Skocz do zawartości

Spalanie XV II


Blixten

Rekomendowane odpowiedzi

  • 4 tygodnie później...

Dzisiaj wróciłem z Komańczy, pohasawszy przy okazji po rzadko odwiedzanej A4 i jak zwykle drogi "pisane na żółto" i korki (Jasło, Tarnów i Kraków) odebrały mi cały zapas czasu. Musiałem więc tam gdzie można jechać szybciej, jechać szybciej, bo kolega miał pociąg z Warszawy do Gdyni o 19.10. Zatem przy prędkości 130-150 km/godz i w pół pustym samochodzie chwilowe spalanie sięgało 11 ltr/ 100km. Ale szedł. Nie wiem jakie były wtedy odczucia w okolicy bo przy obrotach >4000/ min, wewnątrz przestawał być słyszalny hałas opływu powietrza, że o hałasie z opon nie wspomnę... :biglol: Jutro może wyciągnę bagnet i zobaczę czy silnik ma jeszcze olej. PS. Kolega zdążył, o 19:08 wyrzuciłem go pod Dworcem Centralnym, o 19:09 wskoczył do pociągu porywając po drodze bilet wydrukowany przez moją uczynną córkę. Ale na pięć minut przed odjazdem pociągu to mam wrażenie, że się modlił bo mamrotał pod nosem jakieś abrakadabry... :D

  • Super! 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, Szürkebarát napisał:

Zatem przy prędkości 130-150 km/godz i w pół pustym samochodzie chwilowe spalanie sięgało 11 ltr/ 100km. Ale szedł.

spalanie zbliżone jak nie większe przy tych prędkościach niż w wersji z silnikiem 2 litrowym ( przy 140km/h na tempomacie jest nie cała dycha przynajmniej w poprzedniku) Ale biorąc pod uwagę to że różnica w cenie to okolice 20k pln  to zaczynam się zastanawiać czy zakup takiego 1,6 nie jest lepszą opcją. Ani 2.0 ani 1,6 demonami mocy nie są. Podejrzewam że tam gdzie nie wyprzedzisz 1,6i pewnie też nie wyprzedzisz wersją 2.0i . A skoro da rade nim jechec stale te 150km/h i jak napisałeś "szedł" to zakup wersji 2.0i może okazać się zbędnym wydatkiem 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Szürkebarát napisał:

Dodam, że wcześniej jechałem s7 na północ z tempomatem ustawionym na 130 km/godz i średnie spalanie ustaliło się na 9,1 ltr/100 km. Samochód tak jak wczoraj, półpusty.

Downsizeing pełna gęba ;) moje (oczywiście niższe) 3.5 ma przy takiej prędkości 8 litrów.

Jak wyglada spalanie w trasie bez autostrad? Mój pracownik chce coś wyższego i rozważam XV. Jak wejdzie e-boxer to pęknie pewnie 120.000 wiec obecne 1.6 wydaje się być ciekawa opcja

Edytowane przez Czarne_Koronkowe
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

55 minut temu, Czarne_Koronkowe napisał:

Jak wygląda spalanie w trasie bez autostrad?

Nie przekraczając 2000 obrotów można osiągnąć 7,5-7,7 ltr/100km a nawet przy sprzyjającym wietrze ;) mniej ale wtedy prędkość jest 100-110 km/godz maksymalnie.

58 minut temu, Czarne_Koronkowe napisał:

moje (oczywiście niższe) 3.5 ma przy takiej prędkości 8 litrów

Czyli jednak prześwit ma znaczenie? Ktoś chyba w tym wątku to negował.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, Szürkebarát napisał:

Czyli jednak prześwit ma znaczenie? Ktoś chyba w tym wątku to negował.

