Skocz do zawartości

Legacy GT IV USA check engine + cruise control


grzmot

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć wszystkim, piszę bo pojawił mi się dzisiaj problem po jeździe (45 km, mała trasa), wyskoczyły kontrolki:

 

check engine (stale się świeci) + cruise control (miga)

 

Auto nadal jechało tak samo po wyskoczeniu kontrolek jak i przed, żadnych objawów.

 

Samochód to Legacy GT 2004 z USA.


Z ciekawostek dodam, bo to może istotne:  3 tankowania temu zostawiłem na stacji korek wlewu paliwa (miał tylko urwaną  trytytkę, więc go odkładałem na bok podczas tankowania i mi się zapomniało...), dzwoniłem do mechanika z pytaniem czy mogę jeździć bez, powiedział "mooożna jeździć". No to jeździłem (z 500-600 km?).

(Korek zamówiłem zza oceanu parę tyg. temu, ma być na jutro :)) )

 

Spotkaliście się z czymś takim? Czy niepokoić się?

Edytowane przez grzmot
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, grzmot napisał:

 Spotkaliście się z czymś takim? Czy niepokoić się?

Miałem tak jak zamulałem a później dostał trochę ognia na tłoki. U mnie był to błąd od sondy lambda - przepalić kata trzeba było. 

Rada mechanika: dać mu trochę w palnik. 

Przegoniłem go na A4 i problem zniknął. 

 

Ale ręki nie dam odciąć, że ten sam problem jest u Ciebie. 

Odłącz akumulator na jakiś czas (10 minut) i podłącz. Zobacz czy błąd zniknie. :)

Edytowane przez thomson0073
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, grzmot napisał:

Spotkaliście się z czymś takim? Czy niepokoić się?

 

Trzeba sprawdzić, odczytać, błędy.

Jeśli nie masz korka wlewu paliwa, to sterownik z czasem wykrywa nieszczelność zbiornika i wywala stosowny błąd. Także bez korka temat będzie wracał.

 

2 godziny temu, thomson0073 napisał:

Odłącz akumulator na jakiś czas (10 minut) i podłącz. Zobacz czy błąd zniknie. :)

 

To akurat słaba porada :facepalm:. Najpierw trzeba sprawdzić, dlaczego zaświecił CEL, a potem ewentualnie zdjąć klemę lub zresetować pamięć błędów testerem.

Jednak pamiętajmy, że powód (tego przypadku) był podany w pierwszym poście.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 godzin temu, thomson0073 napisał:

 

Odłącz akumulator na jakiś czas (10 minut) i podłącz. Zobacz czy błąd zniknie. :)

 

Nie zadziała na Check Engine. Nawet jeśli parametry wrócą do normalności, to błąd zapisany jest w pamięci jako historyczny i wciąż będzie podświetlał kontrolkę. Trzeba wtedy podpiąć kompa i zrobić reset ECU. 

23 godziny temu, grzmot napisał:

Spotkaliście się z czymś takim? Czy niepokoić się?

U mnie to jest cały czas w związku z sondą lambda. W pierwszej spaliła się grzałka, wyrzuciło stosowny błąd, wymieniłem na nową NGK i teraz pokazuje, że błąd sondy czyt. uszkodzona sonda, bez konkretnego określenia problemu. Jeżdżę tak bo nie mam czasu dorwać innej, sprawnej i sprawdzić, czy rzeczywiście ta, którą kupiłem jest trefna. Choć teraz na urlopie może się uda dostać od jakiegoś machera na próbę i wtedy dopiero wydać kasę. Da się z tym żyć, bo auto pracuje normalnie, spalanie ani nie wzrosło, ani nie spadło, tylko świeci się Check i nie mam tempomatu, jak w Twoim przypadku. 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 minuty temu, Orear napisał:

Nie zadziała na Check Engine. Nawet jeśli parametry wrócą do normalności, to błąd zapisany jest w pamięci jako historyczny i wciąż będzie podświetlał kontrolkę. Trzeba wtedy podpiąć kompa i zrobić reset ECU. 

Bzdury Waść prawisz :facepalm:. Nic nie trzeba podłączać. Klema załatwia temat resetu ECU.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U ciebie jest inaczej bo masz byle co - tj. EU spec ;).

W wersjach amerykańskich jest to "lepiej" rozwiązane.

 

27 minut temu, Orear napisał:

Jeżdżę tak bo nie mam czasu dorwać innej, sprawnej i sprawdzić, czy rzeczywiście ta, którą kupiłem jest trefna. Choć teraz na urlopie może się uda dostać od jakiegoś machera na próbę i wtedy dopiero wydać kasę. Da się z tym żyć, bo auto pracuje normalnie

 

Czy pracuje normalnie? tego nie wiesz. I ECU też nie wie. Więc jest pewna (wcale nie taka mała) szansa, że jak poprzeciągasz dłużej to kasa pójdzie, ale większa - na naprawę silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za liczne odpowiedzi :mrgreen: . Widzę, że to jedno z niewielu forów, gdzie jest taka duża aktywność, super sprawa. A wracając do tematu, korek z hameryki przyszedł, przykręciłem... kontrolki nadal się świecą, w manualu przeczytałem, że należy go dokręcić do kliku, a potem jeszcze przez kilka jazd kontrolki mogą się świecić zanim znikną, no nic, wykonam kilka jazd i jak dalej nie będzie znikać to znów się odezwę :unsure:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedź, a mogę prosić o podpowiedź albo nakierowanie mnie gdzie znaleźć to o czym mówisz i jak to zresetować? A przy okazji, korek oryginalny kupiłem, dokręcam go do pojawienia się dźwięku trrrrr, a i tak jak jadę znowu tankować to mam wrażenie, że się sam trochę odkręca, bo podczas odkręcania ręką nie ma już dźwięku trrr... czy tak powinno być, czy popadam w skrupulanctwo?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...