kamul Opublikowano 17 Czerwca 2019 Udostępnij Opublikowano 17 Czerwca 2019 Ostatnio przy wjeździe do galerii nieco "ściąłem" zakręt i zahaczyłem oponą o krawężnik. Felga cała i prosta, ale opona na śmietnik. Wyjąłem dojazdówkę z bagażnika, odkręciłem koło, mierzę, ale... mam założone zaciski ze SpecB i nie ma szans, żeby weszła. Czy ktoś się orientuje jaka dojazdówka pasuje (za równo na koło jak i do bagażnika?). Temat ogarnął mi assistance (pozostał tylko ból zakupu nowego kompletu opon). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Oczkoo15 Opublikowano 17 Czerwca 2019 Udostępnij Opublikowano 17 Czerwca 2019 Ja mam u siebie dojazdówkę w rozmiarze 135/70 D17 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kamul Opublikowano 17 Czerwca 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Czerwca 2019 7 minut temu, Oczkoo15 napisał: Ja mam u siebie dojazdówkę w rozmiarze 135/70 D17 A możesz mi zrobić fotkę bagażnika z miarką (wątpię, żeby robili inne wymiary "dziury" na koło) ale może akurat. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Oczkoo15 Opublikowano 17 Czerwca 2019 Udostępnij Opublikowano 17 Czerwca 2019 Tak to u mnie wygląda: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kamul Opublikowano 17 Czerwca 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Czerwca 2019 4 minuty temu, Oczkoo15 napisał: Tak to u mnie wygląda: Super, dzięki uprzejme Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mirek 67 Opublikowano 28 Czerwca 2019 Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2019 Witam Panowie nie wiem jaki z tym problem, bo pasuje koło pełnowymiarowe czyli 17' 215x45 również o wysokości 55 bo taki mam profil w letnich kołach, tylko wyciągnijcie styropiany (zamiast dojazdówki miałem styropianowy wypełniacz i piankę w sprayu do opon) Mam Legasia diesla z 2008r. i wożę pełnowymiarowe koło zapasowe - w zimie to jest letnie koło a po tym okresie wpycham zimowe - styropian z podnośnikiem pasuje do środka felgi. Jest tam ciasno, ale da się wcisnąć. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kamul Opublikowano 28 Czerwca 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2019 44 minuty temu, Mirek 67 napisał: Witam Panowie nie wiem jaki z tym problem, bo pasuje koło pełnowymiarowe czyli 17' 215x45 również o wysokości 55 bo taki mam profil w letnich kołach, tylko wyciągnijcie styropiany (zamiast dojazdówki miałem styropianowy wypełniacz i piankę w sprayu do opon) Mam Legasia diesla z 2008r. i wożę pełnowymiarowe koło zapasowe - w zimie to jest letnie koło a po tym okresie wpycham zimowe - styropian z podnośnikiem pasuje do środka felgi. Jest tam ciasno, ale da się wcisnąć. Dzięki za info, więc albo będę szukał felgi albo dojazdówki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mirek 67 Opublikowano 30 Czerwca 2019 Udostępnij Opublikowano 30 Czerwca 2019 (edytowane) Witam Stosuję b.praktyczne rozwiązanie i wydaje si być najtańsze. Można kupić np. na allegro felgi na "zimowy komplet kół" za mniej/więcej 800zł, może nawet taniej (aluminiowe bo stalowych 17 do subaru niema). Na zimę felgi z wyglądu nie muszą być idealne, ewentualne prostowanie felgi to 15/20zł, a to że są trochę podrapane - nie przeszkadza, tym bardziej że w zimie zawsze są brudne (albo szybko po myciu bo śnieg itp.) Jako rezerwa wkładam do bagażnika-do wnęki koło zimowe w lecie , a letnie koło w zimie . Przekładka opon z zimowych na letnie tam i