Jump to content
Panzerpferd

OPONY AT DO FORESTERA

Recommended Posts

8 godzin temu, falente napisał:

No niezła odmiana od tego srebra.

No dodaje mu pazura ;-)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak pierwsze wrażenia?

Share this post


Link to post
Share on other sites
7 godzin temu, koziolek napisał:

Jak pierwsze wrażenia?

Podwójnie zajefajnie. Po pierwsze wygląd. Mam już pomysł w jaką stronę iść z moją świnką by była moja, a nie poprzedniego właściciela :biglol:

Wrażenia z jazdy. Cudo i majstersztyk. W skali szkolnej z 3 do 4+ zwiększyło się tłumienie przeszkód, przyczepność też rewelka, no i licznik mniej prędkość przekłamuje. Nie testowałem terenowo - ale na to będzie czas.

Dzięki za rady, jesteście boscy! :drinks:

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

No tłumienie nierówności to inna liga, nie straszne łatki i inne wynalazki drogowców.
Całkowicie inaczej spojrzałem na Bałkany, bo podczas wyjazdów wrx'em telepało niemiłosiernie.
Opony powinny mieć malowane napisy, ale nie można mieć wszystkiego.
Nawinąłem kolejnego tysiaka po autostradzie, różnych kocich łbach i brukach Trójmiasta z uśmiechem na twarzy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@koziolek
A powiedz mi stary, jak się te opony sprawują na mokrej nawierzchni? Na plejadach spotkałem człowieka, który bardzo przestrzegał przed AT-kami i deszczem. Radził by zakładać je jedynie na rajdy. Co o tym sądzisz?

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Panzerpferd jeśli mogę wtrącić swoje trzy grosze z doświadczenia, to kolega z Plejad pomylił chyba MT-ki z AT-kami. Opona AT nadaje się na mokry asfalt i sprawdza się przyzwoicie, zwłaszcza takie Toyo Open Country, które masz. Faktycznie, ze względu na agresywniejszy bieżnik, bardziej miękką gumę i zdecydowanie wyższy bieżnik, może być inna w prowadzeniu, ale bez przesady. W zimie jednak mogą być faktycznie śliskie na lodzie.

 

Ja na średniobudżetowych oponach GT Radial Adventuro AT oblatałem w Jeepie Grand Cherokee blisko 3 lata, od wiosny do jesieni (na zimę zdecydowałem się jednak na drugi komplet kół z zimówkami) i pomimo wysokiego zawieszenia, napędu RWD :dance:(przód dołączał się po pół godzinie...) i właśnie AT-ków z kilkunasto milimetrowym bieżnikiem - nie miałem żadnych problemów.

Ropucha.jpg

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
10 minut temu, Dj Brabus napisał:

może być inna w prowadzeniu, ale bez przesady.

Dzięki za info. Faktycznie jeździ się inaczej, bardziej ciężko ale i komfortowo. Chyba je pokocham :P

 

Czy ktoś z Was słyszał o oponach zimowych AT w tym rozmiarze (215/65R16)? Raz w roku będę chciał urządzać zimowego świniopasa, a gdy spadnie śniej zawsze ciągnie mnie na wschód... Co polecacie? Zostać na tych kapciach i po prostu bardziej uważać czy szukać czegoś...

 

A jeep piękny! :drinks:

Edited by Panzerpferd
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 godzinę temu, Panzerpferd napisał:

@koziolek
A powiedz mi stary, jak się te opony sprawują na mokrej nawierzchni? Na plejadach spotkałem człowieka, który bardzo przestrzegał przed AT-kami i deszczem. Radził by zakładać je jedynie na rajdy. Co o tym sądzisz?

Nie ma żadnego problemu na mokrym na tych Toyo, bardzo dobrze odprowadzają wodę.

Te Toyo to nie są ATeki z prawdziwego zdarzenia, bardziej budową przypominają szosowe opony(szerokie rowy na środku), dzięki czemu szybko się oczyszczają z błota i wody jak wyżej.

BF Godridge to była tragedia na mokrym(nie maja jak odprowadzić wody).

 

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 godzinę temu, Panzerpferd napisał:

Czy ktoś z Was słyszał o oponach zimowych AT w tym rozmiarze (215/65R16)? Raz w roku będę chciał urządzać zimowego świniopasa, a gdy spadnie śniej zawsze ciągnie mnie na wschód... Co polecacie? Zostać na tych kapciach i po prostu bardziej uważać czy szukać czegoś...

Opona AT z zasady jest wielosezonowa, ale tak jak pisałem wyżej - w porównaniu z klasyczną zimówką może być śliska. 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 godziny temu, Panzerpferd napisał:

Zostać na tych kapciach i po prostu bardziej uważać czy szukać czegoś...

Też się zastanawiam, mam zimówki z felgami ale profil niski.

Toyo na bank sobie poradzą, ale trzeba będzie zobaczyć jak będą hamowały na śliskim.

Trzy zimy łupałem na nalewkach Profila, jeżeli mają podchodzący rozmiar to na bank zakupię.

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
8 godzin temu, Panzerpferd napisał:

Czy ktoś z Was słyszał o oponach zimowych AT w tym rozmiarze (215/65R16)?

Moje Yokohamy GeolanderyG015 mają oznaczenie 3pmsf, czyli pełną homologację zimową i do bieżnika 5mm całkiem nieźle sobie radziły w śniegu.

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, Bobek666 napisał:

Moje Yokohamy GeolanderyG015 mają oznaczenie 3pmsf, czyli pełną homologację zimową i do bieżnika 5mm całkiem nieźle sobie radziły w śniegu.

Na mokrym też sobie radzą? Bo właśnie myślałem żeby je kupić jako całoroczne, ze wskazaniem na AT właśnie. I to wszystko przez @Panzerpferd, bo jak mi opowiedział ostatnio o planach na Świniopasy, to wiem że na zwykłych oponach będzie ciężko ;)

  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

G012 miały podobno duże problemy z jazdą i hamowaniem na mokrym asfalcie. G015 użytkuję od 50tys km i nie odczułem żadnych negatywnych zachowań w takich warunkach atmosferycznych. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

A jak byście porównali Geolandar AT G15 do klasycznej zimówki? Chodzi mi oczywiście o boczne drogi :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
A jak byście porównali Geolandar AT G15 do klasycznej zimówki? Chodzi mi oczywiście o boczne drogi 
Myślę, że w śniegu da sobie radę nieco lepiej niż zimówka. Zależy oczywiście jaka zimówka. Natomiast ja osobiście nie ufam zimowej homologacji G15 i na zimę zakładam Nokiany.

Share this post


Link to post
Share on other sites

odgrzeje troche temat :)
a jakie fele 16" byście do SJ XT polecili (standardowy hebel) bo mam jednej 16" ET48 ale trze to o zacisk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...