Jump to content
Blixten

Spalanie XV II

Recommended Posts

15 minut temu, Szürkebarát napisał:

Całe "moje" CO2 wygenerowałem w granicach Polski

To ja, dla równowagi i z lubością, najwięcej CO2 zostawiłem na autobanie :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzisiaj wróciłem z Komańczy, pohasawszy przy okazji po rzadko odwiedzanej A4 i jak zwykle drogi "pisane na żółto" i korki (Jasło, Tarnów i Kraków) odebrały mi cały zapas czasu. Musiałem więc tam gdzie można jechać szybciej, jechać szybciej, bo kolega miał pociąg z Warszawy do Gdyni o 19.10. Zatem przy prędkości 130-150 km/godz i w pół pustym samochodzie chwilowe spalanie sięgało 11 ltr/ 100km. Ale szedł. Nie wiem jakie były wtedy odczucia w okolicy bo przy obrotach >4000/ min, wewnątrz przestawał być słyszalny hałas opływu powietrza, że o hałasie z opon nie wspomnę... :biglol: Jutro może wyciągnę bagnet i zobaczę czy silnik ma jeszcze olej. PS. Kolega zdążył, o 19:08 wyrzuciłem go pod Dworcem Centralnym, o 19:09 wskoczył do pociągu porywając po drodze bilet wydrukowany przez moją uczynną córkę. Ale na pięć minut przed odjazdem pociągu to mam wrażenie, że się modlił bo mamrotał pod nosem jakieś abrakadabry... :D

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites



Kolega zdążył, o 19:08 wyrzuciłem go pod Dworcem Centralnym, o 19:09 wskoczył do pociągu porywając po drodze bilet [..]

Aż chce się rzec - Ave Szary Mnich! :D Samo spalenie dość duże, ale w dopuszczonych granicach.

Share this post


Link to post
Share on other sites
12 godzin temu, Szürkebarát napisał:

Zatem przy prędkości 130-150 km/godz i w pół pustym samochodzie chwilowe spalanie sięgało 11 ltr/ 100km. Ale szedł.

spalanie zbliżone jak nie większe przy tych prędkościach niż w wersji z silnikiem 2 litrowym ( przy 140km/h na tempomacie jest nie cała dycha przynajmniej w poprzedniku) Ale biorąc pod uwagę to że różnica w cenie to okolice 20k pln  to zaczynam się zastanawiać czy zakup takiego 1,6 nie jest lepszą opcją. Ani 2.0 ani 1,6 demonami mocy nie są. Podejrzewam że tam gdzie nie wyprzedzisz 1,6i pewnie też nie wyprzedzisz wersją 2.0i . A skoro da rade nim jechec stale te 150km/h i jak napisałeś "szedł" to zakup wersji 2.0i może okazać się zbędnym wydatkiem 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dodam, że wcześniej jechałem s7 na północ z tempomatem ustawionym na 130 km/godz i średnie spalanie ustaliło się na 9,1 ltr/100 km. Samochód tak jak wczoraj, półpusty.

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 godzinę temu, Szürkebarát napisał:

Dodam, że wcześniej jechałem s7 na północ z tempomatem ustawionym na 130 km/godz i średnie spalanie ustaliło się na 9,1 ltr/100 km. Samochód tak jak wczoraj, półpusty.

Downsizeing pełna gęba ;) moje (oczywiście niższe) 3.5 ma przy takiej prędkości 8 litrów.

Jak wyglada spalanie w trasie bez autostrad? Mój pracownik chce coś wyższego i rozważam XV. Jak wejdzie e-boxer to pęknie pewnie 120.000 wiec obecne 1.6 wydaje się być ciekawa opcja

Edited by Czarne_Koronkowe

Share this post


Link to post
Share on other sites
55 minut temu, Czarne_Koronkowe napisał:

Jak wygląda spalanie w trasie bez autostrad?

Nie przekraczając 2000 obrotów można osiągnąć 7,5-7,7 ltr/100km a nawet przy sprzyjającym wietrze ;) mniej ale wtedy prędkość jest 100-110 km/godz maksymalnie.

58 minut temu, Czarne_Koronkowe napisał:

moje (oczywiście niższe) 3.5 ma przy takiej prędkości 8 litrów

Czyli jednak prześwit ma znaczenie? Ktoś chyba w tym wątku to negował.

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 minuty temu, Szürkebarát napisał:

Czyli jednak prześwit ma znaczenie? Ktoś chyba w tym wątku to negował.

