Skocz do zawartości

Spalanie XV II


Blixten

Rekomendowane odpowiedzi

Ostatni weekend i okazja do sprawdzenia. Trasa łącznie 990 km. Rodzina 2+2 z bagażami, standardowo. Temp. na zewnątrz około 15 stopni. Prędkość to 70% około 105 na tempomacie, sporo wyprzedzań do max 160 km/h. (tak w ramach testów) no i powrót był trochę zakorkowany bo dużo powrotów i co za tym idzie sznury aut. Średnia prędkości z całej trasy nie wiem nie sprawdziłem ale nie mała. Myślę że to taka w sumie normalna jazda, nie za szybko ale i nie wolno. Wcześniejsze wyniki w tej skali to jest miasto. Zauważyłem że komputer pokładowy przekłamuje i to dość sporo (7.3 l/100 km.) to wychodzi 0.5 literka, ale z doświadczenia i w sumie już przyzwyczajenia nigdy nie sugeruję się tym co pokazują komputery w samochodach.

IMG_534433884C83-1.jpeg

Edytowane przez TMM
  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 minut temu, aflinta napisał:

Jak będziesz na przeglądzie to poproś o korektę - musisz podać wartość procentową o ile zmienić.

Dzięki za info, ale mi to nie przeszkadza i tak monitoruję wszystkie moje auta w apce a tam mi przelicza dokładnie wszystko.. Przyzwyczaiłem się już.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, TMM napisał:

Dzięki za info, ale mi to nie przeszkadza i tak monitoruję wszystkie moje auta w apce a tam mi przelicza dokładnie wszystko.. Przyzwyczaiłem się już.

 

I ja się przyzwyczaiłem. Nawet do tego, że w zależności od poziomu paliwa w zbiorniku średnie spalanie wzrasta gwałtownie albo maleje, podczas jazdy ze stałą prędkością. Już o tym pisałem, że kształt zbiornika powoduje takie odczyty.

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich, e-boxer na trasie około 70 kilometrów z wioskami, ruchem wahadłowym + po Wrocławiu 20 mieści się w 6,5. Normalna jazda tzn do 20 szybciej niż można. Ten sam dystans ale przez trasę szybkiego ruchu (140) to poniżej 8. Dodam, że osoba jadąca pierwszy raz tym samochodem bez pojęcia o działaniu hybrydy, przekładni cvt, w sumie myślę że w ogóle bez pojęcia o czymkolwiek, uzyskała wynik ponad 10 w pierwszej wersji trasy.  Raz pokonałem około 30 kilometrów nie łamiąc przepisów i spalił 6 ale gdyby ktoś za mną jechał to pewnie bym już z wami nie rozmawiał.

Oczywiście te trasy to „stały program”. Dwa razy sprawdziłem wiarygodność tankując pod korek itd i wyszło to samo.

Edytowane przez RobSot
  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, RobSot napisał:

...Raz pokonałem około 30 kilometrów nie łamiąc przepisów i spalił 6 ale gdyby ktoś za mną jechał to pewnie bym już z wami nie rozmawiał...

E, tam. Im jestem starszy, tym dokładniej przestrzegam ograniczeń prędkości i coraz mniej przejmuję się tymi z tyłu. Taka ze mnie wredna menda :biglol:

Inna rzecz, że naprawdę trzeba wtedy mieć oczy dookoła głowy...

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dodam, że mam przemyślenia co do sensowności pomiarów oficjalnych w odniesieniu do normalnych sytuacji drogowych. Wydaje się, że w trasie po drogach  szybkiego ruchu cała ta elektryka to tylko balast ale chyba nie do końca: raczej namiastka turbo tyle że w dolnym zakresie obrotów. W mieście przy normalnym ruszaniu ze świateł jako pierwszy, bez spinania się rzadko kiedy ktoś jedzie obok czy „wisi na zderzaku” a przecież silnik spalinowy jest zgaszony. Mimo konieczności jego odpalenia dynamika do powiedzmy 60 jest conajmniej przyzwoita. W korku (powolnym podjeżdżaniu) tylko silnik elektryczny - to jest fajne. Wioski z zakrętami gdy jedziemy za innymi i to oni utrzymują 40-50 też można jechać na elektryku. Tego wszystkiego nie ma w pytaniu „ile ma do 100?”. Wszystkie w/w przypadki oczywiście pod warunkiem posiadania chociaż trochę naładowanej baterii co wymaga patrzenia nieco dalej niż koniec maski w celu zdjęcia nogi z gazu odpowiednio wcześniej (ładowanie). Czar pryska po włączeniu klimy: silnik spalinowy żyje swoim życiem...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
Godzinę temu, Szürkebarát napisał:

benzyna świeża, dopiero co zatankowana, zaraz po odjeździe cysterny. Mój małolitrażowy

