Skocz do zawartości

Outback 2010 2,5i - dziwne zmienne szumienie przy 100 km/h


Varcan

Rekomendowane odpowiedzi

Witam szanowne grono :)

 

Pacjent:

Outback 2010 

2,5i, CVT, 110 000 mil, USA

 

Opis auta:

Kupiłem go dwa tygodnie temu. Przyjechałem nim na kołach z Warszawy - nie kojarzę aby coś takiego miało miejsce. Czuć było delikatne bicie na kierownicy ale sądziłem że wina leży po stronie bardzo starych opon.

Auto przed kupnem trzepało ASO Subaru w Warszawie przez 2h. Znaleźli jedynie że nierówno zużyte są amortyzatory 78%L i 68%P.

Po przyjeździe wymienione opony na nowe Goodyear EFFICIENTGRIP SUV, zrobiony rozrząd.

 

To co mnie czeka niebawem (o czym wiem) - wymiana amortyzatorów + (ustawienie zbieżności, geometrii - nie wiem w jakim stanie). 

 

Opis co się dzieje:

Jadąc ze stałą prędkością 100 km/h jest to wyraźnie odczuwalne zmienne szumienie - na filmiku słychać (sugeruje słuchawki). Delikatne odchylenia od kierunku jazdy nic nie zmieniają.

 

https://photos.app.goo.gl/LJNH1jJj6CxTVPip7

 

Ze wzrostem prędkości już tego nie czuć. Z mniejszymi też nie tak bardzo. Delikatne bicie jest nadal.

 

Jakiś pomysł co to ? jakieś łożysko ? czy może już coś ze skrzynią ? 

 

Nie wiem czy to powiązane ale na skręconych kołach w prawo i najechaniu na 5 cm wjazd na posesje słychać jakby tąpnięcie z lewego koła - przegób, maglownica ?

 

Uff to chyba tyle :)

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Łożysko koła wyłoby z natężeniem, im szybciej tym bardziej i podczas skręcania albo wyłoby bardziej, albo mniej, w zależności, która strona. No i wyłoby bez przerwy. Sugeruję najpierw zrobić te wymiany o których piszesz, a jak będzie nadal wyło to szukaj winowajcy dalej. Może podczas wymiany amortyzatorów coś wyjdzie luźnego albo uszkodzonego. Kto wie... ;) Tąpnięcie może być słyszalne z amortyzatora, koła skręcone w prawo przenoszą ciężar na lewą stronę podczas wjazdu na przeszkodę. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok byłem w serwisie Subaru. Po jeździe testowej i po nasłuchiwaniu łożysk stetoskopem wygląda na to że lewe tylnie łożysko się kończy (wyraźnie głośniejsze niż reszta). 

 

Cóż ustawie geometrie i zbieżność dla świętego spokoju i niebawem wymienie łożysko. Zobaczymy czy to coś pomoże.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...