Skocz do zawartości

panel radia i klimy do OBK USA z 2006


Kraszan120

Rekomendowane odpowiedzi

Witam forumowiczów. Poszukuję (sprawnego oczywiście :P} panelu radia i klimy do Outbacka wersja USA z 2006. symbol  elementu 86201AG65A. A może ktoś zna specjalistów, którzy naprawiają takie pudełka? Przy okazji zapytam czy istnieją konwertery, które umożliwiają odbiór radia na polskich częstotliwościach? Albo przeróbka instalacji i wstawienie panelu z wersji EU ? Moi znajomi elektronicy twierdzą że nie :toobad:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Konwertery istnieją,ale jeszcze nie ogarnełem,czy jest jakiś taki,który będzie miał pałen zakres "naszego" FM. Prościej jest zamieniać konwerterem "nasze pasmo" na japońskie UKF ,niż na odwrót(czyli to co my potrzebujemy) .Konwertery nie są drogie na "aliexpress" 6$ ,ale można zapomnieć o wyświetlaniu "naszych" zakresów na wyświetlaczu.  Najłatwiej wstawić drugie ,takie same radio EU (Jeżeli chodzi o twój przypadek) .  Aktualnie przerabiam  temat przestrojenia radia. Za jakiś czas będę miał film na YT (od kolesia,który kupił już takie cacko) z konwerterem ,który dopasowuje do "naszego" pasma częstotliwości, więc jakby co to dam znać.  Podobno w niektórych przypadkach da radę przelutować "coś"w danym modelu radia i już jest FM z 88Mhz- 108Mhz. Wszystko zależy od modelu,typu tego sprzętu. Sposobów rozwiązania problemu jest dużo Od łatwego,po nieopłacalne czasowo i jakościowo. Moje info to na razie zbiór luźnych informacji,które usystematyzuję,kiedy pogadam z jakimś konkretnym"fachurą" . Póki co ,to tyle wiem,to się dzielę informacjami.  Ps. Jeżeli to coś podpowie to kostka radia w moim samochodzie podchodzi do wersji EU,USA,JPN. Mam radio USA,Japończyka i obydwa działają,więc znajdź wersję EU, wepnij w kostkę i masz spokój,bez zabawy ;)

Edytowane przez Qubu666-Baja
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
W dniu 28.06.2019 o 23:37, Qubu666-Baja napisał:

Konwertery istnieją,ale jeszcze nie ogarnełem,czy jest jakiś taki,który będzie miał pałen zakres "naszego" FM. Prościej jest zamieniać konwerterem "nasze pasmo" na japońskie UKF ,niż na odwrót(czyli to co my potrzebujemy) .Konwertery nie są drogie na "aliexpress" 6$ ,ale można zapomnieć o wyświetlaniu "naszych" zakresów na wyświetlaczu.  Najłatwiej wstawić drugie ,takie same radio EU (Jeżeli chodzi o twój przypadek) .  Aktualnie przerabiam  temat przestrojenia radia. Za jakiś czas będę miał film na YT (od kolesia,który kupił już takie cacko) z konwerterem ,który dopasowuje do "naszego" pasma częstotliwości, więc jakby co to dam znać.  Podobno w niektórych przypadkach da radę przelutować "coś"w danym modelu radia i już jest FM z 88Mhz- 108Mhz. Wszystko zależy od modelu,typu tego sprzętu. Sposobów rozwiązania problemu jest dużo Od łatwego,po nieopłacalne czasowo i jakościowo. Moje info to na razie zbiór luźnych informacji,które usystematyzuję,kiedy pogadam z jakimś konkretnym"fachurą" . Póki co ,to tyle wiem,to się dzielę informacjami.  Ps. Jeżeli to coś podpowie to kostka radia w moim samochodzie podchodzi do wersji EU,USA,JPN. Mam radio USA,Japończyka i obydwa działają,więc znajdź wersję EU, wepnij w kostkę i masz spokój,bez zabawy ;)

 

