Skocz do zawartości

Xenony OEM Koito w OBK 2001


Qubu666-Baja

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Temat i pytanie jest proste jak drut.Czy któryś z Was "dokładał" lampy po liftowe, "na xenonie" w wersji z przetwornicami OEM od Koito?

Lub wersja nr2 dokładane lampy "liftowe" i dokładane przetwornice OEM z osobnego zakupu.

Ps. Od razu napiszę,że mam Xenony i to nawet z soczewkami,ale na zwykłej lampie z białym kierunkiem i tymi chińskimi przetwornicami ,co się "walają" pod pokrywą i szpecą oryginalny wygląd , zakłócając porządek pod machą. Więc chodzi w pytaniu tylko o przetwornice oryginalne!

Ps2 zdjęc lamp "liftowych" nie wrzucałem,bo kto posmakował tematu,to wie o co chodzi,więc po co śmiecić forum ;)

ps3 w zadaniu chodzi o to ,że i tak miałem wymienić lampy na wg mnie ciekawsze,ale największy bodziec do zmiany dają przeglądy okresowe i te "zaczepki"  słowne o przeróbkę lamp ,którą podbijali od 2008 w moim samochodzie :P

(do 25W full legalne i to bez spryskiwaczy można wg przepisów montować)

Chcę zamontować oryginalną lampę i niech sobie sprawdzają legalność tej lampy (z certyfikatami) w Koito,Subaru, Wedlu,czy gdzie chcą...

 

Edytowane przez Qubu666-Baja
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

podobno polifty mają inny kształt lampy więc nie pasuje na 100% maska i grill

ja mam gacka po lifcie i przymierzałem grill z przedlifta i nie pasuje do kształtu maski i lamp

druga sprawa, że te OEMowe ksenonowe lampy były montowane do RHD więc będą oślepiać innych
 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

niebisekiultras. Masz rację z machą i grillem na 100% (plus listwa nad zderzakiem,ta pod grillem).  Z RHD też racja,ale każde lampy mają od spodu gniazdo na przetwornicę i pytanie się też kluje w głowie (mój plan) .skoro mamy w RHD przetwornicę,xenon + "odwrócony " odbłyśnik na drugą stronę, to czy zagra temat przełożenia przetwornic do LHD z "prawidłowym" odbłyśnikiem. Wpakuję do LHD przetwornice i wg mnie powinno śmigać ,jak złoto. No chyba,że odbłyśniki są specjalnie przystosowane do montażu "palników" xenonowych. Jeżeli ktoś coś kiedyś kombinował to fajnie będzie posłuchać pioniera w tej dziedzinie ;) . Ps na pewno sam będę kombinował,bo lampy wsadzę na 100% i przetwornic też będę szukać . Jeżeli już komplet lampy poliftowe LHD i Xenon OEM złożę,to dam znać ,czy to wszystko gra,przechodzi na przeglądach itd(dla potomnych) .

Mam jeszcze pytanie: wiesz na 100% ,że LHD nigdy nie posiadały oryginalnych xenonów w OBK,czy  LEGACY 2001-2002?  Ps to mi  da jakiś punt zaczepienia, pole do manewru

 

EDIT 13.05.2021

 

No i stało się... jeszcze kompletu nie mam, ale mam bazę, do zdobycia wiedzy na temat oryginalnych lamp xenonowych, do Legacy III. Wymęczę temat do cna. Gadałem z gościem ze stacji kontroli, że jak już "zmajstruję" swoją lampę, to mogę ją wrzucić na chwilę do samochodu i mi ją sprawdzi elegancko. I tak wstępnie zrobię rzut , na ścianę, żeby zobaczyć ,czy załamanie będzie mieć elegancki "hokej" na nasze drogi itd.

Mam lampę liftową z "naszym" odbłyśnikiem, mam xenon z UK i robię z dwóch jedną.

Najpierw postaram się uruchomić przetwornicę, potem porównam odbłyśniki od środka (tj mocowania zwykłej żarówki ,kontra xenonowa) itd , itd

Póki co to jedyna widoczna różnica jest taka, że dekiel jest inny, bo zakręcany, dla bezpieczeństwa śrubą tj torx z bolcem w środku.

 

Ps  wstępnie muszę podłączyć lampę na stole i wtedy będzie zabawa.

