Jump to content
BeQuiet

Legacy III hamulce zapieczone jarzmo

Recommended Posts

Prowadnica stoi w twoim jarzmie?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeden tłoczek normalnie pracuje a drugi jest zapieczony i nie da się ruszyć

Share this post


Link to post
Share on other sites

Palnikiem go i młotkiem.

Potem posmaruj, załóż nowe gumki i będzie ok.

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 6.06.2019 o 15:13, BeQuiet napisał:

Witam, mam pytanie czy takie jarzmo od legacy IV będzie pasować do legacy III 2001 ?

https://allegro.pl/oferta/jarzmo-lewe-lewy-tyl-tylne-zacisku-legacy-iv-2-0-7008267270

jarzmo chcesz wymieniać czy zacisk cały z legacy IV?

Share this post


Link to post
Share on other sites
24 minuty temu, Dzixd napisał:

jarzmo chcesz wymieniać czy zacisk cały z legacy IV?

Jarzmo bo tylko tam jest zapieczone

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 godzin temu, BeQuiet napisał:

Jeden tłoczek normalnie pracuje a drugi jest zapieczony i nie da się ruszyć

 

1 godzinę temu, BeQuiet napisał:

Jarzmo bo tylko tam jest zapieczone

To zdecyduj się.

Palnikiem go, w zimną wodę i powtórz tak ze dwa razy.

Share this post


Link to post
Share on other sites
8 godzin temu, BeQuiet napisał:

Jeden tłoczek normalnie pracuje a drugi jest zapieczony i nie da się ruszyć

 

to co jest zapieczone?

Part image

Share this post


Link to post
Share on other sites
27 minut temu, BeQuiet napisał:

O tą część mi chodzi nie wiem co to dokładnie jest

 

to jest prowadnica zacisku a nie tłoczek. Upewnij się że ten zestaw jest do Twojego samochodu i wymień obie prowadnice na nowym samarze i nowych gumkach.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mam dokładnie to samo u siebie aktualnie. Zestaw reparaturkowy na tył wygląda podobnie, do dostania na Alledrogo od ręki. Tylko przy wyjmowaniu/wyrywaniu/wypalaniu tego sworznia trzeb uważać żeby nie pękł, bo jak  węższa końcówka zostanie w jarzmie to mogiła.

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 godzinę temu, DETT napisał:

Tylko przy wyjmowaniu/wyrywaniu/wypalaniu tego sworznia trzeb uważać żeby nie pękł

 

nie wyrywamy, tylko wpierw musimy go rozruszać obracając prowadnicę w jarzmie. Jarzmo w imadło, wyrywamy zewnętrzne gumki, psikamy olejem penetrującym, nakładamy odpowiedni klucz na prowadnicę i próbujemy kręcić w prawo lewo, aż zacznie się w miarę swobodnie obracać i wtedy obracając zaczynamy wyciągać.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hej, robiłem to w swoim legacu w sobotę. Jeden zapieczony z przodu, w moim przypadku w 4 gen. Autoland od reki. Duże szczypce morsa pomogły. Tak jak koledzy pisali, rozruszać na boki a potem manewrując wyszło. Dużo WD-40 tez nie zaszkodzi. Po wszystkim ja w swoim musiałem całość oblecieć szczotką drucianą i wełną stalową na wkrętarce żeby nie została rdza na potem

Share this post


Link to post
Share on other sites

W moim ex Legasiu się to urwało... 

Pół dnia poświęciłem na rozwiertanie i poskładanie tego do kupy... ;)

Grzanie, smarowanie, nagrzewanie... nic nie pomogło. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
32 minuty temu, thomson0073 napisał:

W moim ex Legasiu się to urwało... 

Pół dnia poświęciłem na rozwiertanie i poskładanie tego do kupy... ;)

Grzanie, smarowanie, nagrzewanie... nic nie pomogło. 

Miałem identycznie, dwa razy "na czerwono", w wodę i puściło bez łaski.

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, thomson0073 napisał:

W moim ex Legasiu się to urwało... 

Pół dnia poświęciłem na rozwiertanie i poskładanie tego do kupy... ;)

Grzanie, smarowanie, nagrzewanie... nic nie pomogło. 

 

Obawiam się, że u mnie będzie podobnie bo już próbowałem to wyjąć. Kręci się, ale wyjść nie chce

Share this post


Link to post
Share on other sites
6 godzin temu, BeQuiet napisał:

Obawiam się, że u mnie będzie podobnie bo już próbowałem to wyjąć. Kręci się, ale wyjść nie chce

Więc albo wymiana, albo wiertarka stołowa i wiertełko po wiertełku aż go wyciągniesz. Sugeruję od razu załatwić dobry magnez, dużo łatwiej oczyścić z opiłków. Ja musiałem naprawiać bo zepsułem to w sobotę popołudniu i weekend miałbym bez auta. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak sie kreci a nie chce wyjść to może gumka go trzyma w srodku. Dobrze podgrzać aż sie ona wypali i musi iść.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Przyszły zestawy naprawcze więc będę walczył

IMG_20190611_161703.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czy te zestawy różnią się: na przód i na tył?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Napsikaj jakimś WD40. U make jam gumka spuchla to pomogło.

Wysłane z mojego HTC U11 przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites
14 godzin temu, dcd84 napisał:

Czy te zestawy różnią się: na przód i na tył?

Tak, są różne wielkości prowadnic.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bardziej chodzi mi o gumki.

Share this post


Link to post
Share on other sites

BeQuiet, prowadnicę wkręć w imadło i obracaj jarzmem jednocześnie je odciągając i z dużą ilością jakiegoś szuwaksu (np WD40)  i musi iść, jak nie to ostatecznie podgrzewasz jak koledzy pisali i wypalisz gumkę i pójdzie. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

To jak z tym jarzmem od IV do III, pasuje? Bo u mnie też się szykuje regeneracja hamulców z tyłu ale jarzmo mam luźne i dzwoni mi na kostce.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...