Skocz do zawartości

Tribeca wentylator klimy


legojar

Rekomendowane odpowiedzi

Witojcie! Orientuje się może ktoś czy wentylator klimy w tribeca 3.0 na drugi bieg. Wentylator po odpaleniu klimy pracuje chłodzi wnętrze przez kilka minut. Potem wzrasta cisnienie na sprężarce i się rozłącza.To na postoju. W czasie jazdy jest ok temp z nawiewu 5 stopni. Walczę z tym dłuższy czas. Gaz jest sprężarka zregenerowana zawór rozprężny wymieniony chłodnica klimy 2 letnia. W zeszłym roku wyciągany był wentylator bo się nie włączał przeczyszczone szczotki i ruszył. Wg klimomechanika brak drugiego biegu. Ktoś może przerabiał temat i poratuje radą?

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pracują dwa wentylatory. 

Problem jest w tym, że (podłaczone do spręzarki urządzenie do nabijania klimy) wzrasta ciśnienie na sprężarce do 30 bar - brak ujścia ciepła - w czasie jazdy pęd powietrza schładza parownik i jest ok. Na postoju sprężarka pracuje ciśnienie wzrasta i co chwila sprzęgło przerywa pracę sprężarki. Wymieniłem 2 sprężarki i na każdej jest to samo. 

Poczyściłem styki wentylatora i modułu wiatraka i chodzą jakby szybciej i klima chłodzi na postoju z kratki było nawet 8 stopni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak w tribece jest drugi bieg wentylatorów po oczyszczeniu styków i właczeniu klimy startują niemrawie a po chwili mocno przyspieszają. Klimatyzacja chłodzi na postoju cisnienie na sprężarce wzorcowe. 

Wcześniej wentylatory pracowały ale powoli. Brak odprowadzenia ciepła i kłopot gotowy. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

36 minut temu, legojar napisał:

Tak w tribece jest drugi bieg wentylatorów

nikt nie pisał że nie ma, ale to że potrzeba wysokich obrotów wentylatorów żeby schładzać skraplacz, przy wolnych obrotach sprężarki, to nie wiem czy na pewno wszystko jest OK z układem. Powiem szczerze, że mało kiedy słyszę żeby u mnie wentylatory pracowały na wyższych obrotach, nawet dziś po przyjeździe do domu podniosłem maskę, odczekałem 2min i oba wentylatory pracowały na niskich obrotach. 

Sprawdzałeś czy czasem lamelki skraplacza nie są pozatykane?

Masz układ dwu strefowy (tył-przód)? Ile czynnika zostało wtłoczone na serwisie?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od poczatku. W zeszłym roku w czasie upałów słabo chłodzi jadę uzupełnić klimę - zciągnął 570 czynnika niby ok, nabita. Dalej nie chłodzi. Fachowiec zwrócił uwagę że wentylator od strony kierowcy się nie załącza. Wentylator na wierzch silniczek rozłożony przedmuchany syfu okrutnie dużo. pod akumulator chodzi zakładamy. Klima odpalona wentylator dmucha maszyna od klimy podłączona. Chłodzi /ciepło na dworze ok 30/ po 5 minutach sprężarka szarpie sprzęgło rozłącza cisnienie b.wysokie. Diagnoza sprężarka szrot. Zamówiłem używkę bo na urlop trzeba jechać w między czasie  wysłałem swoją do regeneracji. Przyszła z alleg.. założona. To samo mechanik mówi g..no kupiłeś. Przyszła sprężarka po regeneracji założona to samo mechanik mówi g...niany zakład. Zmiana mechanika - umyć chłodnicę, kupić zawór rozprężny /było już chłodniej ok 23/ chłodzi. Koniec lata znośny to często nie używałem zimą odparować szyby sobie radzi. Ostatni tydzień jadę chłodzi, stoję na światłach nie chłodzi sprężarka szarpie. Do mechanika na maszynę cisnienie na postoju 30b. Mechanik mówi że nie pracuje drugi bieg wiatraka. Po oczyszczeniu styków pojawił się ten drugi bieg i chłodzi prawilnie. Stojąc na swiatłach słyszę jak wentylatory przyspiesza po ruszeniu zwalnia. Wystarczyło w zeszłym roku styki spryskać i przedmuchać a tak kasy poszło w pytę.

Pytałem o ten drugi bieg bo jakoś nie kojarzyłem nie zwróciłem uwagi na pracę wentylatorów i czy faktycznie tam szukać przyczyny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj przy 37 stopniach na zewnątrz w korku po długiej trasie, w środku 25, sprężarka się i tak rozłączała, to normalne, a wentylatory cały czas na maxa. Może masz za dużo czynnika w układzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, coolczak napisał:

Spoko masz rację, jeśli układ był faktycznie pusty.

 

po montażu sprężarki, układ musiał być pusty, po zabawie z azotem w celu upewnienia się że nie ma nieszczelności, robi się vacuum przed wpompowaniem odpowiedniej ilości czynnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Czynnik jest jak wentylator pracuje na drugim biegu jest ok. Problem w tym że ten drugi bieg zanika. Dziś jest jutro nima. Masakra jakaś. Elektryka odwołałem bo tydzien było ok. A dziś d.. I dodatkowo zaczął się grzać płyn chłodniczy. Sprężarka na postoju nabija cisnienie coś rozłącza wentylatory na kilka chwil i temp rośnie. Podejrzewam cześć tzw sterownik wentylatorów przylega do chłodnicy takie alu żeberka i z tego wychodzą i wchodzą przewody na wentylatory.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 godziny temu, legojar napisał:

Podejrzewam cześć tzw sterownik wentylatorów przylega do chłodnicy takie alu żeberka i z tego wychodzą i wchodzą przewody na wentylatory.

 

schemat do ręki i sprawdzamy wszystko co jest związane z pracą wentylatorów.

Czujnik ABS nie ma nic wspólnego z wentylatorami ani A/C.

 

image.thumb.png.a4d253eb09ae08b1276185146f245b70.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...