Jump to content
Blixten

Spalanie XV II

Recommended Posts

15 minut temu, Szürkebarát napisał:

Całe "moje" CO2 wygenerowałem w granicach Polski

To ja, dla równowagi i z lubością, najwięcej CO2 zostawiłem na autobanie :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzisiaj wróciłem z Komańczy, pohasawszy przy okazji po rzadko odwiedzanej A4 i jak zwykle drogi "pisane na żółto" i korki (Jasło, Tarnów i Kraków) odebrały mi cały zapas czasu. Musiałem więc tam gdzie można jechać szybciej, jechać szybciej, bo kolega miał pociąg z Warszawy do Gdyni o 19.10. Zatem przy prędkości 130-150 km/godz i w pół pustym samochodzie chwilowe spalanie sięgało 11 ltr/ 100km. Ale szedł. Nie wiem jakie były wtedy odczucia w okolicy bo przy obrotach >4000/ min, wewnątrz przestawał być słyszalny hałas opływu powietrza, że o hałasie z opon nie wspomnę... :biglol: Jutro może wyciągnę bagnet i zobaczę czy silnik ma jeszcze olej. PS. Kolega zdążył, o 19:08 wyrzuciłem go pod Dworcem Centralnym, o 19:09 wskoczył do pociągu porywając po drodze bilet wydrukowany przez moją uczynną córkę. Ale na pięć minut przed odjazdem pociągu to mam wrażenie, że się modlił bo mamrotał pod nosem jakieś abrakadabry... :D

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites



Kolega zdążył, o 19:08 wyrzuciłem go pod Dworcem Centralnym, o 19:09 wskoczył do pociągu porywając po drodze bilet [..]

Aż chce się rzec - Ave Szary Mnich! :D Samo spalenie dość duże, ale w dopuszczonych granicach.

Share this post


Link to post
Share on other sites
12 godzin temu, Szürkebarát napisał:

Zatem przy prędkości 130-150 km/godz i w pół pustym samochodzie chwilowe spalanie sięgało 11 ltr/ 100km. Ale szedł.

spalanie zbliżone jak nie większe przy tych prędkościach niż w wersji z silnikiem 2 litrowym ( przy 140km/h na tempomacie jest nie cała dycha przynajmniej w poprzedniku) Ale biorąc pod uwagę to że różnica w cenie to okolice 20k pln  to zaczynam się zastanawiać czy zakup takiego 1,6 nie jest lepszą opcją. Ani 2.0 ani 1,6 demonami mocy nie są. Podejrzewam że tam gdzie nie wyprzedzisz 1,6i pewnie też nie wyprzedzisz wersją 2.0i . A skoro da rade nim jechec stale te 150km/h i jak napisałeś "szedł" to zakup wersji 2.0i może okazać się zbędnym wydatkiem 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dodam, że wcześniej jechałem s7 na północ z tempomatem ustawionym na 130 km/godz i średnie spalanie ustaliło się na 9,1 ltr/100 km. Samochód tak jak wczoraj, półpusty.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
1 godzinę temu, Szürkebarát napisał:

Dodam, że wcześniej jechałem s7 na północ z tempomatem ustawionym na 130 km/godz i średnie spalanie ustaliło się na 9,1 ltr/100 km. Samochód tak jak wczoraj, półpusty.

Downsizeing pełna gęba ;) moje (oczywiście niższe) 3.5 ma przy takiej prędkości 8 litrów.

Jak wyglada spalanie w trasie bez autostrad? Mój pracownik chce coś wyższego i rozważam XV. Jak wejdzie e-boxer to pęknie pewnie 120.000 wiec obecne 1.6 wydaje się być ciekawa opcja

Edited by Czarne_Koronkowe

Share this post


Link to post
Share on other sites
55 minut temu, Czarne_Koronkowe napisał:

Jak wygląda spalanie w trasie bez autostrad?

Nie przekraczając 2000 obrotów można osiągnąć 7,5-7,7 ltr/100km a nawet przy sprzyjającym wietrze ;) mniej ale wtedy prędkość jest 100-110 km/godz maksymalnie.

58 minut temu, Czarne_Koronkowe napisał:

moje (oczywiście niższe) 3.5 ma przy takiej prędkości 8 litrów

Czyli jednak prześwit ma znaczenie? Ktoś chyba w tym wątku to negował.

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 minuty temu, Szürkebarát napisał:

Czyli jednak prześwit ma znaczenie? Ktoś chyba w tym wątku to negował.

 

Wszystko po trochu ma znaczenie - prześwit, pojemność ale głównie rodzaj trasy

Jak suniesz autostradą to silnik o dużej pojemności spokojnie pracuje na niższych obrotach niż Twój, więc spalanie będzie podobne czy niewiele wyższe jak w małym silniku. Niższy prześwit też wtedy pomaga zmniejszając opór powietrza. A zajedziesz do miasta gdzie trzeba ciągle stawać i ruszać, wtedy pojemność przekłada się na duże spalanie, a niższy prześwit nie ma już znaczenia

 

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzisiaj trasa Szczecin-Berlin-Szczecin 370 km. Śr.prędkość 92 km/h spalanie 7.6 l/100km. Trochę spowolnień na drodze było z racji robót, ale tam gdzie można było to 160 km/h na tempomacie.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tylko z kierowcą na pokładzie? Mój Szary Mnich w takich warunkach musiał by wziąć na 100 km ze 2 litry więcej. No ale przy tak krótkim dystansie to ma niewielkie znaczenie. :P

Share this post


Link to post
Share on other sites
Tylko z kierowcą na pokładzie? Mój Szary Mnich w takich warunkach musiał by wziąć na 100 km ze 2 litry więcej. No ale przy tak krótkim dystansie to ma niewielkie znaczenie.

Do Berlina sam, powrót dwie osoby. Przy 160 km/h obroty ok. 3-3.3 tys.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
  • Like 1
  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...