 

Wszystko po trochu ma znaczenie - prześwit, pojemność ale głównie rodzaj trasy

Jak suniesz autostradą to silnik o dużej pojemności spokojnie pracuje na niższych obrotach niż Twój, więc spalanie będzie podobne czy niewiele wyższe jak w małym silniku. Niższy prześwit też wtedy pomaga zmniejszając opór powietrza. A zajedziesz do miasta gdzie trzeba ciągle stawać i ruszać, wtedy pojemność przekłada się na duże spalanie, a niższy prześwit nie ma już znaczenia

 

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzisiaj trasa Szczecin-Berlin-Szczecin 370 km. Śr.prędkość 92 km/h spalanie 7.6 l/100km. Trochę spowolnień na drodze było z racji robót, ale tam gdzie można było to 160 km/h na tempomacie.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tylko z kierowcą na pokładzie? Mój Szary Mnich w takich warunkach musiał by wziąć na 100 km ze 2 litry więcej. No ale przy tak krótkim dystansie to ma niewielkie znaczenie. :P

Share this post


Link to post
Share on other sites
Tylko z kierowcą na pokładzie? Mój Szary Mnich w takich warunkach musiał by wziąć na 100 km ze 2 litry więcej. No ale przy tak krótkim dystansie to ma niewielkie znaczenie.

Do Berlina sam, powrót dwie osoby. Przy 160 km/h obroty ok. 3-3.3 tys.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
  • Like 1
  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

250km Kraków - Cieszyn - Kraków, głównie lokalnymi drogami, czasem trochę S1. 2+2 lub 3+2 na pokładzie (zależnie od miejsca), średnia prędkość z całej trasy 52km/h, spalanie 6,6l.

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

I znowu ta sama trasa drogą 7+S7 na północ. Na S7 120-130 km/godz, dwie osoby ale duży bagaż bo i letnie opony pojechały "na zimowisko" nad morzem. Spalanie ustabilizowało się na 7,6 ltr/100 km, wiatr SW do S ;-) . Miło patrzeć jak za Płońskiem powstaje S7. Miesiąc temu były tylko wycięte drzewa, teraz na odcinku kilkunastu kilometrów widać zarys obu nitek drogi! Dalej w kierunku Mławy tak samo. Niestety zostały gęsto ustawione ograniczenia do 60 km/godz, z powodu wyjazdu z terenu budowy. Ciekawe- jedno z tych ograniczeń jest w miejscu odcinkowego pomiaru prędkości. Ciekawe czy system został przestrojony na nową wartość ograniczenia prędkości bo mój software nie zdążył się apdejtować :-) . PS. Koło Modlina gesta mgła więc ja pstryk-pstryk światła przeciwmgielne a tu nic! Okazuje się, że nie można ich włączyć w trybie AUTO! Siurprazj!

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 minuty temu, Szürkebarát napisał:

...

PS. Koło Modlina gesta mgła więc ja pstryk-pstryk światła przeciwmgielne a tu nic! Okazuje się, że nie można ich włączyć w trybie AUTO! Siurprazj!

a to ciekawe ?! mam od początku światła na "auto" i bez problemu podczas jazdy włączam/wyłączam przeciwmgielne...chyba, że mówimy o innym "auto" hmmm :huh:

Share this post


Link to post
Share on other sites
39 minut temu, Szürkebarát napisał:

PS. Koło Modlina gesta mgła więc ja pstryk-pstryk światła przeciwmgielne a tu nic! Okazuje się, że nie można ich włączyć w trybie AUTO! Siurprazj!

 

32 minuty temu, Snuff napisał:

a to ciekawe ?! mam od początku światła na "auto" i bez problemu podczas jazdy włączam/wyłączam przeciwmgielne...chyba, że mówimy o innym "auto" hmmm :huh:

 

W Foresterze nie ma żadnego problemu z uruchomieniem przeciwmgielnych w ustawieniu świateł na AUTO, ostatnio dużo mgieł a tryb AUTO mam zawsze ustawiony no i uruchamia się je niezależnym pierścieniem. Czyżby to jakaś inowacja z XV 1.6 czy faktycznie o inne AUTO chodzi. :huh:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moja odpowiedź wsiąkła w net i jej nie widzę. Powtórzę. Dzisiaj już nie pójdę do Szarego Mnicha żeby sfotografować położenie przełącznika świateł w pozycji AUTO, bo grabienie liści i przesadzanie roślin a wcześniej jazda nadużyły moich sił mobilnych.

 

Światła przeciwmgielne mogłem włączyć dopiero gdy przestawiłem przełącznik świateł na stale włączone światła mijania. Mgła była gęsta ale jasna więc może ustawienie przełącznika na pozycji AUTO powodowało jazdę na światłach dziennych? To niebezpieczne bo wjeżdżając nagle w taką mgłę nie masz z tyłu włączonych świateł... i znikasz w tej mgle...

Share this post


Link to post
Share on other sites

.

Edited by GREGG

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 minuty temu, Szürkebarát napisał:

Światła przeciwmgielne mogłem włączyć dopiero gdy przestawiłem przełącznik świateł na stale włączone światła mijania. Mgła była gęsta ale jasna więc może ustawienie przełącznika na pozycji AUTO powodowało jazdę na światłach dziennych? To niebezpieczne bo wjeżdżając nagle w taką mgłę nie masz z tyłu włączonych świateł... i znikasz w tej mgle...

