legojar Opublikowano 4 Czerwca 2019 Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2019 Witojcie! Orientuje się może ktoś czy wentylator klimy w tribeca 3.0 na drugi bieg. Wentylator po odpaleniu klimy pracuje chłodzi wnętrze przez kilka minut. Potem wzrasta cisnienie na sprężarce i się rozłącza.To na postoju. W czasie jazdy jest ok temp z nawiewu 5 stopni. Walczę z tym dłuższy czas. Gaz jest sprężarka zregenerowana zawór rozprężny wymieniony chłodnica klimy 2 letnia. W zeszłym roku wyciągany był wentylator bo się nie włączał przeczyszczone szczotki i ruszył. Wg klimomechanika brak drugiego biegu. Ktoś może przerabiał temat i poratuje radą? Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kambol Opublikowano 4 Czerwca 2019 Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2019 Ale w czym jest problem? Jeśli chodzi Ci o to, czy to normalne, że sprężarka klimatyzacji załącza się i wyłącza w dość krótkich cyklach, to tak - w Subaru to normalne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lutek34 Opublikowano 5 Czerwca 2019 Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2019 8 godzin temu, legojar napisał: W zeszłym roku wyciągany był wentylator bo się nie włączał przeczyszczone szczotki i ruszył. przecież tam masz dwa wentylatory na chłodnicy, oba pracują? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
legojar Opublikowano 5 Czerwca 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2019 Pracują dwa wentylatory. Problem jest w tym, że (podłaczone do spręzarki urządzenie do nabijania klimy) wzrasta ciśnienie na sprężarce do 30 bar - brak ujścia ciepła - w czasie jazdy pęd powietrza schładza parownik i jest ok. Na postoju sprężarka pracuje ciśnienie wzrasta i co chwila sprzęgło przerywa pracę sprężarki. Wymieniłem 2 sprężarki i na każdej jest to samo. Poczyściłem styki wentylatora i modułu wiatraka i chodzą jakby szybciej i klima chłodzi na postoju z kratki było nawet 8 stopni. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lutek34 Opublikowano 5 Czerwca 2019 Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2019 12 godzin temu, legojar napisał: Pracują dwa wentylatory. pracują dwa wentylatory i ciśnienie po wysokiej stronie rośnie do 30bar?! A co z ciśnieniem po niskiej stronie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
legojar Opublikowano 6 Czerwca 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2019 Tak w tribece jest drugi bieg wentylatorów po oczyszczeniu styków i właczeniu klimy startują niemrawie a po chwili mocno przyspieszają. Klimatyzacja chłodzi na postoju cisnienie na sprężarce wzorcowe. Wcześniej wentylatory pracowały ale powoli. Brak odprowadzenia ciepła i kłopot gotowy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lutek34 Opublikowano 6 Czerwca 2019 Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2019 36 minut temu, legojar napisał: Tak w tribece jest drugi bieg wentylatorów nikt nie pisał że nie ma, ale to że potrzeba wysokich obrotów wentylatorów żeby schładzać skraplacz, przy wolnych obrotach sprężarki, to nie wiem czy na pewno wszystko jest OK z układem. Powiem szczerze, że mało kiedy słyszę żeby u mnie wentylatory pracowały na wyższych obrotach, nawet dziś po przyjeździe do domu podniosłem maskę, odczekałem 2min i oba wentylatory pracowały na niskich obrotach. Sprawdzałeś czy czasem lamelki skraplacza nie są pozatykane? Masz układ dwu strefowy (tył-przód)? Ile czynnika zostało wtłoczone na serwisie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
legojar Opublikowano 7 Czerwca 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Czerwca 2019 Od poczatku. W zeszłym roku w czasie upałów słabo chłodzi jadę uzupełnić klimę - zciągnął 570 czynnika niby ok, nabita. Dalej nie chłodzi. Fachowiec zwrócił uwagę że wentylator od strony kierowcy się nie załącza. Wentylator na wierzch silniczek rozłożony przedmuchany syfu okrutnie dużo. pod akumulator chodzi zakładamy. Klima odpalona wentylator dmucha maszyna od klimy podłączona. Chłodzi /ciepło na dworze ok 30/ po 5 minutach sprężarka szarpie sprzęgło rozłącza cisnienie b.wysokie. Diagnoza sprężarka szrot. Zamówiłem używkę bo na urlop trzeba jechać w między czasie wysłałem swoją do regeneracji. Przyszła z alleg.. założona. To samo mechanik mówi g..no kupiłeś. Przyszła sprężarka po regeneracji założona to samo mechanik mówi g...niany zakład. Zmiana mechanika - umyć chłodnicę, kupić zawór rozprężny /było już chłodniej ok 23/ chłodzi. Koniec lata znośny to często nie używałem zimą odparować szyby sobie radzi. Ostatni tydzień jadę chłodzi, stoję na światłach nie chłodzi sprężarka szarpie. Do mechanika na maszynę cisnienie na postoju 30b. Mechanik mówi że nie pracuje drugi bieg wiatraka. Po oczyszczeniu styków pojawił się ten drugi bieg i chłodzi prawilnie. Stojąc na swiatłach słyszę jak wentylatory przyspiesza po ruszeniu zwalnia. Wystarczyło w zeszłym roku styki spryskać i przedmuchać a tak kasy poszło w pytę. Pytałem o ten drugi bieg bo jakoś nie kojarzyłem nie zwróciłem uwagi na pracę wentylatorów i czy faktycznie tam szukać przyczyny. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
