McSudi Opublikowano 26 Czerwca 2019 Udostępnij Opublikowano 26 Czerwca 2019 Witam, Dwa dni temu na blacie mojego OBK MY18 stuknęło 9000km i w związku ze zbliżającym się wyjazdem wakacyjnym postanowiłem zajrzeć pod maskę. Moją uwagę przykuł niski poziom płynu chłodniczego. Wcześniej nie zwróciłem uwagi czy było go więcej, jakoś nie rzuciło mi się to w oczy. Auto ostatnie 2 doby stało na podjeździe, więc na pewno nie jest to spowodowane wyciekiem. W związku z powyższym mam pytanie czy to może być kwestia wlania małej ilości płynu w fabryce/salonie ? I czym uzupełnić ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karas Opublikowano 26 Czerwca 2019 Udostępnij Opublikowano 26 Czerwca 2019 jezeli sprawdzałees na zimnym silniku to jest ok. jezeli na gorącym dolej do full wody zdemineralizowanej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
McSudi Opublikowano 26 Czerwca 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Czerwca 2019 Tak na zimnym sprawdzane. Czyli wszystko w normie ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karas Opublikowano 26 Czerwca 2019 Udostępnij Opublikowano 26 Czerwca 2019 (edytowane) Tak. Na gorącym powinno byc na full / ewentualnie troche powyżej ( u mnie tak to wygląda w XV ) Edytowane 26 Czerwca 2019 przez Karas Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
McSudi Opublikowano 26 Czerwca 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Czerwca 2019 Dzięki za pomoc Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
spawalniczy Opublikowano 26 Czerwca 2019 Udostępnij Opublikowano 26 Czerwca 2019 (edytowane) 2 godziny temu, Karas napisał: jezeli sprawdzałees na zimnym silniku to jest ok. jezeli na gorącym dolej do full wody zdemineralizowanej Dziwna teoria. Na zimnym ma być na full, na gorącym powyżej full. Jeśli uzupełniać to płynem chłodniczym a nie wodą. 2 godziny temu, McSudi napisał: Auto ostatnie 2 doby stało na podjeździe, więc na pewno nie jest to spowodowane wyciekiem. W związku z powyższym mam pytanie czy to może być kwestia wlania małej ilości płynu w fabryce/salonie ? I czym uzupełnić ? Tego typu ubytki się zdarzają. W OBK MY15 miałem tak samo. Dolewałem płyn marki Prestone. Podobno jest najbardziej „mieszkalny” z innymi płynami. Edytowane 26 Czerwca 2019 przez spawalniczy 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
McSudi Opublikowano 26 Czerwca 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Czerwca 2019 No właśnie też mnie to trochę zdziwiło, bo w każdym dotychczasowym aucie kiedy by nie spojrzeć na zbiornik płynu chłodniczego to jego stan był na wysokości kreski max. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karas Opublikowano 26 Czerwca 2019 Udostępnij Opublikowano 26 Czerwca 2019 (edytowane) wszystko jest w manualu i według niego na zimnym nie powinno byc ponizej low. Na chwile obecną jestem bez auta to bym sprawdził ale pamiętam że kiedys też mnie to niepokoiło. Również info że nie powinno się dolewać innego płynu niż oem Subaru ( niebieskiego ) - ile w tym prawdy nie wiem. Wiem natomiast ze jak do niebieskiego dolejemy zółty (prestone) zrobi się zielony Dlatego najbezpieczniej wodą zdemineralizowaną - nic się w chłodnicy nie osadzi, delikatnie rozcieńczy oem glikol ale należy pamiętać że glikol żeby nie zamarzał musi byc rozcieńczony . Oem płyn ma swoje inhibitory korozji prestone swoje. Czy nic się po dłuższej eksploatacji nie wytrąci czy osadzi w chłodnicy w takiej mieszaninie tego nie wie nikt Edytowane 26 Czerwca 2019 przez Karas Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
spawalniczy Opublikowano 26 Czerwca 2019 Udostępnij Opublikowano 26 Czerwca 2019 Tyle, że ja nie bardzo wierzę, że wszystkie ASO leją fabryczny płyn. Z olejami jest wolna amerykanka, z płynem pewnie podobnie. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karas Opublikowano 27 Czerwca 2019 Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2019 jak tylko odzyskam auto z ciekawosci sprawdze jak to jest napisane w manualu od XV ( ale pewnie tak samo ) 13 godzin temu, spawalniczy napisał: Z olejami jest wolna amerykanka, z płynem pewnie podobnie. z olejami to fakt , z płynem ciężko stwierdzić ( jak już miałbym dolewac jakiegokolwiek to takiego koloru jak oem czyli niebieski ) dlatego najbezpieczniej woda zdemineralizowaną - nie ma możliwości żeby coś się zepsuło. Zawsze można też podjechać do ASO i poprosić o dolewkę - tam oem powinien być. Coś mi się wydaje że Subaru z fabryki wyjezdzają z taką ilością płynu -bo mam identycznie jak auto tematu - tzn na zimnym jest na low na ciepłym powyżej full Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Perun Opublikowano 27 Czerwca 2019 Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2019 Tutaj wszystko jest ok. Ja mam tak samo. Kiedyś nawet wyjaśniano mi to w ASO, ponieważ także byłem zaintrygowany tym zjawiskiem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
