domincollab Opublikowano 2 Czerwca 2019 Udostępnij Opublikowano 2 Czerwca 2019 Witam Od niedawna mam Subaru dlatego pytam:) Jak wygląda u was sprawność klimatyzacji? Klima po przeglądzie uzupełniony czynnik i olej, a dziś przy 27st na zewnątrz, klima ( w czasie jazdy) na maxa wentylator na 3 lub 4 i wydaje mi się że nie chłodzi to tak jak powinno. Zauważyłem że na postoju sprężarka czasami się wyłączy a potem załączy? Tak powinno być? dzięki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tedimy99 Opublikowano 2 Czerwca 2019 Udostępnij Opublikowano 2 Czerwca 2019 22 minuty temu, domincollab napisał: Zauważyłem że na postoju sprężarka czasami się wyłączy a potem załączy? Tak powinno być? Tak być powinno. Sprawdź czy masz filtr kabinowy? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ewemarkam Opublikowano 2 Czerwca 2019 Udostępnij Opublikowano 2 Czerwca 2019 Tak, sprężarka nie pracuje cały czas. Sprzęgło łapie i puszcza. U mnie chłodzi dobrze, ale u małżonki w Yarisce mam wrażenie że lepiej. A swoją drogą zanim wsiądziesz do samochodu przewietrz go. Najprościej otworzyć drzwi z tyłu, i wachlować z drugiej strony przednimi drzwiami. Niby to wygląda dziwnie ale działa dużo lepiej niż otwarcie całego samochodu i czekanie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
domincollab Opublikowano 2 Czerwca 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Czerwca 2019 12 minut temu, tedimy99 napisał: Tak być powinno. Sprawdź czy masz filtr kabinowy? Jest wymieniony oczywiście:) Czyli wynika że ten typ tak ma hehe Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tedimy99 Opublikowano 2 Czerwca 2019 Udostępnij Opublikowano 2 Czerwca 2019 Serwis klimatyzacji powinien mieć termometr laserowy, pozwoli sprawdzić temperaturę powietrza wydobywającego z kratek. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krzysiek444 Opublikowano 3 Czerwca 2019 Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2019 (edytowane) Możesz jeszcze sprawdzić domowym sposobem sprawność klimy, grubsza rurka odchodząca od sprężarki powinna być mocno zimna. Przy wymianie czynnika duża była różnica pomiędzy tym ile go pobrano z układu a ile go weszło? Sprawdzana była szczelność układu? Edytowane 3 Czerwca 2019 przez Krzysiek444 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kambol Opublikowano 3 Czerwca 2019 Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2019 Działanie tych sprężarek jest też zależne od obrotów silnika - zredukuj bieg w czasie jazdy żeby chwilę były wyższe, to poczujesz różnicę. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ozarek Opublikowano 3 Czerwca 2019 Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2019 14 godzin temu, ewemarkam napisał: Najprościej otworzyć drzwi z tyłu, i wachlować z drugiej strony przednimi drzwiami. albo otworzyć dach i tylne szyby na początku jazdy, też dość szybko wyciąga gorące powietrze z auta. 14 godzin temu, tedimy99 napisał: Serwis klimatyzacji powinien mieć termometr laserowy, pozwoli sprawdzić temperaturę powietrza wydobywającego z kratek. pirometrem nie zmierzysz temp powietrza bo on jest dedykowany do mierzenia temp powierzchni. Tu zwykły termometr z sondą w kratce dużo lepiej się sprawdzi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ewemarkam Opublikowano 3 Czerwca 2019 Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2019 A te pirometry to mają współczynnik emisyjności. Inna emisyjności ma plastik, beton, stal czy aluminium. W przemyśle dla dokładności pomiaru ustawia/ kalibruje dla danej powierzchni. Bo rozbierznosci mogą być różne. Najdokładniejszy pomiar to zawsze dotykowy termoparą. Bo nawet termistory ptc czy ntc mogą mieć rozbierznosci.Te co mają w warsztatach za parę dyszek to pokazują temperaturę w dużym zaakragleniu z dużym błędem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
domincollab Opublikowano 3 Czerwca 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2019 7 godzin temu, Krzysiek444 napisał: Możesz jeszcze sprawdzić domowym sposobem sprawność klimy, grubsza rurka odchodząca od sprężarki powinna być mocno zimna. Przy wymianie czynnika duża była różnica pomiędzy tym ile go pobrano z układu a ile go weszło? Sprawdzana była szczelność układu? Brakowało ok 200g czynnika. Szczelność była oczywiście sprawdzana:) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się