Jump to content

Spalanie XV II


Recommended Posts

ale jednak roznica spalania jak siegam pamiecia jak kupowalem to bylo z 0,5 literka impreza 2.0 a xv 2.0 na subariadze to sie potwierdziloa nie sadze ze to tylko kwestia lekko innej wagi :) 

Edited by orm
Link to post
Share on other sites
  • Replies 412
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Podsumowanie nordyckiego testu długodystansowego: Przejechanie 3839 z czego około 1000 na 98 reszta na 95 Średnia prędkość z komputera 68 km/h Średnie spalanie też z komputera 8.1 Jeździłem wszelkim

Musisz sie przyzwyczaic, ze Subaru szybciej sssssie paliwo, jak sie cisnienie wyrownuje   Przy Levorgu mam takie sssssanie, ze nie nosze krawatow, bo sie boje, ze mi go wciagnie przy okazji

Zdecydowanie nie warto sprzedawać resztek radości z jazdy za tak marne pieniądze.

Posted Images

W dniu 1.08.2020 o 18:00, orm napisał:

ja we wro na imprezie 2.0 mam 11 z przodu ... a jak 10 to jestem mega dumny z eko drive :).

 

W dniu 1.08.2020 o 18:10, orm napisał:

popraw mnie jak mnie pamiec jie myli moja impreza 2.0 z calej trasy miala 7.7 srednie i to bylo najnizsze

No to ładnie zwyżyłeś loty ;) 

Link to post
Share on other sites
18 godzin temu, orm napisał:

ale jednak roznica spalania jak siegam pamiecia jak kupowalem to bylo z 0,5 literka impreza 2.0 a xv 2.0 na subariadze to sie potwierdziloa nie sadze ze to tylko kwestia lekko innej wagi :) 

XV jest odrobinę cięższy i ma szersze opony, Impreza Sport z oponami o takiej samej szerokości jak XV ma według katalogu nawet odrobinę wyższe spalanie. 

Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, Zyzol napisał:

 

No to ładnie zwyżyłeś loty ;) 

miasto to miasto, trasa to trasa  tam raczej powyzej 117 nie jezdziliśmy :)

Edited by orm
Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, aflinta napisał:

XV jest odrobinę cięższy i ma szersze opony, Impreza Sport z oponami o takiej samej szerokości jak XV ma według katalogu nawet odrobinę wyższe spalanie. 

 

 

czyli @Szürkebarát miał racje ;) z monstertrakami :P

 

Edited by orm
Link to post
Share on other sites
1 minutę temu, aflinta napisał:

według danych katalogowych Impreza 2.0i Sport pali więcej niż XV 2.0i:

 

Skoro to Sport, musi więcej palić ;)

Link to post
Share on other sites

0,6 s do 100 :P szybciej i predkość max 11 wiecej 

ja mam exlusive ... az 0,5 literka na oponki  vs sport ?

Edited by orm
Link to post
Share on other sites

No więc wróciłem do domu...trasa Gdańsk-Szczecin to była masakra jakaś :th_dash:Do Kartuz korki lub toczenie i średnia 23 km/h,  od Piekiełka wyszło niebko ;) i jakoś do Słupska (przestało padać) średnia ogarnięta ok 35-40 km/h, w Koszalinie wypadek na wyjazdówce i szukanie innej drogi...od wjazdu na nową trasę rura :superhero: i do domu dobiłem na 71km/h średnia. Spalanie wyszło 9,9l/100, ale Koszalin-Szczecin trzymałem się grubo poza dopuszczalną (bez małżonki...co by było jakby siedziała obok ;) ).

Temp. na zewnątrz 19/20, trzymał 111-113 temp. oleju (5W40) przy 170-180

aaa... i miałem pasażera co wywierał presję...

ok, zobaczymy co wyjdzie w nast. sobotę z powrotem do Gdańska :krecka_dostal:

 

 

IMG_5543.jpeg

IMG_5544.jpeg

IMG_5541.jpeg

  • Like 2
Link to post
Share on other sites

Stuff,  a ten 5w40 to zalali Tobie w serwisie na przeglądzie?  W najgorszym razie max. 0w40 byłby wystarczający,  nawet przy ostrej jeździe.  Szkoda silnika i przepalonego paliwa.