 

IMG_20210512_223221.jpg

IMG_20210512_223252.jpg

IMG_20210512_223333.jpg

IMG_20210512_223305.jpg

IMG_20210512_223343.jpg

8692385590827779954.jpg

3040798763317306803.jpg

IMG_20210512_223405.jpg

Edytowane przez Qubu666-Baja
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Cześć Podbijam temat kolejnym postem, bo udało mi się zdobyć jedną lampę w fajnej cenie, wersja UK, Xenon, OEM ;) .Wrzuciłem powyżej zdjęcia tej lampy, ale post i tak w starych został, a urodziło się kilka pytań. Lampę kupiłem za 69zł i przetwornica w niej działa ;)  Lampa rzuca snop światła , załamanie światła na lewe pobocze , UK pełną gębą.  Przy okazji mam pytania do Was.

1. Jak sprawdzić jakie komponenty wchodziły w skład układu świateł xenonowych

2. myślicie, że był sterownik do tych ksenonów?

3. czy odp na pytanie 1-2 znajdę w jakimś service manual Legacy III wersja UK, czy JDM?

4. ciekawe,czy był układ poziomujący ksenony... jaki byłby sens wstawiania ,kiedy tyłek samochodu się podnosił sam? w środku regulacja z kokpitu, to gdyby było poziomowanie do xenonów , to już przegięcie i ostra jazda. Po co tyle razy wszystko poziomować?

5. Jak to jest możliwe , że UK będące w tamtym czasie w EU nie miało spryskiwaczy w swoich Legacy?  Bo w UK  leje prawie non stop i nie trzeba sprysków? dziwne to kraj motoryzacynie rozwinięty i jakoś im brak sprysków nie przeszkadzał... o co chodzi? dlaczego tak?

6. ogólnie oprócz tego, że mocowanie OEM żarówki xenon i spasowanej do lampy przetwornicy, to jest to praktycznie zestaw, jak "chinol" w lepszym wykonaniu... pytanie jest takie. Skoro tak jest, to dlaczego u nas w kraju jest takie "bicie piany" , że "oslepiają ksenony" wstawiane itd. zanim się włączy zestaw w samochodzie, to  już krzyk. Tu mamy przykład, że jakoś cała Japonia i UK jezdziły na takiej oryginalnej lampie, bez "sprysków" i nikogo jakoś nie oslepiało, a w PL burza bez racjonalnych wyjaśnień. Dlaczego tak? jest jakies sensowne wyjasnienie?

7 lampę podłączałem "na stole", lampa świeci, ale pytanie: dzięki czemu realizowane jest światło, powiedzmy długie/krótkie? sterownik ksenonów?

IMG_20210517_222715.jpg

IMG_20210517_222725.jpg

IMG_20210517_222822.jpg

Edytowane przez Qubu666-Baja
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 godzin temu, Gustaf napisał:

Nie bardzo rozumiem co chcesz osiągnąć.

Dobre jakościowo soczewki D2S kupisz za 200zł i nie będziesz oślepiał innych tymi pseudo xenonami.

 84965AE000 - oryginał wstawiany oficjalnie do Legacy III. Nie oślepiający Japończyków, Anglików, Australiczyków. Polaków też nie będzie oślepiać, bo pojadę na badanie lampy do stacji diagnostycznej , a cały proces , jest po to żeby lampy były w pełni legalne na nasze drogi. Soczewki mam obecnie w lampach, ale chodzi o oryginał, żeby nie było na przeglądzie problemów (ze względu na to , że amerykańskie lampy musiały być przerobione, tak zrobiono. Samochód został dopuszczony do ruchu w 2008 z pakietem HID i soczewkami, które są powodem "cmokania", co mnie bodźcuje do wstawienia oryginału ) . lampa będzie doświetlać prawe pobocze, jak należy. Obecną lampę z soczewką, podczas pierwszej rejestracji ,ktoś "przyklepał", ale załamanie nie jest prawidłowe. Lampa nie doświetla pobocza w 100%, jak trzeba. w nowej będzie odbłyśnik EU, wszystko oryginał i luz na głowie.  Xenon po to, żeby w nocy było bezpiecznie na trasie.

Edytowane przez Qubu666-Baja
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mnie się wydaję, że odbłyśniki oprócz tego że robią "hokej" po prawej lub po lewej to są inne dla żarówek halogenowych i dla palników xenon. Geometria tych źródeł światła jest dramatycznie inna i nie sądzę żeby wstawienie do lampy ksenonowej z UK/JDM odbłyśnika z wersji halogenowej EU umożliwiło prawidłowe, ostre wyprowadzenie linii światła.

 

To czy była regulacja to chyba zależało od wariantu BE/BH w którym HID był zamontowany. Legacy na pneumatyce czy OKB z SLS'em raczej tego nie miały. Ale w wersjach z normalnym zawieszeniem samo poziomowanie powinno być. Wersje "halogenowe" miały pokrętło regulacji, przy HID'ach jest samo w sobie zbędne, a nawet szkodliwe.