McSudi Opublikowano 28 Czerwca 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2019 Byłem w ASO i dokupiłem litr płynu w formie koncentratu, dolałem 100ml + 100ml wody destylowanej - zgodnie z zaleceniem serwisanta. Teraz na zimnym silniku jest w połowie między min, a max, a na gorącym nieco powyżej kreski max Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karas Opublikowano 29 Czerwca 2019 Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2019 (edytowane) wyatsrczyło dolac 200 ml wody zdemineralizowanej płyn ze zbiorniczka i tak jest wsysany do układu i wszystko by się ładnie wymieszało. Edytowane 29 Czerwca 2019 przez Karas Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
spawalniczy Opublikowano 29 Czerwca 2019 Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2019 16 godzin temu, McSudi napisał: Teraz na zimnym silniku jest w połowie między min, a max, a na gorącym nieco powyżej kreski max Dolej do max na zimno. Zbiornik powyżej max ma dużo większą objętość niż poniżej, właśnie dlatego, żeby pomieścić rozszerzający się na gorąco płyn. 16 minut temu, Karas napisał: wyatsrczyło dolac 200 ml wody zdemineralizowanej Niby można, tyle że - jak pokazuje praktyka, będzie ten manewr powtarzał wraz ze wzrostem przebiegu i za każdym razem stopniowo pogarszał parametry płynu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karas Opublikowano 29 Czerwca 2019 Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2019 (edytowane) 11 minut temu, spawalniczy napisał: Niby można, tyle że - jak pokazuje praktyka, będzie ten manewr powtarzał wraz ze wzrostem przebiegu i za każdym razem stopniowo pogarszał parametry płynu. dlaczego? Przecież glikol nie odparowuje. Odparowuje woda powodując że mieszanina jest "gęstsza". Dolewając wody zdemineralizowanej rozcieńczasz ją do pierwotnego stężenia. w moim 5 letnim XV taki poziom jak u autora wątku utrzymuje się od nowości tzn na zimnym low na gorącym powyżej max. Wygląda na to że układ jest szczelny nic z niego nie ubywa/odparowuje. Co innego jakby układ był nieszczelny i uciekała z niego mieszanina glikolu i wody. Wtedy faktycznie dolewanie wody spowodowałoby ciągłe rozcięczanie płynu co powodowałoby pogorszenie jego własciwosci. Ale jest to tylko moje zdanie Edytowane 29 Czerwca 2019 przez Karas Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
McSudi Opublikowano 29 Czerwca 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2019 Zostawię jak jest, a że w najbliższych dwóch tygodniach czeka mnie jakieś 3K km trasy to poobserwuję i po powrocie dam znać jak się ma stan płynu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
spiderq Opublikowano 29 Czerwca 2019 Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2019 W moim przypadku też tak było że długo tam nie patrzyłem, a jak już do tego doszło to poziom płynu był poniżej LOW a nawet dodam że duzoo niżej. Auto stało dosyć długo, bo prawie tydzień, dolalem płynu i póki co płyn cały czas jest w zbiorniczku, niżej i wyżej ale jest Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mariusz12209 Opublikowano 1 Lipca 2019 Udostępnij Opublikowano 1 Lipca 2019 W ASO powiedziano mi że poziom płynu należy sprawdzać na rozgrzanym silniku. U mnie wystarczy na zimnym lekko przelać minimum , a na rozgrzanym jest wtedy max. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Orear Opublikowano 4 Lipca 2019 Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2019 Odnośnie tego pogarszania parametrów płynu, zawsze można kupić za niewielką cenę tester i sprawdzać co jakiś czas... To nie kosztuje wiele, a będzie pewność, że płyn na pewno nam zimą nie zamarznie w układzie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się