Skocz do zawartości

Subaru Forester SF AT wpada w drgania przy prędkości 90-110km/h


BadBoy

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Mam problem z Foresterem SF 2.0 122km z 1999r. z automatyczną skrzynią biegów, podczas jazdy w przedziale prędkości 90-110km/h auto wpada w drgania taki jakby rezonans i co dziwne tylko w tym przedziale, poniżej 90km/h i powyżej 110km/h jest normalnie nic nie drży. Czy miał ktoś z Was styczność z podobną sytuacją? Nie mam pojęcia co to może być a jest to wkurzające i raczej nie zbyt "zdrowe" dla auta na dłuższą metę? Pozdrawiam 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sytuacja ma się przy przyspieszaniu, zwalnianiu, czy przy stałej prędkości? Czy np lecisz 100km/h przez jakiś czas i wpada w wibracje. Co się stanie jak przyśpieszysz nagle, tzn pedał w podłogę, skrzynia redukuje i wibracje ustają. Może to sprzęgło lock-up, niektórzy mniej obeznaniu uważają że to 5 bieg w automacie (4-ro biegowym). 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Drgania występują bez względu na to czy przyśpieszam czy jadę ze stałą prędkością, czy zrobię " kick down" - pedał w podłogę, jak tylko auto osiąga prędkość 90-110km/h zaczyna się trząść 

Edytowane przez BadBoy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, BadBoy napisał:

Drgania występują bez względu na to czy przyśpieszam czy jadę ze stałą prędkością, czy zrobię " kick down" - pedał w podłogę, jak tylko auto osiąga prędkość 90-110km/h zaczyna się trząść 

Wyważenie kół

pęknięty kord w oponie

zniszczona półoś lub przegub

łożysko w dyferencjale

dyferencjał

Jaki przebieg ma auto?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do diagnostów to rzadko kiedy trafi się na tyle kumaty żeby to wychwycić. Jakiś czas temu coś mi stukalo w zawieszeniu i diagnosta stwierdził, że wszystko jest w porządku i wydaje mi, jak sprawdziłem później w domu, bo nie dało mi spokoju okazało się że drążek kierowniczy był już tak wybity że prawie mozna było sworzeń  wyciągnąć. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie pomogło wyważenie przednich kół, ponowne, bo za pierwszym razem coś poszło nie tak (w innym warsztacie). A już chciałem "wyrywać" zawieszenie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...