Jump to content
charlie

Forester SJ XT - światła przód

Recommended Posts

Od paru miesięcy mamy Forka XT i jedną z rzeczy, która mocno mnie w nim rozczarowała to światła przednie. Świecą dość blisko i słabo. Zakładam, że poziomowanie jest automatyczne i nie mogę nic z tym zrobić. Pytanie czy mechanik może w jakiś sposób zmienić kąt świecenia świateł czy to automat w lampach i jeśli są prawidłowo zamontowane to zawsze będzie żył swoim życiem?

Ewentualnie czy dokonywaliście jakichś zmian u siebie jeśli chodzi o źródło światła? Moc żarówek, producent, jakieś inne patenty?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jaki rocznik , jakie światła ?

Jeżeli rocznik z xenonami to można poprosić o lekkie podniesienie świateł w serwisie . Co do samych żarnikow to też kicha bo mamy mało popularne D4R . Wyboru brak  

Edited by Jacocz

Share this post


Link to post
Share on other sites

To prawda, lampy są kiepskie. Stań sobie przy ścianie i zaznacz wysokość, po tem  kręć pokrętlem na obudowie reflektora z tyłu aby je podnieść. Na pewno go znajdziesz. Te lampy świeca tak blisko że już paru przechodniów o mało nie przejechałem.

Co Cię jeszcze rozczrowało w Foresterze? Bo piszesz "jedną z rzeczy która mocno mnie w nim rozczarowała..."

Share this post


Link to post
Share on other sites

Światła ksenonowe w SJ faktycznie krócej świecą niż np. SH, choć jasność wydaje się być podobna. Nie wiem, komu się to (bardzo dobre światła w SH) nie podobało. Po prostu TTTM, ale - jak słusznie koledzy napisali wyżej - można to ustawić.

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 4.06.2019 o 13:16, Jacocz napisał:

Jaki rocznik , jakie światła ?

Jeżeli rocznik z xenonami to można poprosić o lekkie podniesienie świateł w serwisie . Co do samych żarnikow to też kicha bo mamy mało popularne D4R . Wyboru brak  

2013, ksenony (nie wiedziałem, że w XT były inne lampy dostępne w ogóle).

Ostatnio rozmawiałem z elektrykiem i wspomniałem mu, że jest też różnica barwy prawego i lewego, więc kazał w pierwszej kolejności wymienić żarniki, a dopiero później myśleć nad dodatkowymi zabiegami (regulacja samej lampy jest chyba w minimalnym zakresie).

Jakie żarniki polecacie? Po prostu markowe czy są jakieś konkretne wyróżniające sie, a nie zabijające ceną?

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 4.06.2019 o 21:47, Miałki napisał:

Co Cię jeszcze rozczrowało w Foresterze? Bo piszesz "jedną z rzeczy która mocno mnie w nim rozczarowała..."

Przede wszystkim CVT. Jeździłem dawniej trochę automatami ale w słabszych wersjach Subaru, więc to nie jest pierwszy kontakt. Niestety SJ nie ma manuala w XT, więc wyboru tutaj nie miałem. Może to kwestia bardziej jak auto zostało w zamyśle inżynierów zestrojone, a nie samej skrzyni, ale mnie po prostu irytuje i nie daje tyle frajdy ile oczekiwałem. Nawet S# nie spełnia moich nadziei :(. Utwierdzilem się w przekonaniu, że o ile życie pozwoli to za parę lat w końcu musi się pojawić GTek obok Forka ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dla porządku dodam tylko, że Forek XT SJ w wersji ze światłami LED świeci rewelacyjnie (a skrzynię CVT można lubić lub nie, dla mnie spełnia swoje zadanie i bardzo ją lubię).

Share this post


Link to post
Share on other sites

No to lampy można wymienić nawet gdyby nie działało doświetlanie przy zakręcie. I tak będzie lepiej niż z tymi ksenonami.

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, charlie napisał:

Jakie żarniki polecacie? Po prostu markowe czy są jakieś konkretne wyróżniające sie, a nie zabijające ceną?

 

Z najlepszych według mnie w stosunku cena/jakość to GE White Xensation mam w Mini jestem bardzo zadowolony a z takich mega to Osram Xenarc Night Breaker Laser. Miałem porównanie z moimi D2S to  światło jest bardziej jasne i jest go dużo więcej. W mojej opinii GE spokojnie wystarczą.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, Lesiorip napisał:

 

Z najlepszych według mnie w stosunku cena/jakość to GE White Xensation mam w Mini jestem bardzo zadowolony a z takich mega to Osram Xenarc Night Breaker Laser. Miałem porównanie z moimi D2S to  światło jest bardziej jasne i jest go dużo więcej. W mojej opinii GE spokojnie wystarczą.

 

Fajnie tylko nie produkują w wersji do Forka 

Share this post


Link to post
Share on other sites

 Tak jak pisał kolega Siemek - Bi ledy w  SJ  XT są super, w zasadzie można prawie nie korzystać ze świateł drogowych..

