Skocz do zawartości

Lekkie stukanie, pukanie przy skręconych kołach


Aoi

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. 

Mieliście może kiedyś, że podczas ruszania przy skręconych kołach było słychać delikatne pukanie, stukanie? 

Dodam, że podczas delikatnego ruszania  (bo tylko wtedy można to wyczuć) przy skręconej prawie i na maksa kierownicy.

Godzinę temu, ALVAR napisał:

Witam. 

Mieliście może kiedyś, że podczas ruszania przy skręconych kołach było słychać delikatne pukanie, stukanie? 

Dodam, że podczas delikatnego ruszania  (bo tylko wtedy można to wyczuć) przy skręconej prawie i na maksa kierownicy.

Nadmienię tylko, że u mechanika na kanale nic nie wykazało, zero luzow itd. Tylko delikatnie pocą się przeguby, ale ręcznie luzów nie wyczuł a pocenie to nie wyciek. 

Może maglownica, ale rzekomo sprawdzał i nic. 

Przy kręcenia kierownicą to jest wyczuwalne w pewnym momencie i chyba jak jest zimny i letni silnik, ale pewien nie jestem, tylko takie odczucie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koła ok. Bieżnik ok 7-8 mm na wszystkich, opony 2016 rok chyba. 

Można z tym pukaniem jeździć? 

Mechanik u mnie w mieście (raczej ogarnięty) nic nie znalazł, jeździł że mną i nic nie usłyszał, a na kanale już pisałem wyżej.... a do zakładu Subaru musiałbym specjalnie jechać ok 40 w jedną i mogą powiedzieć to samo co ten u mnie w mieście. 

Nic nie ściąga, aczkolwiek powyżej 120 na godzinę kierownica lekko drży a tego nie było na zimowkach 

Olej w dyfrach wymieniony w zeszłym roku. 

Edytowane przez ALVAR
Błąd
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

48 minut temu, ALVAR napisał:

Można z tym pukaniem jeździć? 

 

ja bym jeździł, przecież z maks skręconymi kołami nie jeździsz non stop, tylko gdzieś na parkingu. jak nie ma stukania podczas normalnej jazdy na wprost z lekko skręconymi kołami, podczas pokonywania zakrętów to nic się nie dzieje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, lutek34 napisał:

 

ja bym jeździł, przecież z maks skręconymi kołami nie jeździsz non stop, tylko gdzieś na parkingu. jak nie ma stukania podczas normalnej jazdy na wprost z lekko skręconymi kołami, podczas pokonywania zakrętów to nic się nie dzieje.

Raczej nie ma stukania tak jak opisujesz. Postaram się pojeździć przy wyłączonym radiu i wtedy posłuchać, ale wydaje mi się, że tylko coś tam slychowac przy ruszaniu ze skreconymi kołami (lekko lub maksymalnie) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, ALVAR napisał:

odczas delikatnego ruszania  (bo tylko wtedy można to wyczuć) przy skręconej prawie i na maksa kierownicy.

Jest o tym dużo na forum (szukaj) nie tylko w powyższym wątku.

Pozdrawiam,

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

51 minut temu, ura_bus napisał:

Jest o tym dużo na forum (szukaj) nie tylko w powyższym wątku.

Pozdrawiam,

 

Podjadę do Subaru bo jakoś wolę mieć diagnozę 100%.

Tam w tym wątku piszą o wiskozie pod skrzynią ale automaty nie mają takiej wiskozy.

Ok,dzięki 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Poduszka na MCphersonie tam jest łożysko jak się kończy zaczyna stukać - konsekwencja uszkodzenie maglownicy duży opór przy skręcie. Miałem regenerowałem maglownice poduszki wymieniłem cisza. Wycieku z maglownicy nie było widać dopiero po zdjęciu gumy z drążka popłyneło. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, legojar napisał:

Poduszka na MCphersonie tam jest łożysko jak się kończy zaczyna stukać

z tego co pisał Alvar, to u niego są inne objawy, stuk pojawia się kiedy koła zaczynają się toczyć przy skręconych kołach. Stuk o którym Ty piszesz pojawia się przy samym kręceniu kierownicą od prawa do lewa, łożysko w mocowaniu amora stawia opór i sprężyna skokowo obraca się podczas kręceniem kierownicą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uszkodzone łożysko spowodowało awarie maglownicy i właśnie pojawił się stuk przy skręconych kołach. Macałem drązki kierownicze i na lewym był wyczuwalny wzdłużny luz. To drążek do wymiany guma precz a tu się leje. Może u kolegi tak zle nie jest. Koła skrecic i pomacać czy na drążku luzu nie ma polskie drogi nie raz potrafią zaskoczyć. Gumy stabilizatora w nówce poleciały mi po 10 tys km. Na 140 tys przebiegu i 13 lat gumy wymieniłem 5 razy i łączniki stab 3.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
W dniu 25.06.2019 o 23:46, legojar napisał:

Uszkodzone łożysko spowodowało awarie maglownicy i właśnie pojawił się stuk przy skręconych kołach. Macałem drązki kierownicze i na lewym był wyczuwalny wzdłużny luz. To drążek do wymiany guma precz a tu się leje. Może u kolegi tak zle nie jest. Koła skrecic i pomacać czy na drążku luzu nie ma polskie drogi nie raz potrafią zaskoczyć. Gumy stabilizatora w nówce poleciały mi po 10 tys km. Na 140 tys przebiegu i 13 lat gumy wymieniłem 5 razy i łączniki stab 3.

 

Robiłeś maglownicę czy kupowaleś nową? 

Jakie są koszta? 

Pytam bo po powrocie z wakacji auto stało tydzień w garażu, dziś odpalam i check engie i reszta... Pojechałem to mechaniora by wykasował błąd to wyszło że coś w przekładni... Pojeżdżę i zobaczę czy to jednorazowe zaświecenie kontrolek ... oczywiście jeśli nie to kupię chyba nową, narazie jeżdżę z tym delikutaśnym pukaniem przy skręcanych kołach bo jest on mało słyszalne, w sumie to tylko w garażu jak jest cicho można usłyszeć... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, ALVAR napisał:

Pytam bo po powrocie z wakacji auto stało tydzień w garażu, dziś odpalam i check engie i reszta... Pojechałem to mechaniora by wykasował błąd to wyszło że coś w przekładni...

 

miałeś błąd związany z przekładnią kierowniczą !? 

kasowanie błędów nie jest usuwaniem awarii, pamiętasz jaki to był błąd?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, lutek34 napisał:

 

miałeś błąd związany z przekładnią kierowniczą !? 

kasowanie błędów nie jest usuwaniem awarii, pamiętasz jaki to był błąd?

P0700 skasował mi takim urządzonkiem małym, jak pojawi się jeszcze raz to pojadę do Subaru by się zagłębić... 

Kiedyś zaswiecilo się to samo i wyszła jedna z czterech sond, skasował błąd i 8-9 mcy nic... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, kaspro napisał:

Ale nie są od tego wolne, poczytaj o subaru bind torque gdyby przekładnia była OK.

Chętnie, ale to mi nic nie da... Nie znam się na autach jak co poniektórzy stąd, więc niektóre zwroty są mi zupełnie obce... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

P0700 skasował mi takim urządzonkiem małym, jak pojawi się jeszcze raz to pojadę do Subaru by się zagłębić... 
Kiedyś zaswiecilo się to samo i wyszła jedna z czterech sond, skasował błąd i 8-9 mcy nic... 
Błąd P0700 świadczy że masz błąd zapisany w sterowniku skrzyni, podjedź na coś konkretniejszego i niech go odczytają, na pewno nie jest to związane z przekładnią kierowniczą.

Wysłane z mojego Mi A1 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, lutek34 napisał:

Błąd P0700 świadczy że masz błąd zapisany w sterowniku skrzyni, podjedź na coś konkretniejszego i niech go odczytają, na pewno nie jest to związane z przekładnią kierowniczą.

Wysłane z mojego Mi A1 przy użyciu Tapatalka
 

Teraz to nie mam nic bo skasował, to gość z Subaru z Warszawy dorabia sobie w weekend, ale nie ma w domu pełnego sprzętu... Mówił to samo, ale mówił coś, że Subaru mają że taki błąd pojawia się a że skrzynią nie ma nic wspólnego... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, lutek34 napisał:

Błąd P0700, to błąd ogólny zapisany w ECU. Trzeba połączyć się z TCM i odczytać dokładnie jaki zapisał się błąd.

Wysłane z mojego Mi A1 przy użyciu Tapatalka
 

... a może się już nie pojawi :)

Oki, dzx dam znać jak coś... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, kaspro napisał:

W skrócie uszkodzona skrzynia AT, może ale nie musi objawiać się błędem.

A czy w automacie (gdy się chce delikatnie przepchnąć auto bez odpalania) można wlączyć zapłon rzucić na N przepchnąć metr, dwa, rzucić na P i wył. zapłon ???? i tak raz czy dwa, czy trzy razy ...  Pytam bo tak nieraz robię jak auto zasłania mi dojście do szafki w garażu ... ten błąd to raczej nie od tego :-) dziwne bo wstawiłem do garażu auto sprawne i po tygodniu (w tym czasie tylko kilka razy przepchnąłem na luzie) nic nie robiłem i dziś po odpaleniu był bląd

Edytowane przez ALVAR
błąd
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, ALVAR napisał:

A czy w automacie (gdy się chce delikatnie przepchnąć auto bez odpalania) można wlączyć zapłon rzucić na N przepchnąć metr, dwa, rzucić na P i wył. zapłon ????

 

można przepychać, według instrukcji można holować do 50km z prędkością do 30km/h

 

image.thumb.png.6530351108c804e39d652e0949b3ea02.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, lutek34 napisał:

 

można przepychać, według instrukcji można holować do 50km z prędkością do 30km/h

 

image.thumb.png.6530351108c804e39d652e0949b3ea02.png

tak też myślałem, mam same automaty i tak robiłem już wcześniej i bez problemów

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...