Jest to nawet rozsądne wytłumaczenie ale jestem ciekaw czy po obróceniu tego wewnętrznego pierścienia od świateł przeciwmigielnych nic się nie dzieje, nie zapala się kontrolka świateł na desce czy zapala się kontrolka a światło się nie włącza? 

Aż pójdę za moment do garażu i sprawdzę czy się nie mylę i jak to jest u mnie,

Share this post


Link to post
Share on other sites

Światła przeciwmgielne mogłem włączyć dopiero gdy przestawiłem przełącznik świateł na stale włączone światła mijania. Mgła była gęsta ale jasna więc może ustawienie przełącznika na pozycji AUTO powodowało jazdę na światłach dziennych? To niebezpieczne bo wjeżdżając nagle w taką mgłę nie masz z tyłu włączonych świateł... i znikasz w tej mgle...

Faktem jest, że zawsze gdy włączałem przeciwmgielne to było ciemno i światła miałem mijania (pozycja auto). Może w dzień, gdy są tylko dzienne to nie działa...sprawdzę jutro w ciągu dnia, jasnego dnia


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie, jednak dzisiaj nie pójdę do samochodu żeby fotografować położenie przełącznika choć wieczór jest cichy i ciepły. Tym bardziej że samo położenie przełącznika połączone z próbą włączenia świateł przeciwmgielnych jak widzę nie przekonuje Kolegów. Tylko że tak było... Przełącznik świateł w pozycji AUTO, jasna mgła, nie mogę załączyć świateł przeciwmgielnych. Mogę je załączyć gdy przestawię przełącznik świateł z AUTO na "światła mijania" . A tymczasem na jakiś czas, jadąc 120 km/ godz/ znikam w gęstej mgle bez załączonych tylnych świateł pozycyjnych...

Share this post


Link to post
Share on other sites
A tymczasem na jakiś czas, jadąc 120 km/ godz/ znikam w gęstej mgle bez załączonych tylnych świateł pozycyjnych...

Pozycyjnych ?
Teraz to już mnie zakręciłeś na maksa


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites
13 minut temu, Szürkebarát napisał:

Moja odpowiedź wsiąkła w net i jej nie widzę. Powtórzę. Dzisiaj już nie pójdę do Szarego Mnicha żeby sfotografować położenie przełącznika świateł w pozycji AUTO, bo grabienie liści i przesadzanie roślin a wcześniej jazda nadużyły moich sił mobilnych.

 

Światła przeciwmgielne mogłem włączyć dopiero gdy przestawiłem przełącznik świateł na stale włączone światła mijania. Mgła była gęsta ale jasna więc może ustawienie przełącznika na pozycji AUTO powodowało jazdę na światłach dziennych? To niebezpieczne bo wjeżdżając nagle w taką mgłę nie masz z tyłu włączonych świateł... i znikasz w tej mgle...

Bezwzględnie tak, jazda w dzień i we mgle nie spowoduje zmiany świateł na mijania. Gdzieś pisałem, że któregoś dnia we mgle sporo aut miało światła do jazdy dziennej.

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 minuty temu, Snuff napisał:

Pozycyjnych ?
Teraz to już mnie zakręciłeś na maksa

Jeżeli jedziesz na światłach "dziennych" pozycyjne nie świecą. Ani z tyłu ani z przodu.

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 minuty temu, Snuff napisał:


Pozycyjnych ?
Teraz to już mnie zakręciłeś na maksa emoji2957.png


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

A skąd wiesz, że nie masz pozycyjnych ?  Chyba, że jedziecie w 2 auta. Brak pozycyjnych wynika z tego, że automat przechodzi na dzienne. 

Edited by FanSub

Share this post


Link to post
Share on other sites
6 minut temu, Szürkebarát napisał:

Nie, jednak dzisiaj nie pójdę do samochodu żeby fotografować położenie przełącznika choć wieczór jest cichy i ciepły. Tym bardziej że samo położenie przełącznika połączone z próbą włączenia świateł przeciwmgielnych jak widzę nie przekonuje Kolegów. Tylko że tak było... Przełącznik świateł w pozycji AUTO, jasna mgła, nie mogę załączyć świateł przeciwmgielnych. Mogę je załączyć gdy przestawię przełącznik świateł z AUTO na "światła mijania" . A tymczasem na jakiś czas, jadąc 120 km/ godz/ znikam w gęstej mgle bez załączonych tylnych świateł pozycyjnych...

Wygląda na to, że masz racje.

Testowałem przed chwilą w ciemności więc próba nie była idealna bo na AUTO załączają się światła pozycyjne ale jak wyłączam pozycyjne to przeciwmgielne się nie uruchomiają. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...