Jump to content
domincollab

Sprawność klimatyzacji Forek 1gen.

Recommended Posts

Witam

Od niedawna mam Subaru dlatego pytam:)

Jak wygląda u was sprawność klimatyzacji? Klima po przeglądzie uzupełniony czynnik i olej, a dziś przy 27st na zewnątrz, klima ( w czasie jazdy) na maxa wentylator na 3 lub 4 i wydaje mi się że nie chłodzi to tak jak powinno. Zauważyłem że na postoju sprężarka czasami się wyłączy a potem załączy? Tak powinno być?

dzięki

Share this post


Link to post
Share on other sites
22 minuty temu, domincollab napisał:

Zauważyłem że na postoju sprężarka czasami się wyłączy a potem załączy? Tak powinno być?

Tak być powinno. Sprawdź czy masz filtr kabinowy?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak, sprężarka nie pracuje cały czas. Sprzęgło łapie i puszcza. U mnie chłodzi dobrze, ale u małżonki w Yarisce mam wrażenie że lepiej. A swoją drogą zanim wsiądziesz do samochodu przewietrz go. Najprościej otworzyć drzwi z tyłu, i wachlować z drugiej strony przednimi drzwiami. Niby to wygląda dziwnie ale działa dużo lepiej niż otwarcie całego samochodu i czekanie.

Share this post


Link to post
Share on other sites
12 minut temu, tedimy99 napisał:

Tak być powinno. Sprawdź czy masz filtr kabinowy?

Jest wymieniony oczywiście:)

Czyli wynika że ten typ tak ma hehe

Share this post


Link to post
Share on other sites

Serwis klimatyzacji powinien mieć termometr laserowy, pozwoli sprawdzić temperaturę powietrza wydobywającego z kratek.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Możesz jeszcze sprawdzić domowym sposobem sprawność klimy, grubsza rurka odchodząca od sprężarki powinna być mocno zimna. 

Przy wymianie czynnika duża była różnica pomiędzy tym ile go pobrano z układu a ile go weszło? Sprawdzana była szczelność układu?

Edited by Krzysiek444

Share this post


Link to post
Share on other sites

Działanie tych sprężarek jest też zależne od obrotów silnika - zredukuj bieg w czasie jazdy żeby chwilę były wyższe, to poczujesz różnicę. ;)

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
14 godzin temu, ewemarkam napisał:

Najprościej otworzyć drzwi z tyłu, i wachlować z drugiej strony przednimi drzwiami.

albo otworzyć dach i tylne szyby na początku jazdy, też dość szybko wyciąga gorące powietrze z auta.

14 godzin temu, tedimy99 napisał:

Serwis klimatyzacji powinien mieć termometr laserowy, pozwoli sprawdzić temperaturę powietrza wydobywającego z kratek.

pirometrem nie zmierzysz temp powietrza bo on jest dedykowany do mierzenia temp powierzchni. Tu zwykły termometr z sondą w kratce dużo lepiej się sprawdzi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A te pirometry to mają współczynnik emisyjności. Inna emisyjności ma plastik, beton, stal czy aluminium. W przemyśle dla dokładności pomiaru ustawia/ kalibruje dla danej powierzchni. Bo rozbierznosci mogą być różne. Najdokładniejszy pomiar to zawsze dotykowy termoparą. Bo nawet termistory ptc czy ntc mogą mieć rozbierznosci.
Te co mają w warsztatach za parę dyszek to pokazują temperaturę w dużym zaakragleniu z dużym błędem.

Share this post


Link to post
Share on other sites
7 godzin temu, Krzysiek444 napisał:

Możesz jeszcze sprawdzić domowym sposobem sprawność klimy, grubsza rurka odchodząca od sprężarki powinna być mocno zimna. 

Przy wymianie czynnika duża była różnica pomiędzy tym ile go pobrano z układu a ile go weszło? Sprawdzana była szczelność układu?

Brakowało ok 200g czynnika. Szczelność była oczywiście sprawdzana:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...