Link to post
Share on other sites
3 minuty temu, FanSub napisał:

Stuff,  a ten 5w40 to zalali Tobie w serwisie na przeglądzie?  W najgorszym razie max. 0w40 byłby wystarczający,  nawet przy ostrej jeździe.  Szkoda silnika i przepalonego paliwa.

Po 2 latach jazdy na 0W20 (jak dobrze pamiętam) wymieniłem na 5W30 i faktem jest, że więcej pali. Na kolejnym przeglądzie zmienimy na 0W40 (lub 0W30), już minie gwarancja i nie będą robili problemów w ASO.

Link to post
Share on other sites

5W30 Millersa polecili mi w ASO polecanym na DŚ :) i go sie trzymam

max temp oleju miałem 124 stopnie okolice przełaczy Stelvio @Snuff twoje spalanie to miód na moje serce :)

 

A co do trasy "A6"  Szczecin Gdańsk ... niedawno przerabiałem ... Szczecin - Koszalin/Kołobrzeg bajka (pomijam już obwodniece Szczecina ale Koszalin - Gdańsk ... "ile dał bym by zapomnieć ..."

 

Edited by orm
  • Like 1
Link to post
Share on other sites
13 godzin temu, orm napisał:

5W30 Millersa polecili mi w ASO polecanym na DŚ :) i go sie trzymam

max temp oleju miałem 124 stopnie okolice przełaczy Stelvio @Snuff twoje spalanie to miód na moje serce :)

 

A co do trasy "A6"  Szczecin Gdańsk ... niedawno przerabiałem ... Szczecin - Koszalin/Kołobrzeg bajka (pomijam już obwodniece Szczecina ale Koszalin - Gdańsk ... "ile dał bym by zapomnieć ..."

 

Nie za duża ta temp.oleju?

Link to post
Share on other sites
W dniu 1.08.2020 o 18:10, orm napisał:

a tak nanpowaznie to fajnym testm byla subariada west @Zyzol popraw mnie jak mnie pamiec jie myli moja impreza 2.0 z calej trasy miala 7.7 srednie i to bylo najnizsze potem byl outback 8.2 potem xv 1.6 i 2.0, xt i na koncu @marhof marcin ile miales na sti ? ale pamietam ze sie cieszylae ze tak malo :)

 

Patrzę na wykresy z fuelio z tamtego okresu i wychodzi coś koło 11 litrów. Jak na warunki uważam, że wyszło świetnie :D

 image.png.ea3db72aeaf31f0df33d2cd430d84335.png

Link to post
Share on other sites
On 8/3/2020 at 10:11 PM, Snuff said:

załapał się na stopa :biglol:

Widzę, że kolega spożywa nawet napoje z pomarańczową etykietą. Przypadek?;)

Link to post
Share on other sites
W dniu 3.08.2020 o 22:27, Snuff napisał:

Po 2 latach jazdy na 0W20 (jak dobrze pamiętam) wymieniłem na 5W30 i faktem jest, że więcej pali. Na kolejnym przeglądzie zmienimy na 0W40 (lub 0W30), już minie gwarancja i nie będą robili problemów w ASO.

dziwne bo ja pomiędzy 0w20,  5w30 a obecnym 0w40 nie widzę żadnej różnicy w spalaniu. Być może silniki na DI są bardziej czułe na lepkość oleju . 

Wymiana na 0w30 czy 0w40  nic nie zmieni w kwestii spalania w porównaniu do 5w30. Chodzi o lepkosc oleju w 100st C . W przypadku 0w30 powinna byc taka sama jak przy 5w30 a w przypadku 0w40 taka sama jak przy 5w40. Oleje z 0w lepiej płyną w niskich temp i tyle

Link to post
Share on other sites
1 godzinę temu, Karas napisał:

dziwne bo ja pomiędzy 0w20,  5w30 a obecnym 0w40 nie widzę żadnej różnicy w spalaniu. Być może silniki na DI są bardziej czułe na lepkość oleju . 