Dla mnie to był konieczny warunek przed zakupem FXT.., oczy już nie są tak bystre jak w wieku 20 lat..;) i dobre światła to podstawa.

Może jak pisał Miałki wymienić całe lampy, moim zdaniem doświetlanie zakrętów jest fajne ale już nie tak bardzo konieczne.. Ja bez tego akurat mógłbym żyć..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Znalazlem w sklepie z częściami lampy full led do forestera, oryginalne japońskie, 3812 zł.

Kwestia czy przypasują mocowania do my14, czy trzeba poważniejszą przeróbkę zaplanować.

Share this post


Link to post
Share on other sites

W końcu znalazłem czas żeby spojrzeć na żarniki i trochę zgłupiałem. Elektryk zasugerował Osram/Philips więc patrząc na nie wyszło mi:

Osram Xenarc Original (Napięcie 85V)

Philips Vision (Napięcie 42V)

Pozostałe parametry praktycznie identyczne (nie licząc jeszcze sporej różnicy cenowej). Może mi ktoś wyjaśnić skąd tak duża różnica napięcia i która z nich faktycznie jest do Forka? Wertując sieć znajduję dość rozbieżne informacje odnośnie napięć poszczególnych typów ksenonów D1S, D1R, ... D4S, D4R i nie wiem jakie napięcie powinno być dla moich D4R.

Edited by charlie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dla D4R napiecie ma być 42V. To lampa bezrtęciowa. D1, D2 są rtęciowe na 85 V.

D3 I D4 bezrtęciowe na 42 V.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wygląda na to że sklepy powielają od siebie nieprawidłowy opis ponieważ w kilku znalazłem info ze Osram ma 85V. Tak czy inaczej już temat wyjaśniony. Po weekendzie powinienem być w stanie powiedzieć czy z nowymi żarnikami jest dużo lepiej.

Dzięki za pomoc wszystkim! Niebawem pewnie wrócę z innymi, dla niektórych trywialnym i pytaniami dotyczącymi Forka :).

Edited by charlie
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 11.07.2019 o 08:08, charlie napisał:

Wygląda na to że sklepy powielają od siebie nieprawidłowy opis ponieważ w kilku znalazłem info ze Osram ma 85V. Tak czy inaczej już temat wyjaśniony. Po weekendzie powinienem być w stanie powiedzieć czy z nowymi żarnikami jest dużo lepiej.

Dzięki za pomoc wszystkim! Niebawem pewnie wrócę z innymi, dla niektórych trywialnym i pytaniami dotyczącymi Forka :).

 

I jak, jakie wybrałeś żarniki i jaki jest efekt w porównaniu z fabrycznymi? 

W moim Forku jest dramat.. Podniosłem lampy na stacji diagnostycznej ile się dało (aby nie oślepiać innych kierowców), ale nadal jest lipa.

W zasadzie można zleźć takie modele żarników:

1. PHILIPS VISION 

2. OSRAM XENARC

3. GE Xensation

Ilość lumanów wszędzie taka sama, temperatura również.

Dajcie znać co wybraliście, bo muszę szybko coś z tymi światłami zrobić.

 

Edited by frommert

Share this post


Link to post
Share on other sites

Osram. Podobno oprócz wyplającego się żarnika u mnie problemem było również nieprawidłowe ustawienie świateł, więc różnica jest spora w stosunku do tego co miałem, mimo że mało na razie jeździłem poza miastem w nocy i najważniejsze testy i ocena dopiero przede mną.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zmieniłem żarniki na OSRAM XENARC. Poprawa jest zauważalna, ale dalej oświetlenie drogi pozostawia wiele do życzenia. Jutro podjadę jeszcze na stację diagnostyczną i sprawdzę kąty oraz poziom oświetlenia.

Jak to nie pomoże, to zastanawiałem się nad zamiennikiem żarnika na led. Znalazłem o takiej specyfikacji:

Rodzaj diody LED:     Philips Luxeon MZ Automotive Chip

Kąt świecenia: 360 o

Napięcie wejściowe (zasilanie)     12V - 24V

Pobór prądu     5W / dioda

Barwa światła     Xenon White ~5500k - biała 

Wyjściowy strumień świetlny: 4800lm

Temperatura pracy     -40 o do +80 o C

Polaryzacja     Tak

CANBUS        Tak

Certyfikat CE - TAK.

Mieliście styczność z takim zamiennikiem?

Share this post


Link to post
Share on other sites

brak homologowanego oświetlenia = brak oświetlenia 

odmowa wypłaty AC , regres OC a jak będą chcieli to i automatyczna wina za spowodowanie kolizji 

 

no chyba że przełożysz całe klosze z polifta wtedy sprawa jest niewykrywalna 

 

 

Edited by Karenz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Udało się w końcu sprawdzić na dłuższej trasie, różnymi drogami w nocy.

Świecą mocno, ale niestety na krótkim dystansie i czuję lekki dyskomfort przy większych prędkościach. Wygląda że ten typ tak ma i nic więcej już z tym zrobić się nie da :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...