Skocz do zawartości

OPONY AT DO FORESTERA


Panzerpferd

Rekomendowane odpowiedzi

7 godzin temu, koziolek napisał:

Jak pierwsze wrażenia?

Podwójnie zajefajnie. Po pierwsze wygląd. Mam już pomysł w jaką stronę iść z moją świnką by była moja, a nie poprzedniego właściciela :biglol:

Wrażenia z jazdy. Cudo i majstersztyk. W skali szkolnej z 3 do 4+ zwiększyło się tłumienie przeszkód, przyczepność też rewelka, no i licznik mniej prędkość przekłamuje. Nie testowałem terenowo - ale na to będzie czas.

Dzięki za rady, jesteście boscy! :drinks:

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tłumienie nierówności to inna liga, nie straszne łatki i inne wynalazki drogowców.
Całkowicie inaczej spojrzałem na Bałkany, bo podczas wyjazdów wrx'em telepało niemiłosiernie.
Opony powinny mieć malowane napisy, ale nie można mieć wszystkiego.
Nawinąłem kolejnego tysiaka po autostradzie, różnych kocich łbach i brukach Trójmiasta z uśmiechem na twarzy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Panzerpferd jeśli mogę wtrącić swoje trzy grosze z doświadczenia, to kolega z Plejad pomylił chyba MT-ki z AT-kami. Opona AT nadaje się na mokry asfalt i sprawdza się przyzwoicie, zwłaszcza takie Toyo Open Country, które masz. Faktycznie, ze względu na agresywniejszy bieżnik, bardziej miękką gumę i zdecydowanie wyższy bieżnik, może być inna w prowadzeniu, ale bez przesady. W zimie jednak mogą być faktycznie śliskie na lodzie.

 

Ja na średniobudżetowych oponach GT Radial Adventuro AT oblatałem w Jeepie Grand Cherokee blisko 3 lata, od wiosny do jesieni (na zimę zdecydowałem się jednak na drugi komplet kół z zimówkami) i pomimo wysokiego zawieszenia, napędu RWD :dance:(przód dołączał się po pół godzinie...) i właśnie AT-ków z kilkunasto milimetrowym bieżnikiem - nie miałem żadnych problemów.

Ropucha.jpg

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, Dj Brabus napisał:

może być inna w prowadzeniu, ale bez przesady.

Dzięki za info. Faktycznie jeździ się inaczej, bardziej ciężko ale i komfortowo. Chyba je pokocham :P

 

Czy ktoś z Was słyszał o oponach zimowych AT w tym rozmiarze (215/65R16)? Raz w roku będę chciał urządzać zimowego świniopasa, a gdy spadnie śniej zawsze ciągnie mnie na wschód... Co polecacie? Zostać na tych kapciach i po prostu bardziej uważać czy szukać czegoś...

 

A jeep piękny! :drinks:

Edytowane przez Panzerpferd
  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Panzerpferd napisał:

@koziolek
A powiedz mi stary, jak się te opony sprawują na mokrej nawierzchni? Na plejadach spotkałem człowieka, który bardzo przestrzegał przed AT-kami i deszczem. Radził by zakładać je jedynie na rajdy. Co o tym sądzisz?

Nie ma żadnego problemu na mokrym na tych Toyo, bardzo dobrze odprowadzają wodę.

Te Toyo to nie są ATeki z prawdziwego zdarzenia, bardziej budową przypominają szosowe opony(szerokie rowy na środku), dzięki czemu szybko się oczyszczają z błota i wody jak wyżej.

BF Godridge to była tragedia na mokrym(nie maja jak odprowadzić wody).

 

  • Dzięki! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Panzerpferd napisał:

Czy ktoś z Was słyszał o oponach zimowych AT w tym rozmiarze (215/65R16)? Raz w roku będę chciał urządzać zimowego świniopasa, a gdy spadnie śniej zawsze ciągnie mnie na wschód... Co polecacie? Zostać na tych kapciach i po prostu bardziej uważać czy szukać czegoś...

Opona AT z zasady jest wielosezonowa, ale tak jak pisałem wyżej - w porównaniu z klasyczną zimówką może być śliska. 

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Panzerpferd napisał:

Zostać na tych kapciach i po prostu bardziej uważać czy szukać czegoś...

Też się zastanawiam, mam zimówki z felgami ale profil niski.

Toyo na bank sobie poradzą, ale trzeba będzie zobaczyć jak będą hamowały na śliskim.

Trzy zimy łupałem na nalewkach Profila, jeżeli mają podchodzący rozmiar to na bank zakupię.

  • Dzięki! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, Panzerpferd napisał:

Czy ktoś z Was słyszał o oponach zimowych AT w tym rozmiarze (215/65R16)?

Moje Yokohamy GeolanderyG015 mają oznaczenie 3pmsf, czyli pełną homologację zimową i do bieżnika 5mm całkiem nieźle sobie radziły w śniegu.

  • Dzięki! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Bobek666 napisał:

Moje Yokohamy GeolanderyG015 mają oznaczenie 3pmsf, czyli pełną homologację zimową i do bieżnika 5mm całkiem nieźle sobie radziły w śniegu.

Na mokrym też sobie radzą? Bo właśnie myślałem żeby je kupić jako całoroczne, ze wskazaniem na AT właśnie. I to wszystko przez @Panzerpferd, bo jak mi opowiedział ostatnio o planach na Świniopasy, to wiem że na zwykłych oponach będzie ciężko ;)

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
A jak byście porównali Geolandar AT G15 do klasycznej zimówki? Chodzi mi oczywiście o boczne drogi 
Myślę, że w śniegu da sobie radę nieco lepiej niż zimówka. Zależy oczywiście jaka zimówka. Natomiast ja osobiście nie ufam zimowej homologacji G15 i na zimę zakładam Nokiany.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...