Jump to content
futro82

Hamulec górski

Recommended Posts

Witam panowie Mam problem z hamulcem górskim ponieważ Jak dojadę do świateł hamulec górski tak się blokuje że ciężko mi ruszyć spod tych świateł i często mi dusi silnik

Share this post


Link to post
Share on other sites

To nie jest hamulec górski tylko hill holder, pod maską w okolicy pompy sprzęgła na hill holderze jest regulacja.

Share this post


Link to post
Share on other sites
48 minut temu, koziolek napisał:

To nie jest hamulec górski tylko hill holder, pod maską w okolicy pompy sprzęgła na hill holderze jest regulacja.

 

Hamulec górski jest OK. Mógłby być jeszcze "wspornik pagórka" :)

 

Swoją drogą: on raz działa a raz nie i ja mu nie ufam.

Share this post


Link to post
Share on other sites
11 minut temu, Knurek1111 napisał:

Hamulec górski jest OK

Hamulec górski stosowany jest w ciężarówkach, jest tego wiele rodzajów od zamykania wydechu przez zamykanie zaworów wydechowych, jak też elektromagnesy na wale napędowym(retarder), służy tylko i wyłącznie do zapobiegania nabierania prędkości podczas zjazdu z górki.

Hill holder, hill assist control, służy do zapobiegania cofania się auta przy ruszaniu pod górkę.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

A mam jeszcze pytanie czy ten Hill Holder też może odpowiadać za sprężynowanie sprzęgła przy dłuższej jeździe w korkach dodam że sprzęgło było wymieniane na nowe

No chyba że wysprzęglik zaczyna siadać tego nie jestem pewien dlatego pytam

Edited by futro82

Share this post


Link to post
Share on other sites

A jak  sprawdzić czy ów Hill Holder jest  na wyposażeniu? Próbowałem ale nie udało mi się go wzbudzić.  Poprzedni właściciel w ogłoszeniu pisał że ma Hill Holder`a 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Podjeżdżasz przodem pod górkę, zatrzymujesz się z wciśniętym sprzęgłem i hamulcem, po puszczeniu hamulca auto powinno stać w miejscu.

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 godzinę temu, koziolek napisał:

Hamulec górski stosowany jest w ciężarówkach, jest tego wiele rodzajów od zamykania wydechu przez zamykanie zaworów wydechowych, jak też elektromagnesy na wale napędowym(retarder), służy tylko i wyłącznie do zapobiegania nabierania prędkości podczas zjazdu z górki.

Hill holder, hill assist control, służy do zapobiegania cofania się auta przy ruszaniu pod górkę.

I był stosowany też w autobusach tzw ogórkach.

Share this post


Link to post
Share on other sites
42 minuty temu, koziolek napisał:

Podjeżdżasz przodem pod górkę, zatrzymujesz się z wciśniętym sprzęgłem i hamulcem, po puszczeniu hamulca auto powinno stać w miejscu.

Tyle wiem.  Pytam tylko czy jest możliwość sprawdzenia fizycznie w komorze silnika bo moze po wymianie sprzęgła ktoś tego nie podłączył jak należy. widziałem kiedyś fotki z Legacy III ale w IV to chyba trochę inaczej wygląda.  Silnik 2.0 EJ202. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Z ciekawości zajrzałem bo myślałem że chodzi o coś takiego. 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Panowie wrócę do mojego pytania czy Hill Holder może mieć coś wspólnego ze sprzęgłem ponieważ jak ja jadę w korku Później zaczyna mi sprężynowa i auto całkiem inaczej pracuje sprzęgło po wymianie

Share this post


Link to post
Share on other sites
32 minuty temu, Marcin Musiał napisał:

Tyle wiem.  Pytam tylko czy jest możliwość sprawdzenia fizycznie w komorze silnika bo moze po wymianie sprzęgła ktoś tego nie podłączył jak należy. widziałem kiedyś fotki z Legacy III ale w IV to chyba trochę inaczej wygląda.  Silnik 2.0 EJ202. 

W LGC IV 2005 nie był stosowany...

Share this post


Link to post
Share on other sites
8 godzin temu, futro82 napisał:

Witam panowie Mam problem z hamulcem górskim ponieważ Jak dojadę do świateł hamulec górski tak się blokuje że ciężko mi ruszyć spod tych świateł i często mi dusi silnik

hill holder przy sprzęgle hydraulicznym, jest regulowany przy mechaniźmie/zaworze. Może coś z nim grzebali po wymianie sprzęgła.

polecam poczytać trochę moich wypocin:

3 godziny temu, futro82 napisał:

Panowie wrócę do mojego pytania czy Hill Holder może mieć coś wspólnego ze sprzęgłem ponieważ jak ja jadę w korku Później zaczyna mi sprężynowa i auto całkiem inaczej pracuje sprzęgło po wymianie

 

Masz sprzęgło sterowane hydraulicznie? Jeśli tak, to HH przymocowany jest linką do pedału sprzęgła, nie do łapy sprzęgła. Zobacz może linkę od hill holdera ci odczepili po wymianie sprzęgła.:wacko: w wyżej podlinkowanym temacie masz jak wygląda podłączenie do pedału sprzęgła.

 

Chyba nie będzie to przyczyna "sprężynowania", ale nie jestem mechanikiem z wykształcenia i zawodu tylko z zamiłowania i przypadku. :biglol:

 

5 godzin temu, Marcin Musiał napisał:

A jak  sprawdzić czy ów Hill Holder jest  na wyposażeniu? Próbowałem ale nie udało mi się go wzbudzić.  Poprzedni właściciel w ogłoszeniu pisał że ma Hill Holder`a 

 

 

zawór/mechanizm hill holdera umiejscowiony jest pod serwem hamulcowym. W Legacy IV nie było montowanego hill holdera.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzixd Dziękuję ci bardzo za cenne informacje i dlatego już chyba wiem co jest grane w mojej żony Legacy właśnie na postoju nawet na światłach blokują się koła czyli pewnie linka jest za ciasno za zaciśnięta w moim worku jest za luźno bo sam patrzyłem i linka chodzi ludzi udko bez żadnego napięcia i u mnie raz działa raz nie działa dziękuję jeszcze raz za informację Pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

Może się czepiam, ale przecinki by się przydały i autokorektę w telefonie poprawić.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...