Wymiana na 0w30 czy 0w40  nic nie zmieni w kwestii spalania w porównaniu do 5w30. Chodzi o lepkosc oleju w 100st C . W przypadku 0w30 powinna byc taka sama jak przy 5w30 a w przypadku 0w40 taka sama jak przy 5w40. Oleje z 0w lepiej płyną w niskich temp i tyle

Dlatego chciałem na pierwszym przeglądzie wymienić na 0w30, takie jak jest w ofercie Subaru...ale odbiłem się od ściany, bo ASO twierdziło, że tylko 0w20 ew. 5w30 czyli takie jakie jest w manualu i koniec. Inaczej utrata gwarancji i takie tam. Poprosiłem o 5w30, pan mechanik nie przeczytał jednak i dostałem 0w20, na drugim przeglądzie się udało :D Jak skończy się gwara to zaleję 0w30(40), ale czy to będzie coś z oferty Subaru czy inne logo, przemyślę to. Co do zwiększonego spalania, być może w tym roku mam cięższą nogę :P

 

2 godziny temu, peteres napisał:

Widzę, że kolega spożywa nawet napoje z pomarańczową etykietą. Przypadek?;)

Jak bym miał e-boxera z niebieskimi przeszyciami, to by znalazł się tam niebieski Oshee :D 

a tak na poważnie, pomarańczowy akurat mi smakuje i nie jest tak słodki jak niebieski.

 

Dzisiaj znowu lecę do Gdańska, sprawdzę ile spali na spokojnej jeździe, tak do 140 (bez szaleństw, jak ostatnio).

Link to post
Share on other sites
3 godziny temu, Snuff napisał:

Dlatego chciałem na pierwszym przeglądzie wymienić na 0w30, takie jak jest w ofercie Subaru...ale odbiłem się od ściany, bo ASO twierdziło, że tylko 0w20 ew. 5w30 czyli takie jakie jest w manualu i koniec. Inaczej utrata gwarancji i takie tam.


Ja po pierwszych kilku tysiącach km zalałem w ASO 0W30. Oczywiście straszyli mnie tak jak Ciebie. Teraz silnik ma coś koło 40 kkm. Może się nie rozsypie do końca gwarancji, której wg ASO już nie mam.

 

W OBK zalałem na początku 0W40 i przy 90kkm silnik był jak nowy - nie brał grama oleju.

Link to post
Share on other sites
3 godziny temu, Snuff napisał:

Poprosiłem o 5w30, pan mechanik nie przeczytał jednak i dostałem 0w20,


Taa, jak zwykle najwyższy standard usług...

Link to post
Share on other sites
12 godzin temu, Karas napisał:

dziwne bo ja pomiędzy 0w20,  5w30 a obecnym 0w40 nie widzę żadnej różnicy w spalaniu. Być może silniki na DI są bardziej czułe na lepkość oleju . 

Wymiana na 0w30 czy 0w40  nic nie zmieni w kwestii spalania w porównaniu do 5w30. Chodzi o lepkosc oleju w 100st C . W

W moim przypadku przejście z M1 5w-30 na M1 0w40 spowodował trochę większe zużycie paliwa, podwyższenie temperatury oleju w porównywalnych warunkach pracy, ale jednocześnie wyciszenie silnika. 

Link to post
Share on other sites

Kolejna dawka informacji o spalaniu.
Trasa Szczecin-Gdańsk, do Koszalina na spokojnie, tempomat 150-155 (140 nie dało rady jechać, hamowanie, przyspieszanie), później na Kartuzy - średnia wyszła 80 km/h, spalanie 9,1 l/100.
W powrotną drogę (za namową rodzinki :censored:) pojechałem na Starogard G., Chojnice, Wałcz. Droga niby dobra, ale nie lubię takiej jazdy...co rusz ograniczenia prędkości, zakazy wyprzedzania, taka jazda na gumkę od gaci była. Za Człuchowem w dodatku wypadek czy drzewo powalone, no i trzeba było szukać objazdu przez lasy i wsie. Wyszło 5,5 godz. jazdy, średnia 71 km/h, a spalanie...6,7 l/100 :D

 

Mimo wszystko wolę opcję > 9 l/100 ;) 

 

spalanie.jpg

  • Like 1
  • Upvote 1
Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.


×
×
  • Create New...