z powrotem na jeden kpl. felg to masakra tak dla felg jak i opon, a koszt to przynajmniej po 2/2.5 dychy z wyważeniem za szt., czyli 80/100zł (x 2 bo na lato i zimę), czyli około 200zł - a to jedna felga alu. Dojazdówka do niczego Ci nie potrzebna bo do wnęki pasuje pełnowymioarowe koło (nawet większe), a w razie potrzeby to i tak masz w zapasie koło, którym możesz jechać z pełną prędkością a nie tylko 60km/g. Edytowane 30 Czerwca 2019 przez Mirek 67 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kamul Opublikowano 1 Lipca 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Lipca 2019 @Mirek 67 dzięki również za zdjęcie. Może dokupię jedną felgę, choć to i tak nie zachęca do jazdy z "pełnymi" prędkościami, w ramach dbania o napęd Mam oba komplety na ori felgach do legacy i jakoś nie widzi mi się przekładanie i jazda z różnymi oponami na osi (także jeśli chodz i pory roku) nie mniej jest to zawsze jakaś alternatywa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mirek 67 Opublikowano 1 Lipca 2019 Udostępnij Opublikowano 1 Lipca 2019 Witam Z tą jazdą na pełnej prędkości to jest tak - by średnica zewnętrzna zastępczego koła była taka sama jak "sąsiada" (a właściwie jego obwód), bo układ różnicowy/AWD może robić problemy. W przypadku napędu subaru powinno się wziąć pod uwagę wszystkie 4 koła a nie tylko sąsiada na osi. Na własnej skurze przekonałem się jak pewnej wiosny, podczas kolizji uszkodziłem z przodu jedną oponę - więc załorzyłem 2 nowe opony a z tyłu pozostawiłem jeszcze z porzedniego sezonu (też letnie - tkie same jak nowe), które były zdarte może nawet nie w połowie. Jak po sezonie zmieniałem kołana na zimowe - to już wszystkie 4 były równo zdarte - właściwie to tylko te nowe zdarły się do wysokości tylnych. A wracając do tematu - nie mam miejśca na zpasowe 4 koła w garażu (swoje, żony i jeszcze z jednego auta) - więc po 3x3szt. to i tak lepiej niż 3x4szt. Poza tym dojazdówki zawsze mają po x lat, a tak wymieniam je na bieżąco. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
WaldekW Opublikowano 16 Lipca 2019 Udostępnij Opublikowano 16 Lipca 2019 Warto jednak pamiętać, że w sytuacji w której musimy poratować się kołem zapasowym, należy je założyć na tylną oś i rozłączyć bezpiecznik odpowiedzialny za przeniesienie napędu na tył (przynajmniej tak rozumiem jego funkcję). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
xkorespondent Opublikowano 23 Lipca 2019 Udostępnij Opublikowano 23 Lipca 2019 (edytowane) W dniu 16.07.2019 o 11:52, Waldek Woźny napisał: rozłączyć bezpiecznik odpowiedzialny za przeniesienie napędu na tył takie rzeczy to tylko w automacie... Ja mam manuala i subarową dojazdówkę w rozmiarze 135/70R16, wydaje się, że od nowości bo jest z 2007, a auto jest z dilerską instalacją gazową (ecomatic) i nie ma miesjca na koło. Nigdy z niej nie korzystałem i w ogóle wygląda jak nieużywana. Problem w tym, że po przeliczeniu (przed chwilą) wydaje się za mała. I nie wiem, czy na krótkim dystansie z niewielką prędkością można tak jechać? Czy lepiej ją odsprzedać i kupić coś innego? Bo rozmiar który ma @Oczkoo15 też jest mniejszy niż standard. Dobra by była taka 135/75R17 - 634,3 mm (ale nie wiem czy takie są dostępne). A poniżej pozostałe rozmiary: 225/40R18 - 637,2 mm 135/70R16 - 595,4 mm (7% mniej) 135/70R17 - 620,8 mm (2,6% mniej) Edytowane 23 Lipca 2019 przez xkorespondent 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się