Jump to content
Varcan

Outback 2010 2,5i - dziwne zmienne szumienie przy 100 km/h

Recommended Posts

Witam szanowne grono :)

 

Pacjent:

Outback 2010 

2,5i, CVT, 110 000 mil, USA

 

Opis auta:

Kupiłem go dwa tygodnie temu. Przyjechałem nim na kołach z Warszawy - nie kojarzę aby coś takiego miało miejsce. Czuć było delikatne bicie na kierownicy ale sądziłem że wina leży po stronie bardzo starych opon.

Auto przed kupnem trzepało ASO Subaru w Warszawie przez 2h. Znaleźli jedynie że nierówno zużyte są amortyzatory 78%L i 68%P.

Po przyjeździe wymienione opony na nowe Goodyear EFFICIENTGRIP SUV, zrobiony rozrząd.

 

To co mnie czeka niebawem (o czym wiem) - wymiana amortyzatorów + (ustawienie zbieżności, geometrii - nie wiem w jakim stanie). 

 

Opis co się dzieje:

Jadąc ze stałą prędkością 100 km/h jest to wyraźnie odczuwalne zmienne szumienie - na filmiku słychać (sugeruje słuchawki). Delikatne odchylenia od kierunku jazdy nic nie zmieniają.

 

https://photos.app.goo.gl/LJNH1jJj6CxTVPip7

 

Ze wzrostem prędkości już tego nie czuć. Z mniejszymi też nie tak bardzo. Delikatne bicie jest nadal.

 

Jakiś pomysł co to ? jakieś łożysko ? czy może już coś ze skrzynią ? 

 

Nie wiem czy to powiązane ale na skręconych kołach w prawo i najechaniu na 5 cm wjazd na posesje słychać jakby tąpnięcie z lewego koła - przegób, maglownica ?

 

Uff to chyba tyle :)

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Łożysko koła wyłoby z natężeniem, im szybciej tym bardziej i podczas skręcania albo wyłoby bardziej, albo mniej, w zależności, która strona. No i wyłoby bez przerwy. Sugeruję najpierw zrobić te wymiany o których piszesz, a jak będzie nadal wyło to szukaj winowajcy dalej. Może podczas wymiany amortyzatorów coś wyjdzie luźnego albo uszkodzonego. Kto wie... ;) Tąpnięcie może być słyszalne z amortyzatora, koła skręcone w prawo przenoszą ciężar na lewą stronę podczas wjazdu na przeszkodę. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok byłem w serwisie Subaru. Po jeździe testowej i po nasłuchiwaniu łożysk stetoskopem wygląda na to że lewe tylnie łożysko się kończy (wyraźnie głośniejsze niż reszta). 

 

Cóż ustawie geometrie i zbieżność dla świętego spokoju i niebawem wymienie łożysko. Zobaczymy czy to coś pomoże.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cześć u mnie było to samo, myślałem że skrzynia albo most ale się zdziwiłem jak się okazało że to łożysko... Na szczęście :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...