Skocz do zawartości

Hamulec górski


futro82

Rekomendowane odpowiedzi

48 minut temu, koziolek napisał:

To nie jest hamulec górski tylko hill holder, pod maską w okolicy pompy sprzęgła na hill holderze jest regulacja.

 

Hamulec górski jest OK. Mógłby być jeszcze "wspornik pagórka" :)

 

Swoją drogą: on raz działa a raz nie i ja mu nie ufam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, Knurek1111 napisał:

Hamulec górski jest OK

Hamulec górski stosowany jest w ciężarówkach, jest tego wiele rodzajów od zamykania wydechu przez zamykanie zaworów wydechowych, jak też elektromagnesy na wale napędowym(retarder), służy tylko i wyłącznie do zapobiegania nabierania prędkości podczas zjazdu z górki.

Hill holder, hill assist control, służy do zapobiegania cofania się auta przy ruszaniu pod górkę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A mam jeszcze pytanie czy ten Hill Holder też może odpowiadać za sprężynowanie sprzęgła przy dłuższej jeździe w korkach dodam że sprzęgło było wymieniane na nowe

No chyba że wysprzęglik zaczyna siadać tego nie jestem pewien dlatego pytam

Edytowane przez futro82
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, koziolek napisał:

Hamulec górski stosowany jest w ciężarówkach, jest tego wiele rodzajów od zamykania wydechu przez zamykanie zaworów wydechowych, jak też elektromagnesy na wale napędowym(retarder), służy tylko i wyłącznie do zapobiegania nabierania prędkości podczas zjazdu z górki.

Hill holder, hill assist control, służy do zapobiegania cofania się auta przy ruszaniu pod górkę.

I był stosowany też w autobusach tzw ogórkach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

42 minuty temu, koziolek napisał:

Podjeżdżasz przodem pod górkę, zatrzymujesz się z wciśniętym sprzęgłem i hamulcem, po puszczeniu hamulca auto powinno stać w miejscu.

Tyle wiem.  Pytam tylko czy jest możliwość sprawdzenia fizycznie w komorze silnika bo moze po wymianie sprzęgła ktoś tego nie podłączył jak należy. widziałem kiedyś fotki z Legacy III ale w IV to chyba trochę inaczej wygląda.  Silnik 2.0 EJ202. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

32 minuty temu, Marcin Musiał napisał:

Tyle wiem.  Pytam tylko czy jest możliwość sprawdzenia fizycznie w komorze silnika bo moze po wymianie sprzęgła ktoś tego nie podłączył jak należy. widziałem kiedyś fotki z Legacy III ale w IV to chyba trochę inaczej wygląda.  Silnik 2.0 EJ202. 

W LGC IV 2005 nie był stosowany...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, futro82 napisał:

Witam panowie Mam problem z hamulcem górskim ponieważ Jak dojadę do świateł hamulec górski tak się blokuje że ciężko mi ruszyć spod tych świateł i często mi dusi silnik

hill holder przy sprzęgle hydraulicznym, jest regulowany przy mechaniźmie/zaworze. Może coś z nim grzebali po wymianie sprzęgła.

polecam poczytać trochę moich wypocin:

3 godziny temu, futro82 napisał:

Panowie wrócę do mojego pytania czy Hill Holder może mieć coś wspólnego ze sprzęgłem ponieważ jak ja jadę w korku Później zaczyna mi sprężynowa i auto całkiem inaczej pracuje sprzęgło po wymianie

 

Masz sprzęgło sterowane hydraulicznie? Jeśli tak, to HH przymocowany jest linką do pedału sprzęgła, nie do łapy sprzęgła. Zobacz może linkę od hill holdera ci odczepili po wymianie sprzęgła.:wacko: w wyżej podlinkowanym temacie masz jak wygląda podłączenie do pedału sprzęgła.

 

Chyba nie będzie to przyczyna "sprężynowania", ale nie jestem mechanikiem z wykształcenia i zawodu tylko z zamiłowania i przypadku. :biglol:

 

5 godzin temu, Marcin Musiał napisał:

A jak  sprawdzić czy ów Hill Holder jest  na wyposażeniu? Próbowałem ale nie udało mi się go wzbudzić.  Poprzedni właściciel w ogłoszeniu pisał że ma Hill Holder`a 

 

 

zawór/mechanizm hill holdera umiejscowiony jest pod serwem hamulcowym. W Legacy IV nie było montowanego hill holdera.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzixd Dziękuję ci bardzo za cenne informacje i dlatego już chyba wiem co jest grane w mojej żony Legacy właśnie na postoju nawet na światłach blokują się koła czyli pewnie linka jest za ciasno za zaciśnięta w moim worku jest za luźno bo sam patrzyłem i linka chodzi ludzi udko bez żadnego napięcia i u mnie raz działa raz nie działa dziękuję jeszcze raz za informację Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...