 

Wszystko po trochu ma znaczenie - prześwit, pojemność ale głównie rodzaj trasy

Jak suniesz autostradą to silnik o dużej pojemności spokojnie pracuje na niższych obrotach niż Twój, więc spalanie będzie podobne czy niewiele wyższe jak w małym silniku. Niższy prześwit też wtedy pomaga zmniejszając opór powietrza. A zajedziesz do miasta gdzie trzeba ciągle stawać i ruszać, wtedy pojemność przekłada się na duże spalanie, a niższy prześwit nie ma już znaczenia

 

  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Tylko z kierowcą na pokładzie? Mój Szary Mnich w takich warunkach musiał by wziąć na 100 km ze 2 litry więcej. No ale przy tak krótkim dystansie to ma niewielkie znaczenie.

Do Berlina sam, powrót dwie osoby. Przy 160 km/h obroty ok. 3-3.3 tys.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
  • Super! 1
  • Dzięki! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I znowu ta sama trasa drogą 7+S7 na północ. Na S7 120-130 km/godz, dwie osoby ale duży bagaż bo i letnie opony pojechały "na zimowisko" nad morzem. Spalanie ustabilizowało się na 7,6 ltr/100 km, wiatr SW do S ;-) . Miło patrzeć jak za Płońskiem powstaje S7. Miesiąc temu były tylko wycięte drzewa, teraz na odcinku kilkunastu kilometrów widać zarys obu nitek drogi! Dalej w kierunku Mławy tak samo. Niestety zostały gęsto ustawione ograniczenia do 60 km/godz, z powodu wyjazdu z terenu budowy. Ciekawe- jedno z tych ograniczeń jest w miejscu odcinkowego pomiaru prędkości. Ciekawe czy system został przestrojony na nową wartość ograniczenia prędkości bo mój software nie zdążył się apdejtować :-) . PS. Koło Modlina gesta mgła więc ja pstryk-pstryk światła przeciwmgielne a tu nic! Okazuje się, że nie można ich włączyć w trybie AUTO! Siurprazj!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, Szürkebarát napisał:

...

PS. Koło Modlina gesta mgła więc ja pstryk-pstryk światła przeciwmgielne a tu nic! Okazuje się, że nie można ich włączyć w trybie AUTO! Siurprazj!

a to ciekawe ?! mam od początku światła na "auto" i bez problemu podczas jazdy włączam/wyłączam przeciwmgielne...chyba, że mówimy o innym "auto" hmmm :huh:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

39 minut temu, Szürkebarát napisał:

PS. Koło Modlina gesta mgła więc ja pstryk-pstryk światła przeciwmgielne a tu nic! Okazuje się, że nie można ich włączyć w trybie AUTO! Siurprazj!

 

32 minuty temu, Snuff napisał:

a to ciekawe ?! mam od początku światła na "auto" i bez problemu podczas jazdy włączam/wyłączam przeciwmgielne...chyba, że mówimy o innym "auto" hmmm :huh:

 

W Foresterze nie ma żadnego problemu z uruchomieniem przeciwmgielnych w ustawieniu świateł na AUTO, ostatnio dużo mgieł a tryb AUTO mam zawsze ustawiony no i uruchamia się je niezależnym pierścieniem. Czyżby to jakaś inowacja z XV 1.6 czy faktycznie o inne AUTO chodzi. :huh:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moja odpowiedź wsiąkła w net i jej nie widzę. Powtórzę. Dzisiaj już nie pójdę do Szarego Mnicha żeby sfotografować położenie przełącznika świateł w pozycji AUTO, bo grabienie liści i przesadzanie roślin a wcześniej jazda nadużyły moich sił mobilnych.

 

Światła przeciwmgielne mogłem włączyć dopiero gdy przestawiłem przełącznik świateł na stale włączone światła mijania. Mgła była gęsta ale jasna więc może ustawienie przełącznika na pozycji AUTO powodowało jazdę na światłach dziennych? To niebezpieczne bo wjeżdżając nagle w taką mgłę nie masz z tyłu włączonych świateł... i znikasz w tej mgle...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, Szürkebarát napisał:

Światła przeciwmgielne mogłem włączyć dopiero gdy przestawiłem przełącznik świateł na stale włączone światła mijania. Mgła była gęsta ale jasna więc może ustawienie przełącznika na pozycji AUTO powodowało jazdę na światłach dziennych? To niebezpieczne bo wjeżdżając nagle w taką mgłę nie masz z tyłu włączonych świateł... i znikasz w tej mgle...