Witaj, z tym, że wersje EU mają inne wtyczki z tyłu, podobno trzeba przerabiać, ale skąd wziąć elementy i jak to zrobić to dla mnie już czarna magia. Może coś podpowiesz :rolleyes:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie to sprawa wygląda tak,że mam kilka równoległych tematów na liście do ogarnięcia w samochodzie. Z tego powodu,że w 90% ogarniam sam,to na wszystko idzie masa czasu,bo to części w katalogu znaleźć itd. Temat radia (doprowadzenia do funkcjonowania na 100% audio)  jest rozczepiony ,na kilka etapów (bo znaleźć info,rozwiązania itd itp) .  U mnie sprawa z wymarzonym japońskim radiem nie była taka trudna. Kupiłem,dosłali ,wyciągnełem radio USA i podpiełem radio Japońskie. Wtyczka była taka sama. Największy problem to przerobienie kabla  13pin zmieniarki ,bo nie mogłem kupić zmieniary z kostkami od Subaru. Radio jest Subarowskie,ale jeżeli chodzi o europejskie zmieniarki,to ciężki temacik . Jeżeli chodzi o totalne przestrojenie radia (grzebanie w środku) to pomysł mam. Najpierw to spróbuję z konwerterem FM ,żeby radio działało na "już" . Jeżeli będzie zadowalająco ,to zostawiam i w środku nic nie będę majstrował. Koszt takiej zabawki z aliexpress to około 40zł,ale nie będzie to full zakres FM i wyświetlacz nie wyświetli "polskich" zakresów FM.   Jeżeli chodzi o Twoje pytanie ,to tak na szybko z tego co mi chodzi po głowie ,to najłatwiej jakbyś znalazł przejściówkę. Nie wiem ,jak kostki twoje wyglądają,ale po pierwsze. Jak chcesz szybko sprawę załatwić ,to podjedz do sklepu elektronicznego i zapytaj po prostu o  przejściówkę do Twojego radia,powinni doradzić,albo nawet będą mieli ,co trzeba. Opcja nr 2 dowiedz się jaką masz kostkę na wiązce od radia i jakie masz gniazdo w radiu ,które chcesz podpiąć. Z tą wiedzą buszujesz na aliexpress,albo allegro i może coś będzie.  Opcja nr3 szukasz Subaraka na części w Polsce  z takim radiem ,jak Twoje i załatwiasz końcówkę wiązki(z kostką) ,taką jak potrzeba do Twojego drugiego radia ,wtedy  to już cięcie,lutownica ,taśma izolacyjna i zagra radio.  Pytanie do chłopaków z Forum,czy mając taką końcówkę łącząc  przewody systemem "kolor do koloru" będzie ok... Ja takiej wiedzy nie mam,bo trochę inne zadania bojowe mamy . Ja bym zaczął od szukania odpowiedniej wiązki z kostką i szukania informacji czy da się lutować bezkarnie "kolor do koloru" ,jak tak na lajcie się nie da ,to trzeba by było poszukać informacji za co, który pin na kostce odpowiada i szukać tego samego po drugiej stronie  ( lub gotowa przejściówka,która "zkrosuje" sygnały do odpowiednich pinów -najszybsza opcja ,ale czy będzie? )  opisz dokładnie sytuację. wrzuć zdjęcia kostki/kostek i tyłu radia ,jednego i drugiego,bo wtedy więcej będzie można powiedzieć jak podejśc do sprawy . Chcesz radio USA zamienić na EU rozumiem, czy JPN na EU? może ktoś przerzucał radio i podpowie z doświadczenia tj co kombinował,jak kombinował,czy są przejściówki itd itp. Kraszan wrzuć zdjęcie Twojego radia ,żeby było wiadomo z czym się trzeba "pobawić" . Dobra wiadomośc jest taka,że u mnie radio było zamienianie z DIN1 na DIN2 i mocowania bez pudła pasowały. OEM to OEM ;)  u CIebie też powinno wypalić z innym oryginalnym...

Ps tu są oryginalne kostki radio i klima z wersji USA (numer seryjny radia  w aukcji jest zawarty ) . teraz chłopacy z forum muszą podpowiedzieć,czy takie mają w swoich samochodach EU

 https://www.ebay.com/itm/2006-Subaru-Legacy-Outback-CD-Player-Radio-Climate-Control-OEM-Plug-86201-AG65A/323785671410?hash=item4b632142f2:g:IYkAAOSwxp9W70SX

Jeżeli tak,to nic innego nie pozostało,jak kupić radio EU i fruuu ;)   

Edytowane przez Qubu666-Baja
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, Qubu666-Baja napisał:

U mnie to sprawa wygląda tak, ...

 

Witaj, dzięki za obszerną odpowiedź. Pozwoliłem sobie skorzystać ze zdjęcia kolegi "kociou". Tak wygląda od tyłu radio US (u góry) i EU (na dole) Jak widać jedna listwa identyczna a pozostałe zupełnie co innego.

 

 

odpost-9434-0-12505300-1390391279_thumb.jpg

 

post-9434-0-33440100-1390391275_thumb.jpg

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to na mój gust z tego co widać,audio by zagrało (taka sama kostka u mnie pasowała do dwóch sprzętów,jak u CIebie) - próbowałeś?  teraz trzeba by było "załatwić " serwisówki od jednego i drugiego radia,żeby zobaczyć, które wyście od czego z tych,co pozostają wolne . (może ktoś z chłopaków na forum wie ?)  nie widzę frontów,ale domyślam się,że obydwa panele frontowe są zintegrowane  tj audio+klima.  Pytanie ,czy obydwa mają jakieś inne funkcje typu można podpiąć zmieniarkę,czy inne sprawy.  Musisz rozgryźć co jest od czego,poprzez serwisówki,albo popytać,szukać informacji dalej. 

Piszę na gorąco dalej... tu masz serwisówę https://manualzz.com/doc/28606881/custom-made-for-subaru-cq. I

Na stronie nr3 masz opis gniazd radia US. To już 40% sukcesu. Chyba nie jest dokładnie taki sam model radyjka,ale gniazda muszą tak samo działać,jeżeli ta sama firma. Podaj numer katalogowy drugiego radia tj EU... Jezeli będzie model i znajdzie się manual, to już tylko pozostanie Tobie znaleźć chętnego kolesia z lutownicą, dopasować opisy z manuali do odpowiednich pinów na kostkach i powinno działać. Ps. Spróbuj podpiąć wtyczkę audio i sprawdzić ,czy radio chodzi...

Ps wychodzi na to ,że jedna kostka jest od navi,a druga od telefonu (?) -masz głośnomówiący zestaw? sparowałeś swój telefon z radiem? działał zestaw głośnomówiący?

Edytowane przez Qubu666-Baja
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...