Jump to content
tedimy99

Podpora wału napędowego

Recommended Posts

Witajcie. pacjent to FXT SH. Od jakiegoś czasu w czasie jazdy , z pod podłogi dochodzi dźwięk przypominający wyjące łożysko , najbardziej słyszalne na zimnym i podczas toczenia na luzie. Dzisiaj przy okazji wymiany opon w warsztacie po podniesieniu auta i rozpędzeniu napędów na podnośniku , mechanik stwierdził iż ów szum dochodzi z podpory wału. Jeżdżę Subaru od dziesięciu lat , miałem już prawie każdy model ale nigdy problemu z podporą wału. I tu pytanie do Was ,łożysko jest wymienialne w tej podporze ?Czy jest to do ogarnięcia we własnym zakresie  tzn . rozłożenie wału i co się wymienia całą podporę, czy samo łożysko? Dziękuję.

Auto zapewne z podnośnika już dawno zjechało, ale na przyszłość, najlepszy do takich diagnoz jest stetoskop samochodowy za kilkanaście złotych :)

5 minut temu, 555marcin napisał:

Auto zapewne z podnośnika już dawno zjechało, ale na przyszłość, najlepszy do takich diagnoz jest stetoskop samochodowy za kilkanaście złotych :)

Mechanik miał stetoskop. Powiedział mi,że szum dochodzi z podpory i zagłusza wszystko resztę. Szkoda ,że mojego forka nie da się zgasić po rozpędzeniu ,bo byłoby ciszej od strony silnika a reszta lepiej słyszalna. Jak znajdę chwilę to wyjmę wał i wtedy posłucham. Jednak wolałbym wiedzieć co ewentualnie wymienić i tym samym mieć części.

W Forku SF manual, wygląda to tak. Wał jest dzielony, obok podpory wału jest krzyżak. Zaznaczasz sobie jak jest złożony. Przy nim jest śruba, osiowo z całym wałem, odkrecasz ja, zbijasz młotkiem. Jak dalej z łożyskiem to nie wiem, dzieliłem wał do wysyłki.

• Thanks 1

W Foresterze SH oficjalnie wymienia się cały wał za około 4 tyś. zł. Ale spokojnie tez to przerabiałem. Kupujesz zamiennik łożyska, ja kupiłem Febest o oznaczeniu z tego co pamiętam S12 za około 300 zł. Jedziesz do mechanika i masz całość zrobioną jak we wcześniejszych Forkach. 

Działa. U mnie po wymianie nastała cisza i tak pozostało.