futro82 Opublikowano 7 Czerwca 2019 Udostępnij Opublikowano 7 Czerwca 2019 Witam panowie Mam problem z hamulcem górskim ponieważ Jak dojadę do świateł hamulec górski tak się blokuje że ciężko mi ruszyć spod tych świateł i często mi dusi silnik Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
koziolek Opublikowano 7 Czerwca 2019 Udostępnij Opublikowano 7 Czerwca 2019 To nie jest hamulec górski tylko hill holder, pod maską w okolicy pompy sprzęgła na hill holderze jest regulacja. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Knurek1111 Opublikowano 7 Czerwca 2019 Udostępnij Opublikowano 7 Czerwca 2019 48 minut temu, koziolek napisał: To nie jest hamulec górski tylko hill holder, pod maską w okolicy pompy sprzęgła na hill holderze jest regulacja. Hamulec górski jest OK. Mógłby być jeszcze "wspornik pagórka" :) Swoją drogą: on raz działa a raz nie i ja mu nie ufam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
koziolek Opublikowano 7 Czerwca 2019 Udostępnij Opublikowano 7 Czerwca 2019 11 minut temu, Knurek1111 napisał: Hamulec górski jest OK Hamulec górski stosowany jest w ciężarówkach, jest tego wiele rodzajów od zamykania wydechu przez zamykanie zaworów wydechowych, jak też elektromagnesy na wale napędowym(retarder), służy tylko i wyłącznie do zapobiegania nabierania prędkości podczas zjazdu z górki. Hill holder, hill assist control, służy do zapobiegania cofania się auta przy ruszaniu pod górkę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
futro82 Opublikowano 7 Czerwca 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Czerwca 2019 (edytowane) A mam jeszcze pytanie czy ten Hill Holder też może odpowiadać za sprężynowanie sprzęgła przy dłuższej jeździe w korkach dodam że sprzęgło było wymieniane na nowe No chyba że wysprzęglik zaczyna siadać tego nie jestem pewien dlatego pytam Edytowane 7 Czerwca 2019 przez futro82 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcin Musiał Opublikowano 7 Czerwca 2019 Udostępnij Opublikowano 7 Czerwca 2019 A jak sprawdzić czy ów Hill Holder jest na wyposażeniu? Próbowałem ale nie udało mi się go wzbudzić. Poprzedni właściciel w ogłoszeniu pisał że ma Hill Holder`a Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
koziolek Opublikowano 7 Czerwca 2019 Udostępnij Opublikowano 7 Czerwca 2019 Podjeżdżasz przodem pod górkę, zatrzymujesz się z wciśniętym sprzęgłem i hamulcem, po puszczeniu hamulca auto powinno stać w miejscu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mio1 Opublikowano 7 Czerwca 2019 Udostępnij Opublikowano 7 Czerwca 2019 1 godzinę temu, koziolek napisał: Hamulec górski stosowany jest w ciężarówkach, jest tego wiele rodzajów od zamykania wydechu przez zamykanie zaworów wydechowych, jak też elektromagnesy na wale napędowym(retarder), służy tylko i wyłącznie do zapobiegania nabierania prędkości podczas zjazdu z górki. Hill holder, hill assist control, służy do zapobiegania cofania się auta przy ruszaniu pod górkę. I był stosowany też w autobusach tzw ogórkach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcin Musiał Opublikowano 7 Czerwca 2019 Udostępnij Opublikowano 7 Czerwca 2019 42 minuty temu, koziolek napisał: Podjeżdżasz przodem pod górkę, zatrzymujesz się z wciśniętym sprzęgłem i hamulcem, po puszczeniu hamulca auto powinno stać w miejscu. Tyle wiem. Pytam tylko czy jest możliwość sprawdzenia fizycznie w komorze silnika bo moze po wymianie sprzęgła ktoś tego nie podłączył jak należy. widziałem kiedyś fotki z Legacy III ale w IV to chyba trochę inaczej wygląda. Silnik 2.0 EJ202. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chojny Opublikowano 7 Czerwca 2019 Udostępnij Opublikowano 7 Czerwca 2019 Z ciekawości zajrzałem bo myślałem że chodzi o coś takiego. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
futro82 Opublikowano 7 Czerwca 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Czerwca 2019 Panowie wrócę do mojego pytania czy Hill Holder może mieć coś wspólnego ze sprzęgłem ponieważ jak ja jadę w korku Później zaczyna mi sprężynowa i auto całkiem inaczej pracuje sprzęgło po wymianie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
WOJO Opublikowano 7 Czerwca 2019 Udostępnij Opublikowano 7 Czerwca 2019 32 minuty temu, Marcin Musiał napisał: Tyle wiem. Pytam tylko czy jest możliwość sprawdzenia fizycznie w komorze silnika bo moze po wymianie sprzęgła ktoś tego nie podłączył jak należy. widziałem kiedyś fotki z Legacy III ale w IV to chyba trochę inaczej wygląda. Silnik 2.0 EJ202. W LGC IV 2005 nie był stosowany... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dzixd Opublikowano 7 Czerwca 2019 Udostępnij Opublikowano 7 Czerwca 2019 8 godzin temu, futro82 napisał: Witam panowie Mam problem z hamulcem górskim ponieważ Jak dojadę do świateł hamulec górski tak się blokuje że ciężko mi ruszyć spod tych świateł i często mi dusi silnik hill holder przy sprzęgle hydraulicznym, jest regulowany przy mechaniźmie/zaworze. Może coś z nim grzebali po wymianie sprzęgła. polecam poczytać trochę moich wypocin: 3 godziny temu, futro82 napisał: Panowie wrócę do mojego pytania czy Hill Holder może mieć coś wspólnego ze sprzęgłem ponieważ jak ja jadę w korku Później zaczyna mi sprężynowa i auto całkiem inaczej pracuje sprzęgło po wymianie Masz sprzęgło sterowane hydraulicznie? Jeśli tak, to HH przymocowany jest linką do pedału sprzęgła, nie do łapy sprzęgła. Zobacz może linkę od hill holdera ci odczepili po wymianie sprzęgła. w wyżej podlinkowanym temacie masz jak wygląda podłączenie do pedału sprzęgła. Chyba nie będzie to przyczyna "sprężynowania", ale nie jestem mechanikiem z wykształcenia i zawodu tylko z zamiłowania i przypadku. 5 godzin temu, Marcin Musiał napisał: A jak sprawdzić czy ów Hill Holder jest na wyposażeniu? Próbowałem ale nie udało mi się go wzbudzić. Poprzedni właściciel w ogłoszeniu pisał że ma Hill Holder`a zawór/mechanizm hill holdera umiejscowiony jest pod serwem hamulcowym. W Legacy IV nie było montowanego hill holdera. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
futro82 Opublikowano 7 Czerwca 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Czerwca 2019 Dzixd Dziękuję ci bardzo za cenne informacje i dlatego już chyba wiem co jest grane w mojej żony Legacy właśnie na postoju nawet na światłach blokują się koła czyli pewnie linka jest za ciasno za zaciśnięta w moim worku jest za luźno bo sam patrzyłem i linka chodzi ludzi udko bez żadnego napięcia i u mnie raz działa raz nie działa dziękuję jeszcze raz za informację Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ewemarkam Opublikowano 7 Czerwca 2019 Udostępnij Opublikowano 7 Czerwca 2019 Może się czepiam, ale przecinki by się przydały i autokorektę w telefonie poprawić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się