1leszek Posted June 12, 2019 Share Posted June 12, 2019 Dzien dobry Od pewnego czasu w moim Subaru 2.0d zaszła zmiana odnośnie krzywej momentu obrotowego silnika. Ja to tak odczuwam. Swoim samochodem jeżdże od nowosci. Przez pierwsze powiedzmy 90 tys juz przy 2000 obr/min silnik ciągnął do powedzmy 3000 i wyzej(podczas dodawania gazu). Dziś przyspieszenie czuc dopiero około 2300 obr/min. Nie w iem z czego to wynika . Serwisy nie chca o tym za bardzo rozmawiac . Czy mógłby mi ktos poradzic co z tym zrobić? pozdrawiam Link to comment Share on other sites More sharing options...
aflinta Posted June 12, 2019 Share Posted June 12, 2019 Godzinę temu, 1leszek napisał: Dzien dobry Od pewnego czasu w moim Subaru 2.0d zaszła zmiana odnośnie krzywej momentu obrotowego silnika. Ja to tak odczuwam. Swoim samochodem jeżdże od nowosci. Przez pierwsze powiedzmy 90 tys juz przy 2000 obr/min silnik ciągnął do powedzmy 3000 i wyzej(podczas dodawania gazu). Dziś przyspieszenie czuc dopiero około 2300 obr/min. Nie w iem z czego to wynika . Serwisy nie chca o tym za bardzo rozmawiac . Czy mógłby mi ktos poradzic co z tym zrobić? pozdrawiam Z którego roku jest auto? Od kiedy jest „problem”? Czy wystąpił może po wizycie w ASO z okazji jakiegoś przeglądu? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Karenz Posted June 12, 2019 Share Posted June 12, 2019 hamownia ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
1leszek Posted June 23, 2019 Author Share Posted June 23, 2019 samochód jest z 2010 roku. ma w tej chwili przejechane około 112 tys km. Napisałem przeciez ,ze problem zaczal sie pojawiac po 90 tys km i nasila sie do dzis. Przy 90 tys był przegląd . Ale nie moge powiedziec w ten sposób aby tuz po przegląddzie ten problem sie pojawił . Raczej pare tysiecy po przegladzie samochód zaczał słabnąć. Poniewaz Foresterm nie jest moim pierwszym pojazdem a samemu objaw ktory opisuje wydawało mi sie ze moze miec zwiazek ze szczelnościa silnika czy to układu tłok cylinder czy to turbiny to zalałem olej 5w40 . Własnie wróciłem dziś z plejad. Manewr z olejem troche poprawił osiagi. Mozliwe ,ze na krotka mete ale zawsze cos. Na zmaganiach plejadowych zauwazyłem ,że forek "nie ciagnie wogóle" w zakresie obrotów 750 do 2000. Natomiast wbrew temu co sugerwoał serwis i to nie jeden silnikowi nie przeszkadzała "40" i co wazne zuzycie paliwa NIE WZROSŁO A SILNIKOWI BYŁO LEKKO NA TEJ LEPKOSC (opory wewnetrzne silnika : wału korbowego na panewkach itp)I. co sugeruje mi ,że nie ma juz takiego spasowania wału korbowego jak gdy silnik był nowy. Musze jednak powiedziec ,że na siemeringach silnik był suchy o dziwo (przed zastoswaniem oleju 5w40) . Pytanie do Karenza: gdzie mogłym skorzystać z hamowni????? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now