 

Czytając powyższy opis można by odnieść wrażenie, że własnie zatankowałeś swojego 126p na CPN ;) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

25 minut temu, Blixten napisał:

 

Czytając powyższy opis można by odnieść wrażenie, że właśnie zatankowałeś swojego 126p na CPN ;) 

Mój 126p nie schodził w mieście do 6 ltr/100 km, zazwyczaj palił 6,5 ltr/100 km. A małolitrażowy XV potrafi :D

PS. Dzisiaj tankowałem na Lotosie, który wkrótce przejdzie do historii.

Edytowane przez Szürkebarát
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jazda była co prawda emerycka ale benzyna świeża, dopiero co zatankowana, zaraz po odjeździe cysterny. Mój małolitrażowy XV potrafi zadziwić.
 
374014305_DSC_15281.thumb.JPG.5d405c9a76e37e50b888762740a1c8b6.JPG
J956896130_DSC_15271.thumb.JPG.d1bb3beb198d62e9f96cf99c79fa3a45.JPG

6 przy 86 średniej km/h ? Tylko pogratulować mój do tej pory nie potrafi wyświetlić takiej „6”
Może mam zepsuty wyświetlacz albo szóstkę odwrotnie pokazuje


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Snuff napisał:


6 przy 86 średniej km/h ? Tylko pogratulować emoji106.png mój do tej pory nie potrafi wyświetlić takiej „6”
Może mam zepsuty wyświetlacz albo szóstkę odwrotnie pokazuje emoji3.png

Spoko spoko. Wiadomym jest przecież, że nowa średnia po zatankowaniu jest uśredniana ze starą średnią, sprzed tankowania. Tłumacząc na ludzki język "jak będziesz tak jechał nadal to będziesz tak miał". Więc jeśli średnia sprzed tankowania była na przyzwoitym poziomie i po zatankowaniu jedzie się emerycko (choć na esce) to ma się takie osiągi... Jak widać na załączonych obrazkach przejechany dystans to 22,9 km z czego 0,9 zajął dojazd do S8 a tam tempomat na 100 km/godz i heja, naprzód, całe 22 km... W powrotnej drodze, po tej samej trasie tylko w odwrotnym kierunku miałem już 6,5 ltr/ 100 km a jutro pewnie zbliżę się do 7. I tak mam fajnie, że mam (do znudzenia) powtarzalną trasę więc mogę poczynić (powtarzalne) obserwacje.

 

Dzisiaj wstawiłem foty trochę dla żartu  ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekawe ile razy moge w tym wątku o pierwszej generacji pisać zanim mnie wykopiecie :P 

 

W dniu 24.04.2021 o 20:17, jakubeczko napisał:

- trasa z Doliny Chochołowskiej do Krakowa, ruch spory jak zwykle ale bez korków, w aucie 2 osoby tylko... i wyszło mi 5.5l na trasie. 

 

W dniu 17.05.2021 o 11:32, aflinta napisał:

Wczorajsza trasa Bielsko-Biała - Kraków pokonana lokalnymi drogami z normalną prędkością (średnia z całej trasy to 60km/h) i w miarę płynnie zaowocowała wynikiem 5,5l/100 km :) 

 

Tym razem po Podkarpaciu. 

Subaru spalanie.jpg

  • Super! 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Można znaleźć tańsze paliwo w mieście…:P

No i widzę, że jeździsz na oparach.;)

Też się ostatnio trochę zdziwiłem, kiedy pierwszy raz zatankowałem XV. Cena paliwa (rośnie) + benzyna (miałem diesla) + 60-litrowy zbiornik (miałem 50-litrowy) zrobiły swoje…

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...