Jest to nawet rozsądne wytłumaczenie ale jestem ciekaw czy po obróceniu tego wewnętrznego pierścienia od świateł przeciwmigielnych nic się nie dzieje, nie zapala się kontrolka świateł na desce czy zapala się kontrolka a światło się nie włącza? 

Aż pójdę za moment do garażu i sprawdzę czy się nie mylę i jak to jest u mnie,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


Światła przeciwmgielne mogłem włączyć dopiero gdy przestawiłem przełącznik świateł na stale włączone światła mijania. Mgła była gęsta ale jasna więc może ustawienie przełącznika na pozycji AUTO powodowało jazdę na światłach dziennych? To niebezpieczne bo wjeżdżając nagle w taką mgłę nie masz z tyłu włączonych świateł... i znikasz w tej mgle...

Faktem jest, że zawsze gdy włączałem przeciwmgielne to było ciemno i światła miałem mijania (pozycja auto). Może w dzień, gdy są tylko dzienne to nie działa...sprawdzę jutro w ciągu dnia, jasnego dnia


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie, jednak dzisiaj nie pójdę do samochodu żeby fotografować położenie przełącznika choć wieczór jest cichy i ciepły. Tym bardziej że samo położenie przełącznika połączone z próbą włączenia świateł przeciwmgielnych jak widzę nie przekonuje Kolegów. Tylko że tak było... Przełącznik świateł w pozycji AUTO, jasna mgła, nie mogę załączyć świateł przeciwmgielnych. Mogę je załączyć gdy przestawię przełącznik świateł z AUTO na "światła mijania" . A tymczasem na jakiś czas, jadąc 120 km/ godz/ znikam w gęstej mgle bez załączonych tylnych świateł pozycyjnych...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 minut temu, Szürkebarát napisał:

Moja odpowiedź wsiąkła w net i jej nie widzę. Powtórzę. Dzisiaj już nie pójdę do Szarego Mnicha żeby sfotografować położenie przełącznika świateł w pozycji AUTO, bo grabienie liści i przesadzanie roślin a wcześniej jazda nadużyły moich sił mobilnych.

 

Światła przeciwmgielne mogłem włączyć dopiero gdy przestawiłem przełącznik świateł na stale włączone światła mijania. Mgła była gęsta ale jasna więc może ustawienie przełącznika na pozycji AUTO powodowało jazdę na światłach dziennych? To niebezpieczne bo wjeżdżając nagle w taką mgłę nie masz z tyłu włączonych świateł... i znikasz w tej mgle...

Bezwzględnie tak, jazda w dzień i we mgle nie spowoduje zmiany świateł na mijania. Gdzieś pisałem, że któregoś dnia we mgle sporo aut miało światła do jazdy dziennej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, Snuff napisał:


Pozycyjnych ?
Teraz to już mnie zakręciłeś na maksa emoji2957.png


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

A skąd wiesz, że nie masz pozycyjnych ?  Chyba, że jedziecie w 2 auta. Brak pozycyjnych wynika z tego, że automat przechodzi na dzienne. 

Edytowane przez FanSub
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, Szürkebarát napisał:

Nie, jednak dzisiaj nie pójdę do samochodu żeby fotografować położenie przełącznika choć wieczór jest cichy i ciepły. Tym bardziej że samo położenie przełącznika połączone z próbą włączenia świateł przeciwmgielnych jak widzę nie przekonuje Kolegów. Tylko że tak było... Przełącznik świateł w pozycji AUTO, jasna mgła, nie mogę załączyć świateł przeciwmgielnych. Mogę je załączyć gdy przestawię przełącznik świateł z AUTO na "światła mijania" . A tymczasem na jakiś czas, jadąc 120 km/ godz/ znikam w gęstej mgle bez załączonych tylnych świateł pozycyjnych...

Wygląda na to, że masz racje.

Testowałem przed chwilą w ciemności więc próba nie była idealna bo na AUTO załączają się światła pozycyjne ale jak wyłączam pozycyjne to przeciwmgielne się nie uruchomiają. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...