 

Między manetką świateł a przetwornicą raczej też powinien być jakiś moduł sterujący. Bo rozumiem, że jak podajesz napięcie na zasilanie przetwornicy to jednocześnie walą Ci krótkie i długie, tak?

Bo w Aristo (przy ksenonach tylko na krótkich światłach) mam Headlight Control Unit pod deską rozdzielczą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jest ogólnie projekt. Całkiem poważny, żeby w końcu mieć spokój tak jak pisałem.druga strona medalu,to stworzyć lampę na full częściach oryginalnych, żeby nie czuć się pominiętym ze względu na geolokalizację ;). Temat, jak pisałem... Finalnie będzie sprawdzony na stacji kontroli pojazdów, o czym z góry zapowiedziałem gościowi pracującemu na stacji diagnostycznej. Zero "taniochy" ,spuszczania łba i kombinatoryki. Otwarta przyłbica, oryginalne części, rzetelne sprawdzanie tematu ,otwarta rozmowa i dwa wyjścia ,albo w końcu będzie spokój z tym tematem, albo ściągam te soczewki i xenony ,które założyli w 2008. Dam lampę polift z żarówka halogenowa (ale jednak gorzej świeci). 

Temat jest "bezciśnieniowy" i musi być dobrze wykonany, więc się nie spieszę. Teraz czas na znalezienie manuala do JDM, bo łyk rozwiązań ułatwi mi sprawę. Kolejny krok to mam namierzona lampę-trupa, z połamanymi uchwytami i obrażeniami ,ale odbłyśnik ma na "naszą stronę" . Trzeba będzie rozkleić dwie lampy i dokładnie sprawdzić jaki jest kształt "hokeja" . Jak będzie cacy, to robię wstępna wersje i jadę ja sprawdzić. Plan jest. Sprawdzić trzeba temat, bo od zawsze mnie to ciekawiło "da radę zrobić ten Xenon, czy nie?"  Ps dopisze w temacie jeszcze później, bo teraz muszę lecieć. Temat rozwojowy. Może jutro wezmę liftowa lampę z mojego magazynku i przez weekend będę testować i popatrzeć "co i jak". zagadka, to odbłyśnik... dalej poboczne rozwiązania tech. Najpierw sama lampa ,zewby wiedzieć,czy jest sens brnąć w temat ;)

 

 

 

  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 minut temu, Qubu666-Baja napisał:

To jest ogólnie projekt. Całkiem poważny, żeby w końcu mieć spokój tak jak pisałem.druga strona medalu,to stworzyć lampę na full częściach oryginalnych, żeby nie czuć się pominiętym ze względu na geolokalizację ;). Temat, jak pisałem... Finalnie będzie sprawdzony na stacji kontroli pojazdów, o czym z góry zapowiedziałem gościowi pracującemu na stacji diagnostycznej. Zero "taniochy" ,spuszczania łba i kombinatoryki. Otwarta przyłbica, oryginalne części, rzetelne sprawdzanie tematu ,otwarta rozmowa i dwa wyjścia ,albo w końcu będzie spokój z tym tematem, albo ściągam te soczewki i xenony ,które założyli w 2008. Dam lampę polift z żarówka halogenowa (ale jednak gorzej świeci). 

Temat jest "bezciśnieniowy" i musi być dobrze wykonany, więc się nie spieszę. Teraz czas na znalezienie manuala do JDM, bo łyk rozwiązań ułatwi mi sprawę. Kolejny krok to mam namierzona lampę-trupa, z połamanymi uchwytami i obrażeniami ,ale odbłyśnik ma na "naszą stronę" . Trzeba będzie rozkleić dwie lampy i dokładnie sprawdzić jaki jest kształt "hokeja" . Jak będzie cacy, to robię wstępna wersje i jadę ja sprawdzić. Plan jest. Sprawdzić trzeba temat, bo od zawsze mnie to ciekawiło "da radę zrobić ten Xenon, czy nie?"  Ps dopisze w temacie jeszcze później, bo teraz muszę lecieć. Temat rozwojowy. Może jutro wezmę liftowa lampę z mojego magazynku i przez weekend będę testować i popatrzeć "co i jak". zagadka, to odbłyśnik... dalej poboczne rozwiązania tech. Najpierw sama lampa ,zewby wiedzieć,czy jest sens brnąć w temat ;)

 

 

 

Walcz dopóki jesteś młody, pełen zapału i optymizmu. Bardzo dobrze podchodzisz do tematu. Trzymam kciuki! :thumbup:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...