Jump to content

Turbo td05 16g na td05 20g


Recommended Posts

Witam właśnie remontuję silnik w moim wrx z 2005 roku po panewce, z racji tego ze turbo ma trochę luz i puszcza delikatnie olej na wydech (co stwierdził mechanik) zastanawiam się nad wymiana. Aktualnie jest w niej td05 20g ładuję do 1.3 bara i chciałbym zostać przy tym zestawie jednak szukając takiej turbiny zauważyłem ze ciężko jest kupić coś markowego a nie chce kupować chińczyka jak poprzedni właściciel bo pewnie skończy jak aktualna. Znalazłem td05 16g jest to oryginał z evo i moje pytanie da się zrobić z tego 20g a jeśli tak morze ktoś orientuje się w kosztach takiego zabiegu ? Chyba że ktoś wie gdzie kupić taką turbinę w sensownych pieniądzach ?

Link to post
Share on other sites

Ja swoją oddawałem do regeneracji i lata :)BTW  u siebie w strokerze 2.2 mam 18g i słabo to wstaje, nawet nie chce sobie wyobrażać jaki lag jest w 2.0 na 20g 

Edited by mly96
Link to post
Share on other sites
30 minut temu, Desperado napisał:

Witam właśnie remontuję silnik w moim wrx z 2005 roku po panewce, z racji tego ze turbo ma trochę luz i puszcza delikatnie olej na wydech (co stwierdził mechanik) zastanawiam się nad wymiana. Aktualnie jest w niej td05 20g ładuję do 1.3 bara i chciałbym zostać przy tym zestawie jednak szukając takiej turbiny zauważyłem ze ciężko jest kupić coś markowego a nie chce kupować chińczyka jak poprzedni właściciel bo pewnie skończy jak aktualna. Znalazłem td05 16g jest to oryginał z evo i moje pytanie da się zrobić z tego 20g a jeśli tak morze ktoś orientuje się w kosztach takiego zabiegu ? Chyba że ktoś wie gdzie kupić taką turbinę w sensownych pieniądzach ?

Ile masz tam koni? bo ja jestem tez przed remontem silnika i tez po panewce i chyba założe 16g bo na 20g to na pewno nie jedzie z dołu a moc musi byc oddawana z jak najnizszych obrotow i trzymana bez spadku przy wysokich dla tego trzeba dobrze dobrac turbo.

 

Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, mly96 napisał:

Ja swoją oddawałem do regeneracji i lata :)BTW  u siebie w strokerze 2.2 mam 18g i słabo to wstaje, nawet nie chce sobie wyobrażać jaki lag jest w 2.0 na 20g 

Jakiej firmy turbo masz w autku ? 

1 godzinę temu, Dawid555 napisał:

Ile masz tam koni? bo ja jestem tez przed remontem silnika i tez po panewce i chyba założe 16g bo na 20g to na pewno nie jedzie z dołu a moc musi byc oddawana z jak najnizszych obrotow i trzymana bez spadku przy wysokich dla tego trzeba dobrze dobrac turbo.

 

Aktualnie około 320 koników nie chce innej turbiny bo podoba mi się ten moment kiedy turbo zaczyna dmuchać i od 3000 do końca jedzie jak szalony.

Edited by Desperado
Link to post
Share on other sites

U siebie mam FP68HTA (td05 18g). Do tak małej mocy masz totalnie bezsensowne turbo, załóż sobie to 16g, wstanie szybciej, a tą moc zrobi lajtowo. Pomijam, że przy td05 20g i 1.3b to powinieneś mieć ponad 350KM, więc coś jest nie tak albo wystrojone do niczego.

Link to post
Share on other sites

Wystrojone jest na bezpieczną moc dla silnika tak mi się wydaje. A czy takie turbo 16g będzie tak pompować jak aktualne do końca obrotów ?

Wtryski są różowe 565 cc więc mam pójść po remoncie w większe moce czy silnik nie wytrzymuje tego ?

Edited by Desperado
Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, Desperado napisał:

Wystrojone jest na bezpieczną moc dla silnika tak mi się wydaje. A czy takie turbo 16g będzie tak pompować jak aktualne do końca obrotów ?

Wtryski są różowe 565 cc więc mam pójść po remoncie w większe moce czy silnik nie wytrzymuje tego ?

na seryjnym silniku 300 to i tak za dużo :-)

Link to post
Share on other sites

Blok miał być półzamknięty ale nie mogę dostać albo wołają sobie takie sumy jak za nowy silnik.

 

Edited by Desperado
Link to post
Share on other sites
33 minuty temu, M_isza napisał:

mozesz zamknac swoj, przy koszcie remontu silnika, to grosze wychodza, o ile pamietam

Nie chce w pełni zamkniętego bloku tylko półzamknięty wchodzi w grę. 

Link to post
Share on other sites
13 godzin temu, Desperado napisał:

Nie chce w pełni zamkniętego bloku  

Dlaczego? przecież to same zalety.

Link to post
Share on other sites
W dniu 5.06.2019 o 00:56, 133699 napisał:

Dlaczego? przecież to same zalety.

A dla tego że blok zamknięty ma tak zmniejszony przepływ cieczy ze mi się to nie podoba i nie mam zamiaru stojąc w korku patrzeć jak temperatura rośnie.

Link to post
Share on other sites
W dniu 6.06.2019 o 19:23, Desperado napisał:

A dla tego że blok zamknięty ma tak zmniejszony przepływ cieczy ze mi się to nie podoba i nie mam zamiaru stojąc w korku patrzeć jak temperatura rośnie.

dobra chłodnica i da się żyć, u mnie tak jest, z tym że ja mam dwa termostaty, zimowy i letni :biglol:

W dniu 2.06.2019 o 22:37, Desperado napisał:

Wystrojone jest na bezpieczną moc dla silnika tak mi się wydaje. A czy takie turbo 16g będzie tak pompować jak aktualne do końca obrotów ?

Wtryski są różowe 565 cc więc mam pójść po remoncie w większe moce czy silnik nie wytrzymuje tego ?

td05 powinno lajtowo ciągnąć do końca,16g ma mniejszego laga i mniejszą moc maksymalną można uzyskać

Link to post
Share on other sites

Mam już blok półzamknięty ej207 niestety nadaje się do szlifu czy dostanę tłoki nadwymiarowe ale zwykle no i czy te płaskie z wrx mogą być? Dobra wyjaśnione idą płaskie tłoki hbr

Edited by Desperado
Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...