legojar Opublikowano 13 Czerwca 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2019 No i zonk - Wentylatory chodzą czynnik jest a na postoju przestaje chłodzić - cisnienie wzrasta na sprężarce - czyżby czujnik ciśnienia? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lutek34 Opublikowano 13 Czerwca 2019 Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2019 na pewno przepływ powietrza przez skraplacz jest drożne? zerknij przez zderzak czy nie ma w lamelkach za dużo syfu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
coolczak Opublikowano 14 Czerwca 2019 Udostępnij Opublikowano 14 Czerwca 2019 Wczoraj przy 37 stopniach na zewnątrz w korku po długiej trasie, w środku 25, sprężarka się i tak rozłączała, to normalne, a wentylatory cały czas na maxa. Może masz za dużo czynnika w układzie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lutek34 Opublikowano 14 Czerwca 2019 Udostępnij Opublikowano 14 Czerwca 2019 11 godzin temu, coolczak napisał: Może masz za dużo czynnika w układzie. przecież pisał że wtłoczono 570gram czynnika, czyli w normie przy pojedynczym układzie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
coolczak Opublikowano 14 Czerwca 2019 Udostępnij Opublikowano 14 Czerwca 2019 Przecież wiesz, że sam tego nie wtłaczał to pewności nie ma. Wiesz jak jest. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lutek34 Opublikowano 15 Czerwca 2019 Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2019 10 godzin temu, coolczak napisał: Przecież wiesz, że sam tego nie wtłaczał to pewności nie ma. Wiesz jak jest. trzy razy demontował sprężarkę. Przy tej cenie czynnika, ktoś wtłoczył więcej a skasował za 570g? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
coolczak Opublikowano 15 Czerwca 2019 Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2019 Spoko masz rację, jeśli układ był faktycznie pusty. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lutek34 Opublikowano 15 Czerwca 2019 Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2019 2 godziny temu, coolczak napisał: Spoko masz rację, jeśli układ był faktycznie pusty. po montażu sprężarki, układ musiał być pusty, po zabawie z azotem w celu upewnienia się że nie ma nieszczelności, robi się vacuum przed wpompowaniem odpowiedniej ilości czynnika. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
legojar Opublikowano 24 Czerwca 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Czerwca 2019 Czynnik jest jak wentylator pracuje na drugim biegu jest ok. Problem w tym że ten drugi bieg zanika. Dziś jest jutro nima. Masakra jakaś. Elektryka odwołałem bo tydzien było ok. A dziś d.. I dodatkowo zaczął się grzać płyn chłodniczy. Sprężarka na postoju nabija cisnienie coś rozłącza wentylatory na kilka chwil i temp rośnie. Podejrzewam cześć tzw sterownik wentylatorów przylega do chłodnicy takie alu żeberka i z tego wychodzą i wchodzą przewody na wentylatory. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
legojar Opublikowano 24 Czerwca 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Czerwca 2019 A może czujnik prędkości na skrzyni biegów kiedys mialem taki błąd ale to bylo przy awarii czujnika abs Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
legojar Opublikowano 24 Czerwca 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Czerwca 2019 A chłodnica myta delikatnym ciśnieniem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lutek34 Opublikowano 25 Czerwca 2019 Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2019 22 godziny temu, legojar napisał: Podejrzewam cześć tzw sterownik wentylatorów przylega do chłodnicy takie alu żeberka i z tego wychodzą i wchodzą przewody na wentylatory. schemat do ręki i sprawdzamy wszystko co jest związane z pracą wentylatorów. Czujnik ABS nie ma nic wspólnego z wentylatorami ani A/C. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
legojar Opublikowano 25 Czerwca 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2019 Wstawiona do elektryka dam znać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
legojar Opublikowano 26 Czerwca 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Czerwca 2019 Prawdopodobny sprawca foto zrobione bezpośrednio przed kłopotami z klimą. Uszkodzona wiązka izolacja. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lutek34 Opublikowano 26 Czerwca 2019 Udostępnij Opublikowano 26 Czerwca 2019 4 godziny temu, legojar napisał: Uszkodzona wiązka izolacja. wiązka ogarnięta i klima, wentylatory działają teraz? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
legojar Opublikowano 27 Czerwca 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2019 Działa wszystko. Jakiś czas temu robiłem czujnik abs podłaczony komp pokazał błędy zwiazane z abs i klika innych b0101 b0102 b0103 b0104 że wtedy na nie nie zwrocilem uwagi było by bez zbędnych napraw. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się