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karenz Opublikowano 30 Czerwca 2019 Udostępnij Opublikowano 30 Czerwca 2019 (edytowane) Może trosze wróćmy do tematu. Ogólnie do modelu : bardzo słabe zabespieszenie antykorozyjne , obowiązkowo trzeba sprawdzić podłogę na okoliczność otarć , rozdarcia powłoki. od 2015-16 w aucie umieszczony jest tpms oraz start stop. Należy sprawdzić czy oba systemy działają poprawnie , akumulator dla start stop musi być normy EFB który kosztuje min 250zł (handlarze często wsadzają najtańszy za 70). System TPMS często w sprzedawanych autach jest niesprawny z powodu podmiany kół lub padniętych czujnikach, jeden czujnik kosztuje koło 250 zł plus programowania (za każdą zmiana), system łatwo sprawdzić resetując pomiar (przytrzymać guzik w schowku na konsoli środkowej do zgaśnięcia lampki) i trzeba przejechać około 2-3 km, jeżeli wyskoczy komunikat koszt całości około 1000 zł. System multimedialny występował w różnych wersjach z nawigacją lub nie , ogólnie wszystkie nawigacje subaru są beznadziejne nie ma sobie czym zawracać głowy. Jeżeli chodzi o konkretne modele: 2.0 fb20 150KM manual , pośredni wtrysk, stały podział momentu realizowany mechanicznie na obie osie W tym silniku producent rekomenduje olej 0W-20 w naszych warunkach zabójczy jeżeli ktoś jeździł na takim oleju omijał bym taki silnik bo prawdopodobnie ma już niezłe zużycie materiału w wyniku tarcia. Skrzynia raczej pancerna. wersja CVT Płynny podział momentu na osie realizowany elektronicznie Przekładnia cvt psuje się od zaniedbywania wymiany oleju oraz zbyt dużego przeciążania (rozciąganie łańcucha) , jeżeli ktoś dbał o olej i nie wyciągał tym drewna z lasu powinno być ok. 2.0 fa20 240KM cvt bezpośredni wtrysk +cvt Tutaj również należy uważać na olej ponieważ producent zaleca 5w30 który w przypadku benzyny doładowanej nie zapewnia odpowiedniej lepkości powyżej 100C co dość często zdarza się przy silniku tej mocy. Od dołu znajduje się turbina która jest chłodzona powietrzem opływającym podwozie auta , dlatego musi znajdować się tutaj fabryczna osłona silnika wszelki przeróbki mogły skrócić czas życia wirnika. Te same zalecenie co przy CVT 2.0 150KM silnik z zapłonem samoczynnym Omijaj szerokim łukiem W 2015 był lift który zmienił reflektory na ledowe z doświetlaniem zakrętów(wcześniej xenon) i takowe ci polecam ponieważ różnica jest ogromna. Xenony wcześniej potrafiły świeć gorzej od zwykłych lamp żarnikowych. Edytowane 30 Czerwca 2019 przez Karenz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Cougar Opublikowano 30 Czerwca 2019 Udostępnij Opublikowano 30 Czerwca 2019 Godzinę temu, Karenz napisał: od 2015-16 w aucie umieszczony jest tpms oraz start stop. Nie w każdym, mam egzemplarz FXT z 2016 (po dużym lifcie) i nie ma start-stop, jest tylko bez kluczykowy system odpalania.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RoadRunner Opublikowano 30 Czerwca 2019 Udostępnij Opublikowano 30 Czerwca 2019 2 godziny temu, Miałki napisał: Tak. DIT. Direct Injection Turbo. Czyli ten nieszczęsny bezpośredni wtrysk paliwa do komory spalania. Czemu nieszczęsny ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Miałki Opublikowano 30 Czerwca 2019 Udostępnij Opublikowano 30 Czerwca 2019 Te silniki mają tendencję do odkladania się nagaru w ukladzie dolotowym. Tam jest recyrkulacja spalin w tym silniku. Dobrze jest nie zmulać tego motoru. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Siemek Opublikowano 30 Czerwca 2019 Udostępnij Opublikowano 30 Czerwca 2019 W XT do MY2018 nie było start/stop co z punktu widzenia potencjalnych awarii jest zaletą. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mio1 Opublikowano 30 Czerwca 2019 Udostępnij Opublikowano 30 Czerwca 2019 Mam za sobą 2 wymiany gwarancyjne ,maglownica i chłodnica klimy,przebieg obecny to 30000km . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RoadRunner Opublikowano 30 Czerwca 2019 Udostępnij Opublikowano 30 Czerwca 2019 (edytowane) 31 minut temu, Miałki napisał: Te silniki mają tendencję do odkladania się nagaru w ukladzie dolotowym. Tam jest recyrkulacja spalin w tym silniku. Dobrze jest nie zmulać tego motoru. Zależy jakie Kilka marek nie zasługujących na nazwę Sport Utility Vehicle rozwiązało problem dokładając wtryskiwacze w kolektorze (po staremu) Także TSI od 3 generacji typoszeregu EA888. Edytowane 30 Czerwca 2019 przez RoadRunner Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lacky3pl Opublikowano 30 Czerwca 2019 Udostępnij Opublikowano 30 Czerwca 2019 17 godzin temu, Miałki napisał: w moim XT mam przejechane również 85 tyś z tym że na LPG od nowości czyli ogolnie znosza gaz ok ? zastanawiam sie nad wsadzeniem chociaz FB20 zwykly jest oszczedny o zawory niema co sie obawiac ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mutak2400 Opublikowano 30 Czerwca 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Czerwca 2019 Godzinę temu, Miałki napisał: Te silniki mają tendencję do odkladania się nagaru w ukladzie dolotowym. Tam jest recyrkulacja spalin w tym silniku. Dobrze jest nie zmulać tego motoru. Co masz na mysli nie zmulać? Kazdy chwali XT, a z tego co rozumiem, to mogą byc awaryjne? Czy źle zrozumiałem? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karenz Opublikowano 30 Czerwca 2019 Udostępnij Opublikowano 30 Czerwca 2019 żeby nagar się wypalał trzeba po prostu raz na jakiś czas mocno pogonić silnik , dbając również o odpowiedni do tego olej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Miałki Opublikowano 30 Czerwca 2019 Udostępnij Opublikowano 30 Czerwca 2019 No właśnie to miałem na myśli. Jazda w korkach czy eko driving przy słabym doładowaniu nie służą silnikowi. Teraz, lacky3pl napisał: czyli ogolnie znosza gaz ok ? zastanawiam sie nad wsadzeniem chociaz FB20 zwykly jest oszczedny o zawory niema co sie obawiac ? Ta instalacja co mam podaje LPG w fazie ciekłej przez ten sam wtryskiwacz co benzynę. Mieszanina Propanu i Butanu rozpręża się w komoże spalania i mocno schładza. Na razie to chodzi bezproblemowo. Uboga mieszanka to też nie jest więc nie przegrzewa trzonów zaworowych. Luzów jeszcze nie sprawdzałem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karenz Opublikowano 30 Czerwca 2019 Udostępnij Opublikowano 30 Czerwca 2019 Tylko nadmień że Prins wycofał już ta instalacje z rynku i nie ma w Polsce aktualnie gazu do fa20 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Miałki Opublikowano 1 Lipca 2019 Udostępnij Opublikowano 1 Lipca 2019 Nie ma. Tak jak i nie ma FA20. Relikt przeszłości. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Miałki Opublikowano 1 Lipca 2019 Udostępnij Opublikowano 1 Lipca 2019 No i nie widzialem w ogłoszeniach w Polsce ofert sprzedaży Forestera